Jump to content

2020 Yeni Audi A3 Sportback Tanıtıldı


Recommended Posts

  • Kurucu Yönetici

Golf'ün bir üst segment kuzeni A3'ün 4. jenerasyonu tanıtıldı. 2019 Ekim'de Volkswagen Golf 8 ile başlayan VAG Grubu'nun kompakt modellerindeki dönüşüm, Skoda Octavia 4 ve SEAT Leon 4'ün ardından nihayet Audi A3 Sportback ile son buldu. BMW 1 Serisi ve Mercedes-Benz A-Serisi'yle rekabet eden Ingolstadtlı hatchback, dördüncü neslinde bolca yeniliğe kavuştu.

Lüks kompakt sınıfta yer alan 2020 Audi A3 Sportback, dışarıdan bakıldığında bir önceki nesilden çok farklı görünmüyor fakat minik dokunuşlar aracı modern göstermeyi başarmış. Öte yandan yeniliklerin büyük çoğunluğu kabinde ve kaput altında yapılmış. Yeni A3, mart ayında ön satışları başlayacak ve 2020'nin ikinci yarısı itibarıyla piyasaya adım atacak.

Dış Tasarım

2020 A3 Sportback, tasarım anlamında ağabeyleri A6 ile A7 Sportback'ten izler taşıyor ancak genel form, B segmenti temsilcisi A1 Sportback'i daha çok andırıyor. Audi'nin "Singleframe" olarak geçen ızgara düzeninin domine ettiği ön yüzde en üst pakette 15 diyottan oluşan matrix LED gelen farlar ve onları birleştiren, orijinal quattro modeline selam veren çizgi dikkat çekiyor. Geniş ızgaranın altında ise işlevsel, gri renge boyanmış bir ön spoyler göze çarpıyor.

Boş ağırlığı 1.5 TFSI motorlu versiyon için 1280 kg olarak açıklanan yeni A3 Sportback'in hava sürtünme katsayısı Cx değeri 0.28'e çekilmiş. Bunun başarılmasında yeni adaptif hava giriş sistemleri, tasarımı güncellenen yan aynalar ve çamurluk içine yerleştirilen fren soğutma kanallarının etkisi büyük.

Bu arada süspansiyon konusunda ilginç bir detay var çünkü Audi, tüm modellerde ön süspansiyonu MacPherson düzeninde tasarlarken arka aksta 150 bg'den güçsüz modellerde torsiyon çubuğuna yer vermiş. 150 bg ve üstünde ise multi-link bağımsız sistem kullanılıyor.

Uzunluğu 4.34; genişliği 1.82 metreye ulaşan yeni Audi A3 Sportback, bu ölçülerde selefinden biraz daha iyi fakat aks mesafesi eskiyle aynı kalmış - 2640 mm. Buna rağmen MQB platformuna ilk geçen otomobil olan A3 Sportback, yeni neslinde bu altyapı mimarisinin güncel versiyonunun nimetlerinden faydalanarak iç yaşam alanını genişletmiş.

Bagaj hacmi hâlâ 380 litre olan yeni A3 Sportback, yine de rakipleri BMW 1 Serisi (380 litre) ve Mercedes A-Serisi (370 litre) karşısında rekabetçi kalmayı başarıyor. Koltuklar yatırıldığında sunulan depolama hacmi ise 1200 litre.

İç Tasarım

Yeni A3 Sportback'in kapılarını açıp içeri geçtiğinizde gözünüze çarpacak ilk değişiklik, konsol düzeni olacak. Dijital gösterge paneli ile onu çevreleyen havalandırma çıkışlarını yükseğe konumlayan ve konsolun geri kalanından ayıran Audi tasarım ekibi, dokunmatik multimedya ekranını dördüncü jenerasyon ile birlikte konsola entegre etmiş.

Konsolda gözlenen parlak siyah detaylar elektronik kumandaya geçiş yapan 7 ileri S-tronic şanzımanın konumlandığı bölgeye de uygulanırken havalandırma kumandalarının bulunduğu yerde daha lüks Audi'lerde gördüğümüz çift ekran düzeni yok. Genel olarak kabine baktığımızda A3 Sportback'in özellikle Volkswagen Golf 8'e göre daha fazla fiziksel düğme taşıdığını söylemek lazım.

Audi, lansman ile birlikte siparişe açılacak A3 Sportback versiyon sayısının 3 olduğunu duyurdu. Dördüncü nesil kompakt hatchback ilk aşamada 150 bg'lik 1.5 TSI motordan beslenen 35 TFSI ve 2.0 TDI Evo motorun 116 ve 150 bg'lik 30 TDI ve 35 TDI S-tronic versiyonlarıyla satılacak.

a3-motor.jpg

İlerleyen aylarda A3 Sportback yelpazesi 110 bg'lik 1.0 turbo benzinli motora sahip 30 TFSI'ın hem manuel, hem otomatik vitesli versiyonları; hafif hibrit 150 bg'lik 1.5 TFSI üniteden beslenen 35 TFSI ve doğal gaz ile çalışan 131 bg'lik 30 g-tron ile genişleyecek.

Golf 8 GTE, Octavia RS iV ve Cupra Leon PHEV'de gördüğümüz 245 bg'lik 1.4 TFSI + elektrik motoru düzenini sunacak olan A3 Sportback'te, yalnızca Golf'te karşımıza çıkan 204 bg'lik giriş seviyesi plug-in hibrit de sunulabilir. Öte yandan 2.5 TFSI motorundan 400 bg'den fazla güç alması beklenen RS 3 Sportback gelene kadar ailenin en güçlüsü konumunda olacak S3 Sportback'in teknik verilerini zaten lansman öncesinde öğrenmiştik. 310 bg gücündeki makine, yalnızca 7 ileri S-tronic şanzıman ve quattro dört çeker sistemiyle geliyor.

WLAN internet bağlantısı, LTE telefon erişimi, navigasyon ve sesli komut gibi özellikleri olan MIB 3 adlı bilgi eğlence sistemi, yeni A3 Sportback'in en güçlü silahlarından birisi olacak. MMI Plus versiyonunda navigasyon, sürücünün tercihlerini kaydederek rota oluşturabilecek.  Apple CarPlay ve Android Auto bağlantısı sunan sistem, 2020'nin ortalarından itibaren Amazon Alexa sesli komut asistanına da kavuşacak.

Fotoğraflar:

1.jpg 3.jpg

2.jpg 4.jpg

6.jpg 5.jpg

7.jpg 8.jpg

Fotoğraflar: Auditography 

Tanıtım videosu:

 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • Kurucu Yönetici

@Raban7 Hocam yıllardır Golf 6 vb. araçlar üzerinde satılan düşük beygirli versiyon. Emisyon ve beygir gücüne göre vergilendirmeden dolayı yapılıyor.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Vag grubu da fransızlar gibi radijal değişimler yapıyorlar artık, vag kullanıcısı düşünüldüğünde bu biraz kumar gibi oluyor bence ama kötü diyemem bu tasarım için, garip diyebilirim sadece. Leon mk3 ilk çıktığında iç tasarımını beğenmediğim halde şu an gözüme tuhaf gözükmüyor. Direksiyonun iki yanındaki havalandırma ızgaraları sonradan koyulmuş gibi duruyor. Aşağıdaki gibi bir simetri yakalanabilseydi muhteşem olurdu fakat o zaman da multimedya uzak kalırdı. Neticede bu bir ferrari değil, multimedya gibi oyuncaklara ihtiyacı var. :)

1066866018_images(6).jpeg.2341a07354e98ef7fb9be727376cbc46.jpeg

 

Bu arada kapı içi tasarımı çok beğendim, harika olmuş bence.:like:

tarihinde frknyldrm tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

1.6 dizel manuel secenegi olsaydi efsane olurdu, yani motoru 2.0 yapip beygiri ayni tutmak bizim ulkede ise yaramaz hem vergisi fazla hem gucu ayni. Bu arada vag grubu ilginc sekilde manuel vitese agirlik veriyor gibi geldi bana. Hem maliyeti az hem musteri memnuniyeti fazla olmasi etken olabilir.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

yanlız şu şöbiyet  desen  bana istikbal mobilya  çeyiz koltuk takımlarını çağrıştırıyor.  

desensiz düz olsa daha iyiyidi 

manuel vites !  ne yakışmış ama  ...topuz çok iyi...

bıldırcın gagası kadar dsg kontrol  düğmesi  olsa ne olmasa ne ....  bence onu artık  dokunmatik ekranlı yapsınlar 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, Raban7 yazdı:

2.0 tdi 116 bg biri açıklayabilir mi? 

Avrupa'daki birçok ülkede vergiler bg gücüne ve emisyona göre alınıyor.Bu yüzden  116hp ve 150hp olarak 2 versiyon çıkartmışlar

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Raban7 2.0tdi 320nm tork üretir ama burada esas konu bu torku sadece 1700-2500 devir arasinda üretir, kiyaslama icin 1.6 tdi 250 torku 3250-4000 devir arasinda üretir,

2.0 tdi cok düsük devirde cok yüksek tork üretir, buda müthis bir cekis gücü demektir, cekici ve kamyonlarda da bu sekildedir, peki bu bizim ne isimize yarar diye sorarsaniz, türk milletinin isine yaramaz ama avrupali golfün arkasina ceki demiri ile neler bagliyor hayal bile edemezsiniz, porsche carrera'nin arkasinda karavan görmüs adamim ben, porscheye bunu yapan golfe-a3'e neler yapmaz

@sertan  arkadas hakli, bildigin katir bu 2.0tdi, bizim ülkede de tutmaz, o yüzden gelmiyor

Ekran Resmi 2020-03-04 02.49.46.png

Ekran Resmi 2020-03-04 02.51.23.png

tarihinde krym tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Şu kapı tasarımı cidden çok hoşuma gitti, keskin hatlara sahip ve güçlü görünse de zarif bir tasarım unsuru da var bence; kapı açma kolunu bir kuğunun kafasına benzettim ilk bakışta. :)

 

A201918_medium.thumb.jpg-vert.jpg

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

araç mükemmel olmuş

ön tampondaki panjur büyük gözüküyor,zamanla gözün alışması gerek.

ses sisteminin kontrol tuşunun yeri iyi olmamış,manuel vites kullananlar orayı hiç kullanamaz,zaten direksiyonda tuş var oraya hiç gerek yok.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

On izgara kucuk olmus; daha buyuk olabilirdi :D

Konsol da cok kalabalik. Her yerlerden bir seyler cikmis :D

Sanirsin Voyager 2 :D

tarihinde Golf835 tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, lions_coach yazdı:

araç mükemmel olmuş

ön tampondaki panjur büyük gözüküyor,zamanla gözün alışması gerek.

ses sisteminin kontrol tuşunun yeri iyi olmamış,manuel vites kullananlar orayı hiç kullanamaz,zaten direksiyonda tuş var oraya hiç gerek yok.

Evet, direksiyonda tuşlar mevcut. Vitesin arkasındaki tuşlar, tamamen yolcu için düşünülmüş ince bir detaydır.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

A3, golf 8den daha güzel evet,

golf 8 de leondan güzel ona da evet,

Olmak da zorunda,

Yoksa abisi audi nasıl satılacak, ben golfü bilerek bu halde tuttuklarını düşünüyorum istenilse ağzımızı açık bırakacak evi satıp alacak güzellikte de yapılır.

Bence dikkatleri çekmesi gereken nokta yıl olmuş 2020 hala lansman fotolarında manuel vitesin baş köşeyi süslemesi fakat türkiyede yıllardır manuelin satılmaması.

Zevk meselesi tartışılır fakat özellikle iç tasarımda hala 1 serisi benim favorim.

Sonuç benim için hala bmw1>vag grubu c segment

 

images (2).jpeg

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@bf417 Avrupa'da manuel vitesin sevildiği bilinen bir gerçek, ülkemizde manuel satılmamasının sebebi servislerin müşteri bulmakta güçlük çekeceği gerçeğidir, manuel aracı olan kaç kişi garanti dolduktan sonra servise gider ki?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...