Değerli @Krsdylmz01 hocam, ben de netleşmesini bekliyorum, gerçek buysa geriyi gösteren araç aramaya başlayacağım. Sonrası hayırlısı, belki buluruz, geç olsun güç olmasın.

Bir opsiyon eksik olsun, yeterki araç ayıpsız olsun, olsun ki ayıplı araç gönderenler ya da faturasını ödeyip stoğa alanlar biraz daha fazla düşünsün.

Saygılar...

 

@tolqa35 Teşekkürler Tolga Dostum, desteğin için.

Fiyatta önemli tabii de, önce Türkiye'ye girmiş ayıpsız bir araç bulabilsem. Bir ara arar sorarım, ellerindeki stokları.

Tekrar teşekkürler, Saygılar...

 
Araçlarını bekleyenler ya da yeni araç siparişi verecekler arasında "lastik markası benim için önemli" diyenlere bir bilgi aktarmak istiyorum.

Araçlar büyük olasılıkla 5 markadan biri ile geliyor; Michelin, Continental, Dunlop, Hankook ve Pirelli.

Eğer lastikler 17" ise Dunlop ya da Pirelli gelme olasılığı çok daha yüksek.

Saygılar.

 
Hocam Bridgestone da var..özellikle 18 durban ile gelen araçlar..

 
Ben de kısa sürede Golf almayı planlıyorum Hasan Bey. Yaşadıklarınızı paylaşmanız bana da rehber olacak, bunun için teşekkür ederim. Sizin durumunuzda ben olsam ben de kesinlikle aracı almazdım, gerekli yerlere başvurumu da yapardım.

 
@FurcHT Hocam, asıl ben teşekkür ederim. Bulunduğum ve değerli forum dostlarımın bakış açısını bildiğim kadarıyla bu forumda kolayca ulaşılabilecek kitabi bilgilerden çok daha fazla, kişilerin yaşadığı tecrübeler, duygular, yorumlar, fikirler, yardımlaşma ön planda. Ben de bunu yapmak istedim ve yaşadıklarımı paylaştım. Size az da olsa desteğim olduysa ne mutlu bana.

"Gerekli yerler" derken hangi başvuru mercilerini kastettiğinizi aktarırsanız sevinirim. Çünkü benim başvurduğum "gerekli yerler" hedefinde müşteri memnuniyeti olmayan, empati yapamayan, sözü "göz göre göre ayıplı malı ya seve seve alacaksınız..." mantığına getiren, iş değil laf üreten, kısacası "Gerekli olmayan yerler" di.

Belki Siz bana gerçek "Gerekli yerler" hakkında yardımcı olabilirsiniz de oraları da ararım.

Saygılar...

 
@HaK Hasan Bey, Dogus merkez ile gorustugunuzu dusunuyorum. Tuketici haklari ile iletisime gectiniz mi? Sizi 3 ayi askin sure bekletip kusurlu mal satiyorlar, aslinda sizin yasal olarak bu surec icin de TL nizin doviz karsisindaki kaybinizi dahi karsilamalari gerekir. Cunku siz siparisinizi bekleyerek daha uygun kur uzerinden arac alabilmekten de mahrum kaldiniz, bilmiyorum cok mu uca gittim :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@FurcHT Dostum, benim önceliğim maddi kayıptan çok genel manevi kayıp. Maddi 3-5'in peşine düşsem, günümüz Türkiye'sinde neler oluyor, neler görüyoruz, neler yapılıyor, kim neler diyor da yine işini yürütüyor, göz göre göre kimler masum, kimler haklı çıkarılıyor, bir yolu bulunur malum şirket de haklı çıkarılır. Gerçekler, umut etmemizi, hayal etmemizi engeller hale geldi çünkü. Maddi bir ceza alsa, öder ve yapmaya devam eder, yaptığından kazandığı daha fazladır çünkü.

Peki pes mi edeceksiniz diyebilirsiniz? Pes etmedim, ayıplı ürüne ayıpsız ürün fiyatını ödemedim ve ürünü reddettim. "Amaaan Ben almasam başkası alacak" diyerek o aracı ayıpsız ürün fiyatına alan tüketici pes etti, ve O pes edince KALİTE GÜVENCE pes etti, TÜKETİCİ İTİBARI pes etti, "Türkiye için Müşteri Memnuniyeti yatırımlarına gerek var" gerçeği pes etti...

Saygılar...

 
@FurcHT Dostum, benim önceliğim maddi kayıptan çok genel manevi kayıp. Maddi 3-5'in peşine düşsem, günümüz Türkiye'sinde neler oluyor, neler görüyoruz, neler yapılıyor, kim neler diyor da yine işini yürütüyor, göz göre göre kimler masum, kimler haklı çıkarılıyor, bir yolu bulunur malum şirket de haklı çıkarılır. Gerçekler, umut etmemizi, hayal etmemizi engeller hale geldi çünkü. Maddi bir ceza alsa, öder ve yapmaya devam eder, yaptığından kazandığı daha fazladır çünkü.Peki pes mi edeceksiniz diyebilirsiniz? Pes etmedim, ayıplı ürüne ayıpsız ürün fiyatını ödemedim ve ürünü reddettim. "Amaaan Ben almasam başkası alacak" diyerek o aracı ayıpsız ürün fiyatına alan tüketici pes etti, ve O pes edince KALİTE GÜVENCE pes etti, TÜKETİCİ İTİBARI pes etti, "Türkiye için Müşteri Memnuniyeti yatırımlarına gerek var" gerçeği pes etti...

Saygılar...
Hocam bu konu açıklığa kavustu forumdaki arkadaslar sayesinde. Eski yeni diye bir cihaz yok. Tamamen opsiyona bagli birsey hala cekincelerimiz var ama oyle. Geri gorus kamerasi siparis ederseniz geliyor bu ünite. Enteresan sekilde skodalarda acik ve faal olan bu voice tusu bizde kapali geliyor acmak icin de 1000 tl+iscilik istiyorlar. Kotu tarafindan bakinca isyan edilecek kizilacak bir suru olay mevcut. Acik gelen skodalarda bir ise yariyormu bu voice tusu ? Tartisilir.

Appconnect bizde yok diye isyan eden arkadaslardan kactanesi almak icin girişimde bulundu? Hocam bu hizmeti vermiyorsa distributor, o hizmeti ogretip alacagiz. Appconnect uyumlu 24A cihazımda 1000tl+iscilik odeyerek actirirken ne engeller ile karsilastigimi bulusmada anlatmistim arkadaslara. Yilmadan usanmadan zorla taktırdım nerdeyse ve suan kullaniyorum. Dogus personeli (hepsi değil bir kismi) cok cahil ve hep isin kolayindan yani olmamasindan yana. Bu durumun kamera ile geldigini paylastigimda dogus personeli led stoplar opsiyonken led plaka aydinlatmasi beraberinde geliyordu bunun gibi dediler. Geri gorus kamerasi ve appconnect hazirligi diye eklenmemis dediler. Geri gorus kamerasina eklenir bir sure sonra. Onlar icin bu is bukadar kolay. Saglicakla kalin.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@ansolak Hocam açıklamalarınız için teşekkürler. Forumda bu konu ile ilgili gelişmeleri takip ettim, dediğiniz gibi büyük olasılıkla geri görüş ile Voice butonlu ya da 24A uzantılı cihaz nolu Media Sistemi ile geldiği anlaşılıyor. Ama bu, maalesef konunun açıklığa kavuştuğu anlamına gelmiyor. Bazı soruları yanıtsız bırakıyor çünkü.

- Neden aynı marka, aynı model ve aynı donanıma sahip araç iki farklı medya cihazı ile satılıyor?

- Biri diğerinden daha düşük teknolojik kabiliyetlere sahip (Farklı model) olan iki cihaz neden aynı fiyata satılıyor?

- Türkiye için hazırlanan katalogda highline donanım seçeneğiyle gelecek olarak gösterilen fotoğraftaki medya cihazı 24A/Voice butonlu cihazdır. Sayfada, "Bu fotolar Türkiye ile farklılık gösterebilir" diye de yazmıyor, Highline donanımda bu gelecek diye de açık açık yazıyor. Peki geliyor mu? Hayır. "Geri kamera özel opsiyonu seçilirse bu fotodaki cihaz gelir" diye yazıyor mu? O da yazmıyor. ?!?!?

"VW, araçlarını sürekli gelişim amacıyla donanımlarını değiştirme yönünde kendini garantiye alır" deniyor ama bu hep ileriye doğru olmalı öyle değil mi? Ağustos 2015'de ürettiği aracına, Şubat 2016'da ürettiği aracına monte ettiği cihazdan daha kabiliyetli bir cihaz monte etmesi sürekli ürün geliştirme hedefine ters düşmüyor mu?

Durum açık açık şunu bağırıyor; "VOLKSWAGEN, ATIL MEDYA CİHAZI STOKLARINI (iyimser tanımıyla, daha az kabiliyetli cihazlarını) HURDA YAPACAĞINA TÜRKİYE PAZARINDA ERİTİYOR"

Saygılar...

 
ık bekleme sürecinin nihayet sonu geldi" diye düşünerek.

Fakat pazarlık sürecindeki davranış ve tutumlar,

6,5" lik Medya cihazının Mute butonlu, yani 19A uzantılı cihaz nosuyla gelmesi, (15.02'de yazıyla konu hakkında teyit almıştım)
@HaK 

Hocam tepkinizi belli etmeniz güzel birşey ama bence abartılmış bir tepki. Sonuçta size verdikleri mal bozuk olsun ki ayıplı kabul edilsin. Siz daha ürünü teslim dahi almadınız, lastik, donanım vs bunlar detay. Siz donanıma değil araca biniceksiniz. 

Sizi bu konuda anlamaya çalışıyorum çünkü bu durumu yakınen yaşadım. Aracın start/stop tuşu bozuk geldi. İşte bu ayıplı mal olabilir. Ne yaptım Almanya'ya mail attım. Şikayet ettim. Zaten değiştiricekler ama genede puanlarının kırılmasını sağladım ve hala da sağlıyorum. Yazdıkça sinirleniyorum hatta o derece kılım Doğuş'a. İlk gittiğimde tekrar şikayetimi belirticem. 

Olan sizin zamanınıza olmuş. Doğuş Oto zerre kadar umrumda değil, işlerini dahi doğru dürüst yapamıyorlar. Bana 3000 TL u-led farkı çıkartmışlardı, bu forum olmasa almıcaktım o seçeneği. Uzun lafın kısası 3 ay çok uzun bir süre hocam. Paranın vs telafisi var ama zamanın yok. Severek bineceğiniz bir araçtan hayallerinizden vazgeçtiniz. 

Lütfen yazdıklarımı yanlış anlamayın, dostane bir şekilde söylüyorum tüm saygım ile. Hayallerinizi ötelediniz üstüne bir bardak su içiniz.  :mad:

Sevgiler + Saygılar

jajaja

 
@HaK 

Hocam tepkinizi belli etmeniz güzel birşey ama bence abartılmış bir tepki. Sonuçta size verdikleri mal bozuk olsun ki ayıplı kabul edilsin. Siz daha ürünü teslim dahi almadınız, lastik, donanım vs bunlar detay. Siz donanıma değil araca biniceksiniz. 

Sizi bu konuda anlamaya çalışıyorum çünkü bu durumu yakınen yaşadım. Aracın start/stop tuşu bozuk geldi. İşte bu ayıplı mal olabilir. Ne yaptım Almanya'ya mail attım. Şikayet ettim. Zaten değiştiricekler ama genede puanlarının kırılmasını sağladım ve hala da sağlıyorum. Yazdıkça sinirleniyorum hatta o derece kılım Doğuş'a. İlk gittiğimde tekrar şikayetimi belirticem. 

Olan sizin zamanınıza olmuş. Doğuş Oto zerre kadar umrumda değil, işlerini dahi doğru dürüst yapamıyorlar. Bana 3000 TL u-led farkı çıkartmışlardı, bu forum olmasa almıcaktım o seçeneği. Uzun lafın kısası 3 ay çok uzun bir süre hocam. Paranın vs telafisi var ama zamanın yok. Severek bineceğiniz bir araçtan hayallerinizden vazgeçtiniz. 

Lütfen yazdıklarımı yanlış anlamayın, dostane bir şekilde söylüyorum tüm saygım ile. Hayallerinizi ötelediniz üstüne bir bardak su içiniz.  :mad:

Sevgiler + Saygılar

jajaja
Değerli @jajaja Hocam, düşüncelerinizi açık açık aktarmanızı ve kayıplarım için üzülmenizi neden yanlış anlayayayım. Bilakis saygı duyuyor, teşekkür ediyorum. Ben sadece Size bu maliyete, bu kayıplara ne düşünerek, neleri önemseyerek katlandığımı anlatabilirim, hepsi o.

Aslında ilgili satıcı hakkındaki düşüncelerimiz, bizlere vermediği değer, bizlere olan bakış açıları ve hayal kırıklıklarımız hakkında çok farklı düşünmüyoruz, hatta aynı düşünüyoruz.

Sadece bu duruma karşı koyduğumuz tepkimiz, beklentimiz konusunda birazcık farklarımız var, hepsi bu.

Birkaç noktayı netleştirmek istiyorum.

Üretim sektöründe ayıplı mal tam olarak. bozuk mal anlamına gelmiyor. Ayıplı mal, teknik resmine, standartlarına ve varsa özel şartlarına uymayan mal demektir. Uç bir örnek; Mal birebir teknik resme uygundur, ama teknik spektlere uygun olmayan ambalaj ile ambalajlama yapıldıysa ayıplı mal statüsüne girer. Bizim örneğimizde teknik resmimiz katalogdaki Highline donanım seviyesindeki cihaz fotosudur, ve bu fotoya göre mal ayıplıdır.

Tepkimi abartılı bulmuşsunuz, doğru bu tür tepkileri ülkemizde pek göremiyoruz, sonra da oturup o ayıplı ürünlerin neden mesela Hollanda'ya değil de Türkiye'ye gönderildiğini kara kara düşünüyoruz, fıtratımızda olmadığı kesin olduğu halde. İnanın bu tür tepkiler artarsa istediğimiz etkiyi yaratabiliriz. Sizin de bahsini ettiğiniz o satıcı Mail'den, telefondan, şikayetten, müşteri memnuniyetsizliğinden anlayacak dönemi çoktaaaaaan sona erdirmiş. Hedefinde yok, misyonunda, vizyonunda yok böyle bir şey. Sadece konuşma, ikna etme, söylediklerinizi çürütme, itibarsızlaştırma, kendi kendini kandırma üzerine kurulu bir Satış Sonrası.

Benim kaybım, benzer haksızlıklara uğrayanlara kazanç olarak geri dönüşecekse bir bardak su değil, bir gölü içmeye razıyım. Yeterki işe yarasın. Ama bu tür tepkiler kişisel kayıplar düşünülerek çoğalmazsa ülkemizde, hep birlikte koyamazsak haksızlıklara, hukuksuzluklara karşı, yakında milletçe birer bardak su içeriz, kayıp giderken Türkiye Cumhuriyeti ellerimizden...

Saygılar.  

 
@HaK hocam Doğuş bize değer vermiyor doğru bunda size katılıyorum. Aradıklarında mükemmel deyin diye şirinlik yapmayı bilirler. Tepkiniz abartılı bulduğumu söyledim çünkü bir araç almaya karar verirken lastik ne kadar önemli olabilir ki düşüncesi sardı beni, ülkemizde göremediğimiz tepkiler olduğunu nereden çıkarıyorsunuz ? 

19A donanım olayında size yenisiyle gelicek dendiyse teyit edildiyse sonuna kadar haklısınız ama aracınızı aldıktan sonra takılmasını sağlamak gibi bir yöntem izlenebilirdi. Ya da ne bileyim ekstra indirim isterdiniz vs. Önemli olan biraz işi masaya yatırmak diplomatik olmak diye özetleyeyim. 

Sanırım yeni bir araç siparişi verdiniz. Umarım onda bu sorunları yaşamazsınız, yoksa çok üzülürüm. Gerçekten Golf gibi bir aracın keyfini en kısa sürede sürmenizi istiyorum. Sizden tek ricam yeni aracınıza kavuşunca bu başlığa yazdığım iki iletimi tekrar okuyunuz. :)

Saygılar

 

@HaK hocam Doğuş bize değer vermiyor doğru bunda size katılıyorum. Aradıklarında mükemmel deyin diye şirinlik yapmayı bilirler. Tepkiniz abartılı bulduğumu söyledim çünkü bir araç almaya karar verirken lastik ne kadar önemli olabilir ki düşüncesi sardı beni, ülkemizde göremediğimiz tepkiler olduğunu nereden çıkarıyorsunuz ? 

19A donanım olayında size yenisiyle gelicek dendiyse teyit edildiyse sonuna kadar haklısınız ama aracınızı aldıktan sonra takılmasını sağlamak gibi bir yöntem izlenebilirdi. Ya da ne bileyim ekstra indirim isterdiniz vs. Önemli olan biraz işi masaya yatırmak diplomatik olmak diye özetleyeyim. 

Sanırım yeni bir araç siparişi verdiniz. Umarım onda bu sorunları yaşamazsınız, yoksa çok üzülürüm. Gerçekten Golf gibi bir aracın keyfini en kısa sürede sürmenizi istiyorum. Sizden tek ricam yeni aracınıza kavuşunca bu başlığa yazdığım iki iletimi tekrar okuyunuz. :)

Saygılar
@jajaja Hocam bana hak verdiniz mi vermediniz mi anlayamadım. :)

Söylediğiniz ve adını "diplomatik olmak" koyduğunuz yöntemler Satıcıdan Müşteriye gelmeli, müşteriden satıcıya değil. Ben müşteri olarak sorunumu söylerim, satıcı müşteriye çözüm önerileri sunar, müşteri de kendisine hangi çözüm uyuyorsa onu seçer. Bence işleyiş böyle olmalı. Satıcı bananecilikle davranır, müşteriyi lafla ikna etmek gibi ucuz yolları seçerse Müşterinin çok da faza seçeneği kalmaz maalesef. Aslında kişilerin cehennemlerini bilmeden yorum yapmayı ve yapılmasını pek sevmem, yapmamaya da çok dikkat ederim.

Benim düşüncem şudur, Türkiye başka ülkelerin atıl stok çöplüğü değildir, Türk tüketicileri de bu muameleyi hak etmemektedir. Ülkeyi yönetenler ve Doğuş gibi neredeyse Tekel olmuş Holdingler kendi ülke vatandaşlarının hakkını gözetmekten acizse, tüketici bilinçlenmeli, kendi haklarını korumalıdır. Yani aslında mesele ne lastiktir ne de medya cihazı, mesele tüketiciye reva görülen muameledir.

Daha önce VW araçlarının zevkini sürmüş (5 yıl BORA, 7 yıl GOLF) biri olarak diyorum ki, önceliğim; onların hayallerindeki kolay müşteri olmamak, kişisel çıkarlarımı toplum çıkarları önünde görmemektir. Sipariş verdiğim araç yine "AYIPLI" gelirse yine red ederim.

Saygılar Hocam...

 

Geri
Üst Alt