Jump to content

1.6tdi kronik volan arizasi


Recommended Posts

Genel olarak 1.6tdi dsg araclarda çok fazla volant arizasi oluyor. Oktavia golf passat  fark etmiyor. Motorda sarsinti ses sikayetleri cok fazla var.  Şunu merak ediyorum yani bu motor şanziman ikikisini kullanip hiç volan sorunu yasamayan kaç kisi var. Ornegin 100bin km dir kullanirim hic sorun yasamadim diyen varmi aramizda. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Ayhan5353 yazdı:

Genel olarak 1.6tdi dsg araclarda çok fazla volant arizasi oluyor. Oktavia golf passat  fark etmiyor. Motorda sarsinti ses sikayetleri cok fazla var.  Şunu merak ediyorum yani bu motor şanziman ikikisini kullanip hiç volan sorunu yasamayan kaç kisi var. Ornegin 100bin km dir kullanirim hic sorun yasamadim diyen varmi aramizda. 

Sorun baskı-balata değişimi sonrası mı ortaya çıktı..?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yalnız kavrama değişimi neredeyse kaçınılmaz bana gore. Değişimi olmayip da farketmeden kullanan kisi sayisi da bir hayli fazla. Cogu kişi kavramanın kaçırdığını anlamiyor bile.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Gönderildi: (düzenlendi)

@ZaGani  Kavrama konusunda haklisiniz. Hadi onu anlarsin baski balata er yada geç degisecektir. Volan omurluk malzemedir. Bu kadar erken bozulmamali  diye dusunuyorum . Cok fazla sikayet var. 

tarihinde Ayhan5353 tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, Ayhan5353 yazdı:

@ZaGani  Kavrama konusunda haklisiniz. Hadi onu anlarsin baski balata er yada geç degisecektir. Volan omurluk malzemedir. Bu kadar erken bozulmamali  diye dusunuyorum . Cok fazla sikayet var. 

Baskı balata ve volan et ile kemik gibidir zamanla birbirlerine adapte olurlar siz sadece baskı balata değişirseniz doku nakli yapmış olursunuz ve doku uyumsuzluğu riski vardır sanayide bunun volan sabit abi değişmez derler, zımpara yaparlar vs ama düzen tutmama ihtimali var, araçta titreme yapar ve bu zamanla artar rahatsızlık verir.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@caglar_61  Sabahları metal metale sürtme sesi yapar. BAzı modellerde taka taka tak taka ses yapar. Bazen de bakarsın rolantide ışıklarda beklerken araba beşik gibi sallanıyor. o esnadan motor da sarsıntı oluyor. gibi. özellikle motorda sarsıntı problemi  ile çok karşılaşılıyor.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Ayhan5353 yazdı:

@ZaGani  Kavrama konusunda haklisiniz. Hadi onu anlarsin baski balata er yada geç degisecektir. Volan omurluk malzemedir. Bu kadar erken bozulmamali  diye dusunuyorum . Cok fazla sikayet var. 

Volan kesinlikle ömürlük malzeme değildir hocam.,

Bir yanda baskı diski., diğer tarafta volan diski ortada balata., araç km yaptıkça sadece balata ve baskı diski aşınmaz., aynı zamanda volan diski de aşınır., bu parçaların hepsi birbiriyle koordineli olarak çalışır., şanzımanın sağlığı için baskı-balata değişiminde volan diski de değişmesi gerekir ANCAK sanayide 100 ustanın 95'i volanı değiştirmez., daha da kötüsü zımpara/taşlama yapar., ciddi bir rakam işçilik ödersin hepsi çöpe gider., neden sebebini yukarda belirtim., debriyaj eskisi gibi yumuşak olmaz.. bir çok sıkıntıyı beraberinde getirir.,

O çok bilmiş ustalar her şeyi bilirler tabii ama iş yapmaya gelince şanzıman bloğunu havalı tabanca ile söker-takar., çoğu kasap onların.,

Özetle sağlıklı randıman alabilmek için; şanzıman aşşağı indiğinde (baskı-balata-volant-rulman-bilya) komple set halinde değiştirmesi elzemdir..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles  Verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Daha önce 98 model civic arabamız vardı . yaklaşık 20 yıl 300bin km kullandık otomatikti . Ne şanzıman bozuldu nede volan dan herhangi bir şikayet ettik. Bakıyorum arkadaşımda oktavia var . araba 150 binde 2 defa kavrama bir kere mekatronic 2 defada volan değişti. En son bıktım artık dedi yaptırıp sattı. Bunun gibi çok örneklere şahit oldum. arkadaş sonra honda crv aldı araba 140binde daha  bir vidası bozulmadı. Bunları görünce bizim arabalarımız çokmu hassas onlar bizim araçlardan daha mı sağlam diye düşünmüyor değilim malesef. o yüzden sorma gereği duydum. Şöyle 150 200 bin kullanıdm hiç sorun yaşamadım diyen varmı yokmu 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Ayhan5353 98 model civicteki şanzıman tork konvertörlü bir şanzımandır volan  yoktur onun görevini içi yağ ve balata olan türbin yerine getirir bu şanzımanlar yağı değiştiği sürece kolay kolay arıza yapmaz  yağ değişmez ise ömrü kısalır ama yinede uzun ömürlüdür tek artısıda budur onun dışında yüksek yakıt düşük performans ve sürüş keyfi olarak çift kavramalı şanzımandan daha kötüdür 

crv için ise oda yeni nesil tork konvektörlü bir şanzımandır zf 9 ileridir çift kavramaya yakın performansı vardır ama uzun ömürlüdür 

dsg otamatikleriştirilmiş çift debriyajlı bir şanzımandır aşınması normaldir kullanıma bağlı olarak 

yazdıklarımı yıllarca tork konvektörlü şanzıman kullanmış biri olarak yazıyorum 

bende yıllarca dsg bir araç almaktan korktum ama 1 yıldır kullanıyorum 

alırken bunları göz önünde bulunmalı kronik yazılmamalı

şahsen bozulmuyor diye o kadar para verip atmosferik bir motorlu bir araç  alıp rampada kafayı yiyeceğime ben arıza yapmasına razıyım herkesin kendi tercihi

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, Ayhan5353 yazdı:

@forzaGilles  Verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Daha önce 98 model civic arabamız vardı . yaklaşık 20 yıl 300bin km kullandık otomatikti . Ne şanzıman bozuldu nede volan dan herhangi bir şikayet ettik. Bakıyorum arkadaşımda oktavia var . araba 150 binde 2 defa kavrama bir kere mekatronic 2 defada volan değişti. En son bıktım artık dedi yaptırıp sattı. Bunun gibi çok örneklere şahit oldum. arkadaş sonra honda crv aldı araba 140binde daha  bir vidası bozulmadı. Bunları görünce bizim arabalarımız çokmu hassas onlar bizim araçlardan daha mı sağlam diye düşünmüyor değilim malesef. o yüzden sorma gereği duydum. Şöyle 150 200 bin kullanıdm hiç sorun yaşamadım diyen varmı yokmu 

Kullanıma göre değişir.., bir de otomatik şanzıman araçlarda her 50-60bin km'de bir şanzıman yağını ve şanzıman filtresini değiştirmek şanzımanın sağlığı açısından oldukça iyidir.,

Ama hiç şanzıman yağı değişmemiş 100.000km üstü bir araçta şanzıman yağını değiştirmek istersen sıkıntı çıkarır..!!

Bir de burda önemli olan nokta sanayide usta kafasına göre x bir markanın şanzıman yağını alır bu araca uyumlu derr., 75W-90 koyulması gereken araca gider 80W-90 koyar., bunu yapan çok oluyor., Sanayide şanzıman yağıdeğişmez ömürlüktür diye usta bozuntuları da çok olur., bunlar genelde 55-60 yaş üstü olanlar.,

Şu çok açık şekilde bilinmelidir., aracın hiç bir sıvısı antifiriz ve şanzıman yağı dahil ömürlük değildir..!! Örneğin BMW 'de bazen servis bile şanzıman yağı değişmez ömürlüktür diyenlere rastladım., Bunun sebebi artık üreticiler için bir aracın kullanım ömrü maxx. 10 yıldır., üretici artık arabanın 10yıl dan daha fazla kullanılmasını hem istemiyor hem de işine gelmiyor., Onlara göre 10 yaşında bir araç hurdaya ayrılmalı ve parçalanmalı., Bu sebebten araca 10 yıl ömür biçtiklerinden şanzıman yağına ömürlük derr geçerler., hatta aracın servis bakım onarım bülteninde bile ömürlük diye yazar., Müşteri ısrar edip değiştirilmesini taleb etmedikçe değiştirmeye yanaşmazlar..,

***Şanzıman yağı motor yağı gibi daha iyisini koyalım iç güdüsü ile hareket edilecek bişey değildir., Aracın markası ne olursa olsun bir araç için en iyi şanzıman yağı aracın üreticisi tarafından koyulmuş orjinali neyse o yağdır..!! 40 yılın başında değişen max. 2-3 litre yağ için ne riske girilir ne de acaba serviste pahalı mı diye evham yapmaya değmez.. şanzıman da sıkıntı çıkarsa o 3 kuruşluk orjinal yağı niye kullanmadım diye dövünüp duran çok insan gördüm..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Serdar35  HAklısınız tabiki herkesin kendi tercihi. Benim için en büyük konfor sorunsuzluktur. Beni araba uğraştırmayacak . Her marka model arıza verebilir. Vag gurubu dsg kavrama ve volan konusunda samimi değil. Samimi olsaydı kuru kavrama kullanmazdı kullanıcılar daha az sorun yaşasın diye bütün modellerine ıslak kavrama koyabilirdi. Yada yeni nesil torkkonvertöre gecebilirdi. Zaten kavrama konusuna lafım yok . Bitebilir. Fakat volan gibi bir malzemenin bu kadar erken arıza vermesi tesadüfmü acaba sadece bana mı denk geliyor diyorum. Yani  çevremde skoda seat volksvagen uzun süre kullanıp sorun yaşamayana denk gelmedim. 2.0tdi kullananlar hariç çünkü 350binde arabası olup en ufak bir volan yada şanzıman arızası yaşamayan çok arkadaşım var. Ama gel gör 1.6tdi 1.4tsi için malesef denk gelmedim. Ön yargılı olmamak için gruptaki arkadaşların tecrübelerini dinlemek istedim.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles  Hocam gösterdiğim örnekler çevremde arkadaşlar . Arabaların bütün bakımları serviste yapılıyor. Hatta serviste kuru kavramanın yağ bakımı yokmuş servise özellikle kendisi bunun da değişmesini söyledi. Ben de vag kullanıcıyım. Gayette memnunum aracımdan fakat edindiğim tecrübelere dayanarak vag gurubunun şanzıman ve volan konusunda hala sorunları olduğunu düşünüyorum. ve bu sorunları çözmek istemiyorlar. Mekanik veya elektronik bir malzeme birden çok kişide aynı sorunu çıkarıyor ve bu sayı azımsanmayacak kadar fazla ise Üretici bu parçayı değiştirmeli . Belki honda toyota gibi uzak doğu arabaları konforlu değil ama daha az sorun veriyor arabaları. Dışarda binlerce corolla civic kullanıcıları var. Ama bakıyorsun bizim kadar şikayetçi değil arabaları .Vag gurubunun en önemli artısı arabalarının arkasında duruyorlar. 6 yaşındaki arabanın şanzımanı ve dreksiyon pompası sadece fatura kesilmesi için 400tl ye değiştirilmiş. Her servis bunu yapmaz. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
22 dakika önce, forzaGilles yazdı:

Kullanıma göre değişir.., bir de otomatik şanzıman araçlarda her 50-60bin km'de bir şanzıman yağını ve şanzıman filtresini değiştirmek şanzımanın sağlığı açısından oldukça iyidir.,

Ama hiç şanzıman yağı değişmemiş 100.000km üstü bir araçta şanzıman yağını değiştirmek istersen sıkıntı çıkarır..!!

Bir de burda önemli olan nokta sanayide usta kafasına göre x bir markanın şanzıman yağını alır bu araca uyumlu derr., 75W-90 koyulması gereken araca gider 80W-90 koyar., bunu yapan çok oluyor., Sanayide şanzıman yağıdeğişmez ömürlüktür diye usta bozuntuları da çok olur., bunlar genelde 55-60 yaş üstü olanlar.,

Şu çok açık şekilde bilinmelidir., aracın hiç bir sıvısı antifiriz ve şanzıman yağı dahil ömürlük değildir..!! Örneğin BMW 'de bazen servis bile şanzıman yağı değişmez ömürlüktür diyenlere rastladım., Bunun sebebi artık üreticiler için bir aracın kullanım ömrü maxx. 10 yıldır., üretici artık arabanın 10yıl dan daha fazla kullanılmasını hem istemiyor hem de işine gelmiyor., Onlara göre 10 yaşında bir araç hurdaya ayrılmalı ve parçalanmalı., Bu sebebten araca 10 yıl ömür biçtiklerinden şanzıman yağına ömürlük derr geçerler., hatta aracın servis bakım onarım bülteninde bile ömürlük diye yazar., Müşteri ısrar edip değiştirilmesini taleb etmedikçe değiştirmeye yanaşmazlar..,

***Şanzıman yağı motor yağı gibi daha iyisini koyalım iç güdüsü ile hareket edilecek bişey değildir., Aracın markası ne olursa olsun bir araç için en iyi şanzıman yağı aracın üreticisi tarafından koyulmuş orjinali neyse o yağdır..!! 40 yılın başında değişen max. 2-3 litre yağ için ne riske girilir ne de acaba serviste pahalı mı diye evham yapmaya değmez.. şanzıman da sıkıntı çıkarsa o 3 kuruşluk orjinal yağı niye kullanmadım diye dövünüp duran çok insan gördüm..

75w-90 yerine 80w-90 koysalar iyi ben ATF koyanı gördüm beterin beteri yani :)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Ayhan5353 maalesef kuru kavramanın sebebi vergi burda vag grubunun şuçu yok zaren ve de kuru kavramada max 250nm tork kısıtlaması getirmiş oda biliyor çok dayanıklı olmadığını dayanıklılık istiyorsan 2.0 motorlu yaş kavrama al diyor ama vergiler ayrıca bu şanzımanlar türkiye trafiği ve bilinçsiz kullanıcalar yüzünden iyice arıza yapar hale geliyor 

mesela amarokta 8 ileri zf şanzıman var yaş kavrama kullanabilirdi vw ama dayanmıyacağını biliyor 

Tanıdığım birinde megane 4 de 6 ileri edc yaş kavrama var mesela 26 binde komple şanzıman değişti ve marka arkasında durmadı 

maalesef markalarında yapabilceği bir şey yok ülke şarları böyle

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Ayhan5353 yazdı:

@forzaGilles  Hocam gösterdiğim örnekler çevremde arkadaşlar . Arabaların bütün bakımları serviste yapılıyor. Hatta serviste kuru kavramanın yağ bakımı yokmuş servise özellikle kendisi bunun da değişmesini söyledi. Ben de vag kullanıcıyım. Gayette memnunum aracımdan fakat edindiğim tecrübelere dayanarak vag gurubunun şanzıman ve volan konusunda hala sorunları olduğunu düşünüyorum. ve bu sorunları çözmek istemiyorlar. Mekanik veya elektronik bir malzeme birden çok kişide aynı sorunu çıkarıyor ve bu sayı azımsanmayacak kadar fazla ise Üretici bu parçayı değiştirmeli . Belki honda toyota gibi uzak doğu arabaları konforlu değil ama daha az sorun veriyor arabaları. Dışarda binlerce corolla civic kullanıcıları var. Ama bakıyorsun bizim kadar şikayetçi değil arabaları .Vag gurubunun en önemli artısı arabalarının arkasında duruyorlar. 6 yaşındaki arabanın şanzımanı ve dreksiyon pompası sadece fatura kesilmesi için 400tl ye değiştirilmiş. Her servis bunu yapmaz. 

Japonların ana satış pazarı amerika olduğu için., ellerinden geldiği kadar eski teknolojiyi kullanıp sorunsuz araba yapma mantalitesi var onlarda., halaa atmosferik motor kullanıyorlar neden çünkü sorunları az., amerikalı lar düşük kapasiteli yakıtı az olan araçlara şapşal gibi bakıyorlar halaa., Ama iş alman ve italyan araçlarına gelince tüm kuralları uygularlar., neden çünkü almanlar pazara hakim olursa biliyorlar ki alman arabasının tadını alan vatandaş bir daha amerikan malı araçların yüzüne bakmaz., bu sebebten tüm olumsuzlukları yaparlar yüksek vergiler dayatarak vs.. ulaşılmasını güçleştirirler.,

Son 20 yılda üreticiler artık uzun ömürlü kaliteli araba istemiyorlar., şuan aldığınız TV, oyun konsolu, buzdolabı, çamaşır makinası, araba dahil hepsinde üreticiler 10 yıl ömür biçerek üretim yapıyorlar., 1 milyonluk Mercedes dahil hepsi böyle.. haliyle kalite düşünce arızalar da fazlalaşıyor...

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Serdar35  Vergilendirme konusunda haklısınız.  Konu buraya nasıl geldi bilmiyorum :) konu konuyu açtı.  Kuru kavrama Amacına hizmet etmiyor edc dct dsg fark etmiyor. İnsanlar zaten otomatiği yoğun trafikte kullanmak için alıyor. Ama kuru kavramayı yoğun trafikte manuel kullanmak gerekiyor. Trafik bazen öyle bir hal alıyor ki ne gidiyor ne duruyor mecbur şanzıman yarım kavrıyor. bu olmasın diye manuele al  frene tam bas kendi kendine gitmesine müsade etme falan filan .Bu şekilde kullanmayan kullanıcı hatası damgasını yiyor. Otomatik şanzıman bu olmamalı hocam .

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles  Doğrudur. Ben ön yargılı olmak istemediğim için açmıştım bu konuyu aslında . Dsg konusu daha önce defalarca açılmıştır. Sadece çok fazla 1.6tdi kullanıp volan arızası yaşayan olunca grupta bu konuda uzun yıllar sorunsuz kullanan varmı yokmu merak ettim doğrusu. Teşekkür ederim.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, DuzboruDownpipe yazdı:

75w-90 yerine 80w-90 koysalar iyi ben ATF koyanı gördüm beterin beteri yani :)

Opel Corsa D manuel., sanayide baskı-balata değişti, şanzıman yağı değişecek baktım manuel araca ATF yağ koyucak., dedim napıyorsun., ben 20 yıl opel de çalıştım bana işimi öğretme., büyük olaylar çıktı., 55-60 yaşında adam az daha elimde kalıyordu., bizim insanımızdan bi cacık olmaz hocam..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...