288 mm Disklerden 312 mm'ye Geçiş


frenleme farkını video ile paylaşın yapmak isteyen arkadaşlara referans olur 

 

Hocam selamlar, turbo mu büyüttünüz yoksa stage 2 ile mi 185 elde ettiniz acab?

 
@Raban7 Teşekkürler hocam, 

Çok mantıklı bir karar olmuş.

Bazen bende düşünüyorum 1.2 tsi a büyük turbo yapsam mı diye ama sonra gerisin geri kaçıyorum :)

 
Hocam sıraya koyduğum işlemler sırasındaydı burda görmek mutlu etti. Öncelikle güle güle kullanın fren farkı ve hislerinizi merak ediyorum.

Benimde bu işleme ihtiyacım var 1.6 tdi 1449 turbo mecvut yaklaşık 200 hp . İlk başlarda yeterli diyodum ancak şuan yetersiz gelmeye başladı. Diskleri hava kanallı olarak almanı neden tercih etmediniz onu merak ettim . Totalde herhalde 2500 gibi rakama mal olmakta

 
@metncleaver @metncleaver selamlar, ben fren diski/balata konusunda nedense oem ürünlere daha çok güveniyorum malzeme kalitesi açısından, (komple big brake kitler hariç) birde aynı kombinasyonu önceki arabamda da yapmıştım sorunsuz bindim uzun süre, o nedenle yine oem disk ve balata aldım, 

Taşıyıcıyı çıkma bulmak önemli, disk balata 1500/1600 serviste, ama sanırım sizin  kaliperler farklı bizimkilerden, kaliper de gerekli olabilir size, 

Oem almasaydım ate balata ve zimmerman disk alıcaktım, 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@biycash 1.2 tsi a da büyük turbo ile 200 lere getiriyorlar, bir iki bişeyler daha lazım sanırım ayrıca

Yada benim 125 lik turbo satılık, onu veriyim size onu takıp yazılım yaparsanız 160 civarı alabiirsiniz sanırım, hemde kendi turbonuz yorulmaz.. ama araştırmak lazım tabi.. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@barracuda turboyu ne kadara temin ettiniz? Ve 1.2/1.4 TSI motorlar bu kadar yükü kaldırabilir mi sizce?

 
@barracuda hocam selamlar forumda benim gibi turbo büyütmek ile ilgilenenler var sanırsam sizden ricam bununla ilgili detaylı bilgi için ayrı bir konu oluşturmadıysanız açar mısınız?  :)

 
Hocam hayırlı olsun öncelikle.Fakat şöyle bir durum var fren disklerini yada kaliperlerini büyütmenin pek fazla bir arti katacagini düşünmüyorum.Fakat balatarıda uygun ölçülerde buyulturseniz en mantikli sonuçlar alinir.Su anda sadece diskin biraz daha erken sogumasi sağlanmış olur.Cunku balatalarin diske temas yüzeyi ayni orjinaliyle.Fren mesafesinde bir kisalma olmaz.Tabi yanlış dusunuyorda olabilirim.İyi bayramlar.

 
Yok dediğiniz doğru,aslında esas  kazancım şu şekilde oluyor, taşıyıcılar değiştiğinde balata merkezen uzaklaşıp diski daha dıştan sıktığı için daha kolay sıkıyor + peşpeşe yapılan frenlerde disk büyüdüğü için daha geç ısınıyor. 

 
@barracuda aynen geçen ilk yazdığınızda da söylemiştim daha geç ısınma beraberinde daha verimli frenleme anlamına gelir. daha güclü frenleme için hidrolik sistemine ve pistonlara el atılmalı. 

diğer okuyan arkadaşların bilgilenmesi için yazdım siz zaten biliyorsunuz büyük ihtimalle  (y)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@metncleaver hocam sizin aracınız kaç km dir big turbo setup a sahip ? dpf egr iptal mi değilse oksijen sensörüyle ilgili sıkıntı yaşadınız mı hiç ?

 

@metncleaver @metncleaver selamlar, ben fren diski/balata konusunda nedense oem ürünlere daha çok güveniyorum malzeme kalitesi açısından, (komple big brake kitler hariç) birde aynı kombinasyonu önceki arabamda da yapmıştım sorunsuz bindim uzun süre, o nedenle yine oem disk ve balata aldım, 

Taşıyıcıyı çıkma bulmak önemli, disk balata 1500/1600 serviste, ama sanırım sizin  kaliperler farklı bizimkilerden, kaliper de gerekli olabilir size, 

Oem almasaydım ate balata ve zimmerman disk alıcaktım, 
Hocam bende de 288mm mevcut 105hp tdi larda bu şekilde geliyo. Bende delikli zimmerman almayı düşünüyorum bu kadar para vericez biraz da göze hitap etsin delikli takmak istiyorum ama dediğiniz gibi orj ürünlere biraz daha fazla güveniyorum bende. 

 

Geri
Üst Alt