Jump to content

Akü Esnafı


Recommended Posts

tam 13 ay önce .

2019 eylül sonu ! 

start stop  devreye girmiyor 

5 gün 10 gün 15 gün 

girmiyor 

Aracın enerji ihtiyacı yüksek !  (15-20 km gitsen bile devreye girmiyor) 

evet  15-20 gün  bu bilgilendirme ile kullandım aracı 

ekim ortası ankara iskitler sanayideki varta akü bayisine gittim . 

niyetim akü sorunlu ise yeni bir akü ile çözümlemekti sorunu .

dedim start stop devreye girmiyor ? 15-20 gündür . 

 mekandaki eleman aldı eline voltmetreyi ,  ölçtü biçti , sayın arkadaşım ! akü düşük / zayıf ,  start stobun çalışmaz .  eee nappcaz ?  değiştircekmeyiz. ? 

istersen değiştiririm .  ama ben start stopu tınlamam dersen ,  seneye bu zamanlar patttt diye biter gelirsin değiştiririz dedi.  1 yıl start stopsuz kullandım aracı 

evet 2 hafta önce 7 kasım da akşam  araç marş basmadı ... hatta ayrı trajedi marştan önce anahtarı takıp  1 kademe çevirip  akü/motor / ısıtma bujisi (araç tdi) ışıklarının sönmesini bekleyip çalıştırıyoruz ya ?  o anda hayalet ekran   , tüpü bitmiş TV gibi yandı söndü yandı söndü gitti geldi ( vahhh tam yandık hayalet cortlarsa ) neyse anahtarı tam çevirince marş almayınca media ekranına 12v akü zayıf şarj edin uyarısı çıkınca ) ohh dedim akü bitti . ( hayaletle mayaletle uğraşacak ihtiyat akçesi mi var ??? bütün rezervleri yedik pandemide)  

böyle esnaflar var işte .  1 yıl gezersin sonra pattt diye biter hikayesi budur .

7 kasımda akü bitti , ertesi gün tekrar aktarmayla aynı akücüye gittim . 

70 amper efb varta  700 lira 

üretim tarihi 20 eylül 2020 ( 37 günlük akü takıldı)

kodlama falan yapılmadı (gerek yok dedi )

aküyü takarken takviye seyyar akü takmadı (hattı direk  kesti buna rağmen araç hiç hata/error vermedi)

yeni akü ile yola çıktım 2 km sonra herşey normaldi . 

bu arada yetkili doğuş servis fiyatını söyleyim . 

zubuzu dahil 1440 lira istedi efb 70 lik varta için . (agm si 1680) 

üzerindeki fabrikasyon SEBANG efb+ 70 lik  böylece 3 yıl bile yaşamamış oldu . 2 yıl 10 ayda mefta oldu (tam tırt aküymüş,  katlanır ayna kullanmam, araç içi tepe lambalarım hep kapalıdır . inişte binişte , coming home falan direk off ... start stop zaten en çok kapatanlardanım) 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Ben bu hayat hikayesini okurken niye keyif aliyorum :)

Ustad 700 tl harcamis aküye ama ben nedense keyifle okuyorum:)

Sanirim yazilarini anlatımı özlemişim

Hayattaki en buyuk sorunun bu olsun ustadim

Güle güle kullan yeni akünü

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@HONEY  başlık esnaf ? 

2019 ekimde gittiğimde değişmesi lazım diyebilirdi .  paraya zıplamak için 

adam bugün git  1 yıl sonra gel diyor (nerde böyle esnaflar ??) 

üretim tarihi ne deyince abi bizde sadece 1,5 aylık akü olur diyen biri .. ( seri no dan bakınca 20 eylül üretim tarihi çıktı zaten )

dükkanın önünde arabası yakıyor du ayrıca  bu esnaf abimizin .

volvo s90  'ı var .  

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Benim arabada da start&stop çalışmıyor ve enerji ihtiyacı yüksek diyor ama havaların soğumaya başladığı şu günlerde bile sabah kibrit gibi marş alıyor. Sizce bu da yolda bırakır mı beni? Bazen en olmadık yerlere gidiyorum. Yolda kalır mıyım acaba?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@ozk991 aracın enerji ihtiyacı yüksek  durumu sadece ilk 5 km olupta sonra start stop devreye giriyor düzgün çalışıyorsa , ömrü daha var diyebiliriz . 

ben 15-20 gitsemde devreye giremiyordu start stop . (yaz ayları dahil)

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Savatagehocam hem geçmiş olsun hem hayırlı olsun. 

Ayrıca seni ve @HONEY hocamı, ve güzel sohbetlerinizi  görmek güzel.

start stop daha erken öldürüyor kabul ama kullanmayıp da 3-4 yılda biten akü de sıkıntı. ben de daha önce 3er yılda 2 defa değiştirdim öncesinde takviye falan da yapıldı. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Savatage şimdi sıkındur soruyorum:)

neden Mutlu alıp mutlu olmak istemiyoruz neden Vertrieb, Aufladung, Reparatur Transportabler Akkumulatoren alıyoruz 😂 bu damı Varta edecek bizi

tarihinde metinkar tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Konuya farkli bir bakış açısı getirmek istiyorum. 

Araca her bindigimde genellikle start/stopu kapatiyorum. Vagcom kablom var, komple start stopu kapatayım dedim ancak sonra "akünün  durumunu bilemem" diye düşündüm. Ve kapatmadım.

Bir persembe gunu araci 4. Yil bakımına götürürken  start stop calisiyordu. Ayni gun servisten çıktıktan sonra 200 km yol yaptim, start/stop hiç devreye girmedi. Cuma günü  de start/stop hic devreye girmedi. 

Ve cumartesi günü arac çalışmadı. 12V akü zayif uyarısı verdi. Uzatilmis garantisinin bitmesine 2 gun kala, servis gelip aküyü garantiden değiştirdi.

Bendeki start/stop calismamaya basladiktan sonra, akü  1 gün calisti sadece. Halbuki çoğu kişide aylar sürüyordu bu durum.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Start stop kullanmıyorum ama önceki sahibi ne yaptı bilmiyorum, muhtemelen o da kullanmadı. Benim de 1.2 TSİ aracımın start stop özelliği çalışmamaya başladı ama ben yaklaşık 1-1.5 ay o şekilde kullandım fakat sürekli yakın mesafe gidiyordum o sıralar. Bir gün akü tek marşta çalışmadı, ben de biraz gezdim akü dolsun diye, ertesi gün yine zor çalıştı. Esnafa gittim internet ile arada ciddi fiyat farkı vardı, servisi söylemiyorum bile neredeyse 3 katı fiyat verdi servis. Ben de n11 den yeni tarihli varta n60 serisi yeni akümü sipariş verdim ve internetten nasıl takılacağım hakkında bilgi edindim, aküyü söküp çok beklemezsen takviyeye gerek kalmıyor. Akümü söktüm ve yeni akümü taktım hemen. Sonra arabayı çalıştırıp direksiyonu tam sağ ve tam sol yaptım hiç bir arıza ışığı kalmadı ve start stop anında devreye girmeye başladı. Burada şuna dikkat çekmek istiyorum. Aküyü kendiniz alıp kendiniz de takabilirsiniz. 2015 model golf 7 aracımda sorun yaşamadım. Ustaya ve servise fazla para ödemeye gerek olmadığı düşüncesindeyim. Saygılar

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, Savatage yazdı:

tam 13 ay önce .

2019 eylül sonu ! 

start stop  devreye girmiyor 

5 gün 10 gün 15 gün 

girmiyor 

Aracın enerji ihtiyacı yüksek !  (15-20 km gitsen bile devreye girmiyor) 

evet  15-20 gün  bu bilgilendirme ile kullandım aracı 

ekim ortası ankara iskitler sanayideki varta akü bayisine gittim . 

niyetim akü sorunlu ise yeni bir akü ile çözümlemekti sorunu .

dedim start stop devreye girmiyor ? 15-20 gündür . 

 mekandaki eleman aldı eline voltmetreyi ,  ölçtü biçti , sayın arkadaşım ! akü düşük / zayıf ,  start stobun çalışmaz .  eee nappcaz ?  değiştircekmeyiz. ? 

istersen değiştiririm .  ama ben start stopu tınlamam dersen ,  seneye bu zamanlar patttt diye biter gelirsin değiştiririz dedi.  1 yıl start stopsuz kullandım aracı 

evet 2 hafta önce 7 kasım da akşam  araç marş basmadı ... hatta ayrı trajedi marştan önce anahtarı takıp  1 kademe çevirip  akü/motor / ısıtma bujisi (araç tdi) ışıklarının sönmesini bekleyip çalıştırıyoruz ya ?  o anda hayalet ekran   , tüpü bitmiş TV gibi yandı söndü yandı söndü gitti geldi ( vahhh tam yandık hayalet cortlarsa ) neyse anahtarı tam çevirince marş almayınca media ekranına 12v akü zayıf şarj edin uyarısı çıkınca ) ohh dedim akü bitti . ( hayaletle mayaletle uğraşacak ihtiyat akçesi mi var ??? bütün rezervleri yedik pandemide)  

böyle esnaflar var işte .  1 yıl gezersin sonra pattt diye biter hikayesi budur .

7 kasımda akü bitti , ertesi gün tekrar aktarmayla aynı akücüye gittim . 

70 amper efb varta  700 lira 

üretim tarihi 20 eylül 2020 ( 37 günlük akü takıldı)

kodlama falan yapılmadı (gerek yok dedi )

aküyü takarken takviye seyyar akü takmadı (hattı direk  kesti buna rağmen araç hiç hata/error vermedi)

yeni akü ile yola çıktım 2 km sonra herşey normaldi . 

bu arada yetkili doğuş servis fiyatını söyleyim . 

zubuzu dahil 1440 lira istedi efb 70 lik varta için . (agm si 1680) 

üzerindeki fabrikasyon SEBANG efb+ 70 lik  böylece 3 yıl bile yaşamamış oldu . 2 yıl 10 ayda mefta oldu (tam tırt aküymüş,  katlanır ayna kullanmam, araç içi tepe lambalarım hep kapalıdır . inişte binişte , coming home falan direk off ... start stop zaten en çok kapatanlardanım) 

Hoş geldiniz, sefalar getirdiniz hocam. :like:

Start-stop zımbırtısını benim gibi komple kapatın, kafanız rahat olsun. :)

Bir rivayete göre de forumu aktif kullanan üyelerin aküsü sıradan insanların akülerine göre %20 daha uzun süre gidiyormuş. Duyurulur...

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Merhaba,2012 tdi golf 7 highline aracım hala orjinal agm akü çalışıyor.Maaşallah🧿😊.Start stop hiç kullanmıyorum desem yeridir.Ara sıra kontrol ediyorum start stop aktif.
Bu kışı atlatırsak seneye gönüllü değişirim heralde:)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Turk0 aynı şekilde 2015 / 12.  ay çıkışlı golf highline tdi aracım da fabrikasyon agm aküsünü kullanıyor hala. son 5 aydır start stop vagcomdan kapalı kullanıyorum. 

Bitip uyarı verene kadar devam :lol:

sanıyorum 2017 golf 7,5 akülerinde bir sıkıntı var. bu forumda ne zaman bir akü konusu açılsa ya 5-6 yıl paşalar gibi kullanılmış oluyor ya da 1-2 yılda bitmiş oluyor.

golf 7.5 un enerji tüketimi daha çok olsun diyelim. Ne kadar çok olabilir ki??

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Savatage aynı akü 2017 aracımda vardı tam 3 yıl sonunda bitti araç servis bakımlı olduğundan indirim yapacağız deyip 230₺ ye yenisiyle değiştirdiler. Bu arada akü fiyatı 230₺ değil sökme takma ölçme kontrol parasıymış faturada gördüm. Siz en iyi markayı taktırmışsınız 5 yıl kafa rahat binersiniz.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Savatage Benim araçtada Banner EFB vardı.
4,5 yıl dayandı orjinal akü.

Bende apaydınlardan geçtiğimiz yaz n11 indirimleri ile hatırlayabildiğim kadarı ile 580TL civarına Varta N70 almıştım.

35 yıldır araç kullanırım sonradan alınan hiçbir Akünün fabrika montajı gibi 4-6 yıl gittiğini görmedim.
Sonradan takılan aküler 3-3,5 yıl dayanıyor en iyi ihtimalle.

Yeni akünüz hayırlı olsun Hocam.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Bir yıldır S/S çalışmıyordu servisi aradığımda agm aküye 1800tl fiyat aldım ısrarla sormama rağmen akünün markasını söylemediler bizde marka olmaz dendi büyük ihtimal çançinçon marka ekonomik üründü, adama soruyorum varta agm mi hayır ya da evet demiyor bizde marka olmaz, sinirden nasıl telefonu kapattığımı bilmiyorum, o an 100 lira dese gitmeme kararı aldım sanayide ölçtürdüğümde 10.2  çıktı normalde sıfır akü 14 çıkıyor, varta agm yi 1100 e taktırdım 5 km sonra S/S çalışmaya başladı. Bu zamana kadar S/S hiç kapatmadım bakalım bu ne kadar gidecek.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yanlis bilmiyorsam aku 3 yil garantili, eger araciniz servis bakimli olsaydi simdi ucretsiz degistirebilirdiniz serviste.

bu arada bence akude bir hata var, bu kadar surede bitmesi normal degil, araci alali 2 seneyi gectim her turlu ekstrayi kullaniyorum saha star stop vs soru olmadi

tarihinde ahmet306 tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Gönderildi: (düzenlendi)

@metinkar  aynı fiyat çekilince mecbur akıl vartaya kayıyor.

Varta 700 ken 

Mutlu 550 çekse ?? (En dip 650 çekiyorlar 70 lik efb ye mutlu için)

Mutlu kötü akü değil 

Araç 12 yıl daha bende olduğuna göre illa mutluyu da deneriz .

Hatta şunu bile deneme ihtimalim var ?

Start stopu kodlama ile tümden  kapatırsak ? 

Efb /agm olmayan bildigimiz karadüzen klasik akü ile bizim bu araçlar yürürmü / çalışırmı ? 

Varta 70 lik klasik karadüzen akü 350 lira orada ? 

Bence bal gibi olur da ?? 

tarihinde Savatage tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Esnaflık başka birşey.  Kimisi gerçekten doğruyu söyler, kimisi de anı kurtarır. Kimisi de doğruyu söyler ki güven kazansın ki tavsiyeler artsın ve müşterisi olsun. 

 

Yukarıdaki durumda satıcı doğruyu söylemiş. Ancak 1 sene boyunca ha bitti ha bitecek soru işaretleri kafada sürekli dolaşır. Sonuçta ne olur, yine aynı esnafa aküyü değiştirmiş olduk ve tahminime göre geçen seneki fiyatın normal artması gerektiğinden 1,5 katı daha fazla olarak masraf çıkmıştır. (Bu arada kim kazançlı kim zararda hesaplamak zor bir dönem olduğunun da altını çizmeden olmaz.)

Ölçüm basit aslında 20-30 lira arası bir voltmetreye bakar. İnternetten de 20 dakikada nasıl ölçüleceği var. Ancak bizim araçlar kullanıma bağlı olarak saat kurulmuş gibi kendi kendini ayarlıyor. 

Hergün ortalama 100 km yapan biri 7 seneyi rahat devirir orjinal AGM akü ile. Efb de olsun 5 sene..

Arabaya binilmezse 2,5 seneyi de görmez. (Akünün bozuk olması ayrı durum)

 

Teknolojinin adı Bluemotion Teknolojisi.. 

Start stop kullanılmazsa ortalama kullanımlarda ekstra yakıt harcanması ve erken dpf tıkanması ve de erken rejenerasyon yapar. 

Start stop kullanılırsa, akü ömrü kısalması ve marş motoruna ekstra yük demek.

Auto hold kullanılırsa balata ömrünü kısaltır ve tutunmadan kaynaklı oluşan direksiyon çevirmelerinde rulman ve bağlantı parçalarında erken yıpranma olur. 

Yani bir yerden kaçarken, masraf sizi başka bir yerden yakalar.

 

Aracını sık kullanmayanlar ve ideal çalışma sıcaklığını geçmeden kısa sürüşler yapanların aküleri erken bitecektir. Hergün 15 dk çalışması da yetmez, biraz yol yapmak gerekir. Ara sıra şarj etmenin faydası olacaktır. 

 

Ben aracın her bir özelliğini kullanmaktan yanayım. Araba varsa masraf olacaktır.ne kadar ince hesap da yapsak başka bir yerinden yakalıyor maalesef.

Ayrıca şimdi Golf 8'den auto hold'u ve start stop'u kaldırdık deseler bir çoğumuzun ne tepki vereceği ortada. 

 

Özellikle lastik akü balata üçlüsünü sonuna kadar kullanmaktansa ömrünün %85'ine gelince değiştirmek, bağlı bulunduğu bir başka parçanın ömründen yemesini az da olsa engeller.

Tabi neyin ne zaman başımıza geleceğini net olarak bilemeyiz.

 

 

 

tarihinde ogzogz tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, metinkar yazdı:

@Savatage şimdi sıkındur soruyorum:)

neden Mutlu alıp mutlu olmak istemiyoruz neden Vertrieb, Aufladung, Reparatur Transportabler Akkumulatoren alıyoruz 😂 bu damı Varta edecek bizi

İlahi Metin hocam.

Sizin bu mesajınız sayesinde @tiesay hocamın da TSI den geldiğini anladım :D

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

2015 1.4 tsi aracımda ben de hala orjinal aküyü kullanmaktayım. son 2.5 yıldır araç bizde yani bu zamana kadar ömrünün yarısını bizde geçirdi ve start-stop,auto hold vs tüm özellikleri aktif olarak kullandım. fakat bizden önceki sahibi start stop kullanmamak için hep debriyajda beklemiş olacak ki araç 50bin km de baskı balata değiştirdi :)  sanırım buna bağlı olarak akü 5 yıl dayandı bende. fakat soğuklardan mı bilmem son 1-2 haftadır ilk marşta araç eskisi gibi yarım saniyede değil de 1.5-2 saniye de çalışıyor. yine tek seferde çalışıyor hani zorlama vs yok ama kontağı ittikten sonra aracın çalışma tepkisi verme süresi uzadı gibi. umarım akü bize el sallamıyordur :D 

 

bu arada @Savatagehocam mahsuru yoksa ankaradaki bu esnafın dükkan bilgilerini paylaşır mısın? bizlerin de ihtiyacı olduğunda aklımızda olsun dürüst esnaflar :) 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
14 saat önce, Savatage yazdı:

tam 13 ay önce .

2019 eylül sonu ! 

start stop  devreye girmiyor 

5 gün 10 gün 15 gün 

girmiyor 

Aracın enerji ihtiyacı yüksek !  (15-20 km gitsen bile devreye girmiyor) 

evet  15-20 gün  bu bilgilendirme ile kullandım aracı 

ekim ortası ankara iskitler sanayideki varta akü bayisine gittim . 

niyetim akü sorunlu ise yeni bir akü ile çözümlemekti sorunu .

dedim start stop devreye girmiyor ? 15-20 gündür . 

 mekandaki eleman aldı eline voltmetreyi ,  ölçtü biçti , sayın arkadaşım ! akü düşük / zayıf ,  start stobun çalışmaz .  eee nappcaz ?  değiştircekmeyiz. ? 

istersen değiştiririm .  ama ben start stopu tınlamam dersen ,  seneye bu zamanlar patttt diye biter gelirsin değiştiririz dedi.  1 yıl start stopsuz kullandım aracı 

evet 2 hafta önce 7 kasım da akşam  araç marş basmadı ... hatta ayrı trajedi marştan önce anahtarı takıp  1 kademe çevirip  akü/motor / ısıtma bujisi (araç tdi) ışıklarının sönmesini bekleyip çalıştırıyoruz ya ?  o anda hayalet ekran   , tüpü bitmiş TV gibi yandı söndü yandı söndü gitti geldi ( vahhh tam yandık hayalet cortlarsa ) neyse anahtarı tam çevirince marş almayınca media ekranına 12v akü zayıf şarj edin uyarısı çıkınca ) ohh dedim akü bitti . ( hayaletle mayaletle uğraşacak ihtiyat akçesi mi var ??? bütün rezervleri yedik pandemide)  

böyle esnaflar var işte .  1 yıl gezersin sonra pattt diye biter hikayesi budur .

7 kasımda akü bitti , ertesi gün tekrar aktarmayla aynı akücüye gittim . 

70 amper efb varta  700 lira 

üretim tarihi 20 eylül 2020 ( 37 günlük akü takıldı)

kodlama falan yapılmadı (gerek yok dedi )

aküyü takarken takviye seyyar akü takmadı (hattı direk  kesti buna rağmen araç hiç hata/error vermedi)

yeni akü ile yola çıktım 2 km sonra herşey normaldi . 

bu arada yetkili doğuş servis fiyatını söyleyim . 

zubuzu dahil 1440 lira istedi efb 70 lik varta için . (agm si 1680) 

üzerindeki fabrikasyon SEBANG efb+ 70 lik  böylece 3 yıl bile yaşamamış oldu . 2 yıl 10 ayda mefta oldu (tam tırt aküymüş,  katlanır ayna kullanmam, araç içi tepe lambalarım hep kapalıdır . inişte binişte , coming home falan direk off ... start stop zaten en çok kapatanlardanım) 

Hocam ben 6 senedir aynı aküyü kullanıyorum son zamanlarda geç marş alıyor vs ama forumdan @forzaGilleshocam yolda bırakır dedi bakalım değiştiricem bende şu sıralar araç dizel sizin aldığınız aküyü alırım büyük ihtimalle.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Benim araçta 4 yaşını doldurdu, fabrikasyon EFB+ akü var üstünde, 1.6 TDI araç bu arada. Geçenlerde sıkıntı yok aslında da dedim kış geliyor bi ölçtürüp baktırayım olmazsa yolda kalmadan değiştireyim dedim, sıkıntı yok dedi Eskişehir'deki Varta bayisi. Start stop çalışmamaya başlarsa anla ki yavaştan gidici, o zaman bakarız dedi. Bende haftada 1, en fazla 2 biniyorum arabaya kış döneminde, 5-6 gün yattığı oluyor. Şunu farkettim az önce hava güzel bi çıkayım dedim turlayayım, 15 km yol yaptım, evin önüne geldim hala 1000 devir çalışıyor araç rölantide, dpf temizliği de yapmıyordu. Acaba yine 5 gün yattı diye aküyü doldurmaya mi çalışıyor? Hiç teyp, kalorifer vs. de çalıştırmadım. Ama 25-30 km yol yapınca 800'e düşüyor devir, dikkat ettim. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Terms evet fabrikasyon akü (oem) adam gibi bir akü olsa , bu adam gibi aküler 5-6 yılı rahat çıkartıyordu eskiden ... bittikten sonra piyasada yada yetkili serviste satılan akülerin ilk fabrikasyon akü kadar uzun ömürlü olmayacağı durumu doğru .

ama bendeki durumla karşılaştırırsak  ,  Sebang  efb+ 70 amp denen akünün bu kadar da tırt olması çok ayıp (2 yıl 10 ay) . şuan  vartayı geçtim , halk akü  diye yerli bir akü var piyasada bu bile bu sebang dan daha uzun ömürlü olurdu. 

ama ben yinede diyorumki ? 

şu an takılan varta akü 7 kasımda takıldı 

üretim tarihi 20 eylül.,,,,  yani 37 günlük akü takmış olduk 

eğerki   6 aylık 7 aylık rafta beklemiş akü takılmış olsaydı , bununda 3,5 yılı zor çıkaracağını  tahmin ederdim .

 üretimden 37 gün sonra  araca takılan ve araç üzerinde kinetik olarak şarj/dejarj  sürkülasyonuna giren bu varta için beklentim 5  yıl .   

daha az olursa bu sefer mutlu denerim kesin . 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...