Jump to content

YENİ BİR PRETORİA VAKASI 😎


Recommended Posts

4 saat önce, yunusaktas91 yazdı:

Tampon, difüzör, marşpiyel gibi eklerin görüntüyü tamamlayacağı aşikar hocam, inşallah onlara da sıra gelecek. :) Ama spacera çok gerek yok gibi sanki?

58997B51-D61A-46CC-A507-344146597636.thumb.jpeg.3f14b9a4ec718879170cb63da114b052.jpeg

Valla hocam olursa daha kaslı durur şüphesiz, arkadaşım yeni cla aldı 19 jant var spacer taktırdı sanırsın cla45 amg fena kaslı duruyor bana da geçen dedi senin araca spacer şart diye ama henüz led stobum eksik onu almam lazım ilk iş 😬😬

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • İleti 75
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

Selamlar herkese.    Ne zamandır aklımda olan, hep ertelediğim jant değişikliğini sonunda gerçekleştirdim. “Yapma, etme” diyenler olduysa da bir yerden sonra “ne olacaksa olsun artık” diyip 17”

Teşekkür ederim hocam. Faydası olur mu bilmem ama 2 haftalık deneyimlerimi paylaşayım. Açıkçası konfor kaybını baştan kabullenerek bu değişikliğe gittim. Kişiye göre değişir ama görüntüye kattığı

Bugün rot ayarı için lastikleri aldığım yere, İçerenköy Mezarlığı’nın karşısındaki Lastikpark bayii Hsk Otomotiv’e gittim. Ayar işlemi bittikten sonra ayarı yapan usta, ön iki çamurlukta eziklik olduğ

Konudaki görseller

15 dakika önce, furkanmk7 yazdı:

Valla hocam olursa daha kaslı durur şüphesiz, arkadaşım yeni cla aldı 19 jant var spacer taktırdı sanırsın cla45 amg fena kaslı duruyor bana da geçen dedi senin araca spacer şart diye ama henüz led stobum eksik onu almam lazım ilk iş 😬😬

Doğrudur hocam daha güzel görünecektir ama ben mümkün olduğu kadar orijinal ürün veya orijinal görünümden yanayım, özellikle mekanik parçalar ve yürüyen aksamda.  Jantı replika seçerken ve coilover’a geçerken bile kırk kere karar değiştirdim. Bu görüntü de şimdilik beni tatmin ediyor. En azından masraf sıralamasında öncelikli olanlar var diyelim. :) Yine de teşekkür ederim öneriniz için. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
55 dakika önce, yunusaktas91 yazdı:

Doğrudur hocam daha güzel görünecektir ama ben mümkün olduğu kadar orijinal ürün veya orijinal görünümden yanayım, özellikle mekanik parçalar ve yürüyen aksamda.  Jantı replika seçerken ve coilover’a geçerken bile kırk kere karar değiştirdim. Bu görüntü de şimdilik beni tatmin ediyor. En azından masraf sıralamasında öncelikli olanlar var diyelim. :) Yine de teşekkür ederim öneriniz için. 

Doğru karar hocam :) en azından tamponu yapın bari ahha 😅😅

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
On 28.10.2020 at 8:25 PM, yunusaktas91 yazdı:

Hocam o konuda Arıcıoğlu’nda bir istişare yapmıştık. Detaylarını şimdi hatırlamıyorum ama uygun olanın 225 olduğuna karar vermiştik. Jant, lastikten bi tık dışarıda duruyor, sanırım bu yüzden. Ama zaten parklarda vs. fazlasıyla dikkat ediyorum artık. :D

Arıcıoğlu'ndaki 19luk pretoria jantlar 8.5j olması lazım. Sizin taktıklarınız da 8.5j.

Yanılmıyorum değil mi. Hayırlı olsun tekrar.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, pretoria yazdı:

Arıcıoğlu'ndaki 19luk pretoria jantlar 8.5j olması lazım. Sizin taktıklarınız da 8.5j.

Yanılmıyorum değil mi. Hayırlı olsun tekrar.

Doğrudur hocam, 8.5j. Teşekkür ederim, sağolun. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@yunusaktas91 Hayırlı uğurlu olsun hocam, tekerine taş değmesin de, ya ayıp bi insan neden sibop kapaklarını çalar ki, 

Gerçi depremzedelere hırsızlığa giden bir millete sahibiz sibop kapakları devede kulak kalıyor. Geçmiş olsun, dediğiniz gibi nazarlığı olsun 

tarihinde Recep Gül tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
20 saat önce, Recep Gül yazdı:

@yunusaktas91 Hayırlı uğurlu olsun hocam, tekerine taş değmesin de, ya ayıp bi insan neden sibop kapaklarını çalar ki, 

Gerçi depremzedelere hırsızlığa giden bir millete sahibiz sibop kapakları devede kulak kalıyor. Geçmiş olsun, dediğiniz gibi nazarlığı olsun 

Teşekkür ederim, sağolun. Valla hocam her şeyde olduğu gibi hırsızlıkta da sınırımız ve ayarımız yok ne yazık ki. :) 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
16 saat önce, 33hasan33 yazdı:

@yunusaktas91 hocam maşallah çok güzel görünüyor, özel değilse yaklaşık maliyet ne tuttu hocam öğrenebilir miyim, iyi günlerde kullanmanız dileğiyle 

Sağolun hocam. Totalde 9 bin tl civarında bir maliyeti oldu. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, Aliyano62 yazdı:

@yunusaktas91 proteria biraz ince kalıyor , datrford takmani tavsiye ederdim , daha elit model geçiyor

Onun da kendine göre bi duruşu var hocam katılıyorum ama Pretoria uzun zamandır aklımda olan bir janttı. Belki bir gün Dartford da olur kim bilir... :) 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • Kurucu Yönetici
47 dakika önce, Aliyano62 yazdı:

@yunusaktas91 proteria biraz ince kalıyor , datrford takmani tavsiye ederdim , daha elit model geçiyor

Hocam ince kollu jantlar aracı daha spor gösteriyor. Zevk meselesi. Yurtdışında dartford, durban felan yüzüne bakan pek yok.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@yunusaktas91 zevkine saygı duyuyorum kardeşim , sadece fikrimi sunmak istedim bende yeni taktirdim gittiğim yerde datford durban ve proteria üçünü yanyana getirdim , hem benim fikrim hemde jantci arkadaş bu daha elit daha hoş durur onlar çok ince deyince karar kılmıştır ☺️

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Gayet başarılı ve güzel olmuş .Güzel günlerde kullanmanız dileğiyle...

Pretoria çok başka bir jant bence özellikle de golf araçlar için biçilmiş kaftan :) 

aracıma uyguladığım zamanlarda  zevkle kullanmıştım.

 

 

20200313_182728.jpg

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Ender yazdı:

Gayet başarılı ve güzel olmuş .Güzel günlerde kullanmanız dileğiyle...

Pretoria çok başka bir jant bence özellikle de golf araçlar için biçilmiş kaftan :) 

aracıma uyguladığım zamanlarda  zevkle kullanmıştım.

 

 

20200313_182728.jpg

Bilmez miyim Ender abi, avcumun içinden kayıp gitmişti bu jantlar. :) Çok teşekkür ederim, sağolun. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 3 weeks later...

Bugün rot ayarı için lastikleri aldığım yere, İçerenköy Mezarlığı’nın karşısındaki Lastikpark bayii Hsk Otomotiv’e gittim. Ayar işlemi bittikten sonra ayarı yapan usta, ön iki çamurlukta eziklik olduğunu ama kendisinden olmadığını, sadece haber vermek için söylediğini belirtti. Muhtemelen sonradan gelip hesap sorulmasın diye söyledi ama iyi ki söylemiş, yoksa çok sonradan farkedebilirdim.

Sağ ön çamurluk

5341CC68-398D-447D-960D-E6C0AD9AB4B3.thumb.jpeg.79522ed3b2bcc6b1b548da8e47e85138.jpeg

Sol ön çamurluk

CCE75E5A-7B27-413F-8E8A-EB64CC82AF47.thumb.jpeg.64db1cd5fa0afccbc3a3602ef87c91b1.jpeg

 

Her ne kadar ustanın sözüne inanmak istesem de böyle bir hasarın olağan bir biçimde gerçekleşmesine aklım ermedi. Çünkü iki göçük de aynı hizadan oluşmuştu ve çukura girmeyle vs. oluşması çok zordu. Gözümüzde canlandırmak için rot ayarını ölçen cihazı tekrar janta taktık. Jant üzerindeyken çamurlukla cihazın arasında fazlaca mesafe vardı.

83932014-E96A-43E4-9363-E40EEF877519.thumb.jpeg.d94764f8b29075c0b0a27d0d4854844d.jpeg
 

Sonradan, rot ayarı esnasında lastiklerin sağa sola çevrildiğinde sürtme ihtimalini değerlendirdik. Tekrar deneyince bu şekilde gerçekleştiğini farkettik. Mekan sahibi kameralardan teyit edelim dedi ve baktığımızda olay kesinleşmiş oldu.

Sağolsun hiçbir şekilde mesuliyetten kaçmadı ve daha olayı araştırmaya başlamadan peşinen masrafı kabul etti. Tamirat için de kendisinin veya benim yaptırmam konusunda serbest bıraktı.

Bu olayı anlatmamın birinci sebebi, her ne kadar herkesin başına gelmeyecek olsa da rot ayarı yaptırırken böyle bir ihtimali gözönünde bulundurarak dikkat etmenizi öneriyorum.

İkinci sebep ise beğenmediğimiz işletmeleri şikayet ettiğimiz kadar beğendiklerimizi de duyurmamız gerektiğini düşünüyorum. Mühim olan masrafın miktarı değil, sorunlara nasıl yaklaşıldığıdır bana göre. Ticaret dünyasında hep bana hep bana zihniyetinin hakim olduğu bir dönemde işini hakkıyla yapmaya çalışan esnaf bulmak gerçekten çok zor. Sadece bu olayı yaşadığım için değil, kış döneminde bulunması zor olan yazlık lastiklerimi seçme ve temin etme hususundaki çabası ve ödeme noktasında sağladığı kolaylıklar sebebiyle de gönül rahatlığıyla eşe dosta tavsiye edebiliyorum.

Umarım böyle aksilikler sizlerin başına gelmez, herkese kazasız belasız sürüşler dilerim...

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hocam yüksek ihtimal 4 tane rot cihazı ayaklarından kaynaklıda jantlarınızda noktasal boya kalkması oldu :)

Aynısını ben yaşadım çünkü. Ama çamurluk ezilmesi gerçekten hayret ettirici. Çok geçmiş olsun gerçekten. Üstüne gidip gerçeği araştırmanızda çok doğru bir hareket olmuş. 

Usta söylemese muhtemelen çok zor farkederdiniz. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Raban7 Evet hocam farketmesi çok zor olurdu çünkü çamurluktaki kirli bölgede leke yoktu hiç.

Sağ ön jantın lastikle birleştiği yerde sürtme gibi bir çizik vardı, ilk fotoğrafta biraz belli oluyor. Ne kadar çok dikkat etsem de ufak tefek çizikler oluşuyor anlamadığım şekilde. Bu da öyle olmuştur diye iyi niyetli düşündüm. Ustaya gösterdiğimde onu da kabul etmedi ama istersem bu tarz çizikleri ilk günkü haline çevirebileceğini söyledi. Günahını almayayım ama çamurluk olayından sonra janttaki çiziğin de usta hatası olduğunu düşünüyorum.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


×
×
  • Yeni Oluştur...