Jump to content

triger seti degisimden sonra motordan gelen ugultu


Recommended Posts

Triger değişiminden en önemli husus  sente  çok ince bir ayar.  set yeni değiştirmişse bir kaç günde ses yapacağını düşünmüyorum. belki 2.3. senesinde yapabilir kalitesizse.  
bu tür işlerde başlarında durmak lazım  bir çok firma  kendisi yapmıyor aracılık yapıyor. kayış conti - devirdaym GK  gibi markalar tercih edilmeli 
Arkadaşımda ford focus dizel vardı yetkili serviste sözde triger seti değişti   verdiğinde çıkan sesler devam edince tekrar götürdü  ustalar triger değişmemiş demez mi karıştırdı servisi  telafi edeceğiz deyince bıraktı aracı. aldığında oto kuaför bile yapılmıştı.  

aynen valla hocam acaba benim arabanin parcalaridami degismedi ama ben bikac sonra ustanin yanina gittigimde benim arabanin yaninda yerde triger ve V kayisi ve devirdaim pompasi duruyordu yerde eskiydi usta bunlar senin arabandan cikanlar atmadim sen gor diye dedi .. triger kayisini gosterdi catlamis diye .. valla suphelendim simdi .. ama ben arabami yaklasik 4 yildir kullaniyorum bu ugultu sesi hic olmadi .. triger kayisi degismemis olsa sesde olmazdi iyi tarafindan bakmak lazim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • İleti 31
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

Aman hocam çok önemli kullanmayın arabayı o halde  Çok citti sorunlar çıkabilir  Kim yaptıysa biran önce düzeltsin belli ki işçilik hatası var belki taktığınız malzeme de fabrikasyon hata ol

@bulentguzel kullandıkları malzemeler inşallah sizin araba için olanıdır. amannnn uydu taktım diyen ustacık çok piyasada.

@bulentguzel hocam benim golf 5 buldum sanırım da aracı bırakıp asla gitmem hayatta yapmayacağım birsey gözlerimle görmem lazım devir kötü malum şişede geçmiş olsun çözülür umarım 

23 saat önce, bulentguzel yazdı:


valla hocam haklisiniz bu yorumlari okuyup arastirna yaptikdam sonra ugultu sesinin ne kadar tehlikeli olabilecegini anladim uykukarim kacti bu gun calisiyorum ama yarin hemen degisim yapan ustaya gidip soracagim tek tek hangi islemleri yapti .. butun rulmanlari sokturup tekrar baktiracagim degismeyen rulmanlarin hepsini alip yenisyle degistirtecegim V kayışıda değiştmişti onuda kontrol ettirecegim sonucda araba 4 yildir bende daha once hic duymadigim bir ugultu sesi ile calisiyor araba buda beni cok rahatsiz etmeye basladi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

benim size tavsiyem tekrar oradaki parçaları söktürüp elle kontrol etmesini söyleyin ustaya. benim sadece ilg çalıştırmda 15-20sn ses geliyordu ısınınca ses gidiyordu. aldırış etmedim kayıştan diye. birde aracın bu gibi ağır bakımlarında aracın başından ayrılmayın. araçtan anlamıyorsanız bile aracın haretketli parçalarını elinizle kontrtol edip kurcalayın. ustayıda bir güzel sinir edin :)  düzgün yapsın.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
benim size tavsiyem tekrar oradaki parçaları söktürüp elle kontrol etmesini söyleyin ustaya. benim sadece ilg çalıştırmda 15-20sn ses geliyordu ısınınca ses gidiyordu. aldırış etmedim kayıştan diye. birde aracın bu gibi ağır bakımlarında aracın başından ayrılmayın. araçtan anlamıyorsanız bile aracın haretketli parçalarını elinizle kontrtol edip kurcalayın. ustayıda bir güzel sinir edin   düzgün yapsın.

aynen hocam bu gun gidip oyle yapicam basinda bekliycem sokturucem triger setini komple rulmanlari incelettiricem bide ben inceliycem


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Üstat, sonucu buradan paylaşıp bilgi verirseniz seviniriz.

ustaya goturdum bu gun is cikisi bakti inceledi ugultuyu duydu ve ugultu var dedi ama bu gun gec oldu hafta ici bur gun getir araba kalsin 3-4 saat incelemem lazim dedi V kayisini V kayisi gergi bilyasini,klima koplresoru,sarz dinamosu ve fan rulmanlari bunlari incelemem lazim ugultu V kayisini ordan geliyor gibi dedi .. bende arabayi birakmam basinda beklerim dedim 2-3 saat surer dedi problem yok dedim ..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@bulentguzel Klasik masraf çıkarma operasyonu gibi geldi bana. triger değişmeden önce uğultu yoktu değişti uğultu ortaya çıktı, e ne alakası var v kayışı ve ekipmanları ile. siz söyleyin ustaya triger değişti ses gelmeye başladı diye. size iddia edecektir v kayışı diye, sizde şart koşun ses gitmez ise 5 kuruş ödeme yapmam diye.

böyle işlerde trigerdir, baskı balatadır vs gibilerde illaki servis derim. size de tecrübe olmuştur bu durumlar. 

bakalım nasıl sonuçlanacak, inşallah uğraştırmadan çözüme ulaşılır. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
[mention=22211]bulentguzel[/mention] Klasik masraf çıkarma operasyonu gibi geldi bana. triger değişmeden önce uğultu yoktu değişti uğultu ortaya çıktı, e ne alakası var v kayışı ve ekipmanları ile. siz söyleyin ustaya triger değişti ses gelmeye başladı diye. size iddia edecektir v kayışı diye, sizde şart koşun ses gitmez ise 5 kuruş ödeme yapmam diye.
böyle işlerde trigerdir, baskı balatadır vs gibilerde illaki servis derim. size de tecrübe olmuştur bu durumlar. 
bakalım nasıl sonuçlanacak, inşallah uğraştırmadan çözüme ulaşılır. 

insallah hocam V kayisinida ayni yerde triger seti ile degitirmislerdi ustaya soyledim zaten 4 senedir arabayi kullaniyorum en ufak bi ses yoktu triger set ve V kayisi degisiminden sonra ses basladi diye


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.




  • İletiler

    • @Evilhard dostum ben aynı model aynı kasa ve aynı marka olduğu için söyledim 😊 ikisi de golf ikisi de volkwagen ikiside midlineplus ikisi de manuel 😊 motorlar farklı sadece 
    • Bu konu ile ilgili olarak yabancı sitelerde aşağıdaki gibi bir konu var. Genelde eski modellerde denemişler ve ısıtıcı eşik değeri değiştirilerek ısıtma bujilerinin devrede kalma süresi ayarlanabiliyor görünüyor. Konu içinde golf 7'de yapılıp yapılmadığını görmedim ama altyapı aynı olduğu için uygulanabilir diye düşünüyorum.  Şehir dışında olduğum için kendi aracımdan kontrol edemedim. Konuyu aşağıdan inceleyebileceğiniz gibi anladığım üzere kısaca açıklayayım; VCDS ile;  Motor kontrol (Engine) ünitesine bağlanın. 12233 şifresini girerek oturum açın. Sonra, Adaptation'a tıklayın ve grup 12'ye gidin. Ekranda Stored value: 32768 (varsayılan) değeri görünmesi gerekiyor, bu değeri 32700 civarında bir değer ile değiştirin. Test'e tıklayın, ardından yeni değeri kaydedin. Motor kontrol ünitesinden çıkın, Kontağı kapatın ve tekrar açın. Motor kontrol cihazına gidin ve tekrar oturum açın. Adaptasyon'a girin ve grup 12'ye gidin. Burada görünen ekranda üstten ikinci penceredeki (no unit) değerin bir önceki haline göre değişmiş olması gerekiyor. Bu değer, kızdırma bujilerinin aktif olacağı saniye cinsinden süresini gösterir. Not: Değişikliğin sonuçlarını görebilmek için bunu soğuk bir motorla yapmanız gerektiğini unutmayın. VCDS ile değer değişimini istediğiniz zaman yapabilirsiniz, ancak motor sıcaklığı soğuyana kadar hiçbir şey fark edemezsiniz. Ayrıca, değişikliği yaptıktan sonra ikinci pencerede (no units ekranı) yeni ısıtma süresi görünmeyecektir. Adaptasyonun sonuçlarını görmek için kontağı kapatıp açmanız ve motor kontrolöründe yeniden oturum açmanız gerekir. Örneğin: Aşağıdaki değerleri Motor 7 derece sıcaklıktayken yaptığınızda; eşik değeri: 32768 iken, ısıtma süresi: 1,01 saniye, eşik değeri: 32700 iken, ısıtma süresi: 2,88saniye eşik değeri: 32650 iken, ısıtma süresi: 6,66saniye oluyor. Yani eşik değerini düşürdükce süre artıyor, tabi bunu çok uzatmamak gerekebilir, çünkü çok uzun süre devrede kalması avantaj olmayacağı gibi ısıtma bujilerinin de erken bozulmasına sebep olabilir. Bu yüzden yapılabilmesi durumunda sorumluluk tamamen kendinize aittir  Yukarıda da dediğim gibi Golf 7 de olur mu şu an bilmiyorum ama İstanbul'a döndüğümde sırf merakımdan deneyeceğim bunu, İlgilenenler aşağıdaki konuyu inceleyebilir. Konu: https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/how-to-extend-glow-time-with-vag-com-alh.123304/  
    • Bu akşam tatlı tatlı yağan karın tadını ellerimiz sızlayana kadar çıkardık, bu da dün sabahtan, yanakları bu sene ilk kez soğuk gören bizim sincap ve düldül ☺️ Kar yağmasına en çok sevinenler onlar olurdu her sene ama bu sene herkes bir ayrı sevindi, kış mevsimini çocuklara açıklamakta zorlanır hale gelmiştik, hava bile soğumamıştı, barajlar-su-dengesiz sıcaklıklar derken herkeste bir huzursuzluk vardı. Umarım herşeyi örtüp bembeyaz bir sayfa açtığı gibi yurtta herkes için daha dertsiz tasasız virüssüz belasız bir yılın habercisi olur bi yağışlar. Selamlar.
    • Hyundai i30larin da bazilarinda cam tavan var. Ama bu 2014 golf 7 tdi midline plus Mi 10 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    • @Evilhard 2017-2018 model 1.0 midlineplus olanların bazılarında otomatikte var cam tavanda.
×
×
  • Yeni Oluştur...