1.5 TSI DSG 150 ACT modu hakkında


@Ilhann bence bunu daha doğru kullanmak sizin açınızdan daha mantıklı olabilir. açmış olduğunuz konuyu uzun zamandır ben de düşünüyorum. motor-yakıt zarar fayda durumunu düşünürsek audi rs7 v8 motorunda 4 silindir kapatıyor sizinle aynı durumdayken. bence 2 silindir aktif etme durumunda geçişlerin daha seri olması için daha çok gaza basarsanız titreşimsiz geçiş için daha makul olabilir.

diğer türlü 2 silindir modu aracın gücü yettiği sürece aracı 2 silindirde gitmeye çalıştığı bir mod. haliyle siz hafif hafif gaza bastığınızda aynı düşük devirlerde olduğu gibi gücün yetip yetmeme kararsızlığından titriyor. bu ayarı sizin kullanıcı olarak tutturmanızı tavsiye ederim.

ne kadar büyük mühendislik yatsa da altında bazen bizim aracımıza uyum sağlamamız gereken durumlar elbette mevcut.

 

@tiesay aynen sizin bahsettiğiniz titreşim audi rs7 nin silindir kapama teknolojisinde manyetik rezonanslı motor kulaklarıyla desteklendiği için motorun titreşimine ters bir hareketle bu titreşim önleniyor örneğin.

aynı şeyin golfun 1.5 motorunda olması demek iki taraflı büyük bir maliyet olurdu.

 
Şunu da göz önünde bulundurun, 

4 silindir simetrik olarak birbirlerine eşit mesafede yerleştiriliyor, bunun pek çok teknik açıklaması olabilir ancak getirdiği bir sonuç simetrik olarak dursun ki ağırlık noktasında eşit dağılım yapıp minimum titreşim yaratsın. Siz şimdi 2. Ve 3.silindiri kapatınca sadece 1 ve 4 ateşleme yapıyor. Ağırlık merkezine en uzak 2 piston her ateşleme sırasında esasen motorun yörüngesini kaydırmaya çalışıyor. Her yakıt patlamasında yüksek hızla bir 1. Bir 4. Piston yukarı aşağı yörüngeyi kaydırmaya çalışıyor. Bunun da motorda titreşim yaratması bana muhtemel geliyor. 

 
@tiesay dediğiniz gibi gerçek performansını etkilemiş şanzımanın fabrikasyon hatalı olması. Şimdi çok daha atik daha kararlı vites geçişleri ve herhangi bir mekanik sürtme oluşmadı henüz. ACT de düşük torkta daha çok titreşim hissettiyordu. Belki yine vardır ama önceki şanzımandaki gibi olmadığına eminim. Bu arada şanzıman koduna baktım. Yabancı sitede aynı şanzımanın 2019 A1/S1, 2017 - sonrası bütün A3 ler, passat ve t-roc uyumlu olduğu söyleniyor. Audi ile aynı olması mümkün mü? S-tronic biraz farklı dedi çünkü servis. 

 
@tiesay dediğiniz gibi gerçek performansını etkilemiş şanzımanın fabrikasyon hatalı olması. Şimdi çok daha atik daha kararlı vites geçişleri ve herhangi bir mekanik sürtme oluşmadı henüz. ACT de düşük torkta daha çok titreşim hissettiyordu. Belki yine vardır ama önceki şanzımandaki gibi olmadığına eminim. Bu arada şanzıman koduna baktım. Yabancı sitede aynı şanzımanın 2019 A1/S1, 2017 - sonrası bütün A3 ler, passat ve t-roc uyumlu olduğu söyleniyor. Audi ile aynı olması mümkün mü? S-tronic biraz farklı dedi çünkü servis. 
Mekanik ve aksam olarak aynı diye biliyorum, sadece audi kendi araç dinamiklerine göre yazılım ile değişiklik uyguluyor. 

Bu arada 1.0 motorlarda start-stop çalışması vw araçlarda sorunsuzken, audi a3 lerde ciddi titreşimli. İkisi aynı motor ama görünen o ki yazılım farkları var. 

 
@tiesay  tekrardan açıklamalar yaptığınız için çok teşekkür ederim bende sizin dediklerinize katılıyorum. bu konuda fazla irdelememk gerekiyor sanırım çok sağolun tekrardan :)  

 
Benim araçtada park moduna alınca galiba el freni çekiliyor ve cızırtı sesi geliyor normalmidir bu sizin araçlardada varmı böyle bir durum

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Eno21 Merhaba hocam vitesi parka aldığımızda el freni otomatik olarak çekiliyor bu normal birşey . fakat cızırtıdan kastınız nedir onu anlamadık el freni otomatik çekilirken mekanik bir ses geliyordur oda zaten el frenini çeken elektrik motorunun sesi 

 
@Ilhann anladım hocam galiba geri görüş kamerası kapanırken ondan geliyor 

 
@Ilhann @Ilhann @Ilhann @Ilhann Merhabalar. Aracım 2020 haziran 1.5 tsi act 150 hp dsg. Şu an 7.000 km de. Aracı ilk aldığımda mı dikkati mi çekmedi bilmiyorum ama. 1.000-1.500 km lerde titremeyi fark etmeye başladım. Konu ile ilgili int. de ve forumlarda geniş kapsamlı açıklamalar bulamadım. Youtube da hele bu konu le ilgili hiçbir görüş video yok. Aracımda Act moduna geçtiği anda hırıltı şeklinde titreme başlıyor. Yüksek devirlerde hissedilmeyecek kadar aza iniyor, tabi ben fark ediyorum. Ama düşük devirde hissedilir derecede fazla var. Bunun şanzuman, kavrama, enjektör ayarı gibi yorumlar var. Aracı doğuş maslak servisine götürdüm. Oradaki usta başı titremeye fark etmedi ama adam arabayı bir türlü act de kullanmayı başaramadı :)  Aynı araçtan vardı bu kez ben kullandım ve aynı titreme vardı araçta. Ustabaşı da ‘’aaa normalmiş o zaman’’ dedi. Başka bir zaman esenyurt servise götürdüm. Aracı incelemeye aldılar. Ama bence incelemediler arıza kaydı var mı yok mu diye baktılar. Sorun yok 2 silindir nodunda titreme olabilir dediler. Düşününce evet demekki normalmiş diyorum ama bir yandan da bu normal olabilir mi araba hırıl hırıl titriyor diyorum. Şu konuyu bir genişletsek, paylaşsak sonuca ulaşsak hepimizde rahat bir nefes alsak, keyifle kullansak şu arabaları. Selametle...

 
Merhaba Arkadaşlar 2019 model golf 1.5 Tsı 15 ACT dsg aracım var şehir için kullanımlarda örneğin İstanbul içi E5 te giderken düzlükte Silindir kapama özelliği aktif oluyor ve 2 silindir moduda gidiyorum bilirsiniz E5 üzerinde bazı yerler inişli çıkışlı (tam Yokuş olmayan yerler) buralarda ayağım gazdayken (hafifçe gazı artırıyorum) araçta çok hafif titreme oluyor taki ACT devreden çıkıncaya kadar buda açıkçası canımı sıkıyor sonuçta ne paralar veriyoruz ve karşılığı böyle oluyor forumda az çok araştırdım bunu 1.4 TSI ACT lerde yaşıyormuş merek ettiğim konu güncel 1.5 tsı larda bunu yaşayan varnmı yoksa bana has bir şey mi ?
Bir çözüm buldunuz mu? Bende şuan birebir aynı sorunu yaşıyorum ve kavrama buji herşey değişti geriye birtek manifoldda kurum ihtimali kaynaklı sorun kaldı yarın servise götürüp gösterip manifoldu granülle temizlemelerini isteyeceğim.
 

Geri
Üst Alt