Hararet...


@Mmt0634 hocam bana çankaya doğuş oto yetkili servisindeki usta başı da aynı şeyi dedi. 1.5 Tsi’lar için 110’a kadar çıkıyor dedi. Ama ben 18k km oldum 90’ı geçtiğini hiç görmedim dedim. Ne zaman olacağı belli olmuyor işte dedi. Havayı alıp antifiriz koyup basınç testi yapılıp yol testine çıkılıp bunlar da kayıt edilerek bana teslim edildi aracım. Herhangi bir su kaybı hararet yükselmesi gözlemlemedim. Ama ben uyarıyı servisten çıkar çıkmaz aldığım için hemen müdahale edildi. Bilmiyorum kontrol sonrası belki sensör anlık değişim gördü ondan da uyarı vermiş olabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Mmt0634 hocam bana çankaya doğuş oto yetkili servisindeki usta başı da aynı şeyi dedi. 1.5 Tsi’lar için 110’a kadar çıkıyor dedi. Ama ben 18k km oldum 90’ı geçtiğini hiç görmedim dedim. Ne zaman olacağı belli olmuyor işte dedi. Havayı alıp antifiriz koyup basınç testi yapılıp yol testine çıkılıp bunlar da kayıt edilerek bana teslim edildi aracım. Herhangi bir su kaybı hararet yükselmesi gözlemlemedim. Ama ben uyarıyı servisten çıkar çıkmaz aldığım için hemen müdahale edildi. Bilmiyorum kontrol sonrası belki sensör anlık değişim gördü ondan da uyarı vermiş olabilir.
Aynen hocam doğuş oto ya göre herşey normal ne yazık ki bana da aynısını dediler fakat normal değil...

Golfum den tutkumdan soğuttular...

Sinirlendim arabayi satayım dedim yapamadım ne alıcam bi kere alıştım...

Sağlam usta bulmamız lazım 

Gerçi az kaldı sağlam usta oldum olacam zaten 7 yıldır araştıra arastira meslek sahibi oldum resmen 

Kötü ev sahibi insanı ev sahibi yaparmış derler eskiler...

Bu gereksiz kötü ustalar yüzden bizde usta olma yolunda devam ediyoruz ya bakalım artık...

Allah kimseyi düşürmesin servise sanayiye bakımdan bakıma mutlu huzurlu kullanmak nasip olur umarım herkeze...

 
Radyatörün dışı değil de içi korozyondan  görevini tam yapamayabilir. Sistem soğutma sıvısı 5 yılı geçtiğinde yarardan çok sistemde tıkanıklık  ve oluşan korozyon ve pas durumundan dolayı  devirdaim  kalorifer peteği vs..  görevini yerine tam getirmez. sıvının ısı iletimi iyi olmadığından ve pislikten çevrimi iyi yapmaz.   ustanız  radyatör  açıcı  tavsiye etse daha iyi  öncesinde  mevcut sıvıyı mümkün oldukça  saf su yapın. Sonrasında  radyatör açıcı  atın  bir süre kullanın çevrim yaptıkça evdeki peteklerde olduğu gibi sistemdeki  korozyon pas akacaktır.  Genleşme kabının üst  hortumu sökülerek  bir taraftan  takviye yapılarak  hava yaptırmadan !  5 senede bir mutlaka 3 litre g13 + Saf su  değişmeli. Mekanik parçalar pas veya korozyona maruz kalınca çürür parçalanır sıkışır.  

 
Radyatörün dışı değil de içi korozyondan  görevini tam yapamayabilir. Sistem soğutma sıvısı 5 yılı geçtiğinde yarardan çok sistemde tıkanıklık  ve oluşan korozyon ve pas durumundan dolayı  devirdaim  kalorifer peteği vs..  görevini yerine tam getirmez. sıvının ısı iletimi iyi olmadığından ve pislikten çevrimi iyi yapmaz.   ustanız  radyatör  açıcı  tavsiye etse daha iyi  öncesinde  mevcut sıvıyı mümkün oldukça  saf su yapın. Sonrasında  radyatör açıcı  atın  bir süre kullanın çevrim yaptıkça evdeki peteklerde olduğu gibi sistemdeki  korozyon pas akacaktır.  Genleşme kabının üst  hortumu sökülerek  bir taraftan  takviye yapılarak  hava yaptırmadan !  5 senede bir mutlaka 3 litre g13 + Saf su  değişmeli. Mekanik parçalar pas veya korozyona maruz kalınca çürür parçalanır sıkışır.  
Korozyon ihtimali çok düşük hocam 

Araç servise girdi çıktı hararet göstergesi ilk defa 90 üstünü gördü...

Serviste G12 antifiriz ve devirdaim değişti bide su kabı 

Hararet göstergesi yükseldiğinde yag sıcaklığı çok yüksel nedi 109 gördüm hemen 100 e indi zaten hararet te düştü...

Bidaha yapmadı çok sıkıştırinca oluyor herhalde bu kadar hiç sikistirmamistim 105 bin km 7 sene hiç bu kadar acil isim olamamış 1 kere oldu onda da hararet yükseldi 

1.2 sonuçta dikkatli kullanmak gerekir demek ki acil iş varsa taksi falan kullanılabilir dese servis şaşırmam :)

doğuştan çok soğudum youtube Tamirhane kanalında aslan ustayı aradım oda geri dönüş yapmadı Antalya ya onun yanına gitmeyi düşünüyorum artık usta bulmak sar foruma özel sağlam tsi tdi ustası olsa keşke ama hakketten usta yani...

 
2 Tane devirdaim var.   triger setinin çevrim yaptığı  diğeri  akünün yanındaki  bizdeki araçlarda 2 pompa da  sıkıntılı  triger bölümündeki  devirdaim  klape sıkışması yapıyor.  Diğeri sağdaki  termostat bozuyor. contadan sıvı kaçırıyor.   Arslan  usta iyidir  kendi yerini açtı.  Yetkili servis basit işerden bile ciddi rakamlar alabiliyor malesef.  



 
Termostat ve contası yenilenirse yeterli olabilir.  Kayışı  kötüyse oda değişir komple almak yerine 

Adsız.jpg

 
53 dakika önce, rager007 yazdı:

2 Tane devirdaim var.   triger setinin çevrim yaptığı  diğeri  akünün yanındaki  bizdeki araçlarda 2 pompa da  sıkıntılı  triger bölümündeki  devirdaim  klape sıkışması yapıyor.  Diğeri sağdaki  termostat bozuyor. contadan sıvı kaçırıyor.   Arslan  usta iyidir  kendi yerini açtı.  Yetkili servis basit işerden bile ciddi rakamlar alabiliyor malesef.  

Triger in içinde devirdaim olduğundan eminmisniz? 

Aslan ustayla biraz önce görüştüm 

Hava yapmıştır dedi uzun zamandır görüşmeye calsiyordum nasip oldu bugüne de

Tiriger 180 binde bir dedi devirdaim olsa 180 bin ömür biçerler mi bilemedim 

2 devirdaim nedir ya clio alacam bu gidişle olan o olacak :)

O zaman triger sistemini komple değiştireyim diyeceğim ama serviste de tiriger parçaları ni sayarken devirdaim denmedi 1 adet bulunuyor oda tiriger e  zıt konumlandırılmış 

Benim 35 binde değişti garanti den bide şimdi değişti cepten kronik sıkıntılı bir parça zaten beyaz eşya gibi şans işi bende de pek yok zaten o şans denen şey :)

şu anda şok oldum tiriger de devirdaim bide elektironik devirdaim biraz daha kurcalasak bir kaç devir daim daha çıkar herhalde 

 
Bir saat önce, rager007 yazdı:

2 Tane devirdaim var.   triger setinin çevrim yaptığı  diğeri  akünün yanındaki  bizdeki araçlarda 2 pompa da  sıkıntılı  triger bölümündeki  devirdaim  klape sıkışması yapıyor.  Diğeri sağdaki  termostat bozuyor. contadan sıvı kaçırıyor.   Arslan  usta iyidir  kendi yerini açtı.  Yetkili servis basit işerden bile ciddi rakamlar alabiliyor malesef.  

Video da da devirdaim akünün yanında diyor tiriger içinde ki  devirdaim dan bahsetmemis ama 

 
Kontrol ettim 1.2 serisi karışık  kiminde tek kiminde resimdeki yardımcı pompa var 2008/2013 arası sonrasında değişikliğe uğramış :) .  motor kodunuzu ilettiyseniz ustaya yardımcı olacaktır.   Yalnız belirli km yapıldığında hava varsa genleşme kabının ortasındaki  conta vasıtası ile  havayı atar  yakıt filtresinin  dibindeki  hava tahliyesi gibi   

10110226923570.jpg

 
@forzaGilles Ali hocam servisi  aradım 

Diagnoz işlemi dizel arabalarda yapılıyormuş benzinli araçlarda yapılmıyor muş 

Dizelde olmazsa olmaz bir işlem ama Benzinli de yapılıyor mu bi konturol edeyim dedi haber bekliyorum 

Yapılması için ısrar edeyim mi size sormak istedim servis danışmanı geri dönüş yapmadan gorursunuz inşallah :)

Benzinli de yapılmaz mi acaba aracım 1.2 tsi biliyorsunuz aklım karıştı 

 
@forzaGilles Ali hocam servisi  aradım 

Diagnoz işlemi dizel arabalarda yapılıyormuş benzinli araçlarda yapılmıyor muş 

Dizelde olmazsa olmaz bir işlem ama Benzinli de yapılıyor mu bi konturol edeyim dedi haber bekliyorum 

Yapılması için ısrar edeyim mi size sormak istedim servis danışmanı geri dönüş yapmadan gorursunuz inşallah :)

Benzinli de yapılmaz mi acaba aracım 1.2 tsi biliyorsunuz aklım karıştı 
Evet dizellerde yapılması gerekiyor., benzinli de durum nasıl bilmiyorum ama mantıken onda da olması lazım., TSI üvey evlat mı..? 

En basitinden şunu söyleye bilirim; onların dediği gibi TSI 'da diagnoz cihazı yapılmıyorsa bile., en azından yeni antifriz koyulurken (Venturi Effect) yaratması için radyatöre "sıfır hava" ile yeni sıvıyı gönderen bir tools kiti var., bu tools kit pek çok yetkili serviste var., Yani bu aletle yeni sıvıyı sisteme gönderdiğinde hiç hava yapmadan dolum yapılmasını sağlıyor., diagnoz olmuyorsa mutlaka bu aletle yapmaları gerekiyordu., 

Eğer gerekiyorsa 2.ci devirdaim pompası, termostat ve termostat contası bunlar kontrol edilmeli gerekiyorsa değiştirilmeli., 

Videoyu izleyin tools kit ile değişim yapıyor anlıcaksınız hocam;

https://www.amazon.com/JIFETOR-Universal-Automotive-Pneumatic-Antifreeze/dp/B08FHLYBPR



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
5 saat önce, forzaGilles yazdı:

Evet dizellerde yapılması gerekiyor., benzinli de durum nasıl bilmiyorum ama mantıken onda da olması lazım., TSI üvey evlat mı..? 

En basitinden şunu söyleye bilirim; onların dediği gibi TSI 'da diagnoz cihazı yapılmıyorsa bile., en azından yeni antifriz koyulurken (Venturi Effect) yaratması için radyatöre "sıfır hava" ile yeni sıvıyı gönderen bir tools kiti var., bu tools kit pek çok yetkili serviste var., Yani bu aletle yeni sıvıyı sisteme gönderdiğinde hiç hava yapmadan dolum yapılmasını sağlıyor., diagnoz olmuyorsa mutlaka bu aletle yapmaları gerekiyordu., 

Eğer gerekiyorsa 2.ci devirdaim pompası, termostat ve termostat contası bunlar kontrol edilmeli gerekiyorsa değiştirilmeli., 

Videoyu izleyin tools kit ile değişim yapıyor anlıcaksınız hocam;

https://www.amazon.com/JIFETOR-Universal-Automotive-Pneumatic-Antifreeze/dp/B08FHLYBPR

Hocam burası adiyaman hiçbirsey yok neredeyse nasıl bi servis anlamadım 

Çok ilgıli çok iyiler fakat işçiliğe bakicaz 

Bugün aracım kaldı serviste kontrol edecekler...

t roc verdiler beyaz 150 hp motoru falan çok iyi fakat dsg şaşırttı vites geçisleri belli oluyor ve arac inanılmaz yoruyor doğunun yollarında çok sallıyor simididen özledim golfu mu satmaya niyetlenmeistim ama yok resmen evimizin üyesi olmus sağlam usta bulmak için çok uğraştım bulamadım servis dahi olmadı yani kendi işimi kendim gireceğim ve sizin engin bilgilerinize ihtiyacım olacak teşekkür ederim herşey için...

 
5 saat önce, forzaGilles yazdı:

Evet dizellerde yapılması gerekiyor., benzinli de durum nasıl bilmiyorum ama mantıken onda da olması lazım., TSI üvey evlat mı..? 

En basitinden şunu söyleye bilirim; onların dediği gibi TSI 'da diagnoz cihazı yapılmıyorsa bile., en azından yeni antifriz koyulurken (Venturi Effect) yaratması için radyatöre "sıfır hava" ile yeni sıvıyı gönderen bir tools kiti var., bu tools kit pek çok yetkili serviste var., Yani bu aletle yeni sıvıyı sisteme gönderdiğinde hiç hava yapmadan dolum yapılmasını sağlıyor., diagnoz olmuyorsa mutlaka bu aletle yapmaları gerekiyordu., 

Eğer gerekiyorsa 2.ci devirdaim pompası, termostat ve termostat contası bunlar kontrol edilmeli gerekiyorsa değiştirilmeli., 

Videoyu izleyin tools kit ile değişim yapıyor anlıcaksınız hocam;

https://www.amazon.com/JIFETOR-Universal-Automotive-Pneumatic-Antifreeze/dp/B08FHLYBPR

Ayrıca benzinli araçlar için tsi araçlar için herhangi bir hava alma aparati yokmuş ellerde kendisi otomatik alıyormuş gördük nasıl aldığını 

Kısa süreli hararet olsa da 3.000 km olan yağımı filitreler imi değiştirdim ne olur ne olmaz zarar vermiş olabilir die bugün bakacaklar bakalım sonucunu paylaşırım hocam 

 
Kimse yazmamis kimsenin başına gelemiş sanırım bu sorun...

Basina gelen olursa antayaim

Servise gittim.

Serviste yaklaşık olarak 3 saat arıza aradılar test sürüşü yaptılar sonra ne deseler beğenirsiniz NORMAL...:((

aracımi telsim ettiler...

40 derecede doğuda gezersneiz yokuş yukarı klima açık 120 km hızla hararet göstergesi çıkıyor düzlüğe gelince normale dönüyor kitapçık da da yazıyor muş bakicam kitapçığa ama bana mantıklı gelmedi

Muhtemel araç 17 gün yattı adiyaman tozu toprağı çok fazla radyatör çok toz olmuş sinek böcek de var ustalar temizlememi önerdi...

Servis normal diyor ama değil G12 antifiriz koydular devirdaim değsir tir diler hararet çıkıyor normal deniyor

Daha önce çok daha fazla sıkıştırdigim oldu Antalyada korkuteli ne çıkarken bilenler bilir yag sıcaklığım 125 olduğunu bile bilirim bagaj full dolu kliman açık hararet göstergesi 90 da sabit ti şimdi

Yağ sıcaklığı 109 fakat hararet göstergesi 120 lere çıkması normal deniyor

Adıyaman vimsa servis

Servise de güvenim hiç kalmadı artık...
Aaa
 
Son düzenleme:


Geri
Üst Alt