Antifiriz ölcumü


Fikirmizah

Üye
Katılım
23 Haz 2021
Mesajlar
117
Tepkime puanı
24
İsim
Doğu
Herkese merhabalar 2016 Golf 7 1.6 TDI aracim var aracin antifiriz degerini olcmek istiyorum refraktometrem var fakat en dogru olcum degerinin radyator kapagindan oldugunu ogrendim fakat kaputu actigimda radyator kapagini goremedim on izgaranin altinda sanirim bizim araclarda sadece yedek su deposundan mi olculuyor nasil oluyor olcme islemi yardimci olursaniz sevinirim iyi gunler
 

Herkese merhabalar 2016 Golf 7 1.6 TDI aracim var aracin antifiriz degerini olcmek istiyorum refraktometrem var fakat en dogru olcum degerinin radyator kapagindan oldugunu ogrendim fakat kaputu actigimda radyator kapagini goremedim on izgaranin altinda sanirim bizim araclarda sadece yedek su deposundan mi olculuyor nasil oluyor olcme islemi yardimci olursaniz sevinirim iyi gunler
Bizim araçlarda radyatör kapağı yoktur., artık çoğu üretici radyatör kapağı koymuyor., Size bunu söyleyen yanlış yönlendirmiiş sıvının nereden ölçüldüğünün bir önemi yoktur,

Refraktometre en doğru ölçümü yapacaktır, ancak yapılacak ölçümde cihaz sıvının donma derecesini iyi durumda da gösterse, 7 yaşındaki bir aracının antifrizinin artık değişmesi gerekir, Peki neden..? Çünkü sıvının tek başına donma derecesinin iyi çıkması bir önemi yoktur, antfriz sıvısı sadece motora donma koruması sağlamaz, bu sıvının esas koruması belki de en önemli sağladığı koruma (korozyon/pas) korumasıdır.!!

Antifriz sıvının (korozyon/pas) korumasının durumunu ölçücek bir alet olmadığı için, antifriz sıvının en geç 5-6 senede bir değişmesi gerekir. Çünkü bu sıvının donma koruması gibi, korozyon/pas koruması da zamanla kötüleşir ve özelliğini kaybeder.
 
Nabız nerden ölçülür.

Geyik değil , gercek bir tecrübeden aktarayım

2 hafta önce sehir hastanesi kalp damara gittim (yaş 47)

Çarpıntı var , + karın mide tarafında da da bu çarpıntı hissiyatı daha fazla var

Muayeneyi yapan dr . Ayakkabını çorabını cıkar dedi.

Ne alaka ??

Ayak tabanından nabız ölçü

Sonra digerini çıkar falan ordanda ölçüctü

Sıkıntının kalpte degil kalpten çıkıp aşağıya kan götüren ana aort damarında sorun olması ihtimali dahilinde ayak tabanından nabız alınmasını da görmüs olduk.

Antifiriz nerden ölçülür ???

Radyatörden ölcmek daha mı reel olur ??

Ben ilk defa duydum
 
Herkese merhabalar 2016 Golf 7 1.6 TDI aracim var aracin antifiriz degerini olcmek istiyorum refraktometrem var fakat en dogru olcum degerinin radyator kapagindan oldugunu ogrendim fakat kaputu actigimda radyator kapagini goremedim on izgaranin altinda sanirim bizim araclarda sadece yedek su deposundan mi olculuyor nasil oluyor olcme islemi yardimci olursaniz sevinirim iyi gunler
Merhaba antifriz değişti mi.. 7. senesinde sıvı çoktan bozulmuştur.
Değerin kaç çıktığına değil sıvının pas korozyon yapıp yapmadığına bakmak gerekiyor. Genleşme kabından anlaşılabilir. 5 Max 6 Yıl sonunda mutlaka 1 tur durulama saf su sonraki turda yenilemek motorun parçaların ömrünü arttıracaktır.
Devirdaim klape sıkışması - Manifolt soğutucu - Egr - Tüm radyatör petekler Soğutma sıvısı yağ kadar önemli kısacası.
Blok dahil her şey içten çürüyor.
 
Nabız nerden ölçülür.

Geyik değil , gercek bir tecrübeden aktarayım

2 hafta önce sehir hastanesi kalp damara gittim (yaş 47)

Çarpıntı var , + karın mide tarafında da da bu çarpıntı hissiyatı daha fazla var

Muayeneyi yapan dr . Ayakkabını çorabını cıkar dedi.

Ne alaka ??

Ayak tabanından nabız ölçü

Sonra digerini çıkar falan ordanda ölçüctü

Sıkıntının kalpte degil kalpten çıkıp aşağıya kan götüren ana aort damarında sorun olması ihtimali dahilinde ayak tabanından nabız alınmasını da görmüs olduk.

Antifiriz nerden ölçülür ???

Radyatörden ölcmek daha mı reel olur ??

Ben ilk defa duydum
Maşallah yine döktürmüşsün :)
 
radyatörle yedek depo sıvısı aynı doğru ölçüm radyatörden felan kim söylediyse iyi sallamış aynı sıvıyı nerden ölçersen ölç sonuçta ayni çıkacaktır
 
Arkadaslar sanayideki ustalara ve honda marmara yetkili servisine sordum en iyi sonucu radyatorden alirsin dedi yedek su deposu eger radyator eksiltirse ordan takviye yapar ama eksiltme yoksa o yedek su deposu omru billah oyle kalir ben olctum -28 cikti iyi seviyede suan ama emin olamadim dedigim bu
 
Hatta konuyu temellendireyim honda arabamiz var sogutma suyu degisti suan yedek su deposundan olcuyoruz -10 cikiyor ayni cihazla radyator kapagini acip olcuyoruz -34 cikiyor adamlarin dedigi dogru yani
 
Golf mk7 lerde su dolaşımı genleşme kabı üzerinden de oluyor araç termostat açtıktan sonra genleşme kapı üzerindeki boruyla bakarsanız soğutma suyu aktığını görürsünüz, yani su zaten devirdaim yapıyor sürekli her yerinde aynı sıvı oluyor. Honda’larda sistem farklı olabilir ama hocalarımın da dediği gibi golfte radyatör kapağı yoktur
 
@Fikirmizah eksiltme yoksa ordan çekmez ama radyatördeki suda sürekli öyle kalıyor birinin olduğu yerde kalmasiyla diğerinin devirdaim olmasi derecesini değiştirmez aynı antifrizi 2 tarafada koyuyon sen yeni değişmişsin demekki yedek depoya uygun ölçüde koymadın nerden koydunuz tabii bilmiyorum ama yanlış yapılmış birşey var istisnalar kaideyi bozmaz
 
Ben yine de (kendi fikrim)

Fabrikasyon orjinal
Hans Maizenkaizer isimli ustanın
%50 antifiriz / %50 saf su olarak fabrikada koydugu motor sogutma sıvısının 6-7 yıl rahat idare edecegi görüşündeyim

8. yılın içinde düsünme karar verme

9 a tam girerken degistirme kararı yerinde olacaktır.

Bu 8 yıllık max ömür

Motor suyu eksildikçe saf su eklemek

Saf su yerine gidip en pahalısından saf antifiriz ekleme senaryolarında

7>6>5 yıla dogru cekme sünme yaptırır değişim için

Dısardan eklenen

Saf suyun
Antifirizin
Musluk suyunun miktarı

Ömrü geriye çekecektir.
 
Herkese merhabalar 2016 Golf 7 1.6 TDI aracim var aracin antifiriz degerini olcmek istiyorum refraktometrem var fakat en dogru olcum degerinin radyator kapagindan oldugunu ogrendim fakat kaputu actigimda radyator kapagini goremedim on izgaranin altinda sanirim bizim araclarda sadece yedek su deposundan mi olculuyor nasil oluyor olcme islemi yardimci olursaniz sevinirim iyi gunler


Vw araçlarda, radyatör kapağı yoktur ve antifriz ölçümü genleşme kabından numune alınarak yapılır.

Çünkü soğutma sıvısı : genleşme kabı - motor - radyatör - kalorifer peteği arasında devamlı dolaşır.

Motor ve radyatör içindeki antifrizin durumu ne ise, genleşme kabındaki antifriz in durumu da , bire bir aynı durumdadır.



Honda araçlarda durum farklıdır. Soğutma sıvısı genleşme kabında dolaşmaz. Radyatör kapağı mevcuttur.

Radyatör, sadece ihtiyaç durumunda, gerektiği kadar suyu, genleşme kabından çeker. Tofaş ( Doğan - Şahin - Kartal ) araçlardaki sistemin aynısıdır.

yukarıda belirttiğiniz gibi : yedek su deposu eger radyator eksiltirse ordan takviye yapar ama eksiltme yoksa o yedek su deposu omru billah oyle kalir

Bu nedenle Honda araçlarda antifriz ölçüm numunesi radyatör den alınır.


.
 
Ben yine de (kendi fikrim)

Fabrikasyon orjinal
Hans Maizenkaizer isimli ustanın
%50 antifiriz / %50 saf su olarak fabrikada koydugu motor sogutma sıvısının 6-7 yıl rahat idare edecegi görüşündeyim

8. yılın içinde düsünme karar verme

9 a tam girerken degistirme kararı yerinde olacaktır.

Bu 8 yıllık max ömür

Motor suyu eksildikçe saf su eklemek

Saf su yerine gidip en pahalısından saf antifiriz ekleme senaryolarında

7>6>5 yıla dogru cekme sünme yaptırır değişim için

Dısardan eklenen

Saf suyun
Antifirizin
Musluk suyunun miktarı

Ömrü geriye çekecektir.
Hocam 8 yila kadar fabrikasyon antifirizi degistirme mi diyosun
 
Hocam 8 yila kadar fabrikasyon antifirizi degistirme mi diyosun
Benim kendi görüsüm bu.

Bakın
Yukarda

@forzaGilles
@rager007

Max 5-6 sene demisler

Herkesin kendi görüşü .

Önemli olan yutub alemlerinde çamur balçık kil macun toprak kıvamına gelmiş antifirizleri milletin gözüne sokuyorlar ya ?? Allah stereo Göz vermiş acarız kaputu bakarız ....varmı bi anormallık renk degisimi yedek su kabı plastikte bir yosunlasma

Sodalı kireçli Şantiye suyunu basmıslar eksilme yaptıkça motora ....

Enayilerin dangalaklıklarını

Korku filmi niyetine millete izlettiriyorlar.....
 

Benim araç 7. Senesinde kalorifer peteğini tıkadı, Üretici antifrizin inorganik 2 sene 45k organik 3/5 yıl 100k aralığında koruduğunu yazıyor. Araç yatıyorsa veya düzenli kullanılıyorsa süreç -1 +3 uzayabilir kısalabilir.
Genleşme kabından alınan örnekle derecesi anlaşılır.
Radyatör petekle genleşme kabı aynı dereceyi gösterir, 85 derecelerde sürekli devirdaim yapıyor sonuçta.
Pas korozyon yapıp yapmadığı kabın içindeki sıvıdan anlaşılır.
Pembe renkten pas rengine dönmüşse antifriz çürüme başlamış geç bile kalınmıştır.
Çok araçtan dikkat ettiğim : Tsi araçlar daha geç bozuyor antifrizi.
Tdi araçlarda EGR manifolt soğutucusu vs.. Soğutma sıvısı extra fazla parça soğutma görevini üstlenmiş..
38055956_1881545255259752_6459490127235252224_n.jpgqgAAAgCY7OA-960.jpg
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt