Yakıt deposunun ve yol bilgisayarının özellikleri


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,332
İsim
Murat İNCİ
geleneksel  şamandıralı depolardan farklı olarak Golf'ün elektronik kontrollü yakıt deposu ilk dolumda eğer o esnada kontağı çevirmenizden itibaren tutulan "başlangıçtan itibaren " verileri hesaplamaya esas alır; eğer  bu veriler  yoksa genel ortalama verileri dikkate alınır.

Duraksamalarda 20 dakikayı aşmazsa kaldığı yerden devam eder, şayet aşarsa kısa süreli yakıt tüketimi göstergesi sıfırlanır.  

Yani aracın park yeri ile yakıt istasyonu arasında 1km den az mesafe varsa veya uzun yolda bir benzinlikte durup 2 saatlik süre ile durakladıktan sonra yakıt almaya karar verdiyseniz bu durumda da genel tüketim verilerini esas alır.

8.6 lık  genel tüketim esas alındığı halde. Küsüratlar yukarı yuvarlanır doğal olarak...

Makine mantığıyla "100 km de 8.6 litre yakan azıcık daha rahat olsa 9 litre taktırır." dır. Makinede vicdan aramamalı genel ortalaması 8.6 olan bir araç 5384 km lik kısa hayatında 10 litrelerin  üzerine çıkılan acımasız parkurda neredeyse 4500 km sini şehir içinin makinelerin ömrünü insanların da ömrünü tüketen trafik, dur/kalk, yokuş  ve kısa mesafeli güzergahta harcamıştır.

Dolayısıyla ortalama 9 litre yakıt tüketimi ile yakıt istasyonlarından çok  da uzağa gidilmesi mümkün olmayacağından ötürü normal koşullarda yakıt deposunun ışığını da bir disko edasıyla yakıp  duracaktır biteviye ve normalde 5 litre olan yedek yakıt 10 litre olarak düşünülebilir. O halde 40 litre bölü 9 litre eşittir 500 km menzili gösterecektir...

Aaaa ah...

Hiç değilse şehirler arası yollarda biraz topuk gaz pedalının üzerinden kalksa bari...

Ama Serde geçilebilir  ama yardan yani hız sevdasından vaz geçilmez olduğundan bu kadar gazlamanın sonucu olarak doğal olduğunu da ekleyeyim.

 
geleneksel  şamandıralı depolardan farklı olarak Golf'ün elektronik kontrollü yakıt deposu ilk dolumda eğer o esnada kontağı çevirmenizden itibaren tutulan "başlangıçtan itibaren " verileri hesaplamaya esas alır; eğer  bu veriler  yoksa genel ortalama verileri dikkate alınır.

Duraksamalarda 20 dakikayı aşmazsa kaldığı yerden devam eder, şayet aşarsa kısa süreli yakıt tüketimi göstergesi sıfırlanır.  

Yani aracın park yeri ile yakıt istasyonu arasında 1km den az mesafe varsa veya uzun yolda bir benzinlikte durup 2 saatlik süre ile durakladıktan sonra yakıt almaya karar verdiyseniz bu durumda da genel tüketim verilerini esas alır.

8.6 lık  genel tüketim esas alındığı halde. Küsüratlar yukarı yuvarlanır doğal olarak...

Makine mantığıyla "100 km de 8.6 litre yakan azıcık daha rahat olsa 9 litre taktırır." dır. Makinede vicdan aramamalı genel ortalaması 8.6 olan bir araç 5384 km lik kısa hayatında 10 litrelerin  üzerine çıkılan acımasız parkurda neredeyse 4500 km sini şehir içinin makinelerin ömrünü insanların da ömrünü tüketen trafik, dur/kalk, yokuş  ve kısa mesafeli güzergahta harcamıştır.

Dolayısıyla ortalama 9 litre yakıt tüketimi ile yakıt istasyonlarından çok  da uzağa gidilmesi mümkün olmayacağından ötürü normal koşullarda yakıt deposunun ışığını da bir disko edasıyla yakıp  duracaktır biteviye ve normalde 5 litre olan yedek yakıt 10 litre olarak düşünülebilir. O halde 40 litre bölü 9 litre eşittir 500 km menzili gösterecektir...

Aaaa ah...

Hiç değilse şehirler arası yollarda biraz topuk gaz pedalının üzerinden kalksa bari...

Ama Serde geçilebilir  ama yardan yani hız sevdasından vaz geçilmez olduğundan bu kadar gazlamanın sonucu olarak doğal olduğunu da ekleyeyim.


Murat Hocam ellerinize sağlık , hem öğretici hemde duygulara tercüman olmuşsunuz.

 

Geri
Üst Alt