1,6 TDI Yakıt Tüketimi hk.



Hele de araçta başka birisi daha varsa, Gazı kökleyip de o hıza gelince araç birden ivme kesince, şaşkınlık ve merak uyandırıyor 😁
Araç dsg ise tuşa basmadan limitör iptal olmuyor, yüzde yüz bassan dahi duruyor değişik oluyor :D

 
CC nin bence en güzel yanı radara düşme endişeniz de yok. Hatta ACC olanından varsa değme keyfime 😂 ama bir kısmet olmadı öyle araç kullanmak.
Cruise control + Acc + şerit takip + dsg ??

Bunlar var diye Arabayı ben kullanmıycaksam alırım TCDD den bir bilet söğütlüçeşmede inerim ordan kadıköy 12 dakka....

Yada artık sürücü icin uyku modu da gelistirsinler oldu olacak ,,, araba götürsün istanbula kadar....çok gerekli durumda araba uyandırsın sürücüyü..

 
Değerli VW Golf Severler, yakıt sarfiyatı konusu önemli. Çünkü bir çoğumuzun otomobil seçiminde başa koyduğumuz bir kriter bu. Konu hakkında, üyelerimiz kendi deneyim ve gözlemlerini aktarıp bir çok yorum yapmışlar. Konunun bilinmezlik içermesinin en büyük nedeni, fikrimce yetkili servis sisteminin müşteriyi tatmin edicilikten uzak kalan yetersizliği. 2016 model (MK7), 1,6 TDI, BueMotion, Otomatik Golf almıştım 3 yıl önce. Tüm Teknik verilerini inceleyip fiat/tüketim/konfor/güvenlik kriterleri dengesi içinde seçmiştim bu modeli. Şehir içi 4,2 l/100km, şehir dışı 3,6 l/100km olarak belirtiliyordu tüketim değerleri. Doğuş'tan aldıktan sonra, gerek rodajda gerek rodaj sonrası çoğu zaman test ettim. Gerçekten bu değerleri doğruluyordu Golf; normal yük koşullarında (2-3 kişi + 50kg kadar bagaj ile). Ancak 1,5 yıldır yaklaşık 1-1,5 l daha çok yakar oldu 100km'de. Servise gittiğimde, şikayetimi dile getirdim. Kompresyonun ölçülmesini, enjektörlerin, filtre ve kompresör aksamının, vs kontrol edilmesini, bu artışın nedeninin rapor edilmesini istedim. "Biz onu yapamayız. Mutad bakım prosedürünü uygular, bir olumsuzluk durumunda size bildiririz." den başka bir karşılık alamadım.  Bakım soununda, nelerin yapıldığını açık şekilde belirten bir rapor da vermiyorlar. Kaç defa anlattım; bu tür şaibelerden kurtulmanın yolu şeffaf olmaktır; servis sırasında test cihazlarından aldığınız çıktıları, diagnostic verileri müşteriye verin, müşteriyi her bakımdan iç rahatlığı ile gönderin; vs diye. Sonuç değişmedi. Buna burada bir çok Golf kullanıcısının da konu hakkındaki yazdıklarını ekleyin. Ortaya çıkan şey "bilinmezlik"! İşte insanı servise güvensiz yapan, arabaya olan ilgisini soğutan budur; "bilinmezlik", "bilinemezlik"! Oysa, böyle bir durum Kabul edilemez. Her sonucun bir nedeni vardır. Probleme tanı konur, analiz edilir ve çözüm üretilir. Bilim ve tekniğin temeli ve gereği budur. Bu durumu, VW nezdinde, servis anlayışı, eksikliği veya zaafı bakımından daha geniş ölçekli soruşturmak, şikayet konusu yapmak, hak aramak, vs gerekiyor.

ABD'nin VW'ı zararlı ekzos emisyonu için zorladığı durumu ele alalım. Seviste, izleme bölmesinden de gözlemlesek, hangi yazılımın yüklendiğini, "upgrade" veya "update" edildiğini, hangi parametrelerle oynandığını vs anlamak olanaksız.  Bir üyemizin bahsettiği gibi, bundan öte, 2. el satışları olan bir firmanın ne kadar etik durabileceği veya VW'ın hangi politikaları doğrultusunda davranıldığını da hesaplamak gibi; yalnız büyük bedeller ödeyerek değil, aynı zamanda karamsarlık yaratan bir sorular yumağı içinde boğuşmakla da cezalandırılıyoruz.

Belki, burada akıl yürütme ile "bilinmezlikler" den bazılarını elimine edebiliriz. Yakıt sarfiyatını arttıracak bir değişiklik, zararlı emisyonu düşürür mü? Çok "yakıt = çok emisyon" mantığıyla düşünürsek, yanıt "hayır" olmalı. Yani, eğer piyasada belli limitin üzerinde, yasal mevzuata aykırı zehirli emisyon salan versiyonları varsa, bunlar üzerinde, bu emisyonu iyileştirici mahiyette  yapılacak değişiklikle "yakıt sarfiyatı artmaz, bilakis azalır" sonucunu çıkarabiliriz sanırım. Böylece hiç olmazsa böyle bir soruyu kafamızdan atabiliriz. Peki, serviste yakıt sarfiyatının artmasına neden olacak bir işlem yapılabilir mi? Elbette. Ama neye hizmet eder, ona bakmalı. Karışımın optimal olmaması sonucu güç kaybı, tork kaybı, motor yağının incelip aşınmanın artması, kısa sürede rektifiye istemesi,vs gibi bir fayda(!) akla gelebilir. elbette başka bir çok komplo teorisi üretilebilir. O "bilinmezlik" insana her türlü senaryoyu ürettirir! VW'in yapması gereken, aynı Samsung gibi, Huawi, Airties gibi, yeni yazılım versiyonlarını (upgrade), ekleri, opsiyonel veya iyileştirici yükseltmeleri (update), vs'yi tüm kullanıcılara istisnasız e-posta veya SMS ile bildirmesi, bilgilendirmesidir! Kullanıcı böylece servise bilinçli gider. Otomobiline yararlı/zararlı bileşenlerden haberi olur; talepte bulunur, vs.

Konu hakkında bir başka önerim şu. ELM327 gibi OBDII portuna bağlanabilen ve sadece diagnostic (teşhis) için kullanılan cihazlarla, bir ölçüde arabanın problemine kullanıcı olarak teşhis koymak mümkün. Ancak bu tür cihazlarla okuyabildiğimiz parametrelerin nominal değerleri ne olmalı; hangi aralıkta bulunmalı; hangi değerler, hangi problemin nedeni olabilir gibi konularda bilgi edinmemiz gerekiyor. Bu bilgilerle, genel olarak otomobil tekniği bilgilerini birleştiren kullanıcılar, kendi koydukları tanıyla, piyasada dürüst iş yapan ustalarla problemleri aşabilir onarımlarını yaptırabirler.

Fikri olan değerli üyelerimizin bu konularda bilgisini rica ediyor, onları etraflı bir tartışmaya davet ediyorum. Böylece, servisi iyileştirecek veya ihtiyacımız olan doğru, güvenilir servis-onarım sorununu çözecek, bizi bilinmezliklerden ve ağır faturalardan kurtaracak sonuçlar üretebilir, birlikte bir tavır belirleyebiliriz.

Saygılarımla,

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İlgilenen olmadı. Ama ben yazayım yine de. Servis istasyonlarına güven yok. Ama diğer yandan, eğitimini imalatçı firmadan layıkıyla almış ustalar da burada çalışıyorlar. Ayrıca garanti dahili ve haricinde de yetkili servislerin avantajları olduğu düşünülürse, köklü bir çözüm bulmak gerek. İlk adım, önceki yazımda belirttiğim gibi, imalatçı firmanın yeni veya ek SW versionlarını detayları ile müşterilerine duyurmaları; nelerin yapılmasının şart olduğu, hangilerinin müşterinin isteğine göre 'upgrade' veya 'update' edileceği bilgilerini her defa ayrıntılarıyla vermesidir. İkinci adım, olgunlaşması gereken ve üzerinde fırsat buldukça kafa yorduğum 'bileşenleri izleyen logger'. Sistem, far RFID tipi pasif kimlik bilgisi içeren etiketlerin, özellikle önemli parçaların üzerine monte edilerek, bunların bir android GSM telefon üzerinden izlenebilmesi mantığına dayanıyor. Fabrikada imalatçı tarafından opsiyonel veya sonradan monte edilir biçimde entegre edilebilir. Üzerinde çalışılıp, bu konuda innovative bir çözüm yaratılabilir. Bugünkü teknolojilerle başarılabilecek bir proje. "Parçayı mı değiştirdiler?", "Hangi parçayı değiştirdiler?" gibi yanıtı bir türlü gönül rahatlığıyla alınamayan sorular böylece bitirilebilir.

 

Geri
Üst Alt