CVT şanzıman nasıldır ?


Cvt şanzımanı anladığım kadarıyla,

Otomobil sürmekten keyif alanlar için değil de, sadece A dan B ye götürsün ve yoğun trafikte zırt pırt vitesle uğraşmayayım diyenler içinmiş gibi geliyor. Sabit devir saati ; gaza fazla bassan devamlı gürültü, az bassan sanki arkadan selektör/korna yiyecekmiş hissiyatı...

Klasik yükselip inen devir saati en basit araçta bile performanslı gibi hissettiriyor insana. Artıp azalan motor gürültüsü de bunda etkin olabilir.

Ancak cvt şanzıman + atmosferik motor olup da 4300 devir de maximum tork vermesi ise düşündürücü bir detay.

Belki turbo motorları vardır benim bilmediğim onlar daha ekonomik ve canlı ivmeye sahip olabilir.

Görünen tabloya göre şu klasik "1.4 egeanın bile arkasında kalırsınız" lafı bile çok muhtemelen doğrudur gibi geliyor bana..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Yigit3735 cvt kötü bir şanzıman değil ama karoseri sorunları nedeni ile Civic kötü bir araba olarak nam saldı, yoksa Subaru'da yıllardır cvt kullanıyor ve yarı yolda kalan olmamıştır.

 
Arkadaşımın Auris'inde kullandım, bana ruhsuz gibi geldi. Sport modu tam bilmiyorum ama normal modda özellikle gaza basarken çok ruhsuz bir gidişi var.

 
Bir Golf'den daha iyisi bence yeni bir Golf'dür. :)  Ben olsam Civic düşünmezdim. Şener Şenli Video çok güzel olmuş. Otomatik vites olarak Golf 1.2 TSI Dsg'den aşırı memnunum. Vites geçişleri, geçiş hızı, hissettirmemesi filan çok iyi. 2015 BMW 320i ED'den daha sarsıntısız geçişler oluyor. 2014 Subaru Forester'ımızda yanılmıyorsam CVT şanzıman var. Vites uzadıkça uzuyor bitmek bilmiyor, Subaru'nun motoruda turbosuz 2.0 olan motor, biraz keyifsiz bir motor, bununda etkisiyle pek bir sürüş keyfi alamıyorsunuz. Daha güçlü bir motorda CVT nasıl tepki verir bilemiyorum. Sonuç: Bence VW çok iyi bir marka. Aracı büyütmek istiyorsanız Passat'ı düşünün derim. Selamlar.

 
@Yigit3735 cvt kötü bir şanzıman değil ama karoseri sorunları nedeni ile Civic kötü bir araba olarak nam saldı, yoksa Subaru'da yıllardır cvt kullanıyor ve yarı yolda kalan olmamıştır.
Evet 2014 Subaru Forester'da 100.000'i devirdik. Çok şükür bir sıkıntı yok yola devam. Subaru tecrübeme gelince; bir Subaru kullanırsanız sonrası gelir derler. Gerçekten değişik bir hissiyatı var. Bu bizim ilk Subaru'muz motor olarak sakin kullanıma yönelik 2.0 turbosuz benzinli model. Biz aldığımız zaman dizeli yoktu. Bence iç kalitesi bir Golf değil maalesef. 4 çeker oluşu Subaruyu öne çıkaran en önemli kozu. Turbolu modeli olsa boxer motor'un tadından yenmezdi diye düşünüyorum. Alım gücümüz inşallah tekrar yükselirse CVT şanzımana rağmen tekrar alırım diye düşünüyorum.

 
Cvt şanzumanı 2018 model Swift'te kulandım. Şimdi de 2015 model DSG kullanıyorum. Arasında tabiki dağlar kadar fark var. Cvt tam şehiriçi küçük araba için yapılmış sanki. Zaten ben de Swift'le çıktığım ilk uzun yoldan sonra arabayı sattım. Cvt düşük hızlarda ve şehiriçinde mükemmel bişey ama biraz dokunayım, sollama yapayım deyince direkt bağırmaya başlıyor ve bağırdığının 3'te 1'i kadar gitmiyor. Onun için nacizane tavsiyem kibar kullanımda ve özellikle şehiriçinde kullanacaksanız çok rahat edersiniz. Uzun yol ve yokuşlarda ise pişman eder.

 
Teşekkürler tekrar ben uzun yolcuyum. vazgeçtim zaten honda civic'ten. eski kullanıcılarını çok mağdur ettiler malum göçük olayında.

 

Geri
Üst Alt