Bir türlü bulunamayan buharımsı beyaz duman


whitegolf7

Üye
Katılım
29 Mar 2023
Mesajlar
34
Tepkime puanı
7
Konum
istanbul
Araç
Golf 7 1.6 TDI DSG
Herkese merhabalar. 2013 model 1.6 TDI 105 HP golf 7 aracımla temmuz ayında uzun yol yaptıktan sonra su eksiltme ve egzozdan buharımsı bir beyaz duman çıkması şikayetiyle gittiğim tamircide yapılan değerlendirmenin ardından aracımın krank mili, piston kolu ve pistonları değiştirildi. Hararet nedeniyle zarar görebilecek parçalar da değiştirildi ve egzozdan duman atma sorunu çözüldü. Sadece su eksiltme problemim vardı (çok fazla ve bir anda eksiltme değil ancak haftada 1 lt kadar). 3 ay sonra bu araca söküm yaptırmadan DPF temizliği yaptırdık. Yaptırdıktan 2 gün sonra aynı duman tekrar çıkmaya başladı. Araç genelde ilk çalışmayla birlikte 5-6 km beyaz duman çıkartıyor ve sonrasında duman atmayı kesiyor. Her zaman yapmıyor duman problemini, bazen 2 gün üst üste bazen 1 hafta duman çıkmadığı da oluyor. Başka bir tamirciye aracımı götürdüğümde ise emme manifoldu ve egr kaynaklı olabilir yanıtını aldım ve iki parçayı da söktürüp test yaptık ancak EGR ve Emme manifoldu da sağlam çıktı. Sadece devirdaimin üstünde bulunan bir plastik boruda çatlak olduğunu ve yağ soğutucunun üstünde sızdırma kaynaklı su birikintisi olduğu tespit etmiş ve boruyu değiştirmiş.

Tamir ekibi sorunun gömleklerden kaynaklanabileceğini iletiyor(Duman atma ve su eksiltme sorunu devam ederse) ancak bu araç rektifiyece gönderildi ve 3 ay önce çatlak testi dahil tüm işlemler zaten yapıldı. Su eksilttiği dönemde de aracın her zaman suyu kontrol edildi yağı kontrol edildi. İkisinin birbirine karışma durumu da yok. Susuz bırakılma durumu da olmadı

Fikri olan varsa aydınlatabilir mi? Arabadan soğudum gerçek anlamıyla

Not:Egzozdan geniz yakan bir koku geliyor bu nedenle DPF temizletmeye gittim ancak yine devam ediyor. Turbo ve Enjektörler Revize edildi.
 

"EGR ve Emme manifoldu da sağlam çıktı." bu konuda ne kadar eminler?? Eğer soğutma sistemi temiz kullanılmamış bir araç ise iki parçanın da değişimi en mantıklısı olacaktır...
 
İlk gittiğiniz tamirce neden hemen krank mili, piston kolu ve piston değişimi yaptı???
 
İlk gittiğiniz tamirce neden hemen krank mili, piston kolu ve piston değişimi yaptı???
Aynı şikayette bende bulundum. Egr ve Manifoldta bir sorun olmadığı için motoru söküp contayı değiştirmiş ilk olarak. Taşlama işleminin ardından tekrar motoru toplamış aynı durum(duman atma durumu) tekrar edince bu defa rektifiyeci motorun krank mili ve pistonlarının yamulmuş olmasından ötürü krank,piston ve piston kollarını değiştirmiş. Sonrasında duman sorunu kesildi DPF temizletene kadar.
 
"EGR ve Emme manifoldu da sağlam çıktı." bu konuda ne kadar eminler?? Eğer soğutma sistemi temiz kullanılmamış bir araç ise iki parçanın da değişimi en mantıklısı olacaktır...
Hocam ikinci tamirci söktü ve sanayi sitesinde teste gönderdi. 3 gün beklediler emin olmak için ikisi de sağlam yanıtını aldım. Kısmen temiz kullanılmadı desek yeridir. Genelde %50 oranında antifiriz vardı araçta
 
Aynı şikayette bende bulundum. Egr ve Manifoldta bir sorun olmadığı için motoru söküp contayı değiştirmiş ilk olarak. Taşlama işleminin ardından tekrar motoru toplamış aynı durum(duman atma durumu) tekrar edince bu defa rektifiyeci motorun krank mili ve pistonlarının yamulmuş olmasından ötürü krank,piston ve piston kollarını değiştirmiş. Sonrasında duman sorunu kesildi DPF temizletene kadar.
Talihsiz olmuş. Piston kolu eğmesi için ciddi miktarda yanma odasına su alması gerekir. Aracınız o kadar su eksiltmiş miydi bilmiyorum...Soğutma sisteminde aşırı pas, sahte antifiriz vs yoksa TDI motorda kolayla contaya zarar gelmez.

O test dediklerinin ne kadar hassas olduğu konusunda şüphem var. Toplam parça fiyatları ne kadardır bilmiyorum ama riske atmadan değiştirmek en sağlıklısı olurdu.
 
Talihsiz olmuş. Piston kolu eğmesi için ciddi miktarda yanma odasına su alması gerekir. Aracınız o kadar su eksiltmiş miydi bilmiyorum...Soğutma sisteminde aşırı pas, sahte antifiriz vs yoksa TDI motorda kolayla contaya zarar gelmez.

O test dediklerinin ne kadar hassas olduğu konusunda şüphem var. Toplam parça fiyatları ne kadardır bilmiyorum ama riske atmadan değiştirmek en sağlıklısı olurdu.
İlk götürdüğüm tamircinin egr ve manifold kontrolünden emin olamadım hocam bende.. 3 ay sonra buharımsı beyaz dumanı görünce üstüne birde su eksiltme sorun ile birlikte egzozdan gelen kötü koku olunca. Vw grubu hakkında donanımlı bir tamir ustasına götürdüm bu defa oda sizin dediğiniz gibi "gözle test edilmez bunu söküp test için çalışan firmalar var. oraya götüreceğim dedi" ve bugün döndü ve egr de manifold ta sağlam dedi. Değiştirmeme gerek var mı diye sordum demin sorununu yüksek olasılıkla bu durumla bir ilişkisi yok yanıtını aldım.
 
Sorulacak sorular;

Buharımsı beyaz duman su eksiltme mi DPF kaynaklı mı? Bu cevaba göre iki farklı yol izlenir. Bazen rejenerasyon sırasında da beyazımsı (kül nedeniyle) duman çıkabilir..

Su eksiltme varsa su pompası, hortumlar, radyatörler vs kaçak yok ise yanma odasına su ya egr su soğutucusu ya su soğutmalı emme manifoldu

Bunlardan sonra conta ve blok kontrolü

Sorun yüksek olasılıkla onlardan kaynaklı değilse sorunu nerde tahmin ediyor bende merak ettim...
 
Sorulacak sorular;

Buharımsı beyaz duman su eksiltme mi DPF kaynaklı mı? Bu cevaba göre iki farklı yol izlenir. Bazen rejenerasyon sırasında da beyazımsı (kül nedeniyle) duman çıkabilir..

Su eksiltme varsa su pompası, hortumlar, radyatörler vs kaçak yok ise yanma odasına su ya egr su soğutucusu ya su soğutmalı emme manifoldu

Bunlardan sonra conta ve blok kontrolü

Sorun yüksek olasılıkla onlardan kaynaklı değilse sorunu nerde tahmin ediyor bende merak ettim...
1-DPF temizliği yapan yeri de aradım hocam. Onlar bambaşka bir şey söyledi. Bu araçların yani CLH motorların enjektörlerine revizyon yapamazlar yapsalarda hatalı yapmışlardır dedi ve 50 km kullanım yaptıysan ve egzozunda aynı koku ve duman atma varsa bu durum bizimle ilgili değil enjektörlerinle ilgili cevabını verdi.(Dpf temizletene kadar duman sorunu tekrar ortaya çıkmamıştı)

2-Su pompasının değiştiğini söylediler ilk bakımda. Radyatörde de küçük bir çatlak varmış kaynaklamışlar. Basınçlı hava vererek su sızan küçük hortumlar vardı sıfırıyla değiştirdik. EGR ve Manifolda da iki usta ayrı zamanlarda farklı lokasyonlarda baktı ama halen bir mesafe kat edemedim...

3-Blok,gömlek,üst kapak ve diğer ana motor aksamların tamamı elden de geçti ve buna makinayla yapılan blok basınç testli de dahil.(yağ soğutucuyu da değiştridim)

Sadece şu var Krank keçesinden yağ kaçırıyor araba trigerin olduğu kısımdan. Acaba arada bir duman atma sebebi bu durumla ilişkili olabilir mi? Rektifiye yapan arkadaş gözden kaçırmış ve müsait bir zamanda çağırıp düzeltecekti.

Bu haldeyken satmakta doğru gelmiyor. Ne yapacağımı bilmiyorum. Bildiğiniz bir yer varsa oraya götüreyim :)
 
Öncelikle temennim sorunun bir şekilde çözümlenmesi. Çözümsüzlük zor.

Maalesef bir işe kalkışmadan sorunun temel kaynağı iyi bir şekilde tespit edilse bu noktaya gelinmezdi diye tahmin ediyorum.

Su yakma ile krank keçesi yağ kaçağı sorununun alakası yoktur.

Antalya'da Arslan usta var. Sosyal medyadan da belki biliyorsunuzdur. Yada güngörende orhan usta (kendisinin de sosyal medyada videoları var). Onun dışında forumda başka arkadaşlar önerilerde bulunabilir belki

Kolaylıklar diliyorum
 
Aynı sorun arkadaşımın 1.6 tdi polosunda yaşandı.Egr egzoza su karıştırıyordu ve su eksiltme beyan duman sorunu vardı.
Egr değişimi çözüm sunabilir,tekrar karşılaşmamak için önce yapılabiliyor ise mekanik egr iptali ve sonrasında yazılım ile iptal edilebilir
 
problem intercooler denen emme manifoldunda. büyük ihtimalle ızgaralarda çatlak var ve su buharı yanma odasına gidiyor ve sonrasında siz egzozda görüyorsunuz.
 
problem intercooler denen emme manifoldunda. büyük ihtimalle ızgaralarda çatlak var ve su buharı yanma odasına gidiyor ve sonrasında siz egzozda görüyorsunuz.
günlerdir araba donanımlı bir vw ustasındaydı dediğiniz gibi düşünüyordu kendisi de egr ve emme manifolduna basınçlı sistem testi yaptırdı söktükten sonra başka bir işletmede, ancak sorun ikisinden de değil dedi bugün parçaların ikisi de sağlam çıktı. motoru yapan yere aracınızı geri götürün motordan kaynaklı gibi görünüyor yanıtını aldım.

bir umut manifold kaynaklıdır düşüncesine bende kapıldım ancak maalesef değilmiş.
 
Aynı sorun arkadaşımın 1.6 tdi polosunda yaşandı.Egr egzoza su karıştırıyordu ve su eksiltme beyan duman sorunu vardı.
Egr değişimi çözüm sunabilir,tekrar karşılaşmamak için önce yapılabiliyor ise mekanik egr iptali ve sonrasında yazılım ile iptal edilebilir
öncelikle teşekkür ederim yanıtınız için. şuanda gittiğim usta motoru indirmeden önce detaylı kontrol yapan ve gerekçe ve sebeplerini çağırıp müşteriyle paylaştıktan sonra işini yapan bir usta. bulunduğu bölgede de bilinen biri. 2 aşamalı tabi tuttuğu testten emin olduğu için bence değiştirmen bu sorunu çözmeyecek dedi.

yetkili servis bu sorunun kaynağına ulaşmam konusunda yani arıza tespitinde bana yardımcı olabilir mi sizce temmuz ayından beri uğraşıyorum. hayallerle aldığım arabamdan soğudum. artık çıkaracağı masrafı da bir kenara bırakıp arabama sorunsuz binmek istiyorum
 

öncelikle teşekkür ederim yanıtınız için. şuanda gittiğim usta motoru indirmeden önce detaylı kontrol yapan ve gerekçe ve sebeplerini çağırıp müşteriyle paylaştıktan sonra işini yapan bir usta. bulunduğu bölgede de bilinen biri. 2 aşamalı tabi tuttuğu testten emin olduğu için bence değiştirmen bu sorunu çözmeyecek dedi.

yetkili servis bu sorunun kaynağına ulaşmam konusunda yani arıza tespitinde bana yardımcı olabilir mi sizce temmuz ayından beri uğraşıyorum. hayallerle aldığım arabamdan soğudum. artık çıkaracağı masrafı da bir kenara bırakıp arabama sorunsuz binmek istiyorum
Hocam geriye tek ihtimal kalıyor o zaman ki bu da daha önce yaşanmış ve başkalarının başına gelmiş bir durum. Yanma odalarının birinin ya da bir kaçanın duvarında bir çatlak var ve buradan su sisteme sızıyor. Buna piston gömleği de deniyor. Size aşağıda bir video bırakıyorum.

Özellikle 13. Dakika


Motor üst kapağı sökülmeli ve su kanallarından hava üflenerek sızıntı kontrol edilmeli.

Bu arada ilk gittiğiniz krank cart curt değiştiren tamirciye selam olsun alakasız bir arıza için alakasız parçalar değiştirmiş.
 

Geri
Üst Alt