Jump to content

VAG.COM KODLAMADA BAŞLANGIÇ, YEDEKLEME, DÖKÜMAN VE KODLAMA SONRASI GERİ ALMAK


erkanz
 Paylaş

Recommended Posts

VAGCOM / VCDS YENİ BAŞLAYACAKLAR İÇİN

ARACINIZA AİT MEVCUT KODLARIN YEDEĞİNİ ALMA VE SONRASINDA YAPACAĞINIZ KODLAMALARI TAKİP ETMEK

Değerli Hocalarım,

Aracınızda henüz hiçbir kodlama işlemi yapmadan evvel ve daha sonrasında yapmanız gereken aşağıda bilginize sunduğumuz iki işleme önemle dikkat etmeniz, ileride kodlamadan kaynaklı oluşabilecek problemleri çözmeniz ya da yaptığınız kodlamaları geri almak istediğinizde işinizi oldukça kolaylaştıracaktır.

1. YEDEKLEME

2. KOD TAKİBİ

---------------------------------------------------------------------------

1. YEDEKLEME

Kendi aracınızda kodlamaları yapmadan evvel mutlaka yapmanız gereken, tamamen kendi aracınıza ait kodların standart değerlerini yedeklemeniz gerekmektedir. Alacağınız yedek logu sizlere ileride yapmış olduğunuz kodlamaları geri almak istediğinizde referans kaynak olacaktır. Bu dosya sayesinde değiştirmiş olduğunuz kodların standart değerlerini kolaylıkla görebilir, kıyaslama yapabilirsiniz. 

Kısaca, aracınızla uyumlu kabloyu aldınız, yazılım driverını nete bağlı olmadığından ve firewall unun da kapalı olduğundan emin olduğunuz pc niz üzerinde açtınız ve yapmak istediğiniz kodlamaları yapmadan evvel ilk önce aşağıda belirttiğimiz tarama ve yedekleme  (adpmap alma) işlemlerini yapıyoruz.

Vag kablosunu taktınız, kontağı açık duruma getirdiniz ve bilgisayara bağladınız. 12 -14 ya da 15 driver (siz hangisini kullanacaksanız) üzerinden aplikasyonu  çalıştırdınız. Çıkacak ana ekranda sağ altta yer alan options ı seçtiniz, test yaptınız ve akabinde save edip tekrar ana ekrana döndünüz. (standart prosedür)

Ana ekranda bulunan Auto-Scan menusünü seçin ve yönergeleri takip edin (yaklaşık 5-15 dakika arası sürecek bir tarama yapacak kablo) ve akabinde oluşturduğu dosyayı kaydedin. Oluşturulacak bu raporda araç üzerindeki donanımları, durumlarını ve varsa hata kodlarını görebileceksiniz.

İşlem tamamlandıktan sonra da aşağıdaki resimde belirtildiği şekilde 09-Central Elect. bölümünün standart değer kodlamalarının da mevcut halinin kopyasını alırsanız (adpmap) işlem tamamdır :'( Artık kodlamalara girişebilirsiniz. Özellikle bu dosyayı hiçbir zaman kaybetmemeniz gerektiğinden gerekirse google drive, dropbox gibi bir cloud server üzerinde saklayabilirseniz çok daha sağlıklı olacaktır.

yedek_alma.thumb.png.4f8543237307b2780ad

 

2. KOD TAKİBİ

Yedeğimizi de aldığımıza göre artık kodlamalara başlayabiliriz. Yazılım, yaptığımız kodlamaları geriye dönük otomatik olarak geriye alması gibi bir imkan vermediğinde yaptığımız kodlamaların neler olduğunu geriye dönük görebilme imkanını nasıl sağlarız sorusunun cevabı kod takibi yapmaktır.

Ancak en baştan çok güvenli bir yol olmadığını belirtelim, zira mesajın sonunda açıklamasını bulabilirsiniz. Hepinizin bildiği üzere vag kodlaması için en başta yapmamız gereken adaptation map oluşturma konusuna (yani aracımızın fabrikasyon değerlerini kaydedip arşivleme) 1'inci maddede değindik.

Bu maddemizde yaptığımız kod değişikliklerini nerede bulabileceğimize ve nasıl kontrol edeceğimize değindik. Bilgisayarınızda yer alan Ross-tech kurulum klasörünüzün içerisinde yer alan VCDS>Debug>CodingLog.txt dosyasına göz atarsanız, yapmış olduğunuz tüm kodlamaları (long codingler dahil) görebilirsiniz.

Örnek: (kilit açma/kapama sesinin ayarını yeniden kurz seviyesine çekmiştim)

Address 09:5Q0 937 084 AJ recoded (ADP-(3)-Acknowledgement signals-Dauer der Akustischen Rueckmeldung vom Einfachhorn) from kurz to normal  Wednesday,27,January,2016,19:59:42:53046

Address 09:5Q0 937 084 AJ recoded (ADP-(3)-Acknowledgement signals-Dauer der Akustischen Rueckmeldung vom Einfachhorn) from normal to kurz  Saturday,30,January,2016,18:31:05:53046

ya da sadece belirli bir bölümün kod değişikliklerini görmek istiyorsanız:

Örn: STG 09 Central Elect. BCM değişikliklerini manuel olarak almak için (csv excel) Applications>Controller Channel Map'ten aşağıdaki ekran görüntüsünü referans alabilirsiniz.

codinglog.png.baa202bfb3d1bd31fe611c1a35

 

Gelelim mesajımızın başında neden çok güvenli bir yol olmadığına

1. Ross-tech yazılımı codinglog.txt isimli log dosyasını biz kodlama komutunu verdiğimiz anda yazıyor, yani kodlamanın başarılı olup olmadığını program onaylamadan (yani kod kabul edilmese bile) yapılmış gibi yazıyor. Bu durumda bazı kodları değiştirdik ancak çalışmadı ve yaptığımız değişiklikleri geri almak için bu dosyaya %100 güvenemeyiz. Burada yapılması gereken en önemli nokta, henüz sonuçlar taze ve araç başında iken çalışmayan kod komutlarını ilgili log dosyasına hemen girerek manuel olarak silmektir, eğer ki bunu bir alışkanlık haline getirmezsek ileride yapıp geri aldığınız ya da gerçekleşmemiş bir kodlamayı bu dosyaya bakarak yapmış gibi düşünebilirsiniz.

2. Kodlama ve uzun kodlamalar için iki farklı driver kullanıyoruz malum (long codingler için 12 sürüm, diğer kodlamalar için güncel 14 ya da 15 sürümler), haliyle bilgisayarınızda bu sürümlerden herhangi biri kurulu iken, örneğin bilgisayarınızda 15 sürüm driver ve yazılımı kurulu iken, long coding yapmak istediğinizde 12 sürüm driverı kurmak istediğinizde, bilgisayarınızda hali hazırda kurulu olan 15 sürüm driver a ait yazılım uninstall edileceğinden mevcut codinglog dosyası da silinecektir. Hal böyle olunca oluşturulan bu log dosyalarının ömrüde kısa olacaktır. Uzun lafın kısası hocalarım sürüm driverı değiştirmeden önce mevcut codinglog dosyası içeriğini yine güvenli bir yerde oluşturduğunuz master codinglog dosyanıza eklemenizi ve başarısız/iptal ettiğiniz kod girişimlerini bu master log dosyamıza dahil etmemeyi alışkanlık haline getirmemiz işimizi oldukça kolaylaştırcaktır.

ACİL DURUM ÇIKIŞI: 

Eğer codinglog dosyasını takip etmek, kaybetmek, üzerine yazmak ya da bununla hiç uğraşmamak gibi durumlar söz konusu ise birinci madde de yer alan adpmap işlemini yeniden yapabilir, ilk başta aldığınız master adpmap dosyanız ile karşılaştırarak değişen kodlamaları bulabilirsiniz.

@MSE @yusuf @silvershadow @maniax @Orhan Hoca @fcsrn @Negatiwe

 

malley, erty, caglar_61 ve 4 diğer bunu beğendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş


4 saat önce, erkanz yazdı:

VAGCOM / VCDS YENİ BAŞLAYACAKLAR İÇİN

ARACINIZA AİT MEVCUT KODLARIN YEDEĞİNİ ALMA VE SONRASINDA YAPACAĞINIZ KODLAMALARI TAKİP ETMEK

Değerli Hocalarım,

Aracınızda henüz hiçbir kodlama işlemi yapmadan evvel ve daha sonrasında yapmanız gereken aşağıda bilginize sunduğumuz iki işleme önemle dikkat etmeniz, ileride kodlamadan kaynaklı oluşabilecek problemleri çözmeniz ya da yaptığınız kodlamaları geri almak istediğinizde işinizi oldukça kolaylaştıracaktır.

1. YEDEKLEME

2. KOD TAKİBİ

---------------------------------------------------------------------------

1. YEDEKLEME

Kendi aracınızda kodlamaları yapmadan evvel mutlaka yapmanız gereken, tamamen kendi aracınıza ait kodların standart değerlerini yedeklemeniz gerekmektedir. Alacağınız yedek logu sizlere ileride yapmış olduğunuz kodlamaları geri almak istediğinizde referans kaynak olacaktır. Bu dosya sayesinde değiştirmiş olduğunuz kodların standart değerlerini kolaylıkla görebilir, kıyaslama yapabilirsiniz. 

Kısaca, aracınızla uyumlu kabloyu aldınız, yazılım driverını nete bağlı olmadığından ve firewall unun da kapalı olduğundan emin olduğunuz pc niz üzerinde açtınız ve yapmak istediğiniz kodlamaları yapmadan evvel ilk önce aşağıda belirttiğimiz tarama ve yedekleme  (adpmap alma) işlemlerini yapıyoruz.

Vag kablosunu taktınız, kontağı açık duruma getirdiniz ve bilgisayara bağladınız. 12 -14 ya da 15 driver (siz hangisini kullanacaksanız) üzerinden aplikasyonu  çalıştırdınız. Çıkacak ana ekranda sağ altta yer alan options ı seçtiniz, test yaptınız ve akabinde save edip tekrar ana ekrana döndünüz. (standart prosedür)

Ana ekranda bulunan Auto-Scan menusünü seçin ve yönergeleri takip edin (yaklaşık 5-15 dakika arası sürecek bir tarama yapacak kablo) ve akabinde oluşturduğu dosyayı kaydedin. Oluşturulacak bu raporda araç üzerindeki donanımları, durumlarını ve varsa hata kodlarını görebileceksiniz.

İşlem tamamlandıktan sonra da aşağıdaki resimde belirtildiği şekilde 09-Central Elect. bölümünün standart değer kodlamalarının da mevcut halinin kopyasını alırsanız (adpmap) işlem tamamdır :'( Artık kodlamalara girişebilirsiniz. Özellikle bu dosyayı hiçbir zaman kaybetmemeniz gerektiğinden gerekirse google drive, dropbox gibi bir cloud server üzerinde saklayabilirseniz çok daha sağlıklı olacaktır.

yedek_alma.thumb.png.4f8543237307b2780ad

 

2. KOD TAKİBİ

Yedeğimizi de aldığımıza göre artık kodlamalara başlayabiliriz. Yazılım, yaptığımız kodlamaları geriye dönük otomatik olarak geriye alması gibi bir imkan vermediğinde yaptığımız kodlamaların neler olduğunu geriye dönük görebilme imkanını nasıl sağlarız sorusunun cevabı kod takibi yapmaktır.

Ancak en baştan çok güvenli bir yol olmadığını belirtelim, zira mesajın sonunda açıklamasını bulabilirsiniz. Hepinizin bildiği üzere vag kodlaması için en başta yapmamız gereken adaptation map oluşturma konusuna (yani aracımızın fabrikasyon değerlerini kaydedip arşivleme) 1'inci maddede değindik.

Bu maddemizde yaptığımız kod değişikliklerini nerede bulabileceğimize ve nasıl kontrol edeceğimize değindik. Bilgisayarınızda yer alan Ross-tech kurulum klasörünüzün içerisinde yer alan VCDS>Debug>CodingLog.txt dosyasına göz atarsanız, yapmış olduğunuz tüm kodlamaları (long codingler dahil) görebilirsiniz.

Örnek: (kilit açma/kapama sesinin ayarını yeniden kurz seviyesine çekmiştim)

Address 09:5Q0 937 084 AJ recoded (ADP-(3)-Acknowledgement signals-Dauer der Akustischen Rueckmeldung vom Einfachhorn) from kurz to normal  Wednesday,27,January,2016,19:59:42:53046

Address 09:5Q0 937 084 AJ recoded (ADP-(3)-Acknowledgement signals-Dauer der Akustischen Rueckmeldung vom Einfachhorn) from normal to kurz  Saturday,30,January,2016,18:31:05:53046

ya da sadece belirli bir bölümün kod değişikliklerini görmek istiyorsanız:

Örn: STG 09 Central Elect. BCM değişikliklerini manuel olarak almak için (csv excel) Applications>Controller Channel Map'ten aşağıdaki ekran görüntüsünü referans alabilirsiniz.

codinglog.png.baa202bfb3d1bd31fe611c1a35

 

Gelelim mesajımızın başında neden çok güvenli bir yol olmadığına

1. Ross-tech yazılımı codinglog.txt isimli log dosyasını biz kodlama komutunu verdiğimiz anda yazıyor, yani kodlamanın başarılı olup olmadığını program onaylamadan (yani kod kabul edilmese bile) yapılmış gibi yazıyor. Bu durumda bazı kodları değiştirdik ancak çalışmadı ve yaptığımız değişiklikleri geri almak için bu dosyaya %100 güvenemeyiz. Burada yapılması gereken en önemli nokta, henüz sonuçlar taze ve araç başında iken çalışmayan kod komutlarını ilgili log dosyasına hemen girerek manuel olarak silmektir, eğer ki bunu bir alışkanlık haline getirmezsek ileride yapıp geri aldığınız ya da gerçekleşmemiş bir kodlamayı bu dosyaya bakarak yapmış gibi düşünebilirsiniz.

2. Kodlama ve uzun kodlamalar için iki farklı driver kullanıyoruz malum (long codingler için 12 sürüm, diğer kodlamalar için güncel 14 ya da 15 sürümler), haliyle bilgisayarınızda bu sürümlerden herhangi biri kurulu iken, örneğin bilgisayarınızda 15 sürüm driver ve yazılımı kurulu iken, long coding yapmak istediğinizde 12 sürüm driverı kurmak istediğinizde, bilgisayarınızda hali hazırda kurulu olan 15 sürüm driver a ait yazılım uninstall edileceğinden mevcut codinglog dosyası da silinecektir. Hal böyle olunca oluşturulan bu log dosyalarının ömrüde kısa olacaktır. Uzun lafın kısası hocalarım sürüm driverı değiştirmeden önce mevcut codinglog dosyası içeriğini yine güvenli bir yerde oluşturduğunuz master codinglog dosyanıza eklemenizi ve başarısız/iptal ettiğiniz kod girişimlerini bu master log dosyamıza dahil etmemeyi alışkanlık haline getirmemiz işimizi oldukça kolaylaştırcaktır.

ACİL DURUM ÇIKIŞI: 

Eğer codinglog dosyasını takip etmek, kaybetmek, üzerine yazmak ya da bununla hiç uğraşmamak gibi durumlar söz konusu ise birinci madde de yer alan adpmap işlemini yeniden yapabilir, ilk başta aldığınız master adpmap dosyanız ile karşılaştırarak değişen kodlamaları bulabilirsiniz.

@MSE @yusuf @silvershadow @maniax @Orhan Hoca @fcsrn @Negatiwe

 

Değerli Hocam, 

Ellerinize sağlık. 

Aldığımız kararla eski üyelerimiz erişmeye devam edecekler bu konulara... sanırım bu çözüm harika oldu.

Bu kadar karmaşık bir konu ancak bu kadar sade ve açıklayıcı bir dille yazılabilir...

Bu başlangıç harika oldu. araç muayeneye gidecek kadar uzun kalırsa eğer, kimi özellikleri yeniden eski haline almak gerekecek. İşte bu noktada hayati önem arz ediyor bu işlem çünkü her aracın kodlamaları biricik..

Eminim kimsede olmayacak kadar derinlemesine ve sistematik bir kodlama firhisti haline geldi konu Muhammed Hocamla sizlerin sayesinde.

Sağolun varolun..

 

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • Kurucu Yönetici

Bu konuda bu akşam aklıma gelen bir fikri paylaşayım sizlerle. Bilgisayarımıza 1 tane video kayıt programı indiriyoruz. Free uygulamalar bolca var. Kodlamaya başlamadan önce kayıt programını açıyoruz. Kodlama bitince kodladığımız araç plakası ismi ile kaydediyoruz. Böylece yaptığımız tüm değişiklikler kayıt altına alınıyor. Hem zahmetsiz hem de garanti.

Sonrasında bu kaydı araç sahibine de verebiliriz isterse. Zamanla elimizde güzel bir arşiv olur ve bu vidyoları değerlendirebiliriz :)

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, yusuf yazdı:

Bu konuda bu akşam aklıma gelen bir fikri paylaşayım sizlerle. Bilgisayarımıza 1 tane video kayıt programı indiriyoruz. Free uygulamalar bolca var. Kodlamaya başlamadan önce kayıt programını açıyoruz. Kodlama bitince kodladığımız araç plakası ismi ile kaydediyoruz. Böylece yaptığımız tüm değişiklikler kayıt altına alınıyor. Hem zahmetsiz hem de garanti.

Sonrasında bu kaydı araç sahibine de verebiliriz isterse. Zamanla elimizde güzel bir arşiv olur ve bu vidyoları değerlendirebiliriz :)

Bence çok iyi fikir :)

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

hepsini kaydetmek zor olacak Orhan Hocam Lakin 30 a yakın kodlama yaptım ve bi çoğunu unuttum bile :) keşke daha öncelerde bunu öğrenmiş olsaydım da ona göre her kodlamayı videoya alsaydım. Gerçi en kötüsünden scan yapmıştım ve yaptığım bi kaç kodlamayı da videoya almıştım kendimce anlayacağım şekilde. bi kaçınıda kendime özgü yazarak kaydettim. gelgelelim bazılarını hiç hatırlamıyorum bile :) muayene zamanı sorun olacak kodlama yok Allahtan ( Amerikan Park vs gibi). kafama takılan Rain closing için 5-10 defa kodlama yaptım... araç üzerinde kabul gözüküyor  ve bu kodlamalar için ayrı ayrı kod kayıtları oluşmuştur... bunların bir problemi olmazsa iyi... ne yazıkkı halen çalışmıyor Rain Clozing.... Ekran görüntüsünde( Yağmurda camları otomatık kapa) o bana ben ona bakıyorum arasıra :) 

Culture33 bunu beğendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra...

Merhabalar,

Yedek alma bilgisini paylaştığınız için teşekkür ederim. Ben kodlama yapmadan önce bu şekilde bir dosya almıştım. Fakat araçta yapmış olduğumuz bütün kodlamaları geri almak istediğimiz zaman nasıl bir yol izlememiz gerekiyor acaba? Direk olarak dosyayı upload ederek tam bir geri yükleme yapabiliyor muyuz?

Sertaç.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@SertacTDemir Sertaç Hocam rica ederiz, bir nebze yardımcı olabiliyorsak ne mutlu bizlere :)

Konuda belirttiğimiz üzere otomatik olarak önceden yapmış olduğunuz kodlama değişikliklerini geri almamız maalesef mümkün değil. Codinglog dosyasını takip etmek, yani üzerinde yapıldı gibi görünen ancak yapılmayan fazladan kodlamaları silerek güncel halde tutmanız ileride orijinal ayarlara dönmek istediğinizde size rehber olacaktır. Yani codinglog dosyası üzerinden geriye doğru gidebilirsiniz manuel olarak.

Ama olur da ileride gelişmeler bize bu tür bir opsiyonu sağlarsa ya da hali hazırda çözümü bulunduysa mutlaka burada paylaşılıyor olacaktır. Keza hepimizin arzuladığı bir şey malumunuz :)

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

2 saat önce, erkanz yazdı:

@SertacTDemir Sertaç Hocam rica ederiz, bir nebze yardımcı olabiliyorsak ne mutlu bizlere :)

Konuda belirttiğimiz üzere otomatik olarak önceden yapmış olduğunuz kodlama değişikliklerini geri almamız maalesef mümkün değil. Codinglog dosyasını takip etmek, yani üzerinde yapıldı gibi görünen ancak yapılmayan fazladan kodlamaları silerek güncel halde tutmanız ileride orijinal ayarlara dönmek istediğinizde size rehber olacaktır. Yani codinglog dosyası üzerinden geriye doğru gidebilirsiniz manuel olarak.

Ama olur da ileride gelişmeler bize bu tür bir opsiyonu sağlarsa ya da hali hazırda çözümü bulunduysa mutlaka burada paylaşılıyor olacaktır. Keza hepimizin arzuladığı bir şey malumunuz :)

Cevabınız için teşekkür ederim, şimdi anladım. Ben konuyu farklı algılamışım sanki bir yerden yeniden upload edince otomatik yükleyecek gibi düşünmüştüm format atar gibi :) 

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Merhaba Arkadaşlar,

Bu forumdan, diğer yerli ve yabancı forum ve website'larından toparladığım kodlamaları içeren dokümanı benim gibi yeni başlayan arkadaşlar için ekte sizlerle paylaşıyorum. Çin malı sahte kablo kullandığımızdan internet bağlantısını kesiyoruz ve bilgiye erişimimiz limitlenmiş oluyor, bu sebeple dosyayı bilgilere bütün olarak erişmek için derlemiştim.

Yalnız şunları belirtmek isterim: yaklaşık 2 haftadır kodlama yapıyorum, bütün bilgiler alıntıdır. Dolayısıyla, çalışmayan-hata veren-yanlış bilgiler de içeriyor olabilir. Dokümanın içinde ilgili kaynakların linkleri de mevcuttur. Genel olarak çalışmayan-hata veren kodlamaların geri alınması tavsiye ediliyor. 

Aynı özelliklere ait farklı kaynaklardan kodlama bilgileride mevcut böylece sorun çıkan noktalarda kıyaslama da yapabilirsiniz. Ayrıca, kısa tecrübeme dayanarak Almanca-İngilizce sözlük ile bazı kodlamaların ne anlama geldiği de anlaşılabiliyor bilginize.

Sizlere faydalı olur umarım.

Sertaç.

VCDS Kodlamalar_2016.02.24_R.00.pdf

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra...

Arkadaşlar. Kodlamaları aktif etmek için yapılanların ayrıntılı olarak yazılması kadar, tekrar eski durumuna nasıl alınacağı konusunu da ilgili başlıklara eklemek gerekir diye düşünüyorum. Aynı konu başlığında her iki bilginin yer alması çok daha verimli olur. Bu konudaki uzman arkadaşlar yardımcı olursa harika bir listeye sahip oluruz. 


 

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • Genel Koordinatör
Arkadaşlar. Kodlamaları aktif etmek için yapılanların ayrıntılı olarak yazılması kadar, tekrar eski durumuna nasıl alınacağı konusunu da ilgili başlıklara eklemek gerekir diye düşünüyorum. Aynı konu başlığında her iki bilginin yer alması çok daha verimli olur. Bu konudaki uzman arkadaşlar yardımcı olursa harika bir listeye sahip oluruz. 

 

Işık kanalları haricindeki kodlamalarda zaten active ya da not active seçeneği oluyor hocam. Active yapın dediğimizi not active yaparsanız eski haline döner. Tersten geri alırsınız yani işlemleri.

Işık kanalları biraz karışık. Donanıma göre fark gösteriyor. Mümkün mertebe boş kanalları kullanıyoruz ancak bazen değişiklik yapmamız gerekebiliyor. Bunun için orijinal U led, Bi xenon basic, led stop, halojen stoplu araçların el değmemiş kanal haritalarını bana ulaştırabilen olursa seve seve yazarım geri alınışlarını.

Acil bir ihtiyacı olan varsa benimle iletişime geçebilir.

Sent from my iPhone using Tapatalk

sahmedan ve mesaybelf bunu beğendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Şimdi, MSE yazdı:

Işık kanalları haricindeki kodlamalarda zaten active ya da not active seçeneği oluyor hocam. Active yapın dediğimizi not active yaparsanız eski haline döner. Tersten geri alırsınız yani işlemleri.

Işık kanalları biraz karışık. Donanıma göre fark gösteriyor. Mümkün mertebe boş kanalları kullanıyoruz ancak bazen değişiklik yapmamız gerekebiliyor. Bunun için orijinal U led, Bi xenon basic, led stop, halojen stoplu araçların el değmemiş kanal haritalarını bana ulaştırabilen olursa seve seve yazarım geri alınışlarını.

Acil bir ihtiyacı olan varsa benimle iletişime geçebilir.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bu iyiydi. Açık ve Net  :'(

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

1 saat önce, MSE yazdı:

Işık kanalları haricindeki kodlamalarda zaten active ya da not active seçeneği oluyor hocam. Active yapın dediğimizi not active yaparsanız eski haline döner. Tersten geri alırsınız yani işlemleri.

Işık kanalları biraz karışık. Donanıma göre fark gösteriyor. Mümkün mertebe boş kanalları kullanıyoruz ancak bazen değişiklik yapmamız gerekebiliyor. Bunun için orijinal U led, Bi xenon basic, led stop, halojen stoplu araçların el değmemiş kanal haritalarını bana ulaştırabilen olursa seve seve yazarım geri alınışlarını.

Acil bir ihtiyacı olan varsa benimle iletişime geçebilir.

Sent from my iPhone using Tapatalk

İlginiz için teşekkür ederim Hocam. Sizin ve forumdaki diğer arkadaşların her konuda olduğu gibi bu hususta da yardım ve destek vereceğine eminim. Hattta bunu gören biri olarak çok iyi biliyorum. Ama sizleri her seferinde rahatsız etmektense sizin dediğiniz bilgileri elde edip bir liste halinde ilgili konulara eklemeniz gerçekten çok faydalı olacağına eminim. 

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, erkanz yazdı:

@murat_kurt 

Değerli Hocam,

Kodlamalar ile ilgili yedek alma ve geriye dönebilmek ile ilgili aşağıdaki konu başlığını inceleyebilirsiniz.

 

Sevgili hocam, konuyu açmadan bahsettiğiniz bilgileri okudum. Emeğinize sağlık. Ancak yedek almamış veya ilgili yedeği silinmiş vs. durumda olanlar için faydası olacağını düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, pegasus yazdı:

vag com programı için pc de extra bi özellik isteniyormu arkadaşlar pc çok yeni bi cihaz değil ama işimi görürmü?

Çok iyi olmasına felan gerek yok Hocam, ortalama bir pc yeterlidir

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • Genel Koordinatör
Bir saat önce, pegasus yazdı:

vag com programı için pc de extra bi özellik isteniyormu arkadaşlar pc çok yeni bi cihaz değil ama işimi görürmü?

Extra bir özelliğe gerek yok hocam benim PC 6 yılını doldurdu. Sizinki ne kadar eski bilmiyorum ama Windows XP zamanlarından kalsa bile çalışır. 

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • Genel Koordinatör
Hata kodlarını nasıl sileceğiz en kolay ve güzel yoldan   varmı bir fikriniz bu konuda?

@erkanz

@MSE 

Ender hocam işlem yapmakta olduğunuz her ünitede fault codes vardır sol tarafta, isterseniz oradan silebilirsiniz. Ayrıca ilk ekranda bulunan Auto scana girip gateway list'e tıklarsanız tüm ünitelerle ilgili arızaları görürsünüz ve aynı ekrandan tamamını tek hamlede silebilirsiniz.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar;

Bugün @yusuf hocamın yardımıyla sağolsun vag com kablom geldi bu işe yeni başlıycam forumda gerekli yerlere bakarım konu hakkında birşeyler öğrenmeye çalışıyorum bu konu ile sizin bilgilerinize çok ihtiyacım olucak :) öncelikle programı biraz öğrenmek istedim hemen kodlamaya geçmiyim diyorum şimdi cd den kurulum yaptım hatta cd nin içinde nasıl kurulucağını anlatan bir video vardı programı kurdum fakat kurulum yaptıktan sonra SART_VCDS denen bir dosya daha kurulum yapıldıgını gösteriyor bunu kurduktan sonra vcds programı çalışmıyor bunu kurmazsam program çalışıyor sizce problem nedir?

 

 

1.jpg

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Paylaş

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: Recep Gül
      Merhaba arkadaşlar, başlıktanta anlaşılacağı gibi bu konu altında en çok kullanılan VCDS yazılımları bulunmaktadır. Hepsini bir konu altında toplamak istedik. Dosyayı indirmek için linke tıkladıktan sonra açılan pencerede 10 saniye kadar geri sayımdan sonra indirmeye hazır olacaktır. 

      Keyifli Forumlar Dilerim
       
      VCDS - 12.12.3 Download
      VCDS - 17.8.1 Download
      VCDS - 18.1.0 Download
      VCDS - 18.2.0 Download
      VCDS - 18.9.0 Download
      VCDS - 19.6.0 Download
      VCDS - 19.6.2 Download
      VCDS - 20.4.0 Download
       
    • Yazan: Orhankhr
      Merhaba, Hayırlı ramazanlar Aracım Golf 7 2015 model 1.6TDİ. 1- 2 ay önce aracımda start stop' un çalışmaması nedeniyle akü değişimi yapıldı. Varta E39 AGM akü takıldı start stop yine çalışmıyor. Kodlamasını vb herşeyi yaptım yine çalışmıyor. tüm hataları sildim hemen tekrar U1123 , U1050 ve U1054 hatası geldi.  Tarama verileri aşağıdaki gibi. ne yapmam gerekir sorun neden kaynaklanıyor olabilir yardımlarınızı rica ederim:(
       
      Address 01: Engine (J623-CLHA)       Labels:. 04L-907-309-V1.clb
         Part No SW: 04L 906 021 M    HW: 04L 907 309 B
         Component: R4 1,6L EDC   H22 7635  
         Revision: 84H22---    
         Coding: 01110012032405092000
         Shop #: WSC 00028 028 00030
         ASAM Dataset: EV_ECM16TDI01104L906021M 002012
         ROD: EV_ECM16TDI01104L906021P.rod
         VCID: 2F6DA6BB761D45370E-807A
      2 Faults Found:
      17158 - Databus 
                U1123 00 [032] - Received Error Message
                Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                   Freeze Frame:
                          Fault Status: 00000001
                          Fault Priority: 6
                          Fault Frequency: 1
                          Mileage: 64054 km
                          Date: 2021.04.17
                          Time: 00:02:37
                          Engine speed: 0.00 /min
                          Normed load value: 0.0 %
                          Vehicle speed: 0 km/h
                          Coolant temperature: 78 °C
                          Intake air temperature: 67 °C
                          Ambient air pressure: 870 mbar
                          Voltage terminal 30: 12.400 V
                          Unlearning counter according OBD: 30
                          Drivetrain coordinator: ACC fault status-Bits 0-7: 0
                          Drivetrain coordinator: ACC fault status-Bits 0-7: 0
                          Drivetrain coordinator: brake fault status-Bits 0-7: 4
                          Drivetrain coordinator: brake function status-Bits 0-7: 0
                          Drivetrain coordinator: brake function status-Bits 0-7: 0
                          Acceleration: 0.000 m/s²
       
      Address 19: CAN Gateway (J533)       Labels:| 5Q0-907-530-V1.clb
         Part No SW: 5Q0 907 530 AB    HW: 5Q0 907 530 L
         Component: GW MQB Mid    211 2203  
         Revision: --------    Serial number: 14031510801107
         Coding: 030100040F087300EF000248080F00010001050000000000000000000000
         Shop #: WSC 00028 028 00024
         ASAM Dataset: EV_GatewConti 011020
         ROD: EV_GatewConti_011.rod
         VCID: 71E960C3A0A913C758-8024
         Alternator: 
         Multi Function Steering Wheel Control Module: 
         Subsystem 2 - Part No SW: 5G0 959 442 J    HW: 5G0 959 442 J  Labels: 3C8-959-537.CLB
         Component: E221__MFL-DC1  H16 0038 
         Serial number: 29150000425980085097
         Coding: 28FFFF
      2 Faults Found:
      131699 - Control unit for information electronics 1 
                U1054 00 [009] - No Communication
                [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
                Confirmed - Tested Since Memory Clear
                   Freeze Frame:
                          Fault Status: 00000001
                          Fault Priority: 2
                          Fault Frequency: 1
                          Reset counter: 123
                          Mileage: 64208 km
                          Date: 2021.05.04
                          Time: 17:44:06
                          Supply voltage: Terminal 30: 13.9 V
                          Terminal 15: On
      197175 - Control unit for battery monitoring 
                U1050 00 [009] - No Communication
                [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
                Confirmed - Tested Since Memory Clear
                   Freeze Frame:
                          Fault Status: 00000001
                          Fault Priority: 2
                          Fault Frequency: 1
                          Reset counter: 123
                          Mileage: 64208 km
                          Date: 2021.05.04
                          Time: 17:44:06
                          Supply voltage: Terminal 30: 13.9 V
                          Terminal 15: On
    • Yazan: Netrodo
      Arkadaşlar Merhaba,
      2020 Comfortline Aracıma Kendim Sıfırdan Kodlama Yapmak İstiyorum. Gerekli Olan Malzemeler Nedir? Hangi Sürüm Kabloyu Almalıyım ve Nereden Almalıyım? 
       
      NOT: Kendi Aracımın Kodlamasını Yaptıktan Sonra Faydalanmak İsteyenler İçin Ücretsiz Bir Şekilde Yapabilirim Başka Arkadaşlara.
    • Yazan: Tulkas
      Kendi vag kablomda çıkan fotoğrafını attığım hata kodu serviste baktırdığımda çıkmadı. Hidrolik yağını değiştirmek için servise gittiğimde rica ettim baktılar ve hiçbir hata çıkmadığını söylediler. Çok garibime gitti kabloyu aliexpresten almıştım acaba çok da güvenilir değil mi?


    • Yazan: Tulkas
      Herkese selamlar vcds üzerinden yaptığım hata taraması sonucunda 2014 golf7 1.2 tsi aracımda aşağıdaki hata kodları çıktı.
      18950 - Leak in Air Intake System 
                P2279 00 [096]
       
      0213 - Vacuum sensor 
                C10A3 29 [137]
       
      16401 - Tire Pressure Warning 
                C102D 00 [008]
       
      197644 - Control Circuit for Fuel Tank Flap 
                B1263 01 [008]
       
      919560 - Light Switch 
                B126A 29 [008]
      Bu hatalar çıktı biraz araştırma yaptım fakat bu araştırmayla tam anlamıyla tatmin olmadım bu hataları alıp da nasıl giderildiğiyle ilgili bilgisi olan var mıdır acaba?



×
×
  • Yeni Oluştur...