Jump to content

Recommended Posts

Herkese merhaba, ben Furkan.

İstanbul'da yaşıyorum, 26 yaşındayım ve kendimi bildim bileli otomobillere karşı aşırı ilgim var. :)  

Golf maceramız 2004 Mk4 1.6 Pacific OV ile başladı, 1997 Mk3 1.6 Sport OV ve ardından 2009 Mk6 1.4 TSI Highline DSG ile devam ederken 2011 Passat B7 1.4 TSI DSG Comfortline ile iki yıllık bir reklam arasına girdik.
Sonunda "Golf Tutkusu" ağır bastı ve maceraya bu sefer 2019 1.6 TDI Comfortline DSG ile devam etme kararı aldım. Bu otomobilin diğerlerinden farkı, kendi alın terim ile sahip olmam ve şahsıma ait olan ilk otomobil olmasıdır. 

Arabasını seven adama, arabası ne olursa olsun saygım var. 1.2 twingo'ya da bindim, passat'a da bindim. Varlığı da yokluğu da bilirim, kürke değil içindeki insana hürmet ederim.

Allah'tan, hepimiz için önce sağlık ve huzur, ardından istediğimiz arabalara sahip olmayı diliyorum.

Bu başlık altında daha önce tadına baktığım Golf'leri tanıtıp güncel aracıma yaptıklarım/yapacaklarım ile devam etmeyi düşünüyorum, keyifli forumlar dilerim.

İlk olarak 2011 senesinde ehliyetimi almama aylar kala satın aldığımız 2004 Model Mk4 1.6 Pacific ile başlayalım. Rengi, jantları, stopları, koltukları ve 3 kollu direksiyonu ile en güzel kombinasyona sahip Golf 4 idi bence, temizi denk gelirse bugün olsa yine binerim. Maalesef bu otomobile ait pek fazla fotoğraf yok, kusuruma bakmayın tadımlık paylaşıyorum. Yine maalesef diyeceğim, çünkü bununla beraberliğimiz ev alma sebebiyle kısa sürdü. Bir sonraki aracımızın Golf Mk3 olacağını bilmiyorum tabi o günlerde. :)

342993994_golf(10).thumb.JPG.5bc02a9d74a4f4cbe8fe636404dc4c8e.JPG

580200436_golf(8).thumb.JPG.017dbfb3771b09693e09a02ce30f9059.JPG

1861525366_golf(11).thumb.JPG.624c228672cbcff82a83baf130f5a022.JPG

 

Peyderpey diğer otomobilleri de paylaşacağım, bu 1.bölüm sonu olsun. :)

tarihinde frknyldrm tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • İleti 372
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

Herkese merhaba, ben Furkan. İstanbul'da yaşıyorum, 26 yaşındayım ve kendimi bildim bileli otomobillere karşı aşırı ilgim var.    Golf maceramız 2004 Mk4 1.6 Pacific OV ile başladı, 1997 Mk3 1

ACC yaptık...  Aracımdaki gateway high olduğu için değiştirmemize gerek kalmadı. Aldığım malzemelerin hepsinin kalitesinden memnunum; logo slovenya üretimi, radar hırvatistan vs. gayet kalit

Herkese iyi akşamlar Epeydir paylaşım yapmamışım Vakit ve nakit buldukça dokunuşlar yapmaya devam ediyoruz   - PLA 3.0 - Kör Nokta Asistanı - R line direksiyon - USB şarj gir

Konudaki görseller

Maceranın 2.bölümü 1997 Model Mk3 1.6 Sport Otomatik Vites ile geçti, o zamanlar öğrenci olduğum için arabaya harcayabileceğim bir param olmadı hiç. Babam da keyfi masraf yapmazdı, bana göre ufak tefek eksikleri vardı ama çok kurcalayamadım. :)

Kokpite dikkatli bakarsanız tasarım çizgisinin Mk7 ile çok benzer olduğunu göreceksiniz.

Bu otomobilin rengini, koltuklarını, turuncu ibreli spor kadranını, plastik dodiklerini ve orijinal jantlarını çok beğeniyordum. Dıştan kozmetiği çok iyi olmasa bile yıkandığında gören bir daha bakıyordu, eski olmasına rağmen dikkat çeken bir otomobildi. Bugün arasam bu kondisyonda bir araç bulamam sanırım, ara sıra bakıyorum ama neredeyse hepsi patates olmuş.

IMG_0004.thumb.JPG.3980d9e1825fc2fda0a1d7c7e091e80d.JPG

IMG_0008.thumb.JPG.1d1fbd2ec604093c999acc184c98b9fc.JPG

IMG_0013.thumb.JPG.7fea72aa449361b778476c97c2720b0b.JPG

IMG_0011.thumb.JPG.f88c3907e5eeb2c53c2e1299a8703c9d.JPG

tarihinde frknyldrm tarafından düzenlendi
ogzogz, calik, Golf835 ve 12 diğer bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

ilk yorum bendem olsun 😊

golf maceranız (şahsım adına) benden de eskiye dayanıyor.

 

99 da sıfır tipo alıp kullanırken gıpta ile bakardım pasific'lere.. bir ara satıp alma niyetim oldu ama kısmet değilmiş.

 

mk5 ve mk8 hariç bütün GOLF'lere bayılıyorum.

 

mk3 teki dediğiniz benzerliği siz diyince bende fark ettim.

ve kanımca en güzel kasalara binmişsiniz..

 

keyifli forumlar dilerim

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, doganersin yazdı:

ilk yorum bendem olsun 😊

golf maceranız (şahsım adına) benden de eskiye dayanıyor.

 

99 da sıfır tipo alıp kullanırken gıpta ile bakardım pasific'lere.. bir ara satıp alma niyetim oldu ama kısmet değilmiş.

 

mk5 ve mk8 hariç bütün GOLF'lere bayılıyorum.

 

mk3 teki dediğiniz benzerliği siz diyince bende fark ettim.

ve kanımca en güzel kasalara binmişsiniz..

 

keyifli forumlar dilerim

@doganersin  Teşekkür ederim. Golf 8'i ben de pek sevemedim, belki zamanla gözümüz alışır ama içim ısınmadı tasarımına. Golf Mk5 konusunda da aynı görüşteyiz, ben mk5'i Volkswagen'in ürettiği herhangi bir hatchback otomobil olarak görüyorum, golf çizgisinden uzak görüyorum. Kötü bir otomobildir demiyorum ama tasarımı garip geliyor bana.

doganersin bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun., iyi günlerde binmeyi nasip etsin.,

Şuan temiz bir Mk4 Highline 1.8 24V 125ps bulsam hiç düşünmeden gerekirse bankadan kredi çeker alırım., ama artık çok zor bulmak.,

Mk3 Sport en güzel donanımıydı., komşumuzda laciverti vardı., çok beğenirim ara ara görüyorum.,

Benim sıralamam sırasıyla; Mk4 > Mk7 > (3. sıra Mk1, Mk2 ve Mk3 aynı sıraya koyurum)., sonrasında Mk5, son sıra Mk8

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, forzaGilles yazdı:

Hayırlı olsun., iyi günlerde binmeyi nasip etsin.,

Şuan temiz bir Mk4 Highline 1.8 24V 125ps bulsam hiç düşünmeden gerekirse bankadan kredi çeker alırım., ama artık çok zor bulmak.,

Mk3 Sport en güzel donanımıydı., komşumuzda laciverti vardı., çok beğenirim ara ara görüyorum.,

Benim sıralamam sırasıyla; Mk4 > Mk7 > (3. sıra Mk1, Mk2 ve Mk3 aynı sıraya koyurum)., sonrasında Mk5, son sıra Mk8

@forzaGilles Amin, cümlemize inşallah. Teşekkür ederim.

İmkanım olsa hiçbirinin satılmasını istemezdim. İlerde imkanlar el verirse sevdiğim kasalardan iyi kondisyonda otomobiller alıp koleksiyon yapmayı çok isterim. 

Düşünsenize garaja girip şalteri bir açıyorsunuz, karşınızda  Golf Müzesi. Aman Allah'ım :D

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

bunların hepsi arasından 

mk4  şampiyon olandır.  (mk7 dahil)

sene 98 de sıfır mk4 e binmek 

sene 2013 de yeni çıkan mk7 ye binmekten  200 kere sükseli bişeydi .

bu newton /einstein ilişkisi ile benzer bişey

1700 lerde yerçekimi hesaplamaları yapmak  1940 larda atomu parçalamaktan  1000 kere değerli diyor bilimadamları (doğru söylüyorlar)

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Savatage yazdı:

bunların hepsi arasından 

mk4  şampiyon olandır.  (mk7 dahil)

sene 98 de sıfır mk4 e binmek 

sene 2013 de yeni çıkan mk7 ye binmekten  200 kere sükseli bişeydi .

bu newton /einstein ilişkisi ile benzer bişey

1700 lerde yerçekimi hesaplamaları yapmak  1940 larda atomu parçalamaktan  1000 kere değerli diyor bilimadamları (doğru söylüyorlar)

 

@Savatage Hepsini severek kullandım ama "içlerinden sadece birini seç, müzelik kondisyonda bir tanesini kapına getireceğiz." deseler direkt Mk4 derdim.

Yalnız ufak (!) bir detay var, mk4 istemişken R32 isterdim tabi. :)  Hastasıyız...

8611277628_7bee44f04b_o.thumb.jpg.5af809e37c2e4d1ea8710ad462377c27.jpg

Dayanamadım, gece gece kulaklarımızın pasını silelim...

 

 

farukal ve Unclaimed bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Maceranın 3. kahramanı 2009 Model 1.4 TSI Highline DSG ile paylaşıma devam edeyim. Mk3'ten sonra buna geçince direksiyon tüy gibi, rolantide sanki çalışmıyor gibi vs. gelince, sürüş hisleri çok zayıf geldiği için açıkçası ilk başlarda biraz moralimi bozmuştu. İyi bir şey mi bilmiyorum ama zamanla alıştım bunlara da.
 

Adı highline idi ama pek bir donanım yoktu, gerçi Mk6'da comfortline donanımda bile jant kapağı olduğunu düşünürsek highline dolu diyebiliriz. :)

Bu da yakışıklı oğlandı ama...

P_20160810_070116.thumb.jpg.08360b8b83d1e252508a969158b58a6d.jpg

P_20160812_211304.thumb.jpg.b0f4eedc7dd5d43aa0a6d553f45e8eff.jpg

P_20160813_202854.thumb.jpg.d4373a103c7915138ffeddd97057e990.jpg

P_20160401_191934_HDR.thumb.jpg.3870340acc2aa0555d2b8d413e0a69c2.jpg

tarihinde frknyldrm tarafından düzenlendi
Ender, SCC, Unclaimed ve 4 diğer bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Golf macerasına iki senelik (2017-2019) reklam arası verdik ve bu süreçte yol arkadaşımız 2011 Passat B7 1.4 TSI Comfortline DSG oldu. Değişensiz, boyasız, komple yetkili servis bakımlı 60k km'de bir otomobildi. Golf'ten sonra bana göre en büyük fark boyutları ve trafikte şaşırtıcı derecede itibar görmesi oldu. Yol vermeme, trafikte tartışma vs. durumları bu araç ile kesinlikle daha az oluyor.

Maddiyat odaklı yaşantılar çeşitli kanallar vasıtası ile bize aşılandığı için maalesef -pahalı bir otomobil olmamasına rağmen- ye kürküm ye anlayışı ile bu otomobil ile gittiğim yerlerde muamele farklı oluyordu, çok acı.
 
Ben trafikteki passatlara pek bu gözle bakmıyorum ama renginden midir modelinden midir anladığım şekilde trafikte araç ve yayalar tarafından epey dikkat çekiyordu.

 

- Kullanıcı yorumu yapmam gerekirse, D segmenti bir araba ve benzinli olduğu için çok sessiz olması özellikle uzun yolda harika oluyordu. Hafif eğimli yolda 215 km/sa süratle ilerlerken arka koltukta arkadaşımın uzanıp uyuduğunu biliyorum. ;)

- Golf Mk6'ya kıyasla çok çok daha iyi yol tutuyordu, contipremimumcontact lastikleri vardı (Golfte Michelin CrossClimate lastik kullanıyordum en son, ondan kaynaklanıyor da olabilir.)

- Yakıt tüketiminden çok memnundum, bagaj hacmi muhteşemdi, arka koltukları yatırıp bagaj kapağı kapanacak şekilde tek kişilik yatak taşımışlığım var bu otomobil ile, üstüne aynısından bir tane daha sığardı. :) Jantları 16" olsa da zamanının opsiyon jantlarıydı, tasarımını ilk başta garip bulsam da sonradan sevmiştim.

- Beğenmediğim yanı ise inanılmaz trim sesi olmasıydı, kokpitin her yerinden çıtır çıtır sesler geliyordu. 

Eğer sık sık 4-5 kişi uzun yol yapmıyorsanız kesinlikle Golf Passat'tan daha iyi bir otomobil. Bunu çok rahat bir şekilde söyleyebilirim, Passat'ın boyutları ve arka koltuk konforu dışında bence pek bir esprisi yoktur.

Sizleri fotoğraflar ile baş başa bırakayım, bu otomobiller ile alakalı sormak istedikleriniz olursa seve seve cevaplarım.

IMG_20180812_091959_871.thumb.jpg.2d7ed5d26cad25e7fc4947b19d464d8f.jpg

 

IMG_20180830_182411_542.thumb.jpg.ca1401e10d172c4bc39517fe278c053d.jpg

20180811_193958.thumb.jpg.cc4fa2dd2d28750c5096d2e94a748330.jpg

IMG_20170903_190101_249.thumb.jpg.e831f3701a0d174316831f0a6adda55f.jpg

tarihinde frknyldrm tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

"Golf Tutkusu ağır bastı..." demiştim, passatın satışından sonra piyasanın da ne olacağının belli olmaması sebebi ile çok fazla vakit kaybetmeden bir araç almam gerektiğini düşündüm.
2. el araştırmasına başladım fakat piyasaya bakınca aracımı sattığıma pişman oldum, passatı aldığımız zamana (2017) kıyasla fiyatların 1.5 katına çıkması canımı sıktı haliyle, ben aracımı aldığım fiyatın 1.5 katına satmamıştım. :)

Bir ara otomobil almaktan vazgeçmeyi bile düşündüm fakat ötv indiriminin son demlerinde Volkswagen'in sitesine bir gireyim dedim, o zaman sadece Golf'te geçerli olan 50.000 TL'ye faizsiz 12 ay vade kampanyası ile karşılaştım. Liste fiyatları çok uçuktu ama bir arayayım dedim bayiyi, telefonda kısa bir bilgilendirmeden sonra birkaç gün içerisinde bayiye giderek fiyat ve detayları konuştuk, yalan-doğru bilmiyorum ama 1-2 bayi hariç hiçbir bayide araç kalmadığını söylediler.

İlk görüşmemizde kafamda 1.0 TSI üzerinde karar kılmıştım fakat dizel ile arasında komik bir fiyat farkı olduğu için "acaba dizel mi alsam?" diye geçiriyordum aklımdan. ST hanımefendiden  müsaade isteyip daha sonra uğrayacağımı söyledim, fikirlerine önem verdiğim bir-iki kişiye danıştım ve dizel almaya karar verdim. İlk görüşmemizde bayide satışa hazır araçlardan istediğimiz kombinasyonda olanların satılması üzerine başka bayiler ile iletişime geçtik ve aradığımız aracı Doğuş Oto Esenyurt'ta bulduk. 

Lafı çok uzattım sanırım, adını Solotürk koyduğum aracımın ilk fotoğrafı ile açılışı yapayım. :)

Allah çok daha iyilerini sizlere nasip etsin, araçlarınıza ağız tadıyla binmeyi de nasip etsin.

 P_20190702_142350.thumb.jpg.47779e927a562d7cb3e83a69970f1989.jpg 

 

Solotürke yaptığım ilk değişiklik cam filmi oldu, llumar atr serisi tercih ettim.

IMG_1472.thumb.JPG.8e5d74748fd7cc4215026a484f7d378b.JPG

 

 

tarihinde frknyldrm tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Değerli Furkan Hocam;

Bir solukta okuduğum ender makalelerden olmuş yazınıza bayıldım.

Samimi duygular ve hislerinizle harmanladığınız bilgi ve tecrübe paylaşımınız beni çok etkiledi. Araçlarınıza dikkat ettim hepside çok nadide ve renkleri dahi sanki özenle seçilmiş. Gerçek Bir Golf Tutkunu Olduğunuz aşikar.... Umarım ki hayatınız boyunca herşey Gönlünüzce ve Güzel olsun Yeni aracınız hayırlı olsun KAzasız belasız keyifli sürüşler diliyorum. Ayrıca Gençliğinizde yapamadığınız aracınız için eklemeleri yaparsınız ınsallah yeni aracınızda ve forumda takip etmeye devam ederiz. İyi forumlar

SCC ve frknyldrm bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Ender yazdı:

Değerli Furkan Hocam;

Bir solukta okuduğum ender makalelerden olmuş yazınıza bayıldım.

Samimi duygular ve hislerinizle harmanladığınız bilgi ve tecrübe paylaşımınız beni çok etkiledi. Araçlarınıza dikkat ettim hepside çok nadide ve renkleri dahi sanki özenle seçilmiş. Gerçek Bir Golf Tutkunu Olduğunuz aşikar.... Umarım ki hayatınız boyunca herşey Gönlünüzce ve Güzel olsun Yeni aracınız hayırlı olsun KAzasız belasız keyifli sürüşler diliyorum. Ayrıca Gençliğinizde yapamadığınız aracınız için eklemeleri yaparsınız ınsallah yeni aracınızda ve forumda takip etmeye devam ederiz. İyi forumlar

@Ender  Hocam çok teşekkür ederim, yorumunuzla mutlu ettiniz beni gerçekten. Sizin de hayatınız boyunca her şey gönlünüzce ve güzel olsun inşallah. Sahip olduğunuz/olacağınız araçlara ağız tadıyla binmeyi nasip etsin.

Hepsi içimize sinen ve severek bindiğimiz otomobillerdi, güzel kombinasyonlarda araçlar seçmeye çalıştım. Babam araç seçiminde bana güvenir, tercihi hep bana bırakır sağ olsun.

Öğrencilik zamanımda ilgilenemediğim araçlar için ahh çekiyorum ama nasip bu işler; vakit olur nakit olmaz, nakit olur vakit olmaz. Allah sağlık ve huzur versin, gerisi halloluyor bir şekilde.

Kendime sürekli hatırlattığım bir sözüm var, "Ne zaman sona ereceği belli olmayan bir hayatta, vakit hiçbir şey için geç veya erken değildir."

tarihinde frknyldrm tarafından düzenlendi
SCC ve Ender bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
29 dakika önce, HONEY yazdı:

Gözüm herkesin üzerinde :)
Oleyyyy
Ne zaman ne zaman hadi şimdi :)

Hocam baharda veya yazın forumca güzel bir buluşma düzenlenirse solotürk ve fıstıklı dürüm ile katılmak, sizlerle de tanışmak isterim. :) 

Listenin çıktısını da getirin ama lütfen, ismimin yanına tik atıp borcumu kapattığıma dair evrak almak istiyorum sizden. :D

tarihinde frknyldrm tarafından düzenlendi
HONEY bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@frknyldrm Yeni aracınız hayırlı olsun. Ben de 1 ay önce yok çektikleri piyasada 1 adet golf aracı esenyurt doğuşta bulup gemi sırasına girip aldım, ne maceralar anlatamam... 

Nihayetinde 1.5tsi dsg aldım ancak şu anda aklımdaki en büyük soru, +2 yıl garanti uzatımı yaptırmalı mıyım?  Malum hayli pahalı 4300tl civarı. 

Siz garanti uzatımı aldınız mı acaba yoksa satış temsilcisinin üstüne basa basa "iyi niyet garantisi var" sözüne mi güvenelim?

 

frknyldrm bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
22 dakika önce, Golf835 yazdı:

Hic DSG sorunu yasadiniz mi ?

Hocam Golf Mk6 aracımız, sattığımızda 16X.xxx kilometrede idi. Yoğun trafikte dur kalklar esnasında 1-2, 2-1 geçişlerinde sapıtmak ve arada sırada şıkırdamak dışında kullanıma engel olacak veyahut hata verecek bir problem yaşamadım.

Passat B7'de ise benden önce ilk sahibinde iken kavraması değişmiş, onun şanzımanı daha sağlıklı idi, onda hiçbir problem yaşamadım. Geçen sene sattığımızda 2011 model 7X.xxx kilometrede ve bakımları aksatılmadan yetkili serviste yapılmış bir araç olmasının da etkisi vardır diye düşünüyorum.

Fakat bu yoğun trafikteki sıkıntı sanırım normal; yani kendimi şanzımanın yerine koyuyorum, ben olsam ben de ne yapacağımı şaşırıp sapıtırdım. :D Tam 2'ye atacak, duruyoruz 1'e atıyor, tam 1'e düşürecek tekrar gaza basıyoruz 2'ye atıyor, şanzıman için stresli bir durum bence. Bu sebeple çok yoğun trafikte vitesi manuel kullanmayı tercih ediyorum, önüm açılırsa D'ye alıp seçimleri araca bırakıyorum.

passatrline ve Golf835 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, tiesay yazdı:

@frknyldrm Yeni aracınız hayırlı olsun. Ben de 1 ay önce yok çektikleri piyasada 1 adet golf aracı esenyurt doğuşta bulup gemi sırasına girip aldım, ne maceralar anlatamam... 

Nihayetinde 1.5tsi dsg aldım ancak şu anda aklımdaki en büyük soru, +2 yıl garanti uzatımı yaptırmalı mıyım?  Malum hayli pahalı 4300tl civarı. 

Siz garanti uzatımı aldınız mı acaba yoksa satış temsilcisinin üstüne basa basa "iyi niyet garantisi var" sözüne mi güvenelim?

 

@tiesay Teşekkürler, sizin de aracınız hayırlı olsun.

Ben faizsiz vade kampanyası ile aldığım için kampanyadan yararlanmanın koşulu olduğundan garanti uzatımını mecburen satın aldım. Ben aracı aldığımda (haziran 2019 sonu) +2 yıl garanti uzatımı için 3500 lira civarı bir bedel ödedim. Normal garanti süresi bittiğinde veya bitmeden önce, borcumu kapatmam koşulu ile bu garanti uzatımını iptal edip ödediğim bedeli geri alabileceğim söylendi.

Bu durumda aracınızı ne kadar kullanmayı düşündüğünüz, ayrıca yaptırmazsanız zihninizi sürekli meşgul edip etmeyeceği hususu da önemli tabi. :)

Not: Satış temsilcisinin söylediği hiçbir şeye güvenmeyin.

tarihinde frknyldrm tarafından düzenlendi
SCC bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@frknyldrm Benim araç 150hp olduğu için malesef doğuş kendince bir üst skaladan fiyatlandırma yapıyor.

2019 aralık ayında 5300tl civarıydı ki hayatta yaptırmam diyordum, 2020 yılında doğuş nasıl olduysa 4300tl ye indirdi garanti fiyatını kafam karıştı. 

Forumda iyi niyet garantisi hakkında tecrübesi olan bir arkadaş yorumlarsa sanırım aradığım cevabı daha net bulacağım. 

frknyldrm bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, tiesay yazdı:

@frknyldrm Benim araç 150hp olduğu için malesef doğuş kendince bir üst skaladan fiyatlandırma yapıyor.

2019 aralık ayında 5300tl civarıydı ki hayatta yaptırmam diyordum, 2020 yılında doğuş nasıl olduysa 4300tl ye indirdi garanti fiyatını kafam karıştı. 

Forumda iyi niyet garantisi hakkında tecrübesi olan bir arkadaş yorumlarsa sanırım aradığım cevabı daha net bulacağım. 

@tiesay  Dediğiniz gibi tecrübesi olan forumdaşların aktaracakları lazım size hocam, garantiden halledilen işlemleri de bir aramak lazım forumda.

tarihinde frknyldrm tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Cam düğmelerine fırçalanmış alüminyum çerçeve (tekli cam düğmelerinin fotoğrafını çekmemişim), ön yan camlar için havalandırma menfezine çerçeve, far anahtarı altındaki göze ve kolçak içine kadife kaplama ve son olarak olmazsa olmaz pedal seti ile dokunuşlara devam ettik... Solotürk pek temiz değilken iç mekandan aldığım kareler için anlayışınıza sığınıyorum. :)

P_20190803_113707-horz.thumb.jpg.c7c6b09383c60dca83729eb2025907b0.jpg

page2.thumb.jpg.6f975fc23f0de735db142fc6488aefd6.jpg

page.thumb.jpg.10e56485b9a41f5dbf15c8f918f0657d.jpg

P_20200112_164422.thumb.jpg.ce32c5e2dc52d0c12502089765693d62.jpg

P_20190831_155338.thumb.jpg.bec0ae458c7f6060d8127261420eabf2.jpg

P_20191105_140817.thumb.jpg.855213fe7d0641dcf7c7fa5634f7bf6c.jpg

 

Bu da bonus olsun... :)

P_20190727_093231.thumb.jpg.e5b600b5182895edac7cdb08de96b4f5.jpg

 

tarihinde frknyldrm tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: uranusgrey_golf
      Ürün Adı:  Golf 7.5 ön panjur logosu (3400 km de iken ACC takıldığı için çıkarıldı)
      Detaylar:  Çiziksiz ve orijinal parça
      Konum:  ANKARA
      Fiyat:  200TL
       
      Ürün Adı:  Golf 7.5 orjinal Plaka Aydınlatma sol-sağ takım
      Detaylar:  Çiziksiz ve orijinal parça
      Konum:  ANKARA
      Fiyat:  120TL
       
      Ürün Adı:  Golf 7.5 orjinal Isıtmalı sol-sağ Yan aynalar. (6080 KM de Kör Nokta Uyarı sistemli aynalar takılınca boşa çıktı.)
      Detaylar:  Çiziksiz ve orijinal parça kodlu ve Isıtmalıdır.
      Konum:  ANKARA
      Fiyat:  350TL
       
      Ürün Adı:  Golf 7.5 ayna sinyali sol ve sağ LED takım
      Detaylar:  Çiziksiz ve orijinal parça
      Konum:  ANKARA
      Fiyat:  275TL
       
      Ürün Adı:  Golf 7.5 Orjinal direksiyon tuş takımı (View-sesli komut butonlu) ve direksiyon çerçevesi orjinal mat Krom
      Detaylar:  Çiziksiz ve orijinal parça (3400 KM de ACC takılınca boşta kaldı.Kırık yoktur.)
      Konum:  ANKARA
      Fiyat:  800TL
      Fotoğraf:  














    • Yazan: esucsuz
      Öncelikle Herkese Merhabalar,
      2017 Golf 7.5 1.6 tdi Highline Manuel araç sahibiyim, Bursa'dan yazıyorum.
      Daha önce filtreler konusunda yaptığım araştırmayı yazmıştım. Yine uzun zaman defalarca araştırdığım konuyu yardımcı olmak için ve uzun olarak paylaşacağım.
      Malum Doğuş Otonun fiyat politikası yüzünden mecbur dışarıda bakım yapmaktayız ve en önemli konu Motor Yağı.
       
      Faturalarda gördüğümüz ve bize söylenen Doğuş Otonun kullandığı ORJİNAL diye nitelendirdiği yağ CASTROL EDGE PROFESSIONAL LONGLIFE III 5w30.
      Castrol bu yağı 'PARAKENDE' olarak satmamakta, nedeni sorulduğunda fazla talep edilmemektedir denmekte Castrol tarafından. Tabi ki kimse buna inanamaz. Bu Doğuş Oto ve Castrol arasında yapılan bir Satış Politikasıdır. Bu yağı Türkiye'de parakende alamamaktayız ancak yurtdışından amazon gibi sitelerden temin etmekteyiz, ancak bunun da güvenilir ve artık FİYAT olarak makul olduğunu düşünmüyorum.
       
      EEE, O Zaman ne yapabiliriz. Yağların değerleri ne anlama geliyor, bizim için hangisi önemli ona bakmalıyız.
       
      1. Sentetik Durumu; Yağların üzerinde Tam Sentetik (Full Sentetik) veya %100 sentetik yazmaktadır. Tam sentetik tam olarak emin olmamakla beraber ve Motor Yağı spesifikasyonu ve limitlerine ulaşamasam da örneğin %97'nin üzerinde ise tam sentetik geçmektedir.
      %100 sentetik olan sadece MOTUL, Tam sentetik Liqui Moly, Castrol, ve Shell'dir.
       
      2. Önceliğimiz Viskozite Değeri. Yani Akışkanlık; Vizkozite değeri arttıkça akışkanlık azalmaktadır. Absürt Örnekte suyun viskozitesi 1 ise balın ki 3'tür gibi düşünelim.
      5w30 yağlar için bakılacak olursa; Vizkozite değerlerinde 40 C, 100 C ve Genel Index değerlerine bakmalıyız. Unutmamalıyız ki değer ne kadar düşük olursa o kadar akışkan ve bizim için iyi olmaktadır. 
      Özellikle Vizkozite 40 C sıcaklık bence çok önemli çünkü motor soğukken ilk yağlama hızlı olmalı ve yağ akışkan olmalıdır.
      0w30/0w20 yağlar için ise; Genel olarak 40 C ve 100 C'de viskozite değeri daha düşük olsa da Genel Index değeri yüksektir. Yani motor soğuk iken daha iyilerdir diyebiliriz.
       
      3. Değerimiz Flash Point (Yanma/Parlama Noktası); Bu değer ne kadar yüksek olursa motor ısındığında yağın özelliğini kaybetmemesi konusunda artısı vardır diyebiiliriz.
       
      4. Değerimiz Sülfat Külü ve TBN(Katık) oranı; Bu değerler ne kadar düşük olursa, motordaki, egzozdaki tortu ve kurum o kadar az olur diyebiliriz.
       
      VW'nin 504/507 specific değerini sağlayan yağlar hangileri ve hangi markaları daha önde bulundurmalıyız.
       
      Öne çıkan yağ markaları; Motul, Liqui Moly, Castrol, ve Shell'dir.
      Şimdi teker teker sizlere her markanın kendi sitelerinde spesific motorumuza uygun yağları, teknik verilerini paylaşıyorum. Siz de yorumlayabilirsiniz yukarıda anlattığım veriler doğrultusunda.
       
      MOTUL: MOTUL SPESIFIC 504 507 5w30   ///////   MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5w30
      (Bu arada Motul 8100 X-Clean+ 5w30'un EFE versiyonu çıkmış bulunmakta, değerleri daha kötü olduğu için değerlendirmeye alınmamaktadır yazımda)
       
      Motul' un sitesinde aracınıza uygun yağı seçebilirsiniz, yağ seçiciden.

       

       
      MOTUL: MOTUL SPESIFIC 504 507 5w30   ///////   MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5w30 TEKNİK VERİLER




       
      LIQUI MOLY: TOP TEC 4200 5w30   ///   LONGLIFE III 5w30
       
      Liqui Moly' nin sitesinde aracınıza uygun yağı seçebilirsiniz, yağ seçiciden.


       
       
      LIQUI MOLY: TOP TEC 4200 5w30   ///   LONGLIFE III 5w30 Teknik Verileri


       
      CASTROL
      Doğuş Oto'da kullanılan yağ Castrol Edge Professional LongLife III 5w30 (Parakende satılmayan)   ///   Castrol Edge II 5w30 (Parakende Satılan En Yakın Spesifikasyonda) Teknik Veriler
       




       
       
      ***Son Zamanlarda fazla miktarda türeyen ve internette satılan ORJİNAL denen ama faturası dayanağı olmayan, teknik verilerine ulaşmadığım, gerçekten ucuz olan ve tavsiye etmediğim ancak herkesin bilgisi olması için paylaştığım bu yağ;

       
       
      VE
      Son Zamanlarda çıkan habere göre 2021 yılında Doğuş Otonun Tercih Edeceği Shell 0w30 Yağların Teknik Özellikleri (Hatta 0w20 kullanabileceği)
      Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w30   ///   Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30 
       



       
      Şimdi değerlendirecek olursak özellikle uyarmak istiyorum yukarıda satışta orjinal yağ olarak belirtiltien VW 5w30 LongLife Motor Yağı 5lt GRİ ŞİŞE (Seat, Skoda, Audi) olan yağın faturası, teknik verileri yoktur. Satıcıya sorulduğunda orjinal Almanya'dan gelmektedir diyor. Hatta bu yağların birinde yorumda görebilirsiniz satıcı biz yurtdışından varillerle getiriyor burada paketliyoruz üretim tarihi önemli değil dediğini gördüm.
      Mantık olarak da 5litre 145-150 TL'ye yağ satabiliyorlarsa insan bir durur düşünür. Almak isteyenlere dikkatli olsun. Şahsen ben aracıma bu yağı koymam.
       
      Diğer markalara bakıldığında ise;
      Shell'in 0w30 yağlarında düşük sıcaklıkta viskozitesi daha düşük ve daha akışkan iyi görünebilir ama genel vizkozitesinin daha yüksek olduğunu görüyoruz, yani şahsi yorumum motor ısındıkça motorun biraz daha zorlanacağını düşünüyorum yüksek sıcaklıkta, genel akışkanlığı düşük olduğu için.
       
      Ana Markalarımızda ise;
      Motul, Liqui Moly ve Castrol arasında en iyi viskozite değeri, %100 sentetik olması, Parlama Noktası ve Sülfat Külü ile TBN değerlerine kağıt üzerinde bakıldığında teknik veriler açısından en iyisi MOTUL gözükmektedir.
       
      Şahsi tecrübemi paylaşacak olursam daha önceden Doğuş Oto'ya 2 defa bakıma girdim ve orada Castrol Longlife III 5w30 kullandım.
      Dışarıda yaptırdığım ilk bakımda MOTUL Spesific 504 507 5w30 kullandım ki kağıt üzerindeki teknik veri olarak en iyisi olduğu için tercih ettim ve MEMNUN KALMADIM.
      Şöyle ki; 6 ile 8 ay arasında 15000 km yi tamamlıyorum. Ben de aracımı bakıma 16000-17500 km de bir bakıma sokuyorum. Doğuş otoda bakım yaptırdığımda 15000 km yi aştığımda hiç bir problem ile karşılaşmadım ancak Motul Spesific 504 507 5w30 kullandığımda 15000km'yi geçtiğimde araç RESMEN gitmiyordu, 130 km hızın üstüne çıkmakta zorlanıyordu ve MOTOR BAĞIRIYORDU.
      Dayanıklılık bakımından Motul Spesific 504 507 5w30, Doğuş Oto Castrol LongLife III 5w30'un performansından düşük kaldı.
      Ayrıca soğuk havalarda Motul Spesific 504 507 5w30, orjinal Castrol a göre daha şangırtılı çalışıyordu.
      Ancak yağ değişiminde rengi Castrol e göre daha iyiydi.
       
      1 hafta önce tekrar aracımı bakıma soktum ve yine kağıt üzerindeki verilere bakarak, tekrar denemek için bu sefere MOTUL'un 8100 X-CLEAN+ 5w30  yağını tercih ettim. İlk izlenimlerim Motul Spesific 507 507 5w30 ve Doğuş Oto Castrol LongLife III 5w30' a göre soğuk havalarda şangırtı sesi daha az, hatta şu ana kadar duymadım ama havalar soğuduğunda daha iyi tecrübe edeceğim.
      Konuyu güncel tutacağım ve MOTUL'un 8100 X-CLEAN+ 5w30'un dayanıklılığı ve soğuk performansını bir daha ki bakıma kadar takip edeceğim ve tecrübemi paylaşacağım. Eğer bundan da memnun kalmazsam;
      Liqui Moly deneyeceğim.
      Bu konuda ise iki seçenek var. TOP TEC 4200 5w30, LONGLİFE III 5w30'a göre daha ucuz. Teknik verilerde fazla bir fark görünmüyor.
      Liqui Moly Türkiye Distiribütörünü aradığımda kendileri tarafıma aralarında çok fark olmadığını, LONGLIFE III 5w3'un daha pahalı olduğunu fiyat farkı ve özellik olarak çok fark olmamasından dolayı daha az getirdiklerini söylediler. Ama önceliğim LONGLIFE III 5w30 olacak.
       
      Eğer Liqui Moly'den de verim alamazsam piyasada bulabileceğim CASTROL EDGE LL 5w30' a döneceğim ki nedeni dayanıklı olması ancak tabi dayanıklılık konusunda bunu da denemedim sadece Doğuş Oto'da kardeşi Castrol Edge Pro LLL 5w30 un dayanıklılık performansından memnun kaldığım için döneceğim ki kağıt üzerinde ikisinin teknik verilerinin neredeyse aynı olduğunu gördüğüm için.
       
      DİĞER BİR SORUN İSE ALDIĞIM YAĞ ORJİNAL Mİ?
      Bazı satın alma yorumlarında evet orjinal arkada çift etiket, altını kaldırınca diğer etiket çıkıyor ya da hologramı var olarak görüyoruz ANCAK bunu yapmak en kolayı günümüz teknolojisinde ve taklit edilebilir.
      PEKİ NASIL ANLAYACAĞIZ YADA İNTERNETTEN GÜVENİP NASIL ALACAĞIZ?
      Ben internet sitelerinden alışveriş yaparken öncelikle satıcılara bakıyorum ve güvendiğim Altun Petrol veya Tozlu Madeni yağ satıcı isimlerini tercih ediyorum.
      Ya da benim yaptığım gibi; ürün gelir, faturası gelir, faturasına bakılır ve distiribütor aranır. 
      Şöyle ki ben ilk Motul yağını aldığımda, Motul Türkiye distiribütorünü aradım ve internetten yağ aldığımı fatura adı X olan firmanın sizin bayiniz olup olmadığını öğrenmek istiyorum dediğimde kendileri sağolsunlar cevapladılar ve evet bizi bayimiz güvenebilirsiniz şeklinde cevap verdiler.
       
      Bu araştırmayı yapmam belki 1-2 ayımı aldım ve okuyup incelemek hoşuma gidiyor.
      Ben de bir Golf sahibi olarak sizlerle paylaşmak istedim, yardımcı olmak ve herkesin bu bilgilere ulaşmasını istedim ve emin olun ekran görüntüleri almak, incelemek, bu yazıyı yazmak 4-5 saatimi aldı iyi bir şekilde açıklamak için. Daha önce de filtreler ile ilgili aynı şekilde bir konu açmış ve paylaşmıştım.
       
      Bu kadar emeğe artık bir teşekkürü çok görmeyin derim
      Benim de karşılatığım problemlerde sorularda siz de yazar beni ve herkesi bilgilendirirseniz sevirim.
       
      İyi Forumlar.
    • Yazan: Ker9m
      Merhaba herkese internette gezinirken golf 6 , Jetta mk6 ,Scirocco gibi araçlarda arka park lambalarıyla beraber sinyal yaptıklarını gördüm bunun için vagcan pro vb. başka birşey mi gerekiyor yoksa vagcomla yapılabiliyor mu?
    • Yazan: Golfist34
      2012 a3ümü sattım golfe geçtim araç dolu hayalet dsg falan yeni aldığım için ne yapacağımı bilmiyorum öncelikle jantları çok çirkin geliyor değiştirmek istiyorum öneriniz ne olur proterio düşünüyorum yan sanayi problem yaratır mı ? 17inçden 18e geçeceğim rahatsız eder mi?
    • Yazan: Dodo
      Aracim tek J ledli, Highline oldugu icin cift J yapmak soket degisimi gerekiyor, sizce deger mi? Performans kaybi olur mu?? 



×
×
  • Yeni Oluştur...