Golf 9 rakibi karşısında


aydancan

Üye
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
293
Tepkime puanı
127
Konum
Bursa
İsim
Can
Selamlar

Otohaber 2018 test yıllığında benzinli 1.5 tsi 150 BG Golf 7;

9 rakibi ile olan karşılaştırmada 1. olmuş.

Bu motor şu an bizde yok,2019 model olarak gelecek,2020 modeller de zaten Golf 8 olacak.

Modeller şunlar:

Audi A3 1.4 TFSI

BMW 1.18

Ford Focus 1.5

Hyundai i30 1.4 T

Mazda 3 Skyactiv G165

Mercedes A200

Opel Astra 1.4 T

Peugeot 308 Puretech 130

Renault Megane TCe 130

VW Golf 1.5 TSİ 150 BG

6,1 lt. ile test tüketimi en düşük motor olmuş.

En yakın rakibin test tüketimi 6.6 lt. olmuş.

 
@DoğanARABACI Doğan hocam forumdaki entrylere baksak yeter diye düşünüyorum. Burası bence Golf sahibi olanlar için oldukça güzel bir örneklem havuzu. Rassal bir zamanda forum ana ekranındaki 8-10 başlığa ve aynı sorundan muzdarip insanlara bakın ne demek istediğim açıkça anlaşılır. Şanzımandan burçlara, yağ eksiltmeden far buğulanmasına, vb. aklıma gelmeyen çoğunluğun yaşadığı ortak sorunlardan bahsedebilirim. Muhakkak ki diğer araçlarda da birçok kronik hata vardır. Lakin çok farklı marka ve modelde araç kullandım, diğer forumlarda da üyeliğim oldu ben bu kadar sorun yaşamadım, bu kadar sorun yaşayan insanı da bir arada görmedim. Belki rastlantı, şans - şanssızlık diyebiliriz ama benim fikrim malesef bu. 

 
@DoğanARABACI Doğan hocam forumdaki entrylere baksak yeter diye düşünüyorum. Burası bence Golf sahibi olanlar için oldukça güzel bir örneklem havuzu. Rassal bir zamanda forum ana ekranındaki 8-10 başlığa ve aynı sorundan muzdarip insanlara bakın ne demek istediğim açıkça anlaşılır. Şanzımandan burçlara, yağ eksiltmeden far buğulanmasına, vb. aklıma gelmeyen çoğunluğun yaşadığı ortak sorunlardan bahsedebilirim. Muhakkak ki diğer araçlarda da birçok kronik hata vardır. Lakin çok farklı marka ve modelde araç kullandım, diğer forumlarda da üyeliğim oldu ben bu kadar sorun yaşamadım, bu kadar sorun yaşayan insanı da bir arada görmedim. Belki rastlantı, şans - şanssızlık diyebiliriz ama benim fikrim malesef bu. 
Golf modelinin Türkiye'de ayrı bir yeri var ve diğer markaların Volkswagen markası kadar forumlara uğrayan bir kullanıcı kitlesi yok malesef. Bu ortamlarda tecrübelerini aktaran insanların çok olması o markanın sorunlu ya da çözülemez sorunları olan bir marka olduğu anlamına gelmez. X marka 1.000 adet araba satabiliyorken, Volkswagen markasının belkide 10.000 adet satıyor olabilir. Diğer yandan Volkswagen markası bayrağı altında bulunan ve aynı parçaları kullanan diğer markaların misal "DSG" gibi aynı ismi kullananarak araç satış yapmaları da bu isim altındaki arıza sayısının çokluğuna katkı sağlamaktadır. 1.000 adet satılan arabada 50 kişi sorun yaşıyorsa arıza oranı %5 şeklinde telaffuz edilmektedir. 10.000 adet satışı gerçekleşen araçlardan 500 tanesi arıza yaptıysa bu oran yine %5 şeklinde telaffuz etmeyi gerektirir. Ancak bu tür mecralarda 50 kişinin dert yanmasıyla 500 kişinin bazı sorunlardan muzdarip olması o markayı daha çok sorunlu mu yapar ? İstatiksel açıdan baktığınızda arıza oranı %5 ama sayısal baktığınızda X markasına oranla Volkswagen markasında 10 kat fazla bir arıza söz konusudur. Burda yanılgıya düşmeyiniz. Çok tutulan çok alınan bir arabaya sahip olduğunuzu hatırlatmak isterim. Keyifli sürüşler.

İyi akşamlar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@serology55 Hocam nezaketiniz ve açıklamanız için teşekkür ederim , şahsen Otomotiv Kalite Mühendisliği yapan biri olarak bizde PPM denen bir oran mevcut , hataların milyonda 1'lik dağılımına bakarız , takiplerim sonucu PPM değeri en düşük olmasa da pozitif yönde olan bir araba olan Golf benim için sorunsuzdur ,  @MSE Muhammed hocamında bahsettiği gibi aracın satış oranları çok fazla ve fiyat endeksinin yukarıda olması çok fazla sansasyona sebep oluyor

 
@serology55 hocam kronik sorunlu araç gördünüz mü? ciddi soruyorum.

bundan önce 1.6 tdi manuel golf 7 kullandım 60.000 km tık demedi sadece bakıma gitti.

şu anda sıfır aldığım golf 7.5 1.4 tsi dsg kullanıyorum 42.000 km oldu. Bakımdan bakıma gitti, geçen gün marş sistemi arızası dedi geçerken baktırdım öylesine vermiş, hafızaya bile kaydetmemiş sonra sıkıntı yaşamadım, dsg’de de sorun yok. 

Daha önce Renault kullandım, her hafta servisteydi araç. Fransız araçlarını kullanıp kronik sıkıntıyı görün hocam. Opel kullanın arıza nedir görün. Tamam golfte yalıtım bazı noktalarda yetersiz kalıyor, dizeli performanslı değil, kavrama bir süre sonra bitiyor vs vs ama bu araba kronik sorunlu değil. Kronik sorun göçen civictir, piston kıran 1.4 motor astradır... otomatik vitesleri kendi kendine çalışıp kaza yapan meganedir.traversleri fabrikasyon arızalı 308’dir. Turbo hortumları yırtılan focustur. 

 
@DoğanARABACI Doğan hocam forumdaki entrylere baksak yeter diye düşünüyorum. Burası bence Golf sahibi olanlar için oldukça güzel bir örneklem havuzu. Rassal bir zamanda forum ana ekranındaki 8-10 başlığa ve aynı sorundan muzdarip insanlara bakın ne demek istediğim açıkça anlaşılır. Şanzımandan burçlara, yağ eksiltmeden far buğulanmasına, vb. aklıma gelmeyen çoğunluğun yaşadığı ortak sorunlardan bahsedebilirim. Muhakkak ki diğer araçlarda da birçok kronik hata vardır. Lakin çok farklı marka ve modelde araç kullandım, diğer forumlarda da üyeliğim oldu ben bu kadar sorun yaşamadım, bu kadar sorun yaşayan insanı da bir arada görmedim. Belki rastlantı, şans - şanssızlık diyebiliriz ama benim fikrim malesef bu. 
Hocam burada entrylere bakarak yapılan yorumlara kıymet verilmiyor ne yazık ki. Kullanıcı Yorumları önemli. Biz kullanıcı olarak gayet mutluyuz. Kaldı ki hayati önem taşıyan kritik bir hata ben duymadım henüz.

 
@serology55 hocam kronik sorunlu araç gördünüz mü? ciddi soruyorum.

bundan önce 1.6 tdi manuel golf 7 kullandım 60.000 km tık demedi sadece bakıma gitti.

şu anda sıfır aldığım golf 7.5 1.4 tsi dsg kullanıyorum 42.000 km oldu. Bakımdan bakıma gitti, geçen gün marş sistemi arızası dedi geçerken baktırdım öylesine vermiş, hafızaya bile kaydetmemiş sonra sıkıntı yaşamadım, dsg’de de sorun yok. 

Daha önce Renault kullandım, her hafta servisteydi araç. Fransız araçlarını kullanıp kronik sıkıntıyı görün hocam. Opel kullanın arıza nedir görün. Tamam golfte yalıtım bazı noktalarda yetersiz kalıyor, dizeli performanslı değil, kavrama bir süre sonra bitiyor vs vs ama bu araba kronik sorunlu değil. Kronik sorun göçen civictir, piston kıran 1.4 motor astradır... otomatik vitesleri kendi kendine çalışıp kaza yapan meganedir.traversleri fabrikasyon arızalı 308’dir. Turbo hortumları yırtılan focustur. 
Kaan bey, Golf dizelin performansı hangi araçlara göre düşük sizce? Golfün piyasada bulunan rakipleri olan focus 3 1.6tdci 115ps ,astra j-k kasa 1.6cdti 136ps,megane 3 dci 105ps,citroen c4 hdi 1.6 hdi 110ps araçları geçmişte uzun dönem kullanmış biri olarak dizel golf ün performansı hakkında yorumum çoğundan iyi olduğudur.Bir diğer etmen volkswagenin aktarma konusundaki başarısıdır.Örnek verirken model ve şanzıman kıyaslamasınıda yapmak gerekir.Performans anlamında aktif olarak iki aracında sahibi olduğum için astra nın bir tık daha önde olduğu doğrudur.Uzak doğulu rakiplerinde hyundai in dizelde çokta performası ile öne çıkmadığı testler tarafından doğrulanmıştır.Honda cephesi için bir yorum yapamıyorum.Saygılarımla

 
@Aksel35 golf dizel kullanmış biri olarak tork nedeniyle ara hızlanmalarda insanın yüzünü kara çıkardığını net bir biçimde söyleyebilirim. Dsg olan bile kurtarmıyor tork eksikliğini, sadece 0-100 hiçbir anlam ifade etmiyor. Hatta gündelik hayatta çoğu zaman tork gerektiren ara hızlanmalar lazım oluyor, ancak o zaman golf yetersiz kalıyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt