Start Stop nedir? çalışma ilkeleri nelerdir?


Merhabalar dsg aracimda ben de ayni durumu gozlemliyorum. Henuz tam durmamisken ss devreye giriyor tam durmak uzereyken olur da ilerlemem gerekirse frenden cektigim gibi devreden cikiyor. Böylece araba tam durmadan ss devreye giriyor ama saniye bile olmadan tekrar calisma basliyor motor. Eski polomda boyle degildi tam anlamiyla durmadan devreye girmezdi.tecrubeledigim durum normal midir sizce? 
Hocam hemen hepimiz yaşıyoruz bunu arada. Biz durmada çok kararsız kalırsak golf te kararsız kalabiliyor :)

 

Merhabalar dsg aracimda ben de ayni durumu gozlemliyorum. Henuz tam durmamisken ss devreye giriyor tam durmak uzereyken olur da ilerlemem gerekirse frenden cektigim gibi devreden cikiyor. Böylece araba tam durmadan ss devreye giriyor ama saniye bile olmadan tekrar calisma basliyor motor. Eski polomda boyle degildi tam anlamiyla durmadan devreye girmezdi.tecrubeledigim durum normal midir sizce? 
Değerli Hocam 

Durmaya yaklaşana kadar frene kuvvetli basıp durmaya yakın ayağınızın fren üzerindeki baskısını hafifletin. Aracı durduracak ancak start stop devreye girmeyecek bir noktası var onu bulmalısınız deneme yanılma ile.

 
@silvershadow          

Hocam onu ayarlamak zor oluyor tampon tampona gittiğimizde. Ben direk kapatıyorum öyle durumlarda çünki 10 sn ya duruyor ya da durmuyorsunuz. İlerleyince de gıdım gıdım ilerliyorsunuz. Bu durumlarda yani 5 km lik yolu 1 saatte gittiğinizde yapılacak yenage şey Cam tavanı açıp ACC yi ayarlayıp güzel dinlendirici bir müzik açıp sakin sakin ilerlemek. :mad:

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Değerli Hocam

Sanırım uzun yılların verdiği alışkanlıkların soncu.

Aracın titreşimine göre ve sesine göre vites  değiştirme alışkanlığı olan biri Golf'ü 3000 3500 devirden önce vites değiştirmeyeceği için hem gürültlü sanacak hem de yakıt tüketimi de yüksek sanacaktır.

Biz dururken titreşim hissetmeye, aracı hareket ettirirken motorun sesini duymaya alışkınsak bunu yaşayamadığımız için oluşan boşluk duygusunu dururken motorun çalıştığını duymadak da devir göstergesinde görerek gidermeye çalışırız.

İtiraf edeyim yıllarca yolda kalmak ve marşa basınca aracın çalışmaması korkularını besledim... s=s19

O kadar ki bu yüzden ikinci el araç almaktan kaçtım ve "idarelik araç " tan uzak dudum.

Bunu ancak güvenilir bir markadan  sıfır kilometre araç alarak aştım ve aracın bana sürpriz yapması korkusundan kurtuldum.

stop eden ve çalışmayan araç korkusu mu?

Bir yılda her start stopta yaşaya yaşaya kanıksadım ve aştım sonunda.. :'(
Değerli Murat Hocam

Yazınızda 3000-3500 devir demişiniz eleştirel bi dille ancak bende vites göstergesine yakıt tüketimi için uymaya çalışıyorum ama 1. viteste 3000 devirden önce 2ye attırmıyo araç ancak diğer vitesler dediğiniz gibi 2000devirde hemen gösterge sinyal veriyo :)  1. viteste yüksek devir normal mi ?

 
Değerli Murat Hocam

Yazınızda 3000-3500 devir demişiniz eleştirel bi dille ancak bende vites göstergesine yakıt tüketimi için uymaya çalışıyorum ama 1. viteste 3000 devirden önce 2ye attırmıyo araç ancak diğer vitesler dediğiniz gibi 2000devirde hemen gösterge sinyal veriyo :)  1. viteste yüksek devir normal mi ?
Estağfurullah Değerli Hocam 

Burada yıllarca kulağınıza motor sesi gelmeden vites değiştirmiş olanların alışkanlıklarını sürdürmeleri halinde yüksek yakıt tüketimi kaçınılmaz. 

Yokuş yukarı kalkış, yükle kullanim gibi ozel durumlar hariç mümkün olan en kısa sürede vitesi yükseltmeli. İkinci vitese gecmek için birinci viteste 10 km hıza ulaşmış olmanız yeterli. Kural hep aynıdır: turbonun devreye girmesinden çok kısa süre sonra onu devreden çıkartmak ve mümkün olduğunca gaza basarak değil dokunarak yavaşça hızlanmak. 

 
Bugün 2.5 yılın sonuna gelirken 21000km sonra arabamda birşey keşfettim.Tabii bunu bilen üstadlar zaten biliyordur.Ewe gelirken son ışıklarda durdum ve 70sn yeşile var.Hadi dedim start stopu pasif edeyim araba stop etsin.Araba hemen stop etti klima hala çalışıyor.Hemen klimayıda kapadım.Yeşile 10 sn sonra aklıma birşey geldi acaba start stop butonunu aktif etsem ne olur dedim bastım ve tırs yapıp araba çalışıverdi[emoji3][emoji3][emoji3]

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Bugün 2.5 yılın sonuna gelirken 21000km sonra arabamda birşey keşfettim.Tabii bunu bilen üstadlar zaten biliyordur.Ewe gelirken son ışıklarda durdum ve 70sn yeşile var.Hadi dedim start stopu pasif edeyim araba stop etsin.Araba hemen stop etti klima hala çalışıyor.Hemen klimayıda kapadım.Yeşile 10 sn sonra aklıma birşey geldi acaba start stop butonunu aktif etsem ne olur dedim bastım ve tırs yapıp araba çalışıverdi
emoji3.png
emoji3.png
emoji3.png


SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bir nevi gizli anahtarsiz calistirma :000043-medium:

 
@mcanerol

Işık yeşil olmadan birkaç saniye önce debriyaja basıp aracı çalıştıyorum. Yoğun trafikte kapatıyorum genelde.
Hocam merhaba,

Aracım dsg bende saniye geri sayan ışıklarda çok hafif gaza dokunarak aracı çalıştırıyorum ve öyle hareket ettiriyorum. Bunun kavramaya, şanzımana yada herhangi başka bir parçaya sıkıntısı olurmu? Hatta alışkanlık oldu normal bir dur kalkta aracımda s&s devreye girdiyse ilk önce hafif gaza dokunup çalıştırıyorum sonra tekrar gaza basıp hareket ettiriyorum😊.. Çünkü direk gaza bastığımda acemi kalkışı gibi aniden hareketlenme gerçekleşiyor.

 
yeşil yanmaya yakın araçı çalıştırmak istiyorsanız direksiyonu biraz hareket ettirmeniz yeterli.

 
İyi forumlar;

Start-stop sistemi 3. Veya 4. Ye stop ettiğinde aracı çalıştıramıyor, yeşil auto hold logosu kırmızı el frenine geçip aracı kendiliğinden yeniden çalıştırıyor ve bu sırada garip bi gacurtu sesi çıkıyor.
Doğuş oto sorun yok diyor, elektrikçi voltaj normal diyor, özel servis arıza yok diyor ama neden yapıyor?

Bu sırada;
-Klima açık
-Multimedya açık
-Parklar açık
-Camlar açık
-Auto Hold aktif
-12V araç çakmağında telefon şarjda
-İç ambiyans aydınlatmaları aktif

Teşekkürler.
 

Geri
Üst Alt