Jump to content

Recommended Posts

Merhaba arkadaşlar,

akü değişim sürecimi yazdım bilgi paylaşımı için,

Son servise gittiğimde akümün zayıfladığını söylemişlerdi bundan yaklaşık iki ay önce, bu sabah -6 derecede arabayı güç bela çalıştırdım ve işe geldim öğle arası aracı tekrar çalıştırırken yine çok zorlandı, bende akü değişiminin vaktinin geldiğini anladım ve 

https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/urunler/varta-blue-dynamic-efb/560-500-064

bu aküyü taktırdım, 625 TL ödedim,

aküyü ilk taktıktan sonra akü zayıf uyarısı aldım biraz kullanınca tekrar uyarı almadım,

aküyü taktıktan sonra usta OBD den bağlanıp akü bilgilerini kodlarken ilginç bir ayrıntı farkettik, 

akü EFB olmasına rağmen farklı kodlanmıştı, amper değeri 60 A olmasına rağmen 68 A kodlanmıştı,

bu bilgileri doğru bilgiler ile değiştirince motor çalışırken ki şarj gerilimi 14.0 iken 14.5 - 14.7 aralığına çıktı. 

Not: araçla akü almak için yola çıkınca motor ışığı yandı, aküden olduğunu düşünüp durmadım, düşündüğüm gibi de çıktı, akü takıp hataları temizleyince tekrar ışık yanmadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gönderildi: (düzenlendi)

@biycash

Hayırlı olsun 

Start stop un devreye girmemesi durumunu kaç ay yaşadınız?

O da 2 ay mı?

Benim Eylül'de start stop devre dışı kalmaya başladı 

Ordan bu yana 3,5 - 4 ay oldu 

Dış sıcaklık 1 derece de falan halen tık hemen çalışıyor! Bu arada aracı alalı tam 2 yıl oldu...(13 Ocak 2018 ...trafiğe çıkış)

3 yılı tamamlayıp bu şekilde startstopsuz bana kalsa idare ederim ...(start stop olmasada olur)

Bakalım ne zaman vefat edecek ?

tarihinde Savatage tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim son 1 aydır hiç çalışmadı start-stop, 

Benim araç 2013 model ilk, üzerinde orjinal fabrika çıkış aküsü vardı. 2013 üretim yazıyor dedi aküyü takan usta. Bu sebepten kendini çabuk koyvermiş olabilir benimisi :)

Bence senin start stop havalar ısınınca yada biraz uzun yol yapınca çalışır, 2 yıl biraz erken geldi bana.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hazır konu açılmışken bende tecrübemi ve sorumu yazayım

aracım 2015 1.2 tsi manuel golf dün trafikte ışıklarda dururken start stop devreye girdi ve araç stop etti ve bir daha çalışmadı.bu zamana kadar akü bitme uyarısı vermedi hatta ekim ayında aracımı yıllık bakıma soktuğumda akünün durumu iyi demişlerdi.araç stop ettiğinde dörtlüleri yakacak yada bagajı açacak kadar dahi araçta elektrik yoktu.el freni çalışmıyordu.Hemen vw yol yardımı aradım 30-40 dk içinde bulunduğum yere gelip aküyü şarj edip start stobu kapalı bir şekilde aracı bir servise teslim etmem istendi. Bana en yakın olan uzay otoya gittim servis kapalı olduğundan aracı güvenliğe teslim ettim.ertesi gün aracı teslim aldım takılan akü ve ücreti şu şekide  

bir de akü bitince elektronik el freninin çalışmaması doğal mı yokuş yukarı bir yerde bu durumda kalsam ne yapmam gerekir?

Screenshot_6.png

Screenshot_5.png

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, biycash yazdı:

Merhaba arkadaşlar,

akü değişim sürecimi yazdım bilgi paylaşımı için,

Son servise gittiğimde akümün zayıfladığını söylemişlerdi bundan yaklaşık iki ay önce, bu sabah -6 derecede arabayı güç bela çalıştırdım ve işe geldim öğle arası aracı tekrar çalıştırırken yine çok zorlandı, bende akü değişiminin vaktinin geldiğini anladım ve 

https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/urunler/varta-blue-dynamic-efb/560-500-064

bu aküyü taktırdım, 625 TL ödedim,

aküyü ilk taktıktan sonra akü zayıf uyarısı aldım biraz kullanınca tekrar uyarı almadım,

aküyü taktıktan sonra usta OBD den bağlanıp akü bilgilerini kodlarken ilginç bir ayrıntı farkettik, 

akü EFB olmasına rağmen farklı kodlanmıştı, amper değeri 60 A olmasına rağmen 68 A kodlanmıştı,

bu bilgileri doğru bilgiler ile değiştirince motor çalışırken ki şarj gerilimi 14.0 iken 14.5 - 14.7 aralığına çıktı. 

Not: araçla akü almak için yola çıkınca motor ışığı yandı, aküden olduğunu düşünüp durmadım, düşündüğüm gibi de çıktı, akü takıp hataları temizleyince tekrar ışık yanmadı.

Araç benzinli mi dizel mi..? Sökülen orjinal akünü amperi kaçtı..? 

60ah’lık Varta EFB akü için fiyat sanki biraz yüksek gibi., aynı marka akünün Varta EFB 70ah olanı 500-600 arasında satılıyor.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
30 dakika önce, zamir84 yazdı:

@forzaGilles araç benzinli 1.2 tsi önceki akümde 59ah dı.

Size verilen garanti belgesinin üzerinde yazan 14 haneli kodu Varta Türkiye distribütörü olan karat güç sitesine girerek akünün üretim tarihini öğrene biliyorsunuz., http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama 

Bu sayede bayat akü mü satmışlar., taze akü mü takılmış öğreneblirsiniz., kodu yazınca Q2 2019 veya Q4 2019 gibi bir yazı çıkar., bunun anlamı Q1 yılın ilk üç ayı (ocak-şubat-mart) Q2 (mart-nisan-mayıs) diye devam eder.. Gün/Ay/Yıl olarak tam üretim tarihini öğrenmek isterseniz distribütörü arayıp müşteri hizmetlerine garanti kartında yazan 14 haneli kodu söylediğinizde tam tarihi öğrene biliyorsunuz., oldukça ilgililer yardım konusunda.. Fiyat biraz pahalı vermişler ama 3-5 fazla çok önemli değil önemli olan akünün bayat olmaması 3-4 aydan eski akü almayın..!!

Akünün raf ömrü 2 yıl derler fakat bekleyen akü gün geçtikçe şarjı düşer., bekleye bekleye yeni bile olsa vaad ettiği performansı veremez., 4-5 aydan eski olam akü araca takılmadan önce şarj edilmelidir.. bunu yapan kişi sayısı bir elin parmağını geçmez.. sinirlenirler ben 30 senedir akü işindeyim der..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles hocam gönderdiğiniz sitede Akünüzün üzerinde yazan 14 haneli barkod/seri numarasını aşağıdaki alana girerek sorgulayabilirsiniz. Raf ömrü, model ve marka bilgilerine ulaşabileceksiniz yazıyor ama fotolar net olmasada bu 3 koduda denedim üretim yılı çıkmıyor.

image.thumb.png.f106a504f86e72cbd485c6d9b0a17dd3.png

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gönderildi: (düzenlendi)

Android veya ios barkod/karekod okuma uygulaması indirip telefonla direk kare kodu okutun...orada çıkan kodu girince olabilir.

tarihinde Savatage tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, zamir84 yazdı:

 

bir de akü bitince elektronik el freninin çalışmaması doğal mı yokuş yukarı bir yerde bu durumda kalsam ne yapmam gerekir?

Screenshot_6.png

Screenshot_5.png

Yokuş yukarı bir durumda kaldığınızda vitesi 1e alıp ayağınızı frenden yavaşca çekerek askıda kalması sağlanabilir.

Ama tam güvenli bir çözüm değil. Eğim oranı fazla ise araç vitesten kurtulabilir. O esnada etraftan yardım isteyip taş vb şeyler lastik altına koymaktan başka çare yok gibi.

Tüm bu önlemlere rağmen öyle bir durumda araçtan inmeyip frene basmaya devam ederek yol yardımı beklemek en sağlamcı çözüm olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gönderildi: (düzenlendi)
8 dakika önce, Savatage yazdı:

Android veya ios barkod/karekod okuma uygulaması indirip telefonla direk kare kodu okutun...orada çıkan kodu girince olabilir.

Hocam okuttum bu çıktı

205# 000 915 105 EB    #0593207  #322129818#21051920*205 VAO6J5L5B16*=

Pardon yanlış oldu, barkod net olmadığı için uygulama rakamları çıkarmış

tarihinde Kysr038 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gönderildi: (düzenlendi)
44 dakika önce, zamir84 yazdı:

@forzaGilles hocam gönderdiğiniz sitede Akünüzün üzerinde yazan 14 haneli barkod/seri numarasını aşağıdaki alana girerek sorgulayabilirsiniz. Raf ömrü, model ve marka bilgilerine ulaşabileceksiniz yazıyor ama fotolar net olmasada bu 3 koduda denedim üretim yılı çıkmıyor.

image.thumb.png.f106a504f86e72cbd485c6d9b0a17dd3.png

Hocam yanlış koda balıyorsunuz benim söylediğim size verilen garanti kartının üzerinde yazar., 14 haneden oluşan rakam ve harflarden oluşur., bu sizin paylaştığınız kod akünün BEM kodudur., bu kod aküyü araca tanıtmak için kullanılır bu farklı bişey.!! 

Kare kodu okutmakla çıkmaz., karar güç sitesine girip oraya garanti belgesinde yazanı yazmalısınız; http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama

Demek istediğim ile alakalı örnek resim., örnek resme bakınız garanti kartındaki 14 haneli kod., aynı kod akünün üzerine de kazınmıştır inceleyiniz;

34DE3843-1DAC-4F3B-AB4E-97B50C9ED227.jpeg.55fec2992f24677779c17ddafc76ef70.jpeg 

tarihinde forzaGilles tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Kysr038 siz de mi yeni akü aldınız., dışardan aldıysanız bir üstte yazdım ama akü servisten alınma ise üretim tarihi akünün eski (-) kutup başının üzerinde yazar., örneğin 4517 yazarsa bu 2017’nin 45. haftası üretilmiş anlaöına geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gönderildi: (düzenlendi)

@zamir84 Hocam bir karışıklık olmuş., ben konuyu açan arkadaşa cevap yazdım ama onun yazacağı cevabı siz cevaplamışsınız., sonrasında ben de dikkat etmemişim sanki o arkadaş ile konuşuyoruz derken işler karışmış :) 

Serviste satılan akülerde durum farklı.!! Siz aküyü serviste taktırdığınız için akünün üretim tarihi için akünün eksi (-) kutup başına bakacaksınız.!! Akünün eski (-) kutup başında; misal 32/19 diye yazıyorsa., bu akünün 2019’un 32. haftası üretildiği anlamına gelir.. Zaten servisler de bekleyen eski tarihli akü zor olur.. sürekli sürkilasyon olduğundan ellerinde kolay kolay beklemez..

tarihinde forzaGilles tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@forzaGilleshocam sorunuza başka yerden cevap gelmiş ama bende cevaplayayım, araç 1.2 tsi 2013 cmf. üzerinde ki akü 59 A di, bizde 60 A taktık. Fiyat konusunda araştırma şansım olmadı fazla, ama bana verilen fiyatlarda 70A EFB akü için 700 TL istediler, 60 A EFB için de 625 TL istediler, birde 60 A AGM akü için 750 TL dediler. Benimde durum acil olduğu için hiç üstelemedim, zire bu aralar eskişehirde sabahları -6  -8 derecelerde çıkıyorum yola, bu derecelerde 6 senelik akü beni yolda bırakır diye düşündüm.

akünün tarihi konusunda verdiğin diğer bilgiler içinde ayrıca teşekkürler bende bakıp buraya yazacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles Selamın aleyküm benim 2015 golf 1.2 aracımın aküsü nisan ayında birden bitti bana 2018'in haziran tarihli varta aküsünü 800 tl ye taktılar ne kadar uğraştıysam da birtürlü bayat akü taktıklarını ikna edemedim ellerinde ki en güncel akü bana taktıkları gibi 11 aylıktı doğuş a şikayet ettim oradan da bir sonuç çıkmadı geçtiğimiz ay arabam çalışmadı kapıları dahi açamadım aracın o derece bitmiş yine yetkili servise gitti araç ertesi gün teslim ettiler ve hiç bir sorun olmadığını akünün canavar gibi olduğunu söylediler bende madem canavar niye bitti soğuk havayı görünce dedim bilemiyoruz bütün testleri yaptık herhangi bir sorunla karşılamadık dediler aracı aldım yine doğuş a şikayet ettim yine hüsran ile sonuçlandı sosyal ortam ve şikayet edebildiğim her yere sizi şikayet edeceğim dediğimde istediğiniz yere şikayet edebilirsiniz siz bilirsiniz cümleler kuruldu anladım ki ne kadar çok uğraş versem de bir sonuca ulaşamayacağımı anlamış oldum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gönderildi: (düzenlendi)
9 saat önce, ismailtnc yazdı:

@forzaGilles Selamın aleyküm benim 2015 golf 1.2 aracımın aküsü nisan ayında birden bitti bana 2018'in haziran tarihli varta aküsünü 800 tl ye taktılar ne kadar uğraştıysam da birtürlü bayat akü taktıklarını ikna edemedim ellerinde ki en güncel akü bana taktıkları gibi 11 aylıktı doğuş a şikayet ettim oradan da bir sonuç çıkmadı geçtiğimiz ay arabam çalışmadı kapıları dahi açamadım aracın o derece bitmiş yine yetkili servise gitti araç ertesi gün teslim ettiler ve hiç bir sorun olmadığını akünün canavar gibi olduğunu söylediler bende madem canavar niye bitti soğuk havayı görünce dedim bilemiyoruz bütün testleri yaptık herhangi bir sorunla karşılamadık dediler aracı aldım yine doğuş a şikayet ettim yine hüsran ile sonuçlandı sosyal ortam ve şikayet edebildiğim her yere sizi şikayet edeceğim dediğimde istediğiniz yere şikayet edebilirsiniz siz bilirsiniz cümleler kuruldu anladım ki ne kadar çok uğraş versem de bir sonuca ulaşamayacağımı anlamış oldum

Diyecek söz çok fazla ama ne desek boş.,

Akü üreticileri hiç kullanılmamış sıfır akü için raf ömrü 2 yıl der., fakat 3-4 aydan fazla rafta veya depoda bekleyen akü montaj öncesi şarj edilmesi gerekir., Bu sebebten önce üretim tarihini kontrol edip öyle taktırmak gerekli.,

Genelde bu tip şeyler dışarda daha çok rastlanır., serviste genelde sirkülasyon çok olduğundan depoda pek beklemeye vakit kalmaz., Ama malesef kötü niyetli kişiler nerde olursa olsun biyerden çıkıyor., 

Üretim tarihi, bayat akü vs. böyle şeyleri müşteri ne bilsin, yok zaten bilmesine de gerek yok.. Marketten süt almıyoruz ki tarihine bakalım..

Gerçi orda da oluyor bir gün tanınmış bir marketten teneke kutu soğuk çay aldım., ödemeyi yaptım çıktım., dışarısı sıcaktan kavruluyor., bir yudum aldım baktım tadı kötü., kutunun dibindeki tarihine baktım tarihi geçmiş., içeri girdim değiştirmek için., müdürü çağırdılar., tenekenin dibinde T.E.T.T (tavsiye edilen tüketim tarihi) yazısının yanındaki tarihi gösterdim., müdür; efendim orada yazan ürünün üretim tarihidir., bizde bozuk ürün olmaz diye konuşmaya başladı., sinir tepeme çıktı yine de sakin kalıp bildiği şeyi yanlış bildiğini ifade etmeye çalıştım halaa ısrar ediyor., açtım ağzımı ağzıma ne gelirse artık., baktı ki olmuyacak tamam değiştirelim önemli değil beyfendi ama ürün bozuk değil orada yazan üretim tarihi diyee ısrar ediyor., ama yine de dediğinizi yapalım.,

İnsanlarımız böyle öğrenmeye bile açık değiller., 3 kuruşluk içecek., tabii onun o davranışını yanına bırakmadım bazı insanların algılaması düşük olur.. böyle insanlara tabiri caizse anlayana kadar kafasına vura vura anlatacaksın.. 

Konuya dönecek olursam., defalarca ifade ettim., bir kez daha buradan yazayım ki, akü değiştirecek insanlar mağdur olmasın., 

-Serviste satılan akülerde üretim tarihi akünün eksi (-) kutup başını üzerine kazınmıştır., misal 32/18 yazıyorsa bu o akünün 2018 yılının 32. haftası üretilmiş anlamına gelir., 

Dışarda satılan (Varta akülerde) akünün “yan tarafında” 14 haneli bir kod kazınmıştır., aynı kod garanti belgesinde de yazmaktadır., bu kodu Varta Türkiye Distribütörü olan Karat Güç firmasının sitesinde girdiğinizde., açılan sayfada misal veriyorum Q2/2019 yazıyorsa., bu o akünün 2019 yılının 2. çeyreğinde (Nisan-Mayıs-Haziran) üretilmiş anlamına geliyor., 

Q1 (Ocak-Şubay-Mart) 

Q2 (Nisan-Mayıs-Haziran)

Q3 (Temmuz-Ağustos-Eylül) 

Q4 (Ekim-Kasım-Aralık) ayını ifade ediyor.. 

Tam tarihini Gün/Ay/Yıl olarak öğrenmek isteyenler., distribütör firmayı arayıp 14 haneli kodu verdiğinizde., size sistemden bakarak akünün üretim tarihini (gün/ay/yıl) olarak söylüyorlar..!! 

Örnek resim;  

image.png 

34DE3843-1DAC-4F3B-AB4E-97B50C9ED227.jpeg.55fec2992f24677779c17ddafc76ef70.jpeg

 

tarihinde forzaGilles tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: demonare
      Merhabalar,
      Corona sebebiyle evden çıkmıyoruz sevgili golf de otoparkta yatmaya alıştı
      Merak ettiğim nekadar sürede akü boşalır hiç hareket ettirmezsek, illaki hareket ettirmek mi lazım yoksa motoru çalıştırmak kafi midir?
      2017 golf 7.5 1.6tdi highline s&s keyless ilk aküsü duruyor 
    • Yazan: Yucelbro
      herkese iyi akşamlar 
      bir sorunumuz var aracımız golf 7 1.4 tsi
      şehir dışında olduğumdan memlekete bırakmıştım aracımı ve babam bu süre zarfında haftada bir çalıştırmış aracın aküsü bitmesin diye
      ancak aracımızın aküsü bitmiş en son 20 güne yakın çalıştırmayınca ve kapılar kilitli arabanın ayrıca anahtar kapıları açmıyor kontak sokcak yer yok dolayısı ile kaputu da açamıyoruz 
      başına gelen var mı
      ne yapmamız lazım 

      servisle görüşmeden önce sizlere sormak istedim
    • Yazan: latissimusdorsi
      Merhaba, aracım 3 yılını yeni doldurdu. Edremit D-550 3 şeritli ana yolda gece saat 04 sularında kırmızı ışıkta durdu, start stop devreye girdi, araç sustu. Ancak yeşil yandığında araç çalışmadı; 12 V battery almost empty uyarısını aldım.Gece karanlığında Ana yolda 4lüler bile çalışmıyordu, sıkıntı. Aracın muayeneden 2 gün önce geçtiğini belirteyim.
      Yol yardımını aradım, 20 dkda geldi ve akü kutup başlarına bağlantı yapıp aracı çalıştırdı, İzmir’e devam edip edemeyeceğimi sordum,akünün durumu ne dedim, aracı durdurmayın ancak ne olacağı belli olmaz dedi. Servis 8:30da açılacağından bu saatten önce akü için işlem yapılamayacağını öğrendim.  Yola devam etmek riskli olabilir diye -arızanın tam olarak ne olduğunu bilmediğim için- Edremit çevresinde 30 dk turlayıp, bir benzinliğe girdim. İhtiyaçlar için aracı stop etmek zorundaydım. Ama araç çalışmadı. 8:30a kadar bekleyip yol yardımını aradım ve servise gittik.
      Servis yetkilisine akünün bittiğini soyledim. Önce bir inceleyelim dediler. İnceleme sonrası akünüz bitmiş  değiştireceğiz ancak elimizde yok, beklerseniz Balıkesir’den gelecek dediler. Kabul etmeyince arıza tespit ücreti devreye girdi, bu durumda geri adım atıp beklemeye ve aküyü orda değiştirmeye karar verdim. Saat 14te servisten cikabildim. Takilan aku, Varta 12v 59ma 320ah ve sonuç şu şekilde:

       
      KDV dahil 1010 TL ödeme yaptım. %15 zubizu indirimi. İyi niyet olumsuz. Son bakım serviste yapılmıştı. Toplamda 10 saat yolda kaldım.
      Akünüzü kontrol edin(trip tuşuna uzun basarak), trafik setinizin içinde ne olduğunu bilin. Akü değişimi sonrası akü durumu trip tuşunda SOC —% şeklinde çıkıyor, servis biraz kullanım sonrası düzelecek dedi.
    • Yazan: solucan84
      Merhaba arkadaşlar,
      6 ay önce aldığım 2013 1.4 dsg aracımda 3. kez bir sorun yaşıyorum. Çok canımı sıktı. Bu seferki diğerlerinden daha kötü oldu. 
      Sorun aracı ilk çalıştırdığımda ortaya çıkıyor. Daha önceki iki seferde, aracın uzun süre 1, 1.5 hafta kullanılmamasına bağlıyordum. Fakat dün yine tekrar etti ve 2 gün önce ve hafta sonu epey kullanmıştım. 1,5 - 2 ayda bir bu sorun olmaya devam ediyor. Hemen dün akşama geliyorum.
      Aracımı çalıştırmak için kontağı çevirdim, hiç bir hata yok. Marş verdiğimde araba çalışmadı. Marştan elimi çektiğimde de araba marştaymış gibi çalışmaya çalışıyordu. Sanırım marş vermeyi araç kendisi kontrol ediyor. Daha önce ford focus araç kullanırken özellikle dikkat ettim, marşı çok kısa verseniz bile araç çalışana kadar marş devam ediyor.
      Neyse 1-2 denedim araç çalışmadı çok zorlamadan kontağı kapatıp biraz bekliyorum. Tekrar deniyorum. Akü seviyesine baktım %80. Zaten %90 dan yukarısını hiç görmedim. Aracı aldıktan sonra start stop düzgün çalışmıyor diye aküyü start stop destekli varta akü ile değiştirmiştim. Uzun yol yap dolsun dediler ama dediğim gibi %90 geçmedi hiç.Aracın bakımları da 4 ay önce yapılmıştı.
      Daha önce hiç marş verip çalışmadığı olmamıştı arabanın. Araç üzerinde hava sıcaklığı 4.5 derece görünüyordu. daha soğuklarda sorunsuz çalıştığını hatırlıyorum.
      Bir süre bekledikten sonra tekrar denedim ve önceki iki seferde de olduğu gibi, araç çalıştı fakat yoğun bir titreme ve göstergedeki motor ışığı yanıp sönüyor.Ayrıca orta ekranda start stop hata veriyor.
      Hemen kontağı kapattım 2-3 sn sonra tekrar çalıştırıyorum. Titreme ve motor ışığı yok. Start stop hatası devam ediyor. Dün akşam bu olay başıma geldiği için ilginç bir detay yakaladım. Start stop düğmesinde kapalı ise turuncu, aktifse beyaz ışık yanıyor. İlk titremeli çalıştırmada bu düğme üzerinde hiç ışık yoktu. Ne beyaz ne turuncu ışık. İkinci çalıştırmada beyaz ışık yanıyor ama hata verdiği için çalışmıyordu.
      Bu titremeli çalışma sadece bir kere oluyor. Hemen kapatıyorum ve ikinci çalıştırmada titreme yok. Yok derken daha normal soğuk motor titremesi. Demirciler sitesindeki serviste bu titreme kaynaklı hata kodlarına bakıldı. Akü, devir sensörü ve ikinci ateşleme bobini değiştirildi. Sorun yine devam ediyor görünüyor. Artık yetkili servise gitmeyi düşünüyorum ama sorunun çözümü olacak mı bilemiyorum. sizlerin tecrübelerinizi ve önerilerinizi bekliyorum.
       
       
    • Yazan: armando
      İyi akşamlar arkadaşlar,iş çıkışında marş için kontağı çevirdiğimde çalışmadı ve bir kaç denemeden sonra fren kas katı kesilip arac da çalışmadı,sonrada otoparkta ki başka bir aracın akü şarz kablosuyla biraz çalıştrdıktan sonra arabam çalıştı,hemen bir elektirikceye gidip ölçüm yaptırdım ve voltaj %7 olduğunu ve acilen akü değişimi yapmam gerektiğini ve elinde aynı model akü olduğunu ve fiyatın 550₺ Olduğunu söyledi ve servisten aldığım fiyatın yarı fiyatı,aracımda ki akü varta Agm’dir.konu ile alakalı yardımlarınızı beklerim .iyi akşamlar ?
×
×
  • Yeni Oluştur...