Golf ile ilk tanışma (1.2 TSI Manuel)


ahmetkirar

Yeni Üye
Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Arkadaşlar merhaba,

Öncelikle forumlarda yazma veya birşeyler okuma huyum neredeyse hiç yoktur. Ancak buradaki topluluğun nezaketi ve alakasına tanık oldukça ben de üye olmak ve bu seçkin ortamda bilgi paylaşmak istedim.

Aracımı alalı yaklaşık 2 ay oldu. Birçok kullanıcı gibi malzeme kalitesi, konfor ve şıklık konusunda bir hayli memnunum. Sizlerle istişare etmek istediğim tek husus performans. Elbette 1.2 olmasından dolayı çok uçuk bir beklentim yok ancak aracı almadan evvel burada yazan birçok yorumu okumuştum ve bu yorumlara bakarak bir nebze hayal kırıklığı yaşadım. Özellikle rampalarda bunu çok hissediyorum. Daha önce kullandığım araç ise megane 1.5 dci 110 bg idi.

KM, yakıt, kullanım tipi vs. gibi etkenler ne kadar mühimdir sizce? KM yaptıkça, bir başka deyişle motor açıldıkça bu hususta bir fark yaşar mıyım?

Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.

 
Rampalarda dediğiniz gibi olabilir hocam dizel ve benzinli araçtaki tork eğrisi bir olmayacaktır. 2 ayda kaç kilometre yaptınız bilmiyorum ama rodaj döneminden sonra aracın motoru biraz daha oturuyor ama çok çok bi fark olmayacaktır

 
Arkadaşlar merhaba,

Öncelikle forumlarda yazma veya birşeyler okuma huyum neredeyse hiç yoktur. Ancak buradaki topluluğun nezaketi ve alakasına tanık oldukça ben de üye olmak ve bu seçkin ortamda bilgi paylaşmak istedim.

Aracımı alalı yaklaşık 2 ay oldu. Birçok kullanıcı gibi malzeme kalitesi, konfor ve şıklık konusunda bir hayli memnunum. Sizlerle istişare etmek istediğim tek husus performans. Elbette 1.2 olmasından dolayı çok uçuk bir beklentim yok ancak aracı almadan evvel burada yazan birçok yorumu okumuştum ve bu yorumlara bakarak bir nebze hayal kırıklığı yaşadım. Özellikle rampalarda bunu çok hissediyorum. Daha önce kullandığım araç ise megane 1.5 dci 110 bg idi.

KM, yakıt, kullanım tipi vs. gibi etkenler ne kadar mühimdir sizce? KM yaptıkça, bir başka deyişle motor açıldıkça bu hususta bir fark yaşar mıyım?

Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
hocam hosgeldiniz öncelikle. dizel motorlardan benzinliye geçildiğinde ilk fark edilen şeylerden biri rampaları sevmediğidir. ben 1.4 tsi kullanmama rağmen dizel gibi gaza dokunarak tırmanmayı beklersek genelde hayal kırıklığı olabiliyor. 

bunun yanında benzinlinin en guzel farkettiğim taraflarından biri nefesinin kesilmemesi, uzun süre vites yükseltmenize dahi gerek kalmamasıdır. 

eğer rodaj suresindeyseniz bu süre tamamlandığında aracınız yavaş yavaş tabiri caizse açılmaya başlayacaktır. 

benzinli mantigini anladıkça daha cok seveceksiniz emin olun. 

hayirli olsun. :)

 
Teşekkürler:)

Dizel konusunda haklısınız. Neredeyse hiç benzinli araç kullanmadım bugüne kadar. Özellikle ilk hızlanmada ve rampalarda moralim biraz bozulmuştu açıkçası:)

 
Teşekkürler:)

Dizel konusunda haklısınız. Neredeyse hiç benzinli araç kullanmadım bugüne kadar. Özellikle ilk hızlanmada ve rampalarda moralim biraz bozulmuştu açıkçası:)
ilk kalkışlarınızda mahcup olma durumunuz varsa kickdown yapın, dizel de neymiş dersiniz. :)

 
@ahmetkirar Aramıza hoşgeldiniz Ahmet  Hocam. 

Aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız :)

Dizelden sonra benzinliye geçince sanki araç hantalmış, gitmiyormuş gibi hissettiriyor, özellikle yokuşlarda dizelde yüksek tork sayesinde basınca hızlanmasını çok arıyorsunuz. O gibi durumlarda ya S konumuna alıyorum, ya kulakçıklardan vites küçültüyorum veya en son çare pedalı halıya yapıştırıyorum. Genelde rampa çok dik değilse ve çok düşük devirde girmediysem S konumuna alınca araç toparlıyor kendini. 

Tabii hiçbiri dizel gibi olmuyor ama elden gelenler bunlar. Yanlış anlaşılmasın  TSI kötü demiyorum, sadece yokuşu pek sevmiyor :)

 
@ahmetkirar Hayırlı uğurlu olsun, golf tutkunları arasına hoşgeldiniz.

1.2 motor isminden iyi iş yapıyor, hızlanması, tüketimi ve istekliliği güzel, benim önceki aracım 1.6 tdi polo idi ben 1.2 tsi daha başarılı buldum. Ayrıca sessizlik ve konfor çok daha iyi, kısa zamanda dizeli unutacağınızdan eminim.

iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

 
Herkese teşekkür ederim.

Görünen o ki kullandıkça ve arabayı tanıdıkça bu duruma alışacağım.

Benzinli araç kullanıldığında dizel gibi pedala basarken hoyrat davranmıyorsunuz. Sanırım biraz da bundan dolayı daha hantal hissi uyandırıyor. Hatta o yakıt ortalaması ekranlarında mükemmeli yakalama hevesi oluyor bir süre sonra:)

 
Öncelikle aracınız hayırlı olsun.Bende 1.2 dgs kullanıcısı olarak bir şeyler eklemek isterim.Arkadaşlar zaten bir çok noktaya değinmişler.Öncelikle araç rodaj süresinde olduğu için zaten araca yüklenmek uygun olmamakta.Manuel vitesli araçlarda durum nasıl bilmiyorum ama otomatiklerde kılavuzda bir ibare var diye hatırlıyorum.Gaza basma tepkinize göre araç tepkiyi hızlandırıyor veya yavaşlatıyor.Şöyle açıklayayım gaza pamuk gibi basıyorusunuz kalkışlar olsun hızlanmalar olsun bu durumda gaz pedalı daha sağır oluyor hani basıyorsunuz gitmiyor cinsinden fakat gaz pedalına arsızca basarsanız kalkışlarda yavaş kalkış yerine sert kalkış yaparsanız gaz daha net oluyor.Yani nasıl basarsanız gaza o şekilde devam ettiyor taki durana kadar benim tespitim bu yönde oldu.S modunu karıştırmıyorum bile normalde 3000 devir banında değiştiriyor ama siz değiştirmesine izin vermezseniz yani yüklenirseniz 6000 (redline gelince) vitesi değiştiriyor.Şu sıralar ara ara basıyorum gece boş yollarda 3. viteste 115-120 gördüm sanırım.S modun bir diğer artısıda gaz tepkimesinin hep ne hassas olduğu noktada bekliyor olması.Sizde bu dediklerimi tecrübe ederseniz sanırım ne demek istediğimi anlayacaksınız.D modunda düz yolda sollamada bile gazı kickdown etmeden bassanız bile araç gitmiyor, bu motorun yetersizliğinden değil aracın ekonomi odaklı bir profilde olmasından kaynaklanıyor.Alın S moduna basın bakalım nasıl uçuyor görün :)

SAYGILARLA

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aracınızı sağlıkla, mutlulukla, kazasız-belasız kullanmanızı dilerim @ahmetkirar, aramıza hoşgeldiniz.

Yokuş-rampa performansı diğer arkadaşlarımın da belirttiği gibi aracın direkt tork gücü ile ve bununla birlikte Max. tork gücüne ulaştığı devir aralığının genişliği ile ilintili diye biliyorum. Dizel motor kullanmış ve yüksek tork verimliliğini tatmış Sizin gibi sürücülerin, bir benzinli motorda memnuniyetini sürdürebilmesi için, Golf motor seçeneklerinde, 250'lik tork gücünü 1500-1750 devirlerden başlayarak hissettiren 150 beygirlik ACT motoru seçmesi çok daha uygun olurdu tabii ki.

Fakat uzun süreli (5 yıl)  bir Golf 5 kullanıcısı olarak ( 115 beygirlik, 4000 devirde 155 tork gücüne ulaşabilen FSI motorlu) 175'lik tork gücüne 1400 devirden itibaren ulaşan 1.2 TSI motorun, FSI motora göre çok daha verimli ve performanslı olacağını düşünüyorum. Dizel motorun olumsuzluklarını düşünerek 1,2 benzinli motora kolayca adapte olabileceğinizi umuyorum. Olmadı, diyelim ki alışamadınız bu yokuş performansına, hedefiniz 1,4 150'lik ACT benzinli motor olmalı bence. Şu an altımdaki araçta bu motor var, yokuş performansından çok çok memnunum ve Size de gönül rahatlığı ile önerebilirim.

Her zaman benzinli motorları tercih etmiş biriyim ve bu yüzden dizel motor önerisi yapamıyorum Size maalesef. Yanımdan geçen aracın dizel olduğunu anladığım sürece de yapmamaya devam edeceğim, kendi kendime verdiğim söz nedeniyle...?

Fikirlerimi, Sizin bu konu hakkındaki düşüncelerinize nacizane bir katkı sağlaması amacıyla paylaşmak istedim.

Sağlıklı, kazasız, zevkli sürüşler diliyorum Size... Umarım hayattaki tüm seçimleriniz tam istediğiniz gibi olur...???

 
Hayırlı olsun, keyifle binin,

Sent from my iPad using Tapatalk

 
Arkadaşlar merhaba,

Öncelikle forumlarda yazma veya birşeyler okuma huyum neredeyse hiç yoktur. Ancak buradaki topluluğun nezaketi ve alakasına tanık oldukça ben de üye olmak ve bu seçkin ortamda bilgi paylaşmak istedim.

Aracımı alalı yaklaşık 2 ay oldu. Birçok kullanıcı gibi malzeme kalitesi, konfor ve şıklık konusunda bir hayli memnunum. Sizlerle istişare etmek istediğim tek husus performans. Elbette 1.2 olmasından dolayı çok uçuk bir beklentim yok ancak aracı almadan evvel burada yazan birçok yorumu okumuştum ve bu yorumlara bakarak bir nebze hayal kırıklığı yaşadım. Özellikle rampalarda bunu çok hissediyorum. Daha önce kullandığım araç ise megane 1.5 dci 110 bg idi.

KM, yakıt, kullanım tipi vs. gibi etkenler ne kadar mühimdir sizce? KM yaptıkça, bir başka deyişle motor açıldıkça bu hususta bir fark yaşar mıyım?

Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
Aramıza hoş geldiniz. Aracınız hayırlı olsun.

Dizel gibi olmaz ama dizeldeki alışkanlığınızı devam ettirmezseniz daha güzel verim alabilirsiniz. Bu şöyle olacak rodaj sonrası 4-5-6.000 devire kadar çevirme şansınız var ;)  Dizelde bu olmazdı...

 
Değerli Hocam, 

Öncelikle aramıza hoş geldiniz.

Dizel ve benzinli araçların kullanım karakterleri gece ile gündüz kadar farklıdır. 

Dizel makineleri  düşük devirde ve hızda Tork üretmek üzere piston kol, alt üst ölü noktaları (strok) ve motorun volan, krank kolları ve hatta vites dişli oranları... kısacası tüm sistem bu gücü yüksek torka dönüştürmek üzerine kuruludur.  Yüksek Tork düşük yakıt tüketimi odaklı olmalarından ötürü titreşim ve ses önemsemeyen veya daha az önemli konulardır.

Benzinli makineler ise yüksek beygir gücü, hızlı tepki verme ve yüksek hız üzerine kuruludur. İlke olarak 

Dizel ve benzinli güç üniteleri arasındaki Tork farkının gözlenebileceği en uygun zamanlar aracın istiap haddine yakın yüklerde veya normal yükleme ile yokuş yukarı kalkışı esnasındadır.  Benzinli motor her türlü geride kalır.

Fakat her zaman yokuş yukarımı kalkış yapacağınız bir ikamet ve park alanına sahipsiniz? 

Rodajınız bitene kadar sıkıştırmak doğru değildir motorunuzu ama bu süre bittikten sonra dizel de gaza basmadan yokuş yukarı kapış özelliği sayesinde kolaylaşan kalkışı benzinli makinede gaz vererek yapmalısınız.

Fakat yüksek hızlarda ve ara hizlanmalarda dizel makinelerle ne denli Farklı olduğunu anlamanız mümkündür.  Hem sessiz hem hızlı hem de titreşimsiz olduğunu göreceksiniz.

 

Fluence 1.5 dCi EDC                                      GOLF 1.2 TSI

Maksimum Güç 110 hp @ 4000 rpm                81 (110) / 4600 - 5600

Maksimum Tork 240 Nm @ 1750 rpm             175 Nm @ 1400-4000

Azami Hız 185 km/saat                                 195 km/saat

0-100 Km Hızlanma 11.9 s                            9.9 s

Ara hızlanmalarınız düşük tork değeri nedeniyle biraz kötüleşmiş. Gaza daha fazla basmanız gerekecek. Güle güle kullanın.

 

Geri
Üst Alt