Epc ve Start Stop Arızası


Katılım
11 Eyl 2025
Mesajlar
51
Tepkime puanı
38
Konum
İzmit
İsim
Ahmet
Araç
Golf 7 1.4 TSİ Highline
Herkese hayırlı forumlar.
Daha önce konu ile alakalı açılan konuları da inceledim ancak tam olarak aynı sorunu yaşayan bir mesaj bulamadım. Tavsiyelerinizi bekliyorum.

Golf 7 2013 1.4 Tsi manuel 200.000 km
Yaklaşık bir ay önce eşim aracı kullanırken aniden araç çekişten düştü ve epc startstop arızasını aynı anda verdi. Daha sonra yanına gittim ve araç marşta takılı kalıyor ateşlemiyordu. Benzin ışığı yanıyordu ancak ibre tam dipte değildi. Çekici çağırmadan önce araca 1.5 litre benzin ekledim marş bastı ancak tam randıman vermedi. Aracı 1 gün bulunduğu yerde yatırdıktan sonra tekrar 1 lt. benzin ekledim ve çalıştırıp biraz bekledikten sonra direk benzinliğe gittim ve depoyu fulledim. Epc ve startstop arızası kendiliğinden söndü ve araç toparladı.Ancak çok fazla beyaz duman atıyordu.
2-3 gün sonra ustama sorunu anlatmaya gittim. Obd cihazından hata koduna baktı ve sorunun turbo ile alakalı olabileceğini söyledi. Aracı takip etmemi ve su eksiltme yaparsa tekrar gelmem gerektiğini söyledi.
Bende würth yakıt temizleyici ekleyip bi 20-25 km devirli yol yaptım. Duman atmasıda bir kaç güne geçti.
Dün tekrar benzin ışığı yeni yandığında yani çeyrek depoya yeni düştüğünde araç marş almada zorlandı ve start stop arızası verdi. Sarsıntılı çalışıp sonra stop etti. Motor suyuna baktım 2 parmak eksilmişti.Yine 2. Lt benzin ekledim rölantide çalıştırdım çalışması düzelince benzinliğe gittim ve depoyu fulledim. Sorunlar ortadan kalktı.
Eve döndüğümde suya baktığımda bu sefer tekrar eski seviyesindeydi yani eksiltmiş görünmüyordu. Bu arada aracım hararet soğuk havada bile çok kısa sürede 90’ı görüyor.
Elimde olan çin malı obd cihazıyla araca bağlanıp hata kodlarını arattım. Resimdeki hataları aldım.
Yani bu araç hiç çeyrek depo görmeyecek mi ? Çok garip…9EC25E93-633E-4568-B832-D905D78E92E5.jpeg
 

Hatalarda gaz kelebeği hatası gibi anladım. Kelebek sökülmüşse veya yağlanma varsa adaptasyon sorunu olabilir?
Bir de ustanın dediği gibi turboya bakılmalı. Marş basmamasının turbo ile etkisi olmaz. Turbo arızası güç ve çekiş düşüşü ile anlaşılır.

Yakıt filitresi ve yakıt pompasına da bakılmalı. Filitre hiç değişmiş mi?
 
Upvote 0
Hatalarda gaz kelebeği hatası gibi anladım. Kelebek sökülmüşse veya yağlanma varsa adaptasyon sorunu olabilir?
Bir de ustanın dediği gibi turboya bakılmalı. Marş basmamasının turbo ile etkisi olmaz. Turbo arızası güç ve çekiş düşüşü ile anlaşılır.

Yakıt filitresi ve yakıt pompasına da bakılmalı. Filitre hiç değişmiş mi?
Yaklaşık 2 bin km önce triger devirdaim yağbakımı vs. yapıldı. Yakıt filtresi değişmiyor diye biliyorum bu araçlarda bakımda sormuştum usta söylemişti.

Ateşleme arızası da muhtemel olabilir.
 
Upvote 0
Ben yıllar sonra değiştirdin. Filitrede pislik birikip, ilk çalıştırmada yeterli yakıt geçirmiyor olabilir. Değiştirirken uygun basınçta olmalı.
 
Upvote 0
Ben yıllar sonra değiştirdin. Filitrede pislik birikip, ilk çalıştırmada yeterli yakıt geçirmiyor olabilir. Değiştirirken uygun basınçta olmalı.
Aslında yakıt çeyrek deponun altına indiğinde yapıyor bu sorunu dediğiniz gibi yakıtı tam çekmiyor olabilir.
 
Upvote 0

Geri
Üst