1.6tdi kronik volan arizasi


Ayhan5353

Üye
Katılım
27 Mar 2020
Mesajlar
230
Tepkime puanı
76
Konum
İstanbul
İsim
Ayhan
Genel olarak 1.6tdi dsg araclarda çok fazla volant arizasi oluyor. Oktavia golf passat  fark etmiyor. Motorda sarsinti ses sikayetleri cok fazla var.  Şunu merak ediyorum yani bu motor şanziman ikikisini kullanip hiç volan sorunu yasamayan kaç kisi var. Ornegin 100bin km dir kullanirim hic sorun yasamadim diyen varmi aramizda. 

 
Eski golfumu 100 bine kadar kullandim. Hic volan sorunu yaşamadım. Suanda da o aracta volan sorunu vs yok. Şuanki golfümde 65 binde bunda da henüz ortaya cikan bi volan sorunu vs yok hocam.

 
Genel olarak 1.6tdi dsg araclarda çok fazla volant arizasi oluyor. Oktavia golf passat  fark etmiyor. Motorda sarsinti ses sikayetleri cok fazla var.  Şunu merak ediyorum yani bu motor şanziman ikikisini kullanip hiç volan sorunu yasamayan kaç kisi var. Ornegin 100bin km dir kullanirim hic sorun yasamadim diyen varmi aramizda. 
Sorun baskı-balata değişimi sonrası mı ortaya çıktı..?

 
@ZaGani  Tesekkur ederim. Bunlari duymak valla guzel. Cunku cok fazla sikayet olunca cok mu adi mu malzemeler diyor insan. 

 
@forzaGilles  Yok hocam suanki arabam 2020 model. Oncekinde olmustu volan arti kavrama degisimi. Bu sekilde cok fazla volan sikayeti olunca kullanicilarinnda yorumlarini merak ettim 

 
Yalnız kavrama değişimi neredeyse kaçınılmaz bana gore. Değişimi olmayip da farketmeden kullanan kisi sayisi da bir hayli fazla. Cogu kişi kavramanın kaçırdığını anlamiyor bile.

 
@ZaGani  Kavrama konusunda haklisiniz. Hadi onu anlarsin baski balata er yada geç degisecektir. Volan omurluk malzemedir. Bu kadar erken bozulmamali  diye dusunuyorum . Cok fazla sikayet var. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ZaGani  Kavrama konusunda haklisiniz. Hadi onu anlarsin baski balata er yada geç degisecektir. Volan omurluk malzemedir. Bu kadar erken bozulmamali  diye dusunuyorum . Cok fazla sikayet var. 
Baskı balata ve volan et ile kemik gibidir zamanla birbirlerine adapte olurlar siz sadece baskı balata değişirseniz doku nakli yapmış olursunuz ve doku uyumsuzluğu riski vardır sanayide bunun volan sabit abi değişmez derler, zımpara yaparlar vs ama düzen tutmama ihtimali var, araçta titreme yapar ve bu zamanla artar rahatsızlık verir.

 
@caglar_61  Sabahları metal metale sürtme sesi yapar. BAzı modellerde taka taka tak taka ses yapar. Bazen de bakarsın rolantide ışıklarda beklerken araba beşik gibi sallanıyor. o esnadan motor da sarsıntı oluyor. gibi. özellikle motorda sarsıntı problemi  ile çok karşılaşılıyor.

 
@ZaGani  Kavrama konusunda haklisiniz. Hadi onu anlarsin baski balata er yada geç degisecektir. Volan omurluk malzemedir. Bu kadar erken bozulmamali  diye dusunuyorum . Cok fazla sikayet var. 
Volan kesinlikle ömürlük malzeme değildir hocam.,

Bir yanda baskı diski., diğer tarafta volan diski ortada balata., araç km yaptıkça sadece balata ve baskı diski aşınmaz., aynı zamanda volan diski de aşınır., bu parçaların hepsi birbiriyle koordineli olarak çalışır., şanzımanın sağlığı için baskı-balata değişiminde volan diski de değişmesi gerekir ANCAK sanayide 100 ustanın 95'i volanı değiştirmez., daha da kötüsü zımpara/taşlama yapar., ciddi bir rakam işçilik ödersin hepsi çöpe gider., neden sebebini yukarda belirtim., debriyaj eskisi gibi yumuşak olmaz.. bir çok sıkıntıyı beraberinde getirir.,

O çok bilmiş ustalar her şeyi bilirler tabii ama iş yapmaya gelince şanzıman bloğunu havalı tabanca ile söker-takar., çoğu kasap onların.,

Özetle sağlıklı randıman alabilmek için; şanzıman aşşağı indiğinde (baskı-balata-volant-rulman-bilya) komple set halinde değiştirmesi elzemdir..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles  Verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Daha önce 98 model civic arabamız vardı . yaklaşık 20 yıl 300bin km kullandık otomatikti . Ne şanzıman bozuldu nede volan dan herhangi bir şikayet ettik. Bakıyorum arkadaşımda oktavia var . araba 150 binde 2 defa kavrama bir kere mekatronic 2 defada volan değişti. En son bıktım artık dedi yaptırıp sattı. Bunun gibi çok örneklere şahit oldum. arkadaş sonra honda crv aldı araba 140binde daha  bir vidası bozulmadı. Bunları görünce bizim arabalarımız çokmu hassas onlar bizim araçlardan daha mı sağlam diye düşünmüyor değilim malesef. o yüzden sorma gereği duydum. Şöyle 150 200 bin kullanıdm hiç sorun yaşamadım diyen varmı yokmu 

 
@Ayhan5353 98 model civicteki şanzıman tork konvertörlü bir şanzımandır volan  yoktur onun görevini içi yağ ve balata olan türbin yerine getirir bu şanzımanlar yağı değiştiği sürece kolay kolay arıza yapmaz  yağ değişmez ise ömrü kısalır ama yinede uzun ömürlüdür tek artısıda budur onun dışında yüksek yakıt düşük performans ve sürüş keyfi olarak çift kavramalı şanzımandan daha kötüdür 

crv için ise oda yeni nesil tork konvektörlü bir şanzımandır zf 9 ileridir çift kavramaya yakın performansı vardır ama uzun ömürlüdür 

dsg otamatikleriştirilmiş çift debriyajlı bir şanzımandır aşınması normaldir kullanıma bağlı olarak 

yazdıklarımı yıllarca tork konvektörlü şanzıman kullanmış biri olarak yazıyorum 

bende yıllarca dsg bir araç almaktan korktum ama 1 yıldır kullanıyorum 

alırken bunları göz önünde bulunmalı kronik yazılmamalı

şahsen bozulmuyor diye o kadar para verip atmosferik bir motorlu bir araç  alıp rampada kafayı yiyeceğime ben arıza yapmasına razıyım herkesin kendi tercihi

 

@forzaGilles  Verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Daha önce 98 model civic arabamız vardı . yaklaşık 20 yıl 300bin km kullandık otomatikti . Ne şanzıman bozuldu nede volan dan herhangi bir şikayet ettik. Bakıyorum arkadaşımda oktavia var . araba 150 binde 2 defa kavrama bir kere mekatronic 2 defada volan değişti. En son bıktım artık dedi yaptırıp sattı. Bunun gibi çok örneklere şahit oldum. arkadaş sonra honda crv aldı araba 140binde daha  bir vidası bozulmadı. Bunları görünce bizim arabalarımız çokmu hassas onlar bizim araçlardan daha mı sağlam diye düşünmüyor değilim malesef. o yüzden sorma gereği duydum. Şöyle 150 200 bin kullanıdm hiç sorun yaşamadım diyen varmı yokmu 
Kullanıma göre değişir.., bir de otomatik şanzıman araçlarda her 50-60bin km'de bir şanzıman yağını ve şanzıman filtresini değiştirmek şanzımanın sağlığı açısından oldukça iyidir.,

Ama hiç şanzıman yağı değişmemiş 100.000km üstü bir araçta şanzıman yağını değiştirmek istersen sıkıntı çıkarır..!!

Bir de burda önemli olan nokta sanayide usta kafasına göre x bir markanın şanzıman yağını alır bu araca uyumlu derr., 75W-90 koyulması gereken araca gider 80W-90 koyar., bunu yapan çok oluyor., Sanayide şanzıman yağıdeğişmez ömürlüktür diye usta bozuntuları da çok olur., bunlar genelde 55-60 yaş üstü olanlar.,

Şu çok açık şekilde bilinmelidir., aracın hiç bir sıvısı antifiriz ve şanzıman yağı dahil ömürlük değildir..!! Örneğin BMW 'de bazen servis bile şanzıman yağı değişmez ömürlüktür diyenlere rastladım., Bunun sebebi artık üreticiler için bir aracın kullanım ömrü maxx. 10 yıldır., üretici artık arabanın 10yıl dan daha fazla kullanılmasını hem istemiyor hem de işine gelmiyor., Onlara göre 10 yaşında bir araç hurdaya ayrılmalı ve parçalanmalı., Bu sebebten araca 10 yıl ömür biçtiklerinden şanzıman yağına ömürlük derr geçerler., hatta aracın servis bakım onarım bülteninde bile ömürlük diye yazar., Müşteri ısrar edip değiştirilmesini taleb etmedikçe değiştirmeye yanaşmazlar..,

***Şanzıman yağı motor yağı gibi daha iyisini koyalım iç güdüsü ile hareket edilecek bişey değildir., Aracın markası ne olursa olsun bir araç için en iyi şanzıman yağı aracın üreticisi tarafından koyulmuş orjinali neyse o yağdır..!! 40 yılın başında değişen max. 2-3 litre yağ için ne riske girilir ne de acaba serviste pahalı mı diye evham yapmaya değmez.. şanzıman da sıkıntı çıkarsa o 3 kuruşluk orjinal yağı niye kullanmadım diye dövünüp duran çok insan gördüm..

 

Geri
Üst Alt