GOLF 6 1.4 TSI 0 blok hibrit turbo+ Yazılım


Katılım
10 Ağu 2025
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Konum
Rize
İsim
Mursel
Araç
Golf
Golf 6 aracıma komple 0 sandık motor taktırdım. Almanyadan gelen motorun 140-160-180 lik motorlarda kullanılan blok olduğunu söyledi usta( araç 1.4 TSI 122 hp) Bende motorun güçlendirilmiş olduğunu öğrenince aracın turbosunu hibrit yaptırdım yazılım attırıcam. Sonradan pişmanlık yaşadım keşke kendi prjinal turbosu ile rodajını falan tamamlayıp ondan sonra hibrit+ yazılım yapsaydım dedim ama iş işten geçti. Şimdi bu aracı bu şekilde yazılım yapıp binersem ne gibi sıkıntılar yaşarım. Araca yazılım yaptırınca normal bir şekilde 1000-1500 km sakin kullanmayı düşünüyorum ve ondan sonrada aynı şekilde kullanıma devam edicem. Ara ara gazlamalar otobanda kısa süreli yaparım. Her gece her gün çıkıp gazlayayım edeyim diyen biri değilim. İşi bilen ustalar bir problem yaşarmıyım down pipe’da yapılacak araba
 

Rodaj boyunca mümkün oldukça sakin ve kibar sürdüğünüz sürece sıkıntı olmaz. Sonuçta güç modifikasyonu yaptığınızda araç sürekli maksimum güçte çalışmıyor, siz basarsanız o güce ulaşabiliyor. Dolayısıyla normal kullanırsanız her şey normal olur.


Ustanız 122 araca yani beyin'e 160 motor taktıkdan sonra yeniden programla yaptılar mı? Anladığım kadarıyla sizin araç 122hp idi ve şuanda aynı motorun 160hp olanı takılı? Gelen motor turbo ile mi geldi yoksa sizin 122 turboyu yeni motora mı taktılar.

:unsure: :unsure:
 
Golf 6 aracıma komple 0 sandık motor taktırdım. Almanyadan gelen motorun 140-160-180 lik motorlarda kullanılan blok olduğunu söyledi usta( araç 1.4 TSI 122 hp) Bende motorun güçlendirilmiş olduğunu öğrenince aracın turbosunu hibrit yaptırdım yazılım attırıcam. Sonradan pişmanlık yaşadım keşke kendi prjinal turbosu ile rodajını falan tamamlayıp ondan sonra hibrit+ yazılım yapsaydım dedim ama iş işten geçti. Şimdi bu aracı bu şekilde yazılım yapıp binersem ne gibi sıkıntılar yaşarım. Araca yazılım yaptırınca normal bir şekilde 1000-1500 km sakin kullanmayı düşünüyorum ve ondan sonrada aynı şekilde kullanıma devam edicem. Ara ara gazlamalar otobanda kısa süreli yaparım. Her gece her gün çıkıp gazlayayım edeyim diyen biri değilim. İşi bilen ustalar bir problem yaşarmıyım down pipe’da yapılacak araba
fazla mı hızlı gidiyoruz hocam :)
 
Yazılımcın basınç açmaz, gazlamazsın olur biter. Alt devirlerin biraz güçsüzleşecektir. Alt devirdeyken gaza yüklenme yeter. Vites düşürüp hızlan her zaman.
 
Eğer yazılım yapılmadıysa araca ne turbosu takılırsa takılsın aynı basınçta, AFR'de çalışacağı için araç ha 122lik turboyla yürümüş, ha 160lıkla yürümüş, hybridmiş IS38 turboymuş hiç farketmez, basılan benzinle basınç aynı çünkü. Ha nolur, turbo geometrisi vs. farklı olacağı için daha fazla spool olur, turbo lag artar vs. Aracınızın rodajına negatif yönde bir etkisi olmaz siz sakin kullandığınız sürece. Yazılım yaptırsanız dahi sakin kullandığınız sürece rodaj etkilenmez.

Motora verilen rodaj arağlığı (5000km örneğin) dolduğu zaman motoru tam yük kullanabilirsiniz. Rodajı bitirene kadar aracı ne çok düşük devirde ne de çok yüksek devirde kullanın, araç rodaj sonrası koşacağı tam yük kullanılacağı için yüksek çalışmaya alışkın olması gerekir, öbür türlü yüksek basınçta yüksek devirde avanslı çalışır, yetiştirmez, güçten düşer. Rodaj biter bitmez yağ değişimi yapmanızı tavsiye ederim, o zaman rahat bir şekilde tam yük kullanabilirsiniz. Şimdiden hayırlı olsun, keyifli sürüşler.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst