En İyi Otomatik Şanzıman Hangisi? ZF - DSG - MCP - CVT


2018 1.0 comfort manuel kullaniyorum. Golften memnunum fakat Dsg den dolayı otomatik  golf almam. Diğer kuru çift kavramalarda aynı bu konuda. Pejo 308 in yeni kasasını bekliyorum. Yeni kasalardaki başarısını devam ettirebilirse 308 iyi bir araç olacaktır. Manuel Golften sonra, yeni  kasa pejo 308 EAT8 ilk tercihim olabilir. 

 

@Ferat Bende yeni 308'i merakla bekliyorum. Son dönemlerde yaptığı araçlarla PSA grubu algımı yıktı.

 
Bir önceki kasa focus 3.5 taki powershift şanzıman fena değil özellikle dizeldeki bence,   edc ile trafikte sol şeritte 3-5 dk kalmışlığım var manuele cekip öyle devam ettim ,c200d deki 7g-tronic iyi ama rampa aşağı inerken tuhaflaşıyo cvt de var bu devir yükseltme ,s-tronic iyi hızlı vites geçişleri ama tercihim zf olurdu tork konvertorlu sağlam olduğu için 

şuanki kullandığım araç buralarda pek trafik olmadığı için tdi high manuel 🙂

 
@DmrOzr Dediklerinize sonuna kadar katılıyorum hocam. Trafikli rota yoksa DSG ile keyifli sürüş yapılabilir. Sürekli trafikli bir rota varsa ve performanslı kullanım öncelikse kesinlikle tork konvertörlü şanzıman.

 
@smhk keyfin de pahası olmaz hocam o yüzden dsg rakipsiz bence :)

 
1- ZF şanzuman

2- DSG 

diğerleriyle pek Tecrübem olmasa da, Çok çok iyi olsalardı zaten Piyasayı kavururlardı diye düşünüyorum. Yeni Çıkarılan ŞAnzumanlar ise marka gözetmeksizin önceki nesillerine bakılarak çok yol katettiler diyebiliriz. 

 
değinilen tüm şanzımanları kullanan biri olarak ZF i 1. sıraya koymamak haksızlık olur dayanabildiği tork vites geçişleri ve birçok markanın kullanması. Opel easytronic bu sıralamada diptedir bunu almaktansa 4 ileri karaşanzıman almak daha mantıklıdır. Otomatikleştirilmiş çift kavramada ise araçlarımızda bulunan Dsg derim diğer edc felan onlarda çok kötü değiller. Aslında dsg güzel bir şanzıman fakat ucuz olsun diye 7 ileri kuru tip biraz baş belası yoksa 6 ve 7 ileri ıslak kavraması gayet sorunsuzdur. Cvt ye gelince iyi güzel sorunsuz fakat arabayamı biniyon salamı belli değil son zamanlarda kullanıcı hissetsin diye sanal vites geçişleri eklemişler :)  Manuelden otomatiğe geçmemek için eskiden tek bahanem bmw idi zf çıktı manuele gerek kalmadı. Şu an manuel kullanacağım tek araç impreza sti dir.

 
@agacmalzeme Katılıyorum hocam, ZF kesinlikle 1 numara. Ardından tabi DSG gelir ve dediğiniz gibi asıl sorun kuru kavrama olması. GTI ve R'larda ıslak kullanılıyor. 250 Torka kadar kuru kavramayı veriyor.

 
@smhk Yani 250 tork 7 ileri için yeterli zaten ucuza üretilmiş şanzıman. Bizim yazılım yapan ve mühendis olan bazı arkadaşlar 400 torka kadar dayanır 320 torkta kalsa bile dayanır diyorlar ama. Bir mühendis olarak hesaplama yaparken güvenlik katsayısını hep olası zorlanma peak noktasına ulaşırsa diye hesaba katarız. Yani 250 ile sınırlandırılmış yani optimize edilmiş bir değeri 400 e çıkarırsak alet çalışır mı çalışır fakat nereye kadar tabi buda bir mühendislik konusu.

 
@agacmalzeme Haklısınız ve şöyle bir durum daha var, 250 max değerle bile zorlanıp sıkıştırıldığında arıza verebilen bir şanzımanı daha fazla sıkıştırabilme imkanımız olsa kim bilir ne olurdu sorusunu sormadan edemiyorum :)

 
ZF tam otomatik tork konvertörlü şanzımanlar içerisinde özellikle yüksek devirlerde neredeyse DSG kadar hızlı vites atabilen ve taş gibi şanzımandır. Sonrasında en az onun kadar meşhur üretici Aisin de şanzıman konusunda dünya devidir, Peugeot için ürettikleri EAT 6 ve EAT 8 şanzımanlar çok çok iyidir.

Dizel iş makinalarında düşük devirlerde (1500-2000dd) 1500-2000nm gibi devasa torku kaldırabilecek mekanik aktarımlı bir şanzıman olmamasından ötürü çok büyük avantaja sahiptir çünkü tork konvertör esasında mekanik değil hidrolik yağ üzerinden adı gibi tork çevirimi (dönüşümü) yaptığı için çok avantajlıdır. Tork dayanımının yanı sıra ve mekanik sürtünme esnasında oluşacak ısıdan da kaçınmayı sağlar. 

Binek araçlarda eski tip 4 ileri tork konvertörlü şanzımanlar ciddi düzeyde performans kaybı ve yüksek yakıt tüketimine neden olurlar ancak yukarıda belirttiğim ZF, Aisin gibi üreticilerin bu şanzımanlar üzerinde ciddi düzeyde çalışmaları neticesinde, 5-6 yıl önce başlayan yarı otomatik şanzıman furyası tekrar tam otomatiğe doğru evrilmektedir. (volvo, ford, Peugeot, Citroën, opel vb firmalar tekrar tam otomatiğe dönmektedir) 

CVT ise her ne kadar kasnak sistemi ile pürüzsüz bir sürüş vaad etsede, gerçekte yaşattığı sürüş hissi (hissizliği) insanı araçtan soğutmaya yetiyor.  Tork dayanımı düşük olması nedeniyle japonların bir dönem turbosuz atmosferik araçlarında favori olan bu şanzıman, her ne kadar sürüş dinamikleri güncelleştirildiyse de (yazılım ile vites geçiş hissiyatı) yine de çok keyifsiz. Özellikle eski versiyonlarında aracı sürekli bağırarak 0 dan son hıza kadar aynı devirde götürmesi tam bir keyifsizlik abidesi.

Tek kavrama yarı otomatikler de bir dönem özellikle peugeot, Citroën, fiat, opel tarafında da kullanılan ancak vites geçiş süresinin uzunluğu ve aracı hacı yatmaz gibi özellikle 1. Vitesten 2. Vitese geçirmeye çalışması başlı başına kaçma nedeni. 

Günümüz çift kavramaları hızlı vites geçişi, cvt ye yakın sarsıntısız sürüş konforu ve neredeyse kayıpsız güç aktarımı neticesinde daha verimli ve düşük yakıt tüketimi vaat etmekte. Ancak her ne kadar kullanıcısı olsam da DSG şanzıman benim nazarımda ZF ve EAT tam otomatiklerden sonra gelmektedir. 

 
@tiesay Emeğinize sağlık çok güzel anlatmışsınız. Golf'de ZF kullanılacağı günün hayaliyle yaşamaya devam :)

 

Geri
Üst Alt