Periyodik bakım öncesi alınması gereken tedbirler.


Katılım
30 Eyl 2025
Mesajlar
24
Tepkime puanı
42
Konum
İstanbul
İsim
Atilla
Araç
Golf 8
Benim gibi yeni araç sahibi ve tecrübesiz olanlar için belki faydası olur diye tek bir yerde toplanması adına böyle bir konu açmayı uygun gördüm.

Yetkili bayilerde kazıklanmama adına ön kontrol için neler yapabiliriz kısmını tartışalım istiyorum. Herkes tecrübesini paylaşırsa süper olur. Örnek vermem gerekirse;

- Balata ile ilgili ön kontrolleri göz ile yapıp bir sorun yoksa değişimini talep etmeyip ücrette bir miktar daha makul seviyelere inmek gibi..

- Fren hidrolik yağının değişiminin istenmesi gibi...

Mesela benim aracın 30.000 bakımı geldiğinde Periyodik bakım ( yağ ve filtre) dışında nelere dikkat etmeliyim. Geçenlerde bir arkadaşımın farklı bir markada başına geldi. 30.000'de balata disk hepsini değişmek istediler. Ordan ücret alamayınca temizlikten ücret yapıştırmışlar. Herkesin başına gelebilecek şeyler. Tiksinti yaratıyor.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: SCC

Faturada aşırı tutar olduğunu düşünüyorsanız kesilen faturayı ödeseniz dahi tüketici hakem heyetine verebilirsiniz. Bir kaç ay sonra paranızı iade alırsınız.
 
Faturada aşırı tutar olduğunu düşünüyorsanız kesilen faturayı ödeseniz dahi tüketici hakem heyetine verebilirsiniz. Bir kaç ay sonra paranızı iade alırsınız.
Bunun bir çözüm olmadığı kesin. :) Tüketici heyeti her zaman bizi haklı görmüyor. Örnek veriyorum balata veya disklerin değişmemesi gereken noktalar da heyete birşey kanıtlamak için elinizde o eski çıkan balatanın veya diskin resmi olmalı gerekir diye düşünüyorum. Yani bu önlemi almayı tavsiye etmek bile öneridir. Diğeri bir öneri sayılmıyor. Kazıklanırsan hakkını ara demek olur ki, paraya ve zamana yazık.
 
Bunun bir çözüm olmadığı kesin. :) Tüketici heyeti her zaman bizi haklı görmüyor. Örnek veriyorum balata veya disklerin değişmemesi gereken noktalar da heyete birşey kanıtlamak için elinizde o eski çıkan balatanın veya diskin resmi olmalı gerekir diye düşünüyorum. Yani bu önlemi almayı tavsiye etmek bile öneridir. Diğeri bir öneri sayılmıyor. Kazıklanırsan hakkını ara demek olur ki, paraya ve zamana yazık.
Disk balatayı sizin onayınız olmadan değiştiremezler. Değiştirseler bile ödeme yapmazsınız, hiçbir hak iddia edemezler. Eğer Disk balatayı değiştirmediğiniz için size çöp, atık gideri gibi saçma sebeplerden kasti olarak yüksek tutar yansıtırlarsa paranızı iade alabileceğiniz yöntemi gösterdim size.

Kazıklanmak istemiyorsanız yada bundan çok fazla endişe duyuyorsanız kendi yedek parçanızı kendiniz temin edip dışarıda güvendiğiniz bir ustanın başında durarak bakım yaptırabilirsiniz. Servisler insanları kazıklamaz her parçanın fiyatı bellidir yapılan işçiliğin saat ücreti arabanın marka modeline göre değişse de yine de bellidir. Yapılan her şey faturaya işli ve iskonto oranlarıyla desteklidir. Sizi kimse kazıklamaz, kazıklama ihtiyacında bulunmaz. Merak etmeyin. Disk balatayı değiştirelim mi diye sorarlar, hayır dersiniz olur biter. Siz aracınıza işlem yaptırmadan önce teklif formu istersiniz, onaylı/kaşeli bir şekilde. Bu teklif formundaki işlemleri yine teklif formunda yazan ücret karşılığında yaptırırsınız.
 
Disk balatayı sizin onayınız olmadan değiştiremezler. Değiştirseler bile ödeme yapmazsınız, hiçbir hak iddia edemezler. Eğer Disk balatayı değiştirmediğiniz için size çöp, atık gideri gibi saçma sebeplerden kasti olarak yüksek tutar yansıtırlarsa paranızı iade alabileceğiniz yöntemi gösterdim size.

Kazıklanmak istemiyorsanız yada bundan çok fazla endişe duyuyorsanız kendi yedek parçanızı kendiniz temin edip dışarıda güvendiğiniz bir ustanın başında durarak bakım yaptırabilirsiniz. Servisler insanları kazıklamaz her parçanın fiyatı bellidir yapılan işçiliğin saat ücreti arabanın marka modeline göre değişse de yine de bellidir. Yapılan her şey faturaya işli ve iskonto oranlarıyla desteklidir. Sizi kimse kazıklamaz, kazıklama ihtiyacında bulunmaz. Merak etmeyin. Disk balatayı değiştirelim mi diye sorarlar, hayır dersiniz olur biter. Siz aracınıza işlem yaptırmadan önce teklif formu istersiniz, onaylı/kaşeli bir şekilde. Bu teklif formundaki işlemleri yine teklif formunda yazan ücret karşılığında yaptırırsınız.
hocam neyin savunmasını yapıyorsunuz anlamadım.? Kazıklamaz nasıl keskin bir cevaptır.? Bu nasıl güven duygusu helal olsun.:) Yani Daha 10 bin gidecek bir balataya değişelim demek kazıklamak olmuyor öylemi.? Hadi ben kabul etmedim.? Bir başkası.? Bundan bahsediyorum işte. Konuyu açma sebebimi tam anlamamışsınız. Ben periyodik bakım öncesi frenimin daha uzun süre gidebileceğini bilip, serviste de bunun değişmesi gerekiyor cevabını aldıktan sonra yinede değiştirelim diyorsam o benim sorunum olur. Sizin hiç başınıza gelmedimi bu durum.? Servisin söylediğini sanayide bir ustadan tam tersini duymadınız mı.? Servislerin para koparmak için neler yaptığınıda duymamışsınız demekki.:) Daha geçen bir arkadaşımın başına gelen hadiseden bu yuzden bahsettim. Adamı işten anlamıyor görerek 30.000 bakımına 38 bin lira fiyat çektiler. (daha uygun oldugunu düşündüğümüz bir markanın yetkili servisi) 1 ay önce değiştiği sileceğe değişmesi gerekiyor diyede eklediler.. O da, frene bastığımda biraz ses duyuyorum dediği için. İşin piri olalım demiyorum ama en azından ne yapılmalı ve biz kendimizin ne kadar ustası olabiliriz kısmını vurgulamak, ayrıca tecrübelerden yola çıkarak bilgi sahibi olmak maksat. Buraya canı yanmış insanları bekliyoruz.:)
 
-Klima dezenfaktosyo işlemi
-Ozon Temizliği
-Sunroff / Cam Tavan Bakımı
-Motor temizliği

Adı altında bir güzel müşterinin parasını alıyorlar,

Sunroof / Cam Tavan bakımını Würth HHS200 (eski adı HHS Grease) alarak 5 kat daha ucuza kendiniz yapabilirsiniz, 1 şişe Würth 5 sene idare eder,

Klima dezenfaktasyonu dedikleri şey aracın içine 3 kuruşluk koku bombası sıkıyorlar, ama bunu faturaya şaçma sapan rakamlar ile yansıtıyorlar,

Ozon temizliğini ise doğru şekilde yapıyorlar mı tartışılır, ciddi fiyat alıyorlar,

Motoru temizlemek yarım saatini alır.
 
-Klima dezenfaktosyo işlemi
-Ozon Temizliği
-Sunroff / Cam Tavan Bakımı
-Motor temizliği

Adı altında bir güzel müşterinin parasını alıyorlar,

Sunroof / Cam Tavan bakımını Würth HHS200 (eski adı HHS Grease) alarak 5 kat daha ucuza kendiniz yapabilirsiniz, 1 şişe Würth 5 sene idare eder,

Klima dezenfaktasyonu dedikleri şey aracın içine 3 kuruşluk koku bombası sıkıyorlar, ama bunu faturaya şaçma sapan rakamlar ile yansıtıyorlar,

Ozon temizliğini ise doğru şekilde yapıyorlar mı tartışılır, ciddi fiyat alıyorlar,

Motoru temizlemek yarım saatini alır.
Yukarıdakilerden en az birine genel olarak çoğumuz düşmüşüzdür en az bir kere.

Hatta bir servis paket şeklinde ittiriyordu.

"AR** Paket"
 
Yetkili servisi özelliklede aracın garantisi bittiğinde hep mantıksız bulmuşumdur,hatta bence garantinin bitmesini beklemek bile bence gereksiz.Sadece belli başlı işler var,onlar yetkilide yapılsa daha mantıklı,örnek hidrolik yağ değişimi,triger değişimi,antifriz değişimi gibi,çünkü bunlar önemli hassas işler ve sanayide üstesinde layıkıyla gelecek usta bulmak zor.Sanayimiz nekadar güçlü görünsede bir okadar zayıf,yani tabiri caizse kuru kalabalık!Eline tornavida pense alan ustayım diyor,gidiyorsun arabanın içinden geçiyor.Arabamı,bu işin kralıyım diyene bile asla güvenmem,yanında dururum saniye saniye takip ederim,zira başı çevirdiğinde illa bir ofsayt oluyor.Son yağ değişiminde önüme ilk çıkan dükkana girdim,amaan altı üstü yağ değiştirices dedim, lazım olan bir lift sadece ve eli anahtar tutan bir usta,ne gereği var şimdi daha rabet gören yerlerde sıra beklemeye felan dedim. 4lt 200gr yağ koyacağız diyorum 4.5 olsada birşey olmaz diyor,karter tıpasına teflon bant sarmaya başladı aldım elinden.Yani demek istediğim biraz kendimizde arabalarımızın dilinden anlamamız lazım,diğer türlü kazıklanmama ve kötü servis almama gibi bir şansımız yok malesef!
Forumda bilgi derya deniz,üşenmeden okursanız,araştırırsanız,öğrenirseniz kötü muammeleyle karşılaşsanız bile önlyebilirsiniz.
 
Benim gibi yeni araç sahibi ve tecrübesiz olanlar için belki faydası olur diye tek bir yerde toplanması adına böyle bir konu açmayı uygun gördüm.

Yetkili bayilerde kazıklanmama adına ön kontrol için neler yapabiliriz kısmını tartışalım istiyorum. Herkes tecrübesini paylaşırsa süper olur. Örnek vermem gerekirse;

- Balata ile ilgili ön kontrolleri göz ile yapıp bir sorun yoksa değişimini talep etmeyip ücrette bir miktar daha makul seviyelere inmek gibi..

- Fren hidrolik yağının değişiminin istenmesi gibi...

Mesela benim aracın 30.000 bakımı geldiğinde Periyodik bakım ( yağ ve filtre) dışında nelere dikkat etmeliyim. Geçenlerde bir arkadaşımın farklı bir markada başına geldi. 30.000'de balata disk hepsini değişmek istediler. Ordan ücret alamayınca temizlikten ücret yapıştırmışlar. Herkesin başına gelebilecek şeyler. Tiksinti yaratıyor.
Ekstra ne yapılması gerektiğini iyice dinleyip anladıktan sonra. "Teşekkür ederim, şu an istemiyorum" deyip,
Biraz araştırarak, yaptırmaya öyle karar vermek lazım.
 
-Klima dezenfaktosyo işlemi
-Ozon Temizliği
-Sunroff / Cam Tavan Bakımı
-Motor temizliği

Adı altında bir güzel müşterinin parasını alıyorlar,

Sunroof / Cam Tavan bakımını Würth HHS200 (eski adı HHS Grease) alarak 5 kat daha ucuza kendiniz yapabilirsiniz, 1 şişe Würth 5 sene idare eder,

Klima dezenfaktasyonu dedikleri şey aracın içine 3 kuruşluk koku bombası sıkıyorlar, ama bunu faturaya şaçma sapan rakamlar ile yansıtıyorlar,

Ozon temizliğini ise doğru şekilde yapıyorlar mı tartışılır, ciddi fiyat alıyorlar,

Motoru temizlemek yarım saatini alır.
Ağzına sağlık hocam. Aynı şeyi çevremde yaşayanlar oldu. Fiyatı kabul etmeyince motor temizliği vs. yazmışlar. Bunlar en kurumsal zannettiğimiz yerlerde bile maalesef yaşanıyor. O yüzden bunları bilerek bilinçli şekilde baştan konuşmak gerekli. Bunu da düşe kalka öğrenmek yerine yaşamış insanlardan tecrübe edinmek en mantıklısı. Bazıları için araç almak basit bir eylem olabilir. Ama bazılarımız içinse kıymetli şeyler. Biraz üstüne durmak gerekiyor. Keşke hem ahlaken hemde hukuken herşey doğru olsada gözümüz açık uyumasak. :)
 
Şu an sahip olduğum araç üçüncü vag grubu aracım, tüm araçlarımın garantisi olsun olmasın bütün bakımlarını yetkili serviste yaptırdım, kilometresine göre yapılacak işlemler belli, teklif verirler iskonto vs.. istemediğim basit şeyler olursa da ( silecek suyu gibi) istemiyorum derim çıkarırlar, hiç sorun çıkarmazlar. Hava ve polen filtresini en son bakımdan sonra basit bir işlem olduğu için kendim değiştirdim. Lastik değişimi dışında servisten başka yere gitmem. Binlerce km yaptım hiç bir aracım yolda arıza yakmadı veya yolda bırakmadı, tabi bunda araca iyi bakmamın önemi de vardır. Bu arada vw servisleri ile uzaktan yakından bir bağım yoktur, sanayide ki kasapları bildiğim için fazla ücret vereyim kafam rahat olsun. Hayat deneyimim şunu öğretti; ucuzuna kacayım deyip üç lira kar yapayım derken beş lira zarar ediyorsunuz. Tercih meselesi herkesin tercihlerine saygı duymak lazım.
 
hocam neyin savunmasını yapıyorsunuz anlamadım.? Kazıklamaz nasıl keskin bir cevaptır.? Bu nasıl güven duygusu helal olsun.:) Yani Daha 10 bin gidecek bir balataya değişelim demek kazıklamak olmuyor öylemi.? Hadi ben kabul etmedim.? Bir başkası.? Bundan bahsediyorum işte. Konuyu açma sebebimi tam anlamamışsınız. Ben periyodik bakım öncesi frenimin daha uzun süre gidebileceğini bilip, serviste de bunun değişmesi gerekiyor cevabını aldıktan sonra yinede değiştirelim diyorsam o benim sorunum olur. Sizin hiç başınıza gelmedimi bu durum.? Servisin söylediğini sanayide bir ustadan tam tersini duymadınız mı.? Servislerin para koparmak için neler yaptığınıda duymamışsınız demekki.:) Daha geçen bir arkadaşımın başına gelen hadiseden bu yuzden bahsettim. Adamı işten anlamıyor görerek 30.000 bakımına 38 bin lira fiyat çektiler. (daha uygun oldugunu düşündüğümüz bir markanın yetkili servisi) 1 ay önce değiştiği sileceğe değişmesi gerekiyor diyede eklediler.. O da, frene bastığımda biraz ses duyuyorum dediği için. İşin piri olalım demiyorum ama en azından ne yapılmalı ve biz kendimizin ne kadar ustası olabiliriz kısmını vurgulamak, ayrıca tecrübelerden yola çıkarak bilgi sahibi olmak maksat. Buraya canı yanmış insanları bekliyoruz.:)

30 bin bakımına 38 bin tl fiyat verilen teklif formunu/faturayı vs. iletir misiniz ? Bakalım ekstra ne varmış ?
Frene bastığında biraz ses duyuyorum diye servise deklare etmişsin. Adamlar torna ile uğraşır mı hiç ? Komple değiştirir geçer. Sizin ekonomik durumunuzu servis bilmez ki komple disk balatayı serviste değiştirmez bu adam desinler. Teklif ederler, onaylarsınız yada onaylamazsınız iş biter. Hani frenlerim ötüyor dedikten sonra servisin ne yapmasını bekliyorsun bana söyler misin ?

Tekrar söylüyorum servis sizi kazıklamaz, servis ücreti size pahalı gelebilir, pahalı düşündüğünüz işleri yaptırmazsınız olur biter. Bana da disk balata pahalı geliyor ve sanayide değiştiriyorum. Siz de bu yöntemden ilerleyebilirsiniz :)

Kazıklanmamak için neler yapmalıyız diyorsunuz, Ben de diyorum ki disk balatadan sizi kazıklamazlar, size teklif ederler. Değiştirirsen iyi olur diye. Diskin tamamen ip ince olmasını yada balatanın 0.7mm uçlu kalem ucuna kadar incelmesini beklemenize gerek yok. Erkenden değiştirmeniz sizin faydanıza.
Paşa gönlünüz değiştirmek istemezse de kimse size sormadan değiştirmez.

Servis sizi gerçekten kazıklamak isterse alt takımda rotların oynuyor, aksların yağ kaçırıyor vs. der sizin göremediğiniz parçayı bir problem yokken değiştirip fatura eder. Ruhunuz bile duymaz ama servis bunu yapmaz, yapmak istese oldukça fazla yöntem var.

Aşağıdaki arkadaş tüm olayı özetlemiş aslında.


Şu an sahip olduğum araç üçüncü vag grubu aracım, tüm araçlarımın garantisi olsun olmasın bütün bakımlarını yetkili serviste yaptırdım, kilometresine göre yapılacak işlemler belli, teklif verirler iskonto vs.. istemediğim basit şeyler olursa da ( silecek suyu gibi) istemiyorum derim çıkarırlar, hiç sorun çıkarmazlar. Hava ve polen filtresini en son bakımdan sonra basit bir işlem olduğu için kendim değiştirdim. Lastik değişimi dışında servisten başka yere gitmem. Binlerce km yaptım hiç bir aracım yolda arıza yakmadı veya yolda bırakmadı, tabi bunda araca iyi bakmamın önemi de vardır. Bu arada vw servisleri ile uzaktan yakından bir bağım yoktur, sanayide ki kasapları bildiğim için fazla ücret vereyim kafam rahat olsun. Hayat deneyimim şunu öğretti; ucuzuna kacayım deyip üç lira kar yapayım derken beş lira zarar ediyorsunuz. Tercih meselesi herkesin tercihlerine saygı duymak lazım.
 

Geri
Üst