Aracın Camında Buğulanma?


Skyline

Katılımcı Üye
 
Katılım
24 Eki 2019
Mesajlar
1,616
Tepkime puanı
1,202
Konum
Ankara
İsim
Musa
Arkadaşlar şuan camdan bakarken gördüm kusura bakmayın fotoğraflar net değil ama anlaşıldığını düşünüyorum. Diğer araçların camlarında bir şey yokken benim aracımın camında buğulama var, merak ettim neden olabilir acaba?

IMG_20200508_011958.jpg

IMG_20200508_011953.jpg

 

Kisin aksamlari on cam icerden bugulaniyor.. Her yeri kontrol ettim icerde islak bir yer bulamadim.. Ozellikle bagaja baktim. Gecen sene de ayni durum vardi. Bagajdaki yedek lastigin jantinin ic yuzeyi cok hafif nemliydi. Ben buna baglamistim ama bu sefer hicbir yerde nem/ islaklik yok... Icerden on cam bugulanmasinin baska nedenleri var midir ??? (2016 1.4 TSI)

 
Upvote 0
@Golf835 herhangi bir yerde ıslaklık yoksa camlarınız kirlenmiş olabilir.

Sürüş esnasında klima iç sirkülasyonun aktif olmamasına dikkat edin. Genellikle auto konumunda kullanın. Bir de yağışlı havalarda ayakkabı tabanından paspasa geçen ıslaklık daha sonra buharlaşabilir. Bu sebeple de olmuş olabilir. 

Bunların dışında polen filtreniz eskiyse bir de onu değiştirerek deneyiniz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Arkadaşlar şuan camdan bakarken gördüm kusura bakmayın fotoğraflar net değil ama anlaşıldığını düşünüyorum. Diğer araçların camlarında bir şey yokken benim aracımın camında buğulama var, merak ettim neden olabilir acaba?
Siz yeni park edip inmişsinizdir araçtan ve aracınızın içerisi sıcak, dışı soğuk sıcak/soğuk farkından oluşur.

Ayrıca yaşadığım yer fazla nemli dediğiniz yer Ankara mı? Şayet öyleyse siz fazla nemin ne olduğunu görmemişsiniz. :)
 

 
Upvote 0
tam da konu açıp sorayım derken aynı konuya denk geldim :)

aynı durum bendede var ama araç ısınınca oluyor 

sabah kalkıp işe gitmek için çıkıyorum 3-5km gidip de klima sıcak üflemeye başlayınca hafif buharlanma yapıyor fan hızını arttırıyorum biraz geçiyor ama tam ısınma başlayınca arka yan camlar ve arka cam tamamıyla buhar oluyor ön camlar hafif buharlı kalıyor ve klimayı sıcak soğuk max her türlü ayarla denemem rağmen düzelmiyor kapatıp camları acıyorum buhar gidiyor ama bukez de üşüyorum :)  şimdiye kadar bir sürü araç kullandım ilkkez böyle oluyor anlamadım gitti ne yaptımsa buhar gitmiyor

 
Upvote 0
Cam buğusu bazen benim de başıma dert oluyor hocam klimayı biraz kurcalıyorum rastgele bişeyler yapıyorum açıyorum buğu gidiyor 😁 klimayı kullanmayı hala öğrenemedim araç kullanırken çok meşgul ediyor bazen. Düşük ayarda açınca bile buğu gidiyor anında, max da çalıştırmaya gerek yok aslında. Araç durmuş vaziyetteyken buğu yapması biraz ilginç doğrusu hiç başıma gelmedi soğuk bi bölgede olmama rağmen

 
Upvote 0
@emrdmrc hocam 2 hatta 1 kademede çalıştırınca gidiyor aslında, klimanın tuşlarını kurcalarsanız bence keşfedersiniz bende yeni yeni keşfediyorum düşük kademede bike çözüyor buğuyu normalde, en azından bende böyle

 
Upvote 0
tam da konu açıp sorayım derken aynı konuya denk geldim :)

aynı durum bendede var ama araç ısınınca oluyor 

sabah kalkıp işe gitmek için çıkıyorum 3-5km gidip de klima sıcak üflemeye başlayınca hafif buharlanma yapıyor fan hızını arttırıyorum biraz geçiyor ama tam ısınma başlayınca arka yan camlar ve arka cam tamamıyla buhar oluyor ön camlar hafif buharlı kalıyor ve klimayı sıcak soğuk max her türlü ayarla denemem rağmen düzelmiyor kapatıp camları acıyorum buhar gidiyor ama bukez de üşüyorum :)  şimdiye kadar bir sürü araç kullandım ilkkez böyle oluyor anlamadım gitti ne yaptımsa buhar gitmiyor
LaQav0.jpg

Bütün dediklerinizi yaparken görüntüde Kırmızı OK ile işaretlediğim düğmenin ışığı yanmıyor değil mi?
Yanıyorsa buğu ondandır.

 
Upvote 0
Tras kopugu ile birkez silebilirsiniz.. eoey bir sure buhar yapmiyor. Kedi kumu da olabilir.Bi coraba doldurup koltuklarin altina koyabilirsiniz.

 
Upvote 0
Bir tecrübemi paylaşayım.

Kışın ac tuşu açık kalmalı. AC açıkken yaz aylarına göre neredeyse ekstra yakıt harcamaz. Ancak AC açık kalmasının önemi içerideki nemi dengeler. 

Araç ideal çalışma sıcaklığında ve klimanız açık ve içerisi ayarladığınız sıcaklıkta ise konfor tüketicilerine bir göz atın. Kışın AC açık ya da kapalı haldeyken konfor tüketicisi ekranında klimanın 1 saatte ne kadar yakıt harcayacağı grafik üzerinde görünür. Yani kışın da AC açıksa bir miktar yakıt harcar. Bu da nemi dengelemek için evaporatör yani soğutucu da ara ara çalıştırır.

Yani özetle kışın da AC devrede kullanmanız ve uzun süre iç sirkülasyon devrede kullanmamanız ve auto seçilerek kullanmanızı tavsiye ederim.

Bir de kışın klima kullanımında iç sıcaklık ayarını max 24 25 °C civarında kulanınız. Çünkü klima ısınma için değil sadece içerinin havasını konforlu ve güvenli sürüş için ideal havada tutmak içindir.

Aşırı yüksek aşırı düşük sıcaklıklar hem şoföre hem yakıta hem de trimlere zarar verir. 

Denemenizi tavsiye ederim. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@ogzogz Ben kisin isinmak icin hic AC acmiyorum. Sadece fan acip motor sicakligi ile isiniyorum. Bundan mi bahsediyorsunuz ? Yani kisin mutlaka AC ile isinin mi diyorsunuz icerideki nemin ayarlanmasi ve on camin icerden bugulanmasinin onune gecmek icin ..?

 
Upvote 0

@Golf835 ya da nem hissettiğiniz anda auto ya basarsanız zaten AC de yanacaktir. Bu da aslında auto kullanımında kendi kendine ayarlar ve otomatik klimanın yani klimatronik'in nimetlerinden faylalanılmış olunur. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Geri
Üst Alt