silvershadow

Efsane Üye
Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
9,002
Tepkime puanı
1,285
İsim
Murat İNCİ
Konum
İzmir
31n4.jpg

İlk başta şunu söylemeli. Fabrika verileri sadece ideal koşullarda geçerli olduğu için çeşitli yol, iklim ve yük koşullarına göre yakalanmış ideal verilerdir.

Ekonomi odaklı sürüş bir sürüş alışkanlığı gerektirir ve zevksiz bir sürüş anlamına kesinlikle gelmemelidir.

Fakat aracımızı ödediğimiz fiyat ile karşılığında aldığımız; marka imajı, hissettiğimiz  konfor ve sürüş keyfi ile en önemlisi standart olarak sunulan güvenlik ekipmanlarını göz önünde bulundurmalıyız.

Yakıt ciddi bir öncelik elbette ama kesinlikle az yaksın dersek Bluemotion modeli ideal  ama dahası derseniz  Renault'un dci motoru bu konuda rakipsiz, bunu da kabul ederim.

Fakat ağırlık, güzvenlik, konfor gözeterek bu değerlendirmenin yapılması daha adil olacaktır.

Orijinalden alıntı:  monoto
Arkadaşlar bende 3 ay önce 1.2 midline plus aldım. Şuan 1400 kmdeyim. Golf e tapan biri değilim ama kalitesininde farkındayım. Yakıt tüketimi konusu çok su götürür. Bir çok yanlış anlaşılma var. Mesela herhangi bir aracın fabrika verisini şehir içinde bırakın altında yakmayı tutturduğunu söyleyan varsa hatası vardır. sebebi ise fabrika verilerini laboratuar ortamında, optimum şartlarda yapıldığıdır. Hele birde araç start stoplu ise bu tüketim daha çok sapar. Şimdi golfe çamur atmamak için hayali bir tüketim üzerinden anlatayım. Bir araç şehir içi fabrika verisi 6 lt ise gerçekte 7 lt yakması çok normaldir. Eğer bufabrika verisi 6 lt start stoplu bir araç içinse şehir içi gerçekte 7.5 lt yakması çok normal.

  Şehir içinden kasıt ne ona gelelim. Benim kastım 200 mt bir kırmızı ışık veya engel olan yoldan, tabi yolda bol yokuşların ve inişlerin olduğunu hesaba katalım, birde günlük 3 ve 6 km arası geçmeyen kısa şehir içi yolculuklardan oluşan bir rota. Bu şartlarda benim golfün vites değişim göstergesine uyarsam 7.6lt yakıyor. Bu sürüş tarzı benim hoşuma gittiği için problem yok. Arabadan çok motor sesi duymadan ilerliyorsunuz. Ama şöyle biraz atmosferik gibi sesi duyarak gideyim derseniz 8 lt yi rahatlıkla geçiyor. İşte benimde golften beklediğm buydu.

  Burada bu düşüncemi başka bir araçla destekleyim. Golften öncede 1 seneden fazla 2012 model Astra classic 1.3 cdti kullandım. Bu araçta yakıt tüketimini çok kafaya takmıştım. Dizel astra yukarda belirlediğim şartlarda dikkatli kullanımla şehir içi kışın 8.4 lt yaz şartlarında klimasız 7.5 lt yakıyordu.

  Şimdi birileri sen araba kullanmasını bilmiyorsun diye sorgulayacak. Elbette herkes kendine göre en iyi kullancıdır. Ama şunu belirtirsem zannımca az çok benimde bildiğim ortaya çıkar. 2012 Dizel Astra ile şehirler arası 4.3lt yi, 2011 SuperB 1.6 TDİ ile şehirler arası 4.5lt yi, Getz ile şehirler arası 4.5 lt yi ben yaptım hemde bu değerler anlık değerler değil yol sonunda toplam ortalamadır. Gördüğünüz gibi fabrika verisinden 0.1 veya 0.2 lt sapma ile yakaladım hemde çok kasmadan.

  Burada anlatmak istediğim şehir içi deyip kimi zaman beşiktaş, tophane, eminönü trafiğine girmiş kimi zaman e5 te düşük hızda ama akıcı trafikte ilerleyip ve rotası günlük ene az 50-60 km olan kişiler buraya şehir içi 6 lı değerler yazmak benim gibi şartlarda kısa mesafeli sürüşler yapanlar için biraz yanıltıcı oluyor.

  Elbette bu insanlar yalan söylemiyor. Ama benim şehir içim ile seninki farklı. Ben 7 sene İstanbulda yaşadım. Bunun yanında Konyayada bolca yolum düştü. Konyayı gördüktan sonra farkı gördüm dümdüz yollar ve nisbeten insaflıca yerleştirilmiş lambalardan oluşan trafikle İstanbulda hergün karaköyden tophane trafiği ile beşiktaş oradanda 4 levente gitmek ve aksi istikamette yol almak aynı değil. Yol şehir içinde giçiyor diye illaki şartalr şehir içi değildir.

Bu kadar yorumdan sonra şunu söyleyeyim ben golf 7 1.2 den beklentim kısa mesafeli şehir içi 8lt yi geçmezse iyi çünkü benimle aynı şartlarda golf sınıfı atmosferikler 10lt yi düşmüyor. Dizellerde 6.5 lt yi düşmüyor. Beklentimi haydi haydi karşılıyor çünkü 7.7 lt gibi değerleri yakalamak zor değil. Bunun yanında ayagınızın altında çok çabuk ivmelenebilen bir motorun olması çok güzel. Bence (1.2 midline plus için söylüyorum) fiyat-kalite-yakıt tüketimi-performans-güvenlik açısından en iyi araç. Şu an için tabi. Ama kaliteli yorumu için daha erken çünkü 1400 km deyim.

[link=http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=77345598]Mesajın Orijinali için buraya tıklayınız[/link]
Yakıt Tüketim Verileri üzerine Açıklamalar:

Fabrika verileri araçların tüketimleri için sadece fikir vermek amaçlıdır ve ideal koşullarda elde edilmiş veriler olduğundan yanıltıcı olabilirler.

Genel olarak donanımlar arasında bir fark olmadığı varsayılır. Ancak kesinlikle vardır. Çünkü donanımlar arasında donanım farkına bağlı olarak jant ve lastikleri ebatlarında büyümesine bağlı olarak artmasına; donanımların aracın ağırlığı üzerine ve elektrik tüketimlerinin artışına yol açabilmektedir.

Değerli Cenk Hocam der ki;

Orijinalden alıntı:  cenko32
Hocam sanki ortalamanız yüksekmiş gibi duruyor ancak merak etmeyin yakıt tüketiminiz daha aşağılara inecek.

-Siz aracınıza alışacaksınız,o size.

-Motorunuz 3.000 km'lere geldiğinde,

-Lastikleriniz alışıp yola layığıyla basmaya başladığında,

-Aracınızın yürüyen aksamı birbirine alışınca,

Bir de bakacaksınız ki aynı güzergahta ve şartlarda yakıt tüketiminiz 5- 5,5 litrelere inmiş.

Ben aracımı kısa mesafelerde kullanıyorum (2-3 km),garibim tam ısınacak ben kontağı kapatıyorum, üzerine yokuş falan çıkıyorum, bunlara rağmen şehir içi tüketimim 5,9 ltr. 

Aracınızın keyfini çıkarın, kullandıkça herşey daha iyi oluyor.
Turbonun devreye girdiği 1500 devir ile  1000 devir arasında bir yerlerde yumuşak ve ağırbaşlı olan motor

Gaz pedalının tepkisiz dediğiniz kısmı burasıdır ve asıl amacı ekonomidir.

1500 ila 1750 devir arası karakteri değişir

vites 1750 -2000 devir aralığında değiştirmek uygundur.

Ben elbette yol durumuna bağlı olmak kaydıyla normal koşullarda 1750 devir civarında değiştiririm.

CC ile rekoruma daha yaklaşan dahi olmadı...

Yalnız bir konuda dikkat çekmek isterim.

Düşük devirli veya devirsiz araç kullanmak,  yüksek devirli kullanmaktan daha fazla zarar verir motor ve yürüyen aksam parçalarına.

Aman dikkat...

O Aşağıda gördüğünüz yakıt değerleri bana ait...

5000 km'yi devirdikten ve Cruise Controlü layıkıyla kullanmaya başladıktan kısacası Haydar Hocamın eşsiz tabiriyle "aracın dilini çözdükten sonra" mümkün...

Benim ilk aldığım günden beri ECO önerilerim kapalı. Fakat kapalı olsa da vites değiştirme önerileri devam eder.

"kapattım çünkü  bildiğim şeyi bana söylenmesinden hoşlanmıyorum herkes gibi"...[sm=evillol.gif]

Lastik ve jant daha küçük olduğundan iddia ediyorum Midline Plus ile daha iyi değerler yakalanabilir.

Klima ve birden fazla yolcu ile her 25 kg için 0.5 ila 1 litre her 100 km'de fark edecektir.

Haydar Hocam ile de defalarca bu konuyu görüşmüşüzdür.

Hiç kimseyi kandırmaya çalışmıyoruz burada... Gayemiz doğru bilgi ve yorum... Sürç-i lisan edersem mutlaka düzeltsinler beni mutluluk duyarım...

Ama özel durumlara ait tüketimleri de yine açıklama yaparak paylaşmışlığım da oldukça fazla.

Haydar Hocamın bilgi görgü ve tecrübesine saygımızı sunarak kendisinin iyi niyetinden şüphe etmediğim için müsaade ederse hakkımdaki ifadesini incelterek şu biçimde ifade etmek mümkündür belki de?

"Paylaşılan değerler elbette geneli yansıtacak her defasında tutturulacak değerler değildir.

Genellikle yükselti, rakım farkı çok fazla olmayan, bagajsız ya da çok az bagajla, maksimum iki kişi elde edilmiş değerlerdir."

TDI ile bu değerlerin altına elbette inilir ama aradaki fark 12 bin liralık farka değmeyecek kadar düşüktür. TDI ekonomik gücüm olsa benim de almayı isteyeceğim araçtır.

Ama çekirdek aile modelinde hafta sonları kullanmak için genelde şehir içi ara sıra şehir dışı güzergahta kullanılacaksa kesinlikle 1.2 TSI yeterli...

Bu değerlerin baştaki deneyim ve araç durum donanımıyla ve tamamen ideal yol ve araç koşullarında gerçekleştiğini mutlaka söylemeliyim.

Söz gelimi Bagajımda bir kağıt havlu, 1lt camsil, 2-3 parça bezden başka tamamen boş olduğunu...

Yakıt tüketimine etkileri kesinleşen lastik havalarına özellikle dikkat ettiğimi (29 psi şehir içinde şehir dışında ise 33 psi olduğunu belirtmeliyim.

Uzun süreli tüketimim 6 litre.. Çok uzun sürede daha aşağılara da inecektir.

İlk başlarda 7.5 larda geziniyordu... Zamanla aracın parçaları alıştıkça ve ben araca alıştıkça artık bu "özel durumlar haricinde" ortalamaları hiç görmüyorum.

Olmaz dediler ama kaçkar dağlarından falan inmediğim kesin olan Muğla - İzmir arası güzergahı belli olan 204 km'lik mesafede 3.9 litre yaklaşık 16 kuruş ortalamayı tutturdum

İster Highline ister Confortline isterse Midline Plus olsun ama  yeter ki Golf olsun...

Donanımına bağlı olmaksızın kalite ve güvenliği donanıma bağlı olmaksızın standart olarak sunması beni ilk cezbeden konulardı...

Aracınızı kullandıkça yeni yeni özelliklerinin varlığını keşfedecek, bu özellikleri kullanma yetileri geliştireceksiniz.

Ben neredeyse 11 aydır kullanıyorum ama daha bir kaç gün önce bile yeni bir şey keşfettim...

Galiba keşfetmeye de devam edeceğim...

Cruise Control ile ilgili çok şey var aslında...

Söz gelimi erteleme tuşu veya frene basarak stand by durumuna geçer.

Kayıtlı olan hız silinmez Res tuşuna  basarak tekrar  aktive olur.

Rekora geri dönersem...

Yolculuğumuz gündüz saatlerinde olsaydı rekorumu 0,1-0,2 lt aşağılara çekmek mümkün olabilirdi.

İlk başta en büyük güçlük 6 ileri vitese alışmaktır. Zamanla oluyor.

Sonra aracın belli bir kilometreye gelmesi, parçalarının birbirlerine alışmış olması gerekli.

Motor sesini hiç duymadığınız için kulak vererek devirlendiğini anlamak imkansız.

Ancak ve ancak yol, gaza basış kuvvetiniz, yük/yolcu durumun abağlı olarak devir göstergesini takip ede ede vites değiştirme yetiniz gelişiyor.

Sonra yolun durumuna göre vites düşürmeniz gereken yer ve zamanları tayin etmek lazım. Şöyle ki eğer yokuş çıkmaya başladıysanız 1750-1850 devir aralığı 6. viteste korumak zor bu nedenle eğer uzun bir yokuşsa yokuşa girişte 5'e çekerim. kısa bir yokuşsa biraz hızlanır sonra hafif hafif ayağımı gazdan çekerek motoru zorlamadan yokuşu çıkarım.

Cruise control en büyük yardımcımdı elbette, ama doğru kullanmazsanız yakıt tüketimini arttırabilir.



İlk ve en önemli etken kullanıcı ve araç uyumudur.

Kullanıcının aracı tanıması, aracın özelliklerine göre onu kullanması son derece önemlidir.

Paylaşılan veriler son derece subjektiftir.

Yakıt Tüketimine etki eden etmenler:

1. Aracın motor hacmi ve yakıt türü

2. Aracın Şanzıman türü

3. Yol ve iklim koşulları

4. Trafik yoğunluğu durumu

5. Aracın yük ve yolcu durumu

6. Lastik ebat ve basınçları

7. Makul devirde ve hızda kullanılması

8. Uzun mesafenin ölçüt olması/ değerlendirmede gözetilmesi.

9. Hız sabitleyici kullanılması

10. Aracın ilk 5000 km.de oluşu

11.Yüksek elektrik tüketimine sahip Klima, rezistanslı ısıtıcılar, farlar vb. tüketicilerin varlığı.

Bu liste uzayıp gider. Herkes bu listeye kendince birkaç ekleme yapabilir veya sayılanlardan bir kısmını da detaylandirabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

scknklc

Üye
Üye
Katılım
4 Eyl 2015
Mesajlar
97
Tepkime puanı
34
İsim
Seçkin
Konum
Malatya
Değerli hocalarım, büyüklerim bu ekranı nasıl kullanırız? Bunu kullanarak yakıt tasarrufu yapmamız mümkün mü?

2076_f0725354efbde44d240ae091369a1d8cdf77125b.jpg

 

maniax

Uzman Üye
Üye
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
2,154
Tepkime puanı
16
İsim
Murat
Konum
Ankara
@scknklc

hocam bu think blue trainer olarak geçer. siz gaza bastıkça puan düşer. ekonomik sürüşle beraber puanınız yukselir, o soldaki daire mavileşir. psikolojik bir araçtır kendisi. yakıt ekonomisi yaptırmaz ama yapmanıza katkida bulunur :)

 

scknklc

Üye
Üye
Katılım
4 Eyl 2015
Mesajlar
97
Tepkime puanı
34
İsim
Seçkin
Konum
Malatya
@maniax

Teşekkürler hocam o zaman sadece nasıl sürüş yaptıgım konusunda bilgi veriyor gibi

 

maniax

Uzman Üye
Üye
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
2,154
Tepkime puanı
16
İsim
Murat
Konum
Ankara
scknklc dedi:
@maniax

Teşekkürler hocam o zaman sadece nasıl sürüş yaptıgım konusunda bilgi veriyor gibi
aynen hocam. onun yerine önünüze anlık tüketimi de açarsanız aynı işlevi görüyo :D

 

Üst Alt