Yakıt Tüketimi


araclar 0 a dustukten sonra 50-80 km kadar kullananlar var, ve depo doldururken 53 lt alanlar var

dediginiz gibi her iki arac denememde de ortalama 100 km lik yakit aracda kalsin diye yazilimla ayarlanmis
Ben orası 10 km civarına düştüğünde tedirgin oluyorum bir yerde çok gaza basarsam yakıtı erken bitirirsem, ya yolda kalırsam diye 😀
0 dan sonra aracın daha gidebildiğini bilmiyordum yani.
 

BP Motul ikilisi ile bir tık daha düşmüş gibi. Full trafik dur kalk ve yokuş.
 

Ekli dosyalar

  • E93D7E48-3814-43AD-801F-1CA8F65634EA.jpeg
    E93D7E48-3814-43AD-801F-1CA8F65634EA.jpeg
    125.2 KB · Görüntüleme: 20
  • C088E869-F516-4FD7-818D-7980C80C4ED1.jpeg
    C088E869-F516-4FD7-818D-7980C80C4ED1.jpeg
    123.7 KB · Görüntüleme: 20
  • ABEEAAEB-464B-4540-A2B4-FDC5EE04DEC4.jpeg
    ABEEAAEB-464B-4540-A2B4-FDC5EE04DEC4.jpeg
    134.5 KB · Görüntüleme: 20
Lüleburgaz -pamukkale.
Çanakkale köprüsündende geçisi yaptık.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230709_142437.jpg
    IMG_20230709_142437.jpg
    225.8 KB · Görüntüleme: 25
  • IMG-20230709-WA0008.jpg
    IMG-20230709-WA0008.jpg
    58.3 KB · Görüntüleme: 25
Lüleburgaz -pamukkale.
Çanakkale köprüsündende geçisi yaptık.
200 liraya 3 km avrupa-asya kıta gecişi ....bedava yaniiii

Tüvtürkte perona gir perondan çık
20 metre gecis 1300 lira

Haram ve sevap

Tanımlaması
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@Savatage hocam köprü 200 TL alsın tamamda malkaradan otoyola girdim 125 km yol 75 TL yazdı ordan köprüye bağlandım.Normalde Keşan üstünden gidip hiç otoyol kullanmadan direkt köprüde yapılabiliyor.
Sırf gün gitmesin öğlen otelde olayım gezelim diye yaptım.
Çanakkale'den Çan a saptim resmen köy yolları Balıkesire kadar mahvetti.
Çanakkale İzmir otoyolu yapıp yolu biraz uzatıp ama rahat gitmek en mantıklısı
1000 TL lik HGS yükledim 15 TL yükleme parası aldılar bu da ayrı bir konu.
 
Manuel vites ile dsg arası yakıt tüketim farkı ortalama kaç lt? 1.4 125hp 2015 araçla 1.4 125hp 2016 DSG araç arasında 1 1.5 lt yakıt farkı var :) DSG olan fazla yakıyor ve yetkili servis bakımlı. Öteki manuel olan 50 bin kmdir motul yağ ile dışarıda bakım yapılıyor. Normal midir bu durum?

Yeni konu açmamak adına buradan yazayım dedim.
 
Manuel vites ile dsg arası yakıt tüketim farkı ortalama kaç lt? 1.4 125hp 2015 araçla 1.4 125hp 2016 DSG araç arasında 1 1.5 lt yakıt farkı var :) DSG olan fazla yakıyor ve yetkili servis bakımlı. Öteki manuel olan 50 bin kmdir motul yağ ile dışarıda bakım yapılıyor. Normal midir bu durum?

Yeni konu açmamak adına buradan yazayım dedim.
Çok fazla etken olabilir.
İki aracın tüm ekipmanları ağırlığı sürüş tarzı aynı olduğunda manuel ve DSG arasında bana kalırsa manevra yaparken DSG daha fazla yakar. (Bu arada DSG yaklaşık 25kg ekler.)
Uzun yolda vites farkından dolayı DSG daha az yakar diye düşünüyorum.
Ama ince detaylar, yakıt, kullanılan yağ sürüş tarzı lastik ebat ve basınçları kullanılan yol rakım vs.vs. bunlar da etki edecektir.
 
Son düzenleme:
Çok fazla etken olabilir.
İki aracın tüm ekipmanları ağırlığı sürüş tarzı aynı olduğunda manuel ve DSG arasında bana kalırsa manevra yaparken DSG daha fazla yakar. (Bu arada DSG yaklaşık 25kg ekler.)
Uzun yolda vites farkından dolayı DSG daha az yakar diye düşünüyorum.
Ama ince detaylar, yakıt, kullanılan yağ sürüş tarzı lastik ebat ve basınçları kullanılan yol rakım vs.vs. bunlar da etki edecektir.
Yani şöyle özetleyeyim 2 aracı, birbirine çok yakın diye bu kadar rahat kıyas yaptım.

1) 2015 1.4 TSI 125 HP(czc motor) manuel 90.xxx km
2) 2016 1.4 TSI 125 HP(czc motor) DSG 120.xxx km +sunroof

İlk araç 6 yıldır bizde yaklaşık 50 bin kmdir. Dışarıda hep motul yağ ile bakımını yaptırdım. Ankara şehir içi 6 7 lt arası çok rahat uzun süreli ortalama yapıyordum. Uzun yolda 4-5li değerleri görüyordum sakin sürüşte. Memnundum yani.

İkinci araç yazdan beri bende. Bana kadar yetkili servis bakımlı idi, ben de 120 bin bakımını doğuşta yaptırdım yine. Ek olarak dışarıda basınç tüpü+şanzıman yağı+mekatronik yağı değiştirdim. Lastikler 2023 conti sportcontact5. Yani manuele göre ağır bakımı falan da taze yapılmış :D fakat gel gelelim ki uzun yolda diğeriyle 4-5 lt yakacak kadar sakin kullansam da bu araçta 6 lt altına inemedim hiç uzun yolda. Yani başka etkileyen bir şey mi vardır yoksa DSG mi etkiler böyle? Uzun yolda manuele çekerek sürmeyi bile denedim ama yok olmadı :D
 
Yani şöyle özetleyeyim 2 aracı, birbirine çok yakın diye bu kadar rahat kıyas yaptım.

1) 2015 1.4 TSI 125 HP(czc motor) manuel 90.xxx km
2) 2016 1.4 TSI 125 HP(czc motor) DSG 120.xxx km +sunroof

İlk araç 6 yıldır bizde yaklaşık 50 bin kmdir. Dışarıda hep motul yağ ile bakımını yaptırdım. Ankara şehir içi 6 7 lt arası çok rahat uzun süreli ortalama yapıyordum. Uzun yolda 4-5li değerleri görüyordum sakin sürüşte. Memnundum yani.

İkinci araç yazdan beri bende. Bana kadar yetkili servis bakımlı idi, ben de 120 bin bakımını doğuşta yaptırdım yine. Ek olarak dışarıda basınç tüpü+şanzıman yağı+mekatronik yağı değiştirdim. Lastikler 2023 conti sportcontact5. Yani manuele göre ağır bakımı falan da taze yapılmış :D fakat gel gelelim ki uzun yolda diğeriyle 4-5 lt yakacak kadar sakin kullansam da bu araçta 6 lt altına inemedim hiç uzun yolda. Yani başka etkileyen bir şey mi vardır yoksa DSG mi etkiler böyle? Uzun yolda manuele çekerek sürmeyi bile denedim ama yok olmadı :D
Mevsimsel olabilir. Akü eski yeni fark edebilir..vs biraz bahane gibi oluyor ama
bunu bilmek biraz yorabilir beni. Geçen bir konu vardı. Akü değişimi sonrası araçta titreme.. daha sonra deniyor ki akü cıvartası düşmüş , takoza girmiş, titreşim sebebi de bu sebepleymiş..

Bir psikopatlık yapıp 2 araç alıp birini servise birini dışarıdan kendi temin ettiğim ürünlerle bakımını yapıp kıyas yapmak hep aklımda ancak biri DSG biri manuel olarak düşünmedim hiç.
Bu arada DSG manueli, manuel gibi olmayabilir. Tutunma daha fazla oluyor. Ne kadar da boşa almayın durumunda 0.0 yaktırsa da manuel viteste debriyaj olayı durumu ister istemez etkiler.
Yani teknik veriler bazen tecrübeyle örtüşmeyebilir..
Mevsimsel durumu bir değerlendirin. Yaz kış farkı olabilir.
 
Mevsimsel olabilir. Akü eski yeni fark edebilir..vs biraz bahane gibi oluyor ama
bunu bilmek biraz yorabilir beni. Geçen bir konu vardı. Akü değişimi sonrası araçta titreme.. daha sonra deniyor ki akü cıvartası düşmüş , takoza girmiş, titreşim sebebi de bu sebepleymiş..

Bir psikopatlık yapıp 2 araç alıp birini servise birini dışarıdan kendi temin ettiğim ürünlerle bakımını yapıp kıyas yapmak hep aklımda ancak biri DSG biri manuel olarak düşünmedim hiç.
Bu arada DSG manueli, manuel gibi olmayabilir. Tutunma daha fazla oluyor. Ne kadar da boşa almayın durumunda 0.0 yaktırsa da manuel viteste debriyaj olayı durumu ister istemez etkiler.
Yani teknik veriler bazen tecrübeyle örtüşmeyebilir..
Mevsimsel durumu bir değerlendirin. Yaz kış farkı olabilir.
Hocam onu yazmayı atlamışım :D iki aracın aküyü de yeni varta takmıştım. Birinde 60 diğerinde 70 lik efb varta taktım, bahsettiğim yakıt değerleri aküyü taktıktan sonra yakın zamanlı değerler. Akü faktörünü bile eledik :D

DSG nin manueli ne kadar standart manuel gibi olmasa da belki 0.2 0.3 düşer eder diye düşündüm ama fark göremedim bu şekilde.

Araçları yan yana getirince peş peşe a noktasından b noktasına götüreceğim 2 şöförlü şekilde. Mümkün olduğunca yakın hızda, aynı yolda aynı anda ilerlemiş olacak.

Yani farklılık olarak manuel olanda motul yağ+filtron filtre kullandım hep. DSG olanda Castrol yağ+servis filtresi kullanıldı. Son aylarda KN kutu içi filtre taktım DSG olana.
Motul yağ castrole göre az yaktırma gibi bariz bir şey katamaz diye düşünüyorum. Acaba kn kutu içi filtre mi fazla yaktırıyor?
 
@mustafacagri bunu ayrı bir konu açmak lazım.
Depoyu da eşitleyin. Lastik basınçları vs.. net sonuç zor gibi. Bi bakarsınız sensörün biri değeri düşük diğeri fazla okuyordur ondan fark ediyordur. Deneyip gözlemlemek gerekiyor. Kolay gelsin.
 
@mustafacagri bunu ayrı bir konu açmak lazım.
Depoyu da eşitleyin. Lastik basınçları vs.. net sonuç zor gibi. Bi bakarsınız sensörün biri değeri düşük diğeri fazla okuyordur ondan fark ediyordur. Deneyip gözlemlemek gerekiyor. Kolay gelsin.
Kesinlikle hocam. Bu tarz konu aradım ama bulamadım. O sebeple bu başlıktan devam etmiştim. Dediğim testi yapabilirsem yeni konu ile paylaşırım.
 
Hocam onu yazmayı atlamışım :D iki aracın aküyü de yeni varta takmıştım. Birinde 60 diğerinde 70 lik efb varta taktım, bahsettiğim yakıt değerleri aküyü taktıktan sonra yakın zamanlı değerler. Akü faktörünü bile eledik :D

DSG nin manueli ne kadar standart manuel gibi olmasa da belki 0.2 0.3 düşer eder diye düşündüm ama fark göremedim bu şekilde.

Araçları yan yana getirince peş peşe a noktasından b noktasına götüreceğim 2 şöförlü şekilde. Mümkün olduğunca yakın hızda, aynı yolda aynı anda ilerlemiş olacak.

Yani farklılık olarak manuel olanda motul yağ+filtron filtre kullandım hep. DSG olanda Castrol yağ+servis filtresi kullanıldı. Son aylarda KN kutu içi filtre taktım DSG olana.
Motul yağ castrole göre az yaktırma gibi bariz bir şey katamaz diye düşünüyorum. Acaba kn kutu içi filtre mi fazla yaktırıyor?
Yakıt farkı muhtemelen filtreden. KN filtreleri kullanmanızı tavsiye etmem. Çok fazla partikülü motora çekecektir.
 
Hocam onu yazmayı atlamışım :D iki aracın aküyü de yeni varta takmıştım. Birinde 60 diğerinde 70 lik efb varta taktım, bahsettiğim yakıt değerleri aküyü taktıktan sonra yakın zamanlı değerler. Akü faktörünü bile eledik :D

DSG nin manueli ne kadar standart manuel gibi olmasa da belki 0.2 0.3 düşer eder diye düşündüm ama fark göremedim bu şekilde.

Araçları yan yana getirince peş peşe a noktasından b noktasına götüreceğim 2 şöförlü şekilde. Mümkün olduğunca yakın hızda, aynı yolda aynı anda ilerlemiş olacak.

Yani farklılık olarak manuel olanda motul yağ+filtron filtre kullandım hep. DSG olanda Castrol yağ+servis filtresi kullanıldı. Son aylarda KN kutu içi filtre taktım DSG olana.
Motul yağ castrole göre az yaktırma gibi bariz bir şey katamaz diye düşünüyorum. Acaba kn kutu içi filtre mi fazla yaktırıyor?

Ktm 990 cc motosikletimde kn filitre kullanmistim orjinal filitreye gore 1 lt daha fazla yakiyordu

Ortalama tuketimi 8-9 litre idi arabadan cok yakiyordu :)

Ktm motosikleti bir alirken mutlu olursun birde satarken iciyordu benzini :)

Kn filitre prosedüre gore temizlik ve yaglanmasi da ekstra is yuku tavsiye etmem ustaya birakirsaniz temizligi gelisi guzel yikayip kurutmadan yaglar takar
 

Yakıt farkı muhtemelen filtreden. KN filtreleri kullanmanızı tavsiye etmem. Çok fazla partikülü motora çekecektir.
Araç daha rahat nefes alacağı için direnç az olursa daha az yakar diye düşünmüştüm. Bakımı düzenli yapılırsa kağıt filtreye oranla daha sağlıklı olmaz mı?
Ktm 990 cc motosikletimde kn filitre kullanmistim orjinal filitreye gore 1 lt daha fazla yakiyordu

Ortalama tuketimi 8-9 litre idi arabadan cok yakiyordu :)

Ktm motosikleti bir alirken mutlu olursun birde satarken iciyordu benzini :)

Kn filitre prosedüre gore temizlik ve yaglanmasi da ekstra is yuku tavsiye etmem ustaya birakirsaniz temizligi gelisi guzel yikayip kurutmadan yaglar takar
Suçlu kn mi acaba :D performansa 1 2 HP vermez bile diyordum ama yakıtı bu kadar etkileyeceğini düşünmemiştim. Sakin kullanımda falan azaltabilir diyordum hatta.
Bakımdan bakıma kendim söküp evde temizleyip motul filtre yağı ile yağlayıp takıyorum aslında. Sanayideki ustaya bırakmadım hiç.
Fakat dediğin gibi orjinal filtresi takılı olarak çok kısa süre kullandım bu DSGyi. Eğer böyleyse alınan verim ve yakıt sarfiyatı düşünülünce stock arabada faydalı değil gibi :)
 

Geri
Üst Alt