Golf MK7 vs Passat B8


@theGenius

Ben de yan camdan geliyor diye cam fitillerini değiştirtsem mi acaba diye düşünmüştüm. Aynı sorundan başka bir Golf 7 sahibi arkadaşım da şikayetçi. Aynanın büyük bir etken olduğunu bilmiyordum.

 

Passat'ı beğendim yalnız, sedan tipini genel olarak sevmediğimden tercih etmem. Golf'den sonra tercih edeceğim araç ya yine Golf olur ya da Tiguan. Bagaj çıkıntısından pek haz etmiyorum.

Golf'ten Passat'a geçince ilk izlenimim genişlik ve büyüklük olduk. İlk oturduğunuzda sanki kontrol edemeyeceksiniz izlenimini oluşturuyor. Yan aynalardan baktığınızda, deyim yerindeyse araba bak bak bitmiyor. 1-2 dk'lık sürüşten sonra hemen alışıyorsunuz. Dediğim gibi rüzgar sesi olayı büyük bir eksi. Bunun araç aerodinamiği ve ön cam tasarımı ile ilgili olduğunu düşünüyorum.

Fazladan 125 kg ağırlık, 125 HP'nin tam olarak performansını verememesi gibi bir izlenim oluşturuyor insanda. Golf'ün 125'liğini kullanmamış bir insan için gayet tatmin edici olabilir yalnız.Açıkçası kendi arabamın yola oturuşunu, atikliğini ve direksiyon tepkilerini aramadım değil.

Son olarak şunu söylemek isterim.

Passat: A noktasından B noktasına yüksek konforla gitmek için çok uygun.

Golf: A noktasından B noktasına büyük bir tutku ile gidip, Geri A noktası yoluna çıkmak için sabırsızlanmak için çok uygun.
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Ben de Variant olanını daha çok beğeniyorum.

Konfor ve büyüklüğü hakkını veriyor demek ki.

Rüzgar sesi kısmına çok şaşırdım, hem teknik hem mantık olarak üst segmentteki Passat ın Golf ten genel olarak kötü olmaması gerekir. Acaba motor sesinin daha az olmasından dolayı rüzgar sesi daha çok dikkatinizi çekmiş olabilir mi?

Sürüş zevki tespitleriniz Golf ümüzü daha da sevmemizi teşvik etti şimdi 

Motor konusunda da haklısınız, bence 2.0 TDI vb güçte motor en uygunu ancak Türkiye vergi sisteminden 1.4 ve 1.6 daha ulaşılabilir maalesef :)

Golf e geçtiğinizdeki yorumlarınızı da sabırsızlıkla bekliyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@calik Merhaba hocam. 3 günlük ara sonrası passattan golfe geri geçmiş bulunmaktayım.

Passat 60 yanak lastikleri ve uzun aks mesafesi sayesinde Golf'den daha konforlu bir araç. Çukurlardan kasislerden daha rahat ve tok geçiyor. Kaput kısmının uzunluğundan dolayı, motor sizden daha uzak bir noktaya konumlandırıldığı için, motor sesini daha az duyuyorsunuz. 

Ses sistemi Golf'den daha başarılı. Yalnız 125'lik motor Passat'ın hakkı değil bence. Gaz pedalı hissiz, daha çok ezmeniz gerekiyor. Direksiyon az tepkili geldi bana. Passat, kesinlikle 150 HP motor ve adaptif şasi ile alınırsa parasını hak eder. 

Golf'e geçince hissetiklerim.

Kesinlikle malzeme kalitesi (konsol, kol dayama ve bardaklıkların olduğu kısım) daha yüksek. Koltuklar çok daha rahat. Asfalta oturduğunu hissediyorsunuz aracın. Daha az direksiyon çevirmeyle daha çok mesafeyi dönebiliyorsunuz. Rüzgar sesi kesinlikle daha az. Araba çok daha atik. En az 15-20 HP daha güçlü gibi hissettiriyor. Yol ses aman aman farklı değilmiş. Golf'e oturunca daha iyi anladım. Golf'ün sürüş pozisyonu kesinlikle daha iyi. 8000 km olan Passat'ın kapı içlerinden, A sütun içlerinden ve pandizot tarafından bolca trim sesi gelmekte. 9000 km olan Golf'de bu sesler yok gibi birşey. 

Passat'tan sonra Golf'ün arka diz mesafesi ve bagajı kutu gibi hissettirdi bana. Aynı platformu kullanan (MQB) iki farklı segmet aracın kalite farkı öyle aman aman değil. Burada tercih sebebini belirleyecek şey tamamen ihtiyaçlar. Arka diz mesafesi - bagaj ve konfor.

Passat oldukça başarılı bir araç, yine de Golf'den sonra bir üst segmente geçmiş izlenimini oluşturmuyor insanda. Astra'dan, focus'tan yada bilimum japon C segmentlerden geçenler için D segment budur dedirtir. 

Passat tercih eder miyim ?

Geçen ay testini yaptığım Superb'i daha çok tercih ederdim. 

artıları:

Daha büyük hacim,

Daha yüksek yalıtım hissi,

Daha rahat koltuklar,

liftback tasarımlı daha büyük bagaj,

daha sportif ve agresif tasarım,

daha donanımlı olması.

eksileri:

marka algısı,

nispeten daha düşük performans hissi,

nispeten daha düşük yol tutuş hissi,

Saygılarımla.

 
Bir ara konuşuluyordu, golfün sedanı passat diye :) arada uçurum kalite farkı olduğunu düşünmüyorum, Hüseyin Hocama trendline araç verdikleri için lastik yanak kalınlığı çok fazla bu da konforu arttırıyor, aynı özellikte 16" lastikleri olan golfte biraz daha konforlu olacaktır.

Passat bana göre biraz daha orta yaşa hitap ediyor, 40 ve sonrası için en güzel seçenek. Golf'ten geçiş olursa fazla yabancılık yaşatmaz da :) passatın bir diğer artısı ise 150 act motoru manuel olarak alabilmek daha hisli ve eğlenceli olacağını tahmin ediyorum.

Passat daha çok konfor ve uzun yol aracı, golf biraz daha pratik ve dinamik. Ayrıca golf şuan 7 ama passat b8 modelinde biraz daha ileri teknoloji olması da yadsınmaz bir gerçek.

iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

 
@calik Merhaba hocam. 3 günlük ara sonrası passattan golfe geri geçmiş bulunmaktayım.

Passat 60 yanak lastikleri ve uzun aks mesafesi sayesinde Golf'den daha konforlu bir araç. Çukurlardan kasislerden daha rahat ve tok geçiyor. Kaput kısmının uzunluğundan dolayı, motor sizden daha uzak bir noktaya konumlandırıldığı için, motor sesini daha az duyuyorsunuz. 

Ses sistemi Golf'den daha başarılı. Yalnız 125'lik motor Passat'ın hakkı değil bence. Gaz pedalı hissiz, daha çok ezmeniz gerekiyor. Direksiyon az tepkili geldi bana. Passat, kesinlikle 150 HP motor ve adaptif şasi ile alınırsa parasını hak eder. 

Golf'e geçince hissetiklerim.

Kesinlikle malzeme kalitesi (konsol, kol dayama ve bardaklıkların olduğu kısım) daha yüksek. Koltuklar çok daha rahat. Asfalta oturduğunu hissediyorsunuz aracın. Daha az direksiyon çevirmeyle daha çok mesafeyi dönebiliyorsunuz. Rüzgar sesi kesinlikle daha az. Araba çok daha atik. En az 15-20 HP daha güçlü gibi hissettiriyor. Yol ses aman aman farklı değilmiş. Golf'e oturunca daha iyi anladım. Golf'ün sürüş pozisyonu kesinlikle daha iyi. 8000 km olan Passat'ın kapı içlerinden, A sütun içlerinden ve pandizot tarafından bolca trim sesi gelmekte. 9000 km olan Golf'de bu sesler yok gibi birşey. 

Passat'tan sonra Golf'ün arka diz mesafesi ve bagajı kutu gibi hissettirdi bana. Aynı platformu kullanan (MQB) iki farklı segmet aracın kalite farkı öyle aman aman değil. Burada tercih sebebini belirleyecek şey tamamen ihtiyaçlar. Arka diz mesafesi - bagaj ve konfor.

Passat oldukça başarılı bir araç, yine de Golf'den sonra bir üst segmente geçmiş izlenimini oluşturmuyor insanda. Astra'dan, focus'tan yada bilimum japon C segmentlerden geçenler için D segment budur dedirtir. 

Passat tercih eder miyim ?

Geçen ay testini yaptığım Superb'i daha çok tercih ederdim. 

artıları:

Daha büyük hacim,

Daha yüksek yalıtım hissi,

Daha rahat koltuklar,

liftback tasarımlı daha büyük bagaj,

daha sportif ve agresif tasarım,

daha donanımlı olması.

eksileri:

marka algısı,

nispeten daha düşük performans hissi,

nispeten daha düşük yol tutuş hissi,

Saygılarımla.
@theGenius Zahmet edip detaylı yazmışsınız çok teşekkür ederim. Arasındaki farkları tecrübe ederek hem de iki yöne geçiş yaparak bize bilgi verdiniz.

Ben sizin anlattıklarınızdan şöyle bir sonca vardım. Daha önce de konuştuğumuz gibi buradaki en büyük eksiklik Passat ta Türkiye de sunulan motorlar demek ki. Hakikaten 2.0 TDI ve ona eşdeğer bir benzin motoru ile sunulmalı. Böyle bir motor seçeneği ile geldiğinde bazı eleştirileriniz düzelebilir belki.

Diğer taraftan koltuk konforu ve malzeme kalite hissi hakkındaki tespitleriniz beni şaşırttı, sanki açık ara kaliteli demenizi beklerdim, demek ki öyle bir algı yaratmıyor. Ama bir yandan da Golf sahibi olarak da sevindim, demek ki bizim Golf ler de abilerine yakın :)

Kıvraklık, yol tutuş ve hissi konusunda tespitinize katılıyorum çünkü taşıt büyüdükçe o hisleri ve etkisi azalıyor. Golf daha kompakt ve sabun kalıbı gibi Passsat a göre. İstersen GoKart sürer gibi eğlenebiliyorsun Golf de. Tamamen nötr oluşu ve virajlardaki hali çok zekli.

Tekrar teşekkürler bilgilendirmeniz için.

Saygı ve selamlarımla,

 
Passat yerine tiguan tercih ederim. Golf 150hp act tsi dsg kombinasyonu ile acıktım

 
@calik Doğrudur hocam. Daha net bir ifade ile belirtmek gerekirse;

Polo'dan Golf'e oturunca aradaki fark çok bariz iken,

Golf'den Passat'a geçince aman aman bir fark hissedemiyorsunuz. Bunun sebebi aslında çok açık. Onu da tek satır ile ifade edeyim.

Aslında Passat, kendinden beklenilenin altında değil, Golf kendinden beklenilenin üstünde. Vw'nin üzerine en çok düştüğü model Golf.

 
Higline passatin direksiyonuna oturunca tüm fikriniz değişecektir, koltukları bile yeterli.

 

Geri
Üst Alt