Debriyaja basmak VS Vitesi boşa almak arasındaki fark


..ışıklara yaklaşırken gazdan ayağımızı çektiğimizde voltaj 14.6'ya kadar çıkıyor. Merak edenler için  vitesi N konumuna alınca voltaj 13'e geriliyor. Yani vitesi boşa alınca ihtiyaç olan şarjlanmayı geciktiriyor. 

Sonuç olarak akü araç durduğu yerde de şarj olur ancak motor yağı sıcaklığı 50°C'yi geçtikten sonra. Haliyle durduğu yerde 50°C'ye ulaşması ayrı bi zaman, o zamandan sonra da şarjlanma için ayrı zaman gerekli. Tahminen bu süre 15 dk 50°C'ye ulasması daha sonraki 15 dk'da şarjlanma olarak düşünülebilir.

Sürüş esnasında şarj olayı da , motor yağ sıcaklığının daha çabuk yükseleceği için tavsiye edilmektedir.

(Genel kullanımda otomobilin genel amacı yol almak için çalıştır, gideceğin yere git, dur kilitle daha sonra tekrar çalıştır, geri dön dur ve kilitle olarak baz alınca, tavsiyeler maksimum fayda minimum harcama olarak düşünülmüştür. Kendi adıma araç durduğu yerde 4-5  defa kilit aç kapa, kısa mesafe sürüş vs gibi kullanımlar olunca bu tarz araştırmalara gitmek gerekiyor.)
Boşa almak ve şarj sistemi ile ilgili gözlemim.

 
2 saat önce, Recep Gül yazdı:

Bu kanalı seviyorum ya, çok güzel şekilde anlatmışlar. Kafasında soru işareti olan varsa giderebilir.

Geçenlerde bende izlemiştim bu videosunu.

Uzun zamandır takip ederim  Anlatan Adamlar ( Tuğberk ve Doğancan ) Üslüpları, Mühendislik diliyle anlatış teknikleri, Samimi ve bizden biri olmalar ve videolardaki kaliteleriyle Favorilerim arasındalar. (y)

 

Geri
Üst Alt