Selamun Aleyküm Arkadaşlar


@Ender Aracı benden önceki sahibi yetkili servisi garantisi bitince bırakmış ve lüks araçlara bakan arkadaşının özel servisinde rutin bakımlarını yaptırmış.Sizin önerdiğiniz yere düşünüyorum.

Uyulması gereken kurallar derken biraz irkildim. :)  Bunu yazılımı yapacak firma anlatır mı yoksa kullanıcıların tespit ettiği doneler mi? DSG yi bile dur kalk trafiğinde manuele çeviririm yıpranmaması için.Benim dışımda çocuğumda aracı kullanıyor arada bir.Yazılımlı aracın kullanım şartları daha farklı ise devir sesine razı gelebilirim.

 

Hocam önceki araçlarınıza göre şu anki Golf çok güçsüz kalıyor.

Anladığım kadarıyla ara hızlanmalarda sorun yaşıyorsunuz. Benim araçta böyle bir sorunu düz yolda yaşadığımı söyleyemem.

Ama iş hafif eğim ya da rampaya geldiğinde keşke dizel alsaydım dediğim zamanlar olmuştur.

Dizel kadar iştahlı hızlanamıyor ve en yüksek beygirini vermesi için yüksek devirler çevirmesi gerekiyor bizim motorların.

 
@oguz75 yarım kontakta 20 saniye kadar gaza basarsanız dsg resetleniyor bildiğim kadarı ile. bunu denemekte fayda var.

yazılım konusu zarar vermez diyen yalan söyler. Kesinlikle zarar verir yoksa niye tüm bakımları erkene alıyoruz yazılımdan sonra. Sadece yazılımı yapan kişi görmeyebilir zararını.

 
@oguz75 yarım kontakta 20 saniye kadar gaza basarsanız dsg resetleniyor bildiğim kadarı ile. bunu denemekte fayda var.

yazılım konusu zarar vermez diyen yalan söyler. Kesinlikle zarar verir yoksa niye tüm bakımları erkene alıyoruz yazılımdan sonra. Sadece yazılımı yapan kişi görmeyebilir zararını.
Yusuf Bey,

Bu cevabınız benim için objektif ve karar verici oldu.Teşekkür ederim.Mevcut haline kendimi alıştırmaya çalışacağım.DSG'sinde de sizin önerinizi yaparım aracın yanına gittiğimde.Ustalara da test sürüşü yaptırıp normal bir durum mu diye kontrol ettireceğim İnşallah.

 
Hocam önceki araçlarınıza göre şu anki Golf çok güçsüz kalıyor.

Anladığım kadarıyla ara hızlanmalarda sorun yaşıyorsunuz. Benim araçta böyle bir sorunu düz yolda yaşadığımı söyleyemem.

Ama iş hafif eğim ya da rampaya geldiğinde keşke dizel alsaydım dediğim zamanlar olmuştur.

Dizel kadar iştahlı hızlanamıyor ve en yüksek beygirini vermesi için yüksek devirler çevirmesi gerekiyor bizim motorların.
Yalçın Bey bir saattir izah etmeye çalıştığımı 2 cümlede özetlediniz. Size de teşekkür ederim.Düz yolda araç sollamaya kalktığımda rampadaki hal tavırlara giriyor araç.Bu arada rampada araç bağırıyor ama vites geçmemekte ısrar ediyor.F1 vitesi ile ben yükseltiyorum ve rahatlıyor araç.İnişlerde de aynı tutum içinde.

Sanırım normal bir durum bu ve alışmaya çalışacağım. :)

 
Yalçın Bey bir saattir izah etmeye çalıştığımı 2 cümlede özetlediniz. Size de teşekkür ederim.Düz yolda araç sollamaya kalktığımda rampadaki hal tavırlara giriyor araç.Bu arada rampada araç bağırıyor ama vites geçmemekte ısrar ediyor.F1 vitesi ile ben yükseltiyorum ve rahatlıyor araç.İnişlerde de aynı tutum içinde.

Sanırım normal bir durum bu ve alışmaya çalışacağım. :)
Rica ederim hocam. Düz yolda dediğim gibi ben abartı bir şey hissetmedim, ama rampa söz konusu olduğunda ben de dizelciyim.

Bu arada belirtilerinize bakarak manuel vites olsa baskı balatanız bitmiş derdim ama DSG olduğu için kavrama böyle bir belirti verir mi bilmiyorum, çok şükür öyle bir tecrübem yok.

Siz yine de baktırın, normal diyorlarsa kabullenin ya da 1.0 TSI 115 HP olana geçmeye çalışın derim.

Ara hızlanma konusunda bizimkilerden 2 saniye kadar daha başarılı bir motor diye biliyorum.

 
Bu arada belirtilerinize bakarak manuel vites olsa baskı balatanız bitmiş derdim ama DSG olduğu için kavrama böyle bir belirti verir mi bilmiyorum, çok şükür öyle bir tecrübem yok.
Benim de ilk aklıma o geldi..

Ama bu ses artışı araç vites düşürdüğü için oluyorsa normaldir, örnek veriyorum 5. Vites 70 le giderken gaza yüklenince vites 4 e düşürüp devir yükselmesine bağlı ses artışı normal.

Şayet vitesi düşürmüyor ama devir saati yükseldiğinde aynı oranda hız artmıyorsa baskı balatanın kaçırdığına işaret eder. Tabi dsg şanzıman da kavrama olarak geçiyor adı..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benim de ilk aklıma o geldi..

Ama bu ses artışı araç vites düşürdüğü için oluyorsa normaldir, örnek veriyorum 5. Vites 70 le giderken gaza yüklenince vites 4 e düşürüp devir yükselmesine bağlı ses artışı normal.

Şayet vitesi düşürmüyor ama devir saati yükseldiğinde aynı oranda hız artmıyorsa baskı balatanın kaçırdığına işaret eder. Tabi dsg şanzıman da kavrama olarak geçiyor adı..
Aynen hocam dediğiniz gibi, manuel olsa direkt baskı balata şüpheli bir araç ama söz konusu DSG olunca ilk kalkışta ve 2. vitese geçişte herhangi bir titremeden bahsedilmediği için DSG kaçırıyor demek zor geliyor bana.

Benim araç da normal şartlarda 6250 dd çeviriyor ve sonrasında vites atıyor. Ama araç limitlerine geldiğinde ya da vites yükseltmesinin güç bakımından işine yaramayacağına karar verirse yükseltmiyor zaten. Bunu yokuşta ve düz yolda çok fazla tecrübe ettim.

Örnek verecek olursam eğer;

Dip gazda eğimli bir yolu çıkmaya çalışırken araç atıyorum 5500 dd çeviriyor olsun. Bu noktada araç vites yükselttiğinde devir düşeceği ve yeterli beygiri üretemeyeceğine karar verirse hiçbir müdahalede bulunmadan ufak ufak yine devir çevirmeye çalışabilir. Bu durumda vitesi yükseltmek hızlanmanın aksine yavaşlık getirecektir. Motorun ciğeri bitti deyimi ile kast edilen de bu tablo yanılmıyorsam.

Tek takıldığım nokta bu belirtilerin abartı mı olduğu yoksa sınırlar dahilinde mi olup olmadığı. Bu olay KM ile bağlantılı olarak pistonlara ve gömleklere kadar gider :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aynen hocam dediğiniz gibi, manuel olsa direkt baskı balata şüpheli bir araç ama söz konusu DSG olunca ilk kalkışta ve 2. vitese geçişte herhangi bir titremeden bahsedilmediği için DSG kaçırıyor demek zor geliyor bana.

Benim araç da normal şartlarda 6250 dd çeviriyor ve sonrasında vites atıyor. Ama araç limitlerine geldiğinde ya da vites yükseltmesinin güç bakımından işine yaramayacağına karar verirse yükseltmiyor zaten. Bunu yokuşta ve düz yolda çok fazla tecrübe ettim.

Örnek verecek olursam eğer;

Dip gazda eğimli bir yolu çıkmaya çalışırken araç atıyorum 5500 dd çeviriyor olsun. Bu noktada araç vites yükselttiğinde devir düşeceği ve yeterli beygiri üretemeyeceğine karar verirse hiçbir müdahalede bulunmadan ufak ufak yine devir çevirmeye çalışabilir. Bu durumda vitesi yükseltmek hızlanmanın aksine yavaşlık getirecektir. Motorun ciğeri bitti deyimi ile kast edilen de bu tablo yanılmıyorsam.

Tek takıldığım nokta bu belirtilerin abartı mı olduğu yoksa sınırlar dahilinde mi olup olmadığı. Bu olay KM ile bağlantılı olarak pistonlara ve gömleklere kadar gider :)  
Yalçın Bey, Piston gömlek konusunu görünce abartmış olacağımı ümit ediyorum :)  yokuş yukarı giderken bağırdığında f1 vitesten manuel yükselttiğimde araçta bir bayılma olmuyor.Hak ettiği vitesi bulmuş gibi ivmelenme ve sessizlik oluyor.Araç 2014 model 96.000 km de.Servis geçmişine baktığımda 2 yıllıkken kavraması değişmiş. :)  Cc aracımda 2015 modeldi ve 1 yıllıkken değiştiğini görünce şaşırmıştım.DSG nin yoğun trafikte nasıl kullanacağı bilinse belki bu kadar kötü bir şöhretle meşhur olmazdı bu sistem.Muhtemelen araç normal ben biraz farklı yaklaşıyorum bu devir sesi ve kararsızlığa. Çalgı çengi  filminde çekyat altında adam olmadığına inanan 3 lü gibi artık inanıyorum. :)

 
Yalçın Bey, Piston gömlek konusunu görünce abartmış olacağımı ümit ediyorum :)  yokuş yukarı giderken bağırdığında f1 vitesten manuel yükselttiğimde araçta bir bayılma olmuyor.Hak ettiği vitesi bulmuş gibi ivmelenme ve sessizlik oluyor.Araç 2014 model 96.000 km de.Servis geçmişine baktığımda 2 yıllıkken kavraması değişmiş. :)  Cc aracımda 2015 modeldi ve 1 yıllıkken değiştiğini görünce şaşırmıştım.DSG nin yoğun trafikte nasıl kullanacağı bilinse belki bu kadar kötü bir şöhretle meşhur olmazdı bu sistem.Muhtemelen araç normal ben biraz farklı yaklaşıyorum bu devir sesi ve kararsızlığa. Çalgı çengi  filminde çekyat altında adam olmadığına inanan 3 lü gibi artık inanıyorum. :)
Hocam valla ben de abartmış olacağımı ümit ediyorum, kimse başına öyle bir şey gelsin istemez. :D  

DSG'de yokuş aşağı ve yukarı şöyle bir kararsızlığa normal diyebiliyoruz sanırım hocam;

Yokuş aşağı giderken motor freni yapmak amacıyla bağırıyor, gaza basarsanız hafif vites yükseltiyor hemen.

Yokuş yukarı ise rampanın dikliğine göre vites atmamakta direttiği oluyor.

Yukarıda hocamın bahsettiği yöntem ile DSG'nin kullanıcı profil hafızasını resetleyip tekrar etmenizde çok fayda var sanırım :)  

 

Geri
Üst Alt