Eko önerilerde; "devir 1300 altına düşmeden debriyaja basmayınız" nedir?


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,332
İsim
Murat İNCİ
Eko önerilerde; "devir 1300 altına düşmeden debriyaja basmayınız" nedir?

Bunun nedeni

Aracın sahip olduğu hızına bağlı olarak ivmesinin bu devirin altına düşmesine neden olacak bir eğime sahip bir yolda olmadığınız sürece cut off sistemi nedeniyle

viteste süzülme yaparken 0 yakıt  tüketimine sahipken

viteste değilken konfor araçları tüketicilerini de hesaba katarak 0,5 litrenin altına düşmemesi gereğidir.

Güvenlikle ilgili de kaygılar mevcuttur.. ve Güvenlik benim için her zaman 1. sıradadır.

Ayrıca fren sisteminin bağlı olduğu pompa sistemi motor devriyle tahrik olmaktadır.

Yani rölanti gibi belli bir devrin altında aracı durdurmak için ihtiyaç duyduğu basınca erişmesindeki güçlük ilk güvenlik nedenidir.

Siz motor devrinden bağımsız olarak hızınızı boş viteste arttırınca durmak için gerekenden daha az basınca sahip olacaktır.

Ayrıca aracın sürtünmeleri nedeniyle hız kaybı eğim nedeniyle giderildiği anda viteste tutmak araçtaki esp vb. sistemlerin müdahalesi için de imkan verecektir.

Son olarak araç vitesteyken aracın kompresyon ve sürtünmeleri nedeniyle yaşayacağı kritik noktayı aştığında araç hızlanmaya başlayacak zaten 0 olan yakıt tüketimi yeterli fren gücü istediğinizde güvenle yavaşlamanızı sağlayacaktır.

Bu mantıkla DSG sürüş profili değiştirme opsiyonuna sahip araçlarda yolun eğimi ve aracın motoruna binen yük azalırsa süzülmeye geçer...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Eko önerilerde; "devir 1300 altına düşmeden debriyaja basmayınız" nedir?

Bu mantıkla DSG sürüş profili değiştirme opsiyonuna sahip araçlarda yolun eğimi ve aracın motoruna binen yük azalırsa süzülmeye geçer...
Murat Hocam burada Serbest Sürüş modundan bahsediyoruz galiba ve açıkcası ben çok şaşırdım. Sürüş profili alınmasa bile o seçenek var zannediyordum.

B7 kasa 2.0 TDI DSG Sürüş Profili falan olmayan Passat'ın MFA ekranından serbest sürüş seçeneği işaretlendiğinde vites D modundayken ayağınızı gazdan çektiğiniz anda vites boşa alınıyor olsa gerek, araç süzülmeye geçiyor ve çok uzun mesafeler hızını koruyarak gidiyor. Bu süreçte rölanti devrinde çalışıyor tabi ama baya uzun bir mesafe gittiğiniz için çok güzel bir yakıt tasarrufu sağlıyor.

Bu modu kullanabilmek için Golf DSG'de illa ki Sürüş Profili almak gerekiyorsa resmen hayallerim yıkılır.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
MSE dedi:
Eko önerilerde; "devir 1300 altına düşmeden debriyaja basmayınız" nedir?

Bu mantıkla DSG sürüş profili değiştirme opsiyonuna sahip araçlarda yolun eğimi ve aracın motoruna binen yük azalırsa süzülmeye geçer...
Murat Hocam burada Serbest Sürüş modundan bahsediyoruz galiba ve açıkcası ben çok şaşırdım. Sürüş profili alınmasa bile o seçenek var zannediyordum.

B7 kasa 2.0 TDI DSG Sürüş Profili falan olmayan Passat'ın MFA ekranından serbest sürüş seçeneği işaretlendiğinde vites D modundayken ayağınızı gazdan çektiğiniz anda vites boşa alınıyor olsa gerek, araç süzülmeye geçiyor ve çok uzun mesafeler hızını koruyarak gidiyor. Bu süreçte rölanti devrinde çalışıyor tabi ama baya uzun bir mesafe gittiğiniz için çok güzel bir yakıt tasarrufu sağlıyor.

Bu modu kullanabilmek için Golf DSG'de illa ki Sürüş Profili almak gerekiyorsa resmen hayallerim yıkılır.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Maalesef Golf'teki DSG'nin süzülme özelliği sadece sürüş profili seçme özelliği alırsanız geliyor ve ben de DSG alan herkese DSG'nin ömrünü uzatmak için öneriyorum daima..

 

Geri
Üst Alt