Jump to content

Spor disk hakkında.


Recommended Posts

Herkese kolay gelsin. Şahsi olarak aracın alt takımına ve yürüyenine önem gösteren birisiyim. Her aracımda balataları diskleri günü gelmeden değiştiririm. 2016 trafik çıkışlı aracımın metal yorgunluğu da göz önüne alarak burçları diskleri ve balataları değiştirmek istiyorum. Aynı ebat olmak şartı ile fredo delikli spor disk bulamadım. Bazı yerlerde tornada deldirin bir şey olmaz deniliyor. Yorum istiyorum sizlerden. Ya da şöyle diyeyim fredo veya aynı kalitede delikli spor disk arıyorum nereden bulabilirim. Değiştirmemin sebebi sadece görüntü odaklı değil. 18” durbana geçtikten sonra diskler çok ısınıyor ve kızarıyor. Kısa sürede freni çok kullanan birisiyim. Teşekkürler . e2364ab001f353d8f46765723e0f3144.jpg

 

 

Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Merhaba, bizim ülkenin bu kafasına bayılıyorum. Tornada deldirin, abi değişmeye gerek yok tornada sildirsen yeterli, fren hidroliği ömürlük değişmez, şanzuman yağı değişmez gibi çok bilmişlik taslayanlar olmasa bu ülkede yaşayamam. Hocam sorunun cevabına gelecek olursak, İnternet de bir çok site mevcut. otosupermarket.com adresini inceleyebilirsiniz. Umarım faydası olur,

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Efe Kagan Hasbek yazdı:

 

Herkese kolay gelsin. Şahsi olarak aracın alt takımına ve yürüyenine önem gösteren birisiyim. Her aracımda balataları diskleri günü gelmeden değiştiririm. 2016 trafik çıkışlı aracımın metal yorgunluğu da göz önüne alarak burçları diskleri ve balataları değiştirmek istiyorum. Aynı ebat olmak şartı ile fredo delikli spor disk bulamadım. Bazı yerlerde tornada deldirin bir şey olmaz deniliyor. Yorum istiyorum sizlerden. Ya da şöyle diyeyim fredo veya aynı kalitede delikli spor disk arıyorum nereden bulabilirim. Değiştirmemin sebebi sadece görüntü odaklı değil. 18” durbana geçtikten sonra diskler çok ısınıyor ve kızarıyor. Kısa sürede freni çok kullanan birisiyim. Teşekkürler .

 

 

Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

Hocam öncelikle foruma hoş geldiniz.

Aşağıdaki konuda sizi tanımak isteriz

 

18 janta geçtikten sonra disklerinizin daha fazla ısınmasına şaşırdım, neden böyle oluyor sizce?

Balata ve diskleri vaktinden önce değiştiren birisi iseniz tornada disk deldirme işi kafanızda soru işareti bile oluşturmaması lazım. :)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Hocam öncelikle foruma hoş geldiniz.
Aşağıdaki konuda sizi tanımak isteriz
 
18 janta geçtikten sonra disklerinizin daha fazla ısınmasına şaşırdım, neden böyle oluyor sizce?
Balata ve diskleri vaktinden önce değiştiren birisi iseniz tornada disk deldirme işi kafanızda soru işareti bile oluşturmaması lazım.

Ben forumda yeni değilim hocam. Teşekkürler yinede.

Ben şöyle izah edeyim. Normalde hem kanallı hem delikli spor disk alacağım ama malesef golfte seçenek az. Oluklu var ama delikli yok.
Durbandan sonra ilk defa 20 km gibi kısa bir sürüşümün ardından disklerimin kızardığını, balata tozlarının daha belirgin şekilde arttığını gördüm. Yere basma gücü arttığı için sanırım tutunma oranı da büyüyor. Ben buna yoruyorum. Deldiren arkadaş genç nir arkadaş; ankarada youtune kanalından izledim. Siroccosuna yaptırdı işlemi. Linki bulursam atarım. Eski diskin üzerine deldirme değil. Sıfır kanallı diskin üzerine delik işlemi yapıldı.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Hocam öncelikle foruma hoş geldiniz.
Aşağıdaki konuda sizi tanımak isteriz
 
18 janta geçtikten sonra disklerinizin daha fazla ısınmasına şaşırdım, neden böyle oluyor sizce?
Balata ve diskleri vaktinden önce değiştiren birisi iseniz tornada disk deldirme işi kafanızda soru işareti bile oluşturmaması lazım.

Benim başlattığım konular uçmuş nedense.

İlk konum gibi gözükğyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
38 dakika önce, Efe Kagan Hasbek yazdı:


Ben forumda yeni değilim hocam. Teşekkürler yinede.

Ben şöyle izah edeyim. Normalde hem kanallı hem delikli spor disk alacağım ama malesef golfte seçenek az. Oluklu var ama delikli yok.
Durbandan sonra ilk defa 20 km gibi kısa bir sürüşümün ardından disklerimin kızardığını, balata tozlarının daha belirgin şekilde arttığını gördüm. Yere basma gücü arttığı için sanırım tutunma oranı da büyüyor. Ben buna yoruyorum. Deldiren arkadaş genç nir arkadaş; ankarada youtune kanalından izledim. Siroccosuna yaptırdı işlemi. Linki bulursam atarım. Eski diskin üzerine deldirme değil. Sıfır kanallı diskin üzerine delik işlemi yapıldı.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Hocam yere basma gücü arttığı için tutunma oranının artması ne demek anlamadım ama bu disk deldirme işi bana güvenli gelmedi.

Eski veya yeni, deliksiz şekilde tasarlanmış bir diski delmek bana mantıklı gelmedi. Bu işlemi yapan kişinin yetkinliği nedir? Balans ölçümü vs. yapıyor mu acaba?

Forumda fren ile alakalı iletiler var, forumda aktifseniz mutlaka denk gelmişsinizdir. Delikli disklerdense oluklu disklerin daha sağlıklı olduğu ve artık delikli diskleri tercih edenlerin bunu görüntüsünden ötürü yaptıkları yazılmıştı diye hatılıyorum.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Hocam yere basma gücü arttığı için tutunma oranının artması ne demek anlamadım ama bu disk deldirme işi bana güvenli gelmedi.
Eski veya yeni, deliksiz şekilde tasarlanmış bir diski delmek bana mantıklı gelmedi. Bu işlemi yapan kişinin yetkinliği nedir? Balans ölçümü vs. yapıyor mu acaba?
Forumda fren ile alakalı iletiler var, forumda aktifseniz mutlaka denk gelmişsinizdir. Delikli disklerdense oluklu disklerin daha sağlıklı olduğu ve artık delikli diskleri tercih edenlerin bunu görüntüsünden ötürü yaptıkları yazılmıştı diye hatılıyorum.


Lastik genişliği 17e göre arttığı için yüzey üzerinde kapladığı alanda büyüyor. Doğal olarak aracın yere basma kuvveti artıyor.

Brembonun kendi sitesinde arge ile kanıtlanmış oluklu ve delikli disklerin incelemesi var. Orda da sizin söylediklerinizin tam tersini diyor hocam


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, Efe Kagan Hasbek yazdı:

 


Lastik genişliği 17e göre arttığı için yüzey üzerinde kapladığı alanda büyüyor. Doğal olarak aracın yere basma kuvveti artıyor.

Brembonun kendi sitesinde arge ile kanıtlanmış oluklu ve delikli disklerin incelemesi var. Orda da sizin söylediklerinizin tam tersini diyor hocam


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

17 jantta standart ölçü 225/45/R17

18 jantta standart ölçü 225/40/R18

17-18" jantta lastik taban genişliği aynı hocam, sizin lastik ölçüleriniz nedir?

 

Konuyu, mevzuya hakim birisi görse de bilimsel verilerle öğrenebilsek şu işin aslını...

 

Oluklu ve delikli disklerle alakalı yazdığım şeyler benim söylediklerim değil hocam, "öyle yazılmıştı" dedim. 

Forumda bildiklerimizi paylaşmak, bilmediklerimizi de öğrenmek için varız. Brembonun incelemesini paylaşabilirseniz bizim için de faydalı olur.

Bu arada bunun tarafsız bir inceleme olması için brembonun her iki türde de diskler üretiyor olması lazım, umarım öyledir.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Efe Kagan Hasbek samimiyetimize binaen söylüyorum; saçmalama :)

Disk deldirmek de neymiş... 

Golfün frenleri çok ahım şahım değil, ben de yüksek hızda sadece bir kere panik fren yapmama rağmen (230 km civarında) hemen bir kerede fren şişti diskte yanık bölge oluştu. 

Durban çok çıplak bir jant, daha önce görmediğin kızarıklık yada metal tozları bunda daha belirgin geliyor olabilir gözüne. Yine de değiştirmek istersen mutlaka oem ürünleri kullanmalısın biliyorsun.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Efe Kagan Hasbekpiyasada ferodo, brembo vs.. pek çok markanın performans diskleri var., 

Siz de bilirsiniz delikli diskler daya iyi soğutma sağlıyor., oluklu diskler daha iyi frenleme sağlıyor., Golf için hem oluklu hem de delikli disk belki vardır ama ben görmedim., 

Fredo, Brembo, Textar vs. bu markalar kaliteli üreticiler fakat dış piyasa için ürettikleri yedek parça ile üretici için üretiği orjinal yedek parça arasında çok ciddi kalite farkları oluyor., 

Örneğin ferodo tamamına yakını çin üretimi oluyor., bazı E11 kodlu balataları ingiltere üretimi ama malzeme kalitesi servisten alınan orjinal balatanın (ferodo marka) yanına yaklaşamıyor., brembo da aynı şekilde., 

Bu istisnayı bozan marka var mı evet var., Ate disk ve balatalar ister dış piyasa için üretilmiş olsun, ister üreticiye orjinal yedek parça üretmiş olsun., hepsi fark etmeksizin. aynı kalitededir., ATE tüm yedek parçaları orjinal ekipman kalitesinde yapıyor., çin de üretim yapmıyorlar, tüm fren parçaları almanya veya avrupa üretimi

ATE markası diğer bilindik markalar gibi sadece disk ve balata üretimi yapan bir firmadan ibaret değildir., Adamlar araçların komple fren sistemini tasarlıyorlar.,

Kaliteli disk ve balata arıyorsanız Ate gözü kapalı tavsiye ederim., tek kusuru biraz pahalıdırlar :) 

Ate ‘nin kanallı performans diskleri ve ceramic balataları mevcut., 

Ate Türkiye Distribütörü bizzat kendi sitesinden satışı mevcut 

Ate Türkiye distribürü Adlığ Otomotiv (otosupermarket.com) 

https://www.otosupermarket.com/kategori/fren-diski-performansli-91 

https://www.otosupermarket.com/kategori/fren-balatasi-performansli-114 

Bazı ürünler sitede stok yok yazsa da aslında hepsi mevcut., biz alırkende benzer şey yaşadık telefon ile iletişime geçtik o şekilde tedarik ettik yardımcı oldular..

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
17 jantta standart ölçü 225/45/R17
18 jantta standart ölçü 225/40/R18
17-18" jantta lastik taban genişliği aynı hocam, sizin lastik ölçüleriniz nedir?
 
Konuyu, mevzuya hakim birisi görse de bilimsel verilerle öğrenebilsek şu işin aslını...
 
Oluklu ve delikli disklerle alakalı yazdığım şeyler benim söylediklerim değil hocam, "öyle yazılmıştı" dedim. 
Forumda bildiklerimizi paylaşmak, bilmediklerimizi de öğrenmek için varız. Brembonun incelemesini paylaşabilirseniz bizim için de faydalı olur.
Bu arada bunun tarafsız bir inceleme olması için brembonun her iki türde de diskler üretiyor olması lazım, umarım öyledir.


Pardon taban genişliği aynı. Ben bir ara farklı jant türlerine yönelmiştim unuttum. Haklısınız.

Ben kimseyi yermek ya da eleştirmek için yazmıyorum. Kaldı ki yazmışlardı demiştiniz; ben nasıl yukarda yanıldım yanlış şey yazdım ise burada da öyle yazan arkadaş olabiliyor. Amacım tavsiyeler üzerine sağlıklı bir şey yapmak. Aslında arabayı satmak istiyorum ama yerine ne alacağım? Satarken de saçma sapan sorularla karşılaştığım için vazgeçtim ama yine de ben değişikliğe orjinal olması kaydı ile her zaman açığım.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
[mention=4629]Efe Kagan Hasbek[/mention] samimiyetimize binaen söylüyorum; saçmalama
Disk deldirmek de neymiş... 
Golfün frenleri çok ahım şahım değil, ben de yüksek hızda sadece bir kere panik fren yapmama rağmen (230 km civarında) hemen bir kerede fren şişti diskte yanık bölge oluştu. 
Durban çok çıplak bir jant, daha önce görmediğin kızarıklık yada metal tozları bunda daha belirgin geliyor olabilir gözüne. Yine de değiştirmek istersen mutlaka oem ürünleri kullanmalısın biliyorsun.


Kanka diskleri zaten deldirmem. Videoyu buldum atıyorım. Sıfır oluklu diskleri deldirmişlerdi ona binaen yazdım. Frenleme noktası gerçekten iyi değil ben bu arabanın bir önden kaymasına bir de frenleme mesafesine bir türlü alışamadım. orjinal kesinlike her şey. Öyle düşünüyorum.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
[mention=4629]Efe Kagan Hasbek[/mention]piyasada ferodo, brembo vs.. pek çok markanın performans diskleri var., 
Siz de bilirsiniz delikli diskler daya iyi soğutma sağlıyor., oluklu diskler daha iyi frenleme sağlıyor., Golf için hem oluklu hem de delikli disk belki vardır ama ben görmedim., 
Fredo, Brembo, Textar vs. bu markalar kaliteli üreticiler fakat dış piyasa için ürettikleri yedek parça ile üretici için üretiği orjinal yedek parça arasında çok ciddi kalite farkları oluyor., 
Örneğin ferodo tamamına yakını çin üretimi oluyor., bazı E11 kodlu balataları ingiltere üretimi ama malzeme kalitesi servisten alınan orjinal balatanın (ferodo marka) yanına yaklaşamıyor., brembo da aynı şekilde., 
Bu istisnayı bozan marka var mı evet var., Ate disk ve balatalar ister dış piyasa için üretilmiş olsun, ister üreticiye orjinal yedek parça üretmiş olsun., hepsi fark etmeksizin. aynı kalitededir., ATE tüm yedek parçaları orjinal ekipman kalitesinde yapıyor., çin de üretim yapmıyorlar, tüm fren parçaları almanya veya avrupa üretimi
ATE markası diğer bilindik markalar gibi sadece disk ve balata üretimi yapan bir firmadan ibaret değildir., Adamlar araçların komple fren sistemini tasarlıyorlar.,
Kaliteli disk ve balata arıyorsanız Ate gözü kapalı tavsiye ederim., tek kusuru biraz pahalıdırlar  
Ate ‘nin kanallı performans diskleri ve ceramic balataları mevcut., 
Ate Türkiye Distribütörü bizzat kendi sitesinden satışı mevcut 
Ate Türkiye distribürü Adlığ Otomotiv (otosupermarket.com) 
https://www.otosupermarket.com/kategori/fren-diski-performansli-91 
https://www.otosupermarket.com/kategori/fren-balatasi-performansli-114 
Bazı ürünler sitede stok yok yazsa da aslında hepsi mevcut., biz alırkende benzer şey yaşadık telefon ile iletişime geçtik o şekilde tedarik ettik yardımcı oldular..
 

Hocam gerçekten samimiyetimle harika açıklamışsınız. Ateye yöneliyorum yarın. Bakıp ne yapacağım konusunda kendileri ile gçrüştükten sonra buraya yazacağım. Sanırım oluklu alacağım.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • Kurucu Yönetici
19 dakika önce, forzaGilles yazdı:

@Efe Kagan Hasbekpiyasada ferodo, brembo vs.. pek çok markanın performans diskleri var., 

Siz de bilirsiniz delikli diskler daya iyi soğutma sağlıyor., oluklu diskler daha iyi frenleme sağlıyor., Golf için hem oluklu hem de delikli disk belki vardır ama ben görmedim., 

Fredo, Brembo, Textar vs. bu markalar kaliteli üreticiler fakat dış piyasa için ürettikleri yedek parça ile üretici için üretiği orjinal yedek parça arasında çok ciddi kalite farkları oluyor., 

Örneğin ferodo tamamına yakını çin üretimi oluyor., bazı E11 kodlu balataları ingiltere üretimi ama malzeme kalitesi servisten alınan orjinal balatanın (ferodo marka) yanına yaklaşamıyor., brembo da aynı şekilde., 

Bu istisnayı bozan marka var mı evet var., Ate disk ve balatalar ister dış piyasa için üretilmiş olsun, ister üreticiye orjinal yedek parça üretmiş olsun., hepsi fark etmeksizin. aynı kalitededir., ATE tüm yedek parçaları orjinal ekipman kalitesinde yapıyor., çin de üretim yapmıyorlar, tüm fren parçaları almanya veya avrupa üretimi

ATE markası diğer bilindik markalar gibi sadece disk ve balata üretimi yapan bir firmadan ibaret değildir., Adamlar araçların komple fren sistemini tasarlıyorlar.,

Kaliteli disk ve balata arıyorsanız Ate gözü kapalı tavsiye ederim., tek kusuru biraz pahalıdırlar :) 

Ate ‘nin kanallı performans diskleri ve ceramic balataları mevcut., 

Ate Türkiye Distribütörü bizzat kendi sitesinden satışı mevcut 

Ate Türkiye distribürü Adlığ Otomotiv (otosupermarket.com) 

https://www.otosupermarket.com/kategori/fren-diski-performansli-91 

https://www.otosupermarket.com/kategori/fren-balatasi-performansli-114 

Bazı ürünler sitede stok yok yazsa da aslında hepsi mevcut., biz alırkende benzer şey yaşadık telefon ile iletişime geçtik o şekilde tedarik ettik yardımcı oldular..

 

BBDA1E70-B770-48C2-9F03-ADBF453A15ED.jpeg

Bunu mu demek istediniz hocam :)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Ate tavsiye ederim üstüne yok...

Başkent balata servis müdürü inanilmaz ilgileniyor almanya üretim ferodo isterseniz çin mali da var...

Şans eseri tanıştım ferodo bayi  müdürü ismi telefonu var isterseniz 

Motor şase numarasından yardımcı olmuştu bana çeşitleri özellikleri anlatmıştı düşünürseniz özelden yazabilirim danisirsiniz...

Şimdi reklam gibi olur ama kendisinı çok tanımıyorum fakat işinin ehli numarasını buradan paylaşmak olmaz die düşündüm 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
49 dakika önce, Efe Kagan Hasbek yazdı:


Hocam gerçekten samimiyetimle harika açıklamışsınız. Ateye yöneliyorum yarın. Bakıp ne yapacağım konusunda kendileri ile gçrüştükten sonra buraya yazacağım. Sanırım oluklu alacağım.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Fren hidroliğini ihmal etmeyin., fren hidroliği disk-balata kadar önemli bir konu., her 2 yıl da bir değişmesi gerekiyor.,

Piyasada satılan standart dot4 f.hidrolikleri bizim araçlar için uygun değildir.,

VW501.14 onay sertifikası olması gerekir ve bunu sağlayan fren hidroliğini piyasa bulmak malesef çok zor.,

Dışarda fren hidroliği +işçilik 120-150 tl. arası tutuyor.,

Serviste fren hidroliği +işçilik 200 gibi tutuyor., orjinal fabrikanın koyduğu fren hidroliği kullanılıyor., servisin diğer avantajı servisler f.hidroliği değişimi otomatik hidrolik değişim cihazı ile yapılıyor., bu cihazın avantajı eski hidroliği vakum ile çekiyor aynı anda sistemin içine yeni hidroliği gönderiyor., hava yapma ihtimali yok sıfır risk!!

Bu cihaz sanayi de var mı var ama her frencide bulunmuyor., bulduk diyelim dükkana her gün 10'larca (farklı markada) araç geliyor her birinin hidrolik yağı farklı tipte., cihazın içindeki hidrolik hepsi birbiri ile karışıyor., Ama serviste standart Golf sahibi de olsanız., Golf R veya Touareg hepsinde aynı tip f.hidroliği kullanıldığı için cihazın içinde farklı bir hidrolik sıvısı olmuyor..

Fren hidroliği çok önemli bir konu., eski değişmemş hidrolik ile yeni değişmiş arasında çok ciddi fren performansı farkı oluyor

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Fren hidroliğini ihmal etmeyin., fren hidroliği disk-balata kadar önemli bir konu., her 2 yıl da bir değişmesi gerekiyor.,
Piyasada satılan standart dot4 f.hidrolikleri bizim araçlar için uygun değildir.,
VW501.14 onay sertifikası olması gerekir ve bunu sağlayan fren hidroliğini piyasa bulmak malesef çok zor.,
Dışarda fren hidroliği +işçilik 120-150 tl. arası tutuyor.,
Serviste fren hidroliği +işçilik 200 gibi tutuyor., orjinal fabrikanın koyduğu fren hidroliği kullanılıyor., servisin diğer avantajı servisler f.hidroliği değişimi otomatik hidrolik değişim cihazı ile yapılıyor., bu cihazın avantajı eski hidroliği vakum ile çekiyor aynı anda sistemin içine yeni hidroliği gönderiyor., hava yapma ihtimali yok sıfır risk!!
Bu cihaz sanayi de var mı var ama her frencide bulunmuyor., bulduk diyelim dükkana her gün 10'larca (farklı markada) araç geliyor her birinin hidrolik yağı farklı tipte., cihazın içindeki hidrolik hepsi birbiri ile karışıyor., Ama serviste standart Golf sahibi de olsanız., Golf R veya Touareg hepsinde aynı tip f.hidroliği kullanıldığı için cihazın içinde farklı bir hidrolik sıvısı olmuyor..
Fren hidroliği çok önemli bir konu., eski değişmemş hidrolik ile yeni değişmiş arasında çok ciddi fren performansı farkı oluyor

Fren hidroliğini serviste yeni değiştirdim hocam ;)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...