Yolda giderken P0810 Getriebe Defekt hatası


Katılım
11 Eyl 2025
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Konum
Ankara
İsim
-
Araç
golf 7
İyi gunler herkese

Aracim golf 7 1.4 1 ay once dsg karti yanmisti ve tamir ettirdim. Dun aksam yolda giderken bir anda araba vitesten cikti getriebe defekt yazdi. Araba calisiyor ama vitese gecmiyor.

Bu durum debriaj ile mi ilgili yada bilen var mi bu durumu ?
 

Geçmiş olsun hocam
DSG arıza kodu P0810, "Debriyaj Hareketi, Yanlış Çalışma", debriyajda bir sorun olduğunu gösterir. Olası nedenler arasında arızalı bir debriyaj konum sensörü, kablolama veya konnektör sorunları, arızalı bir şanzıman kontrol modülü (TCM/Mekatronik) veya yanlış debriyaj ayarı bulunur.
Olası nedenler
Arızalı debriyaj konum sensörü: Sensör, kontrol ünitesine yanlış konumu iletiyor.
Kablolama sorunları: Sensör ile kontrol ünitesi arasında açık veya kısa devre.
Mekatronik sorunlar: Bu, şanzımanın elektronik ve hidrolik kontrol sistemidir. Bu sistemdeki arızalar, vites geçişlerinde bozulmaya ve aşınmaya neden olabilir.
Yanlış debriyaj ayarı: Debriyajın sıfırlanması veya kalibre edilmesi gerekebilir.
Aşınmış debriyaj balataları: Bu, yanlış bir Mekatronik ayarından kaynaklanabilir.
Hidrolik sıvı sorunları: Debriyaj aktüatöründeki eski veya yanlış hidrolik sıvı, çalışmasını engelleyebilir
 
İyi günler, zaman kaybetmeden kart tamiri yaptırdığınız yere başvurun.

1. Mekatronik kart tamiri sırasında lehim işlemi yapıldıysa lehimdeki bir problem, sensör arızası vs sebebiyle bu hatayı alıyor olabilirsiniz.
2. Mekatronik yağ basıncı düşük olabilir.
3. Aracınız kaç bin km’de, kavrama yeni mi değişti ? Kavrama değişimi gibi dsgde yapılan işlemler sonrası adaptasyon işlemi gerekebiliyor detaylarına çok hakim değilim böyle bir sebepten de “Şanzıman Hatası” uyarısı verebilir araç.
4. Zayıf akü

Bu soruna sebep olabilecek aklıma gelen ihtimallari yukarıda yazdım. Yapılan işlemin kapsamı, mekatronik kartta neler yapıldı ve öncesinde dsgde başka işlemler oldu bilemediğimiz, ve de net bir obd hata kodu olmadığı için nokta atışı bir şekilde uzaktan sorun şu demek mümkün değil. En kısa zamanda aracınızı işlem yaptırdığınız yete götürün.
 
IMG_9695.jpeg
 

Ekli dosyalar

  • IMG_9694.jpeg
    IMG_9694.jpeg
    309.3 KB · Görüntüleme: 1
  • IMG_9693.jpeg
    IMG_9693.jpeg
    320.4 KB · Görüntüleme: 1
  • IMG_9692.jpeg
    IMG_9692.jpeg
    332.3 KB · Görüntüleme: 1
İyi günler, zaman kaybetmeden kart tamiri yaptırdığınız yere başvurun.

1. Mekatronik kart tamiri sırasında lehim işlemi yapıldıysa lehimdeki bir problem, sensör arızası vs sebebiyle bu hatayı alıyor olabilirsiniz.
2. Mekatronik yağ basıncı düşük olabilir.
3. Aracınız kaç bin km’de, kavrama yeni mi değişti ? Kavrama değişimi gibi dsgde yapılan işlemler sonrası adaptasyon işlemi gerekebiliyor detaylarına çok hakim değilim böyle bir sebepten de “Şanzıman Hatası” uyarısı verebilir araç.
4. Zayıf akü

Bu soruna sebep olabilecek aklıma gelen ihtimallari yukarıda yazdım. Yapılan işlemin kapsamı, mekatronik kartta neler yapıldı ve öncesinde dsgde başka işlemler oldu bilemediğimiz, ve de net bir obd hata kodu olmadığı için nokta atışı bir şekilde uzaktan sorun şu demek mümkün değil. En kısa zamanda aracınızı işlem yaptırdığınız yete götürün.
Hocam debiyaj kavramasi degismesi sadece dsg kart yanmisti ordaki unite degisti.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_9695.jpeg
    IMG_9695.jpeg
    322.1 KB · Görüntüleme: 2
  • IMG_9694.jpeg
    IMG_9694.jpeg
    309.3 KB · Görüntüleme: 2
  • IMG_9693.jpeg
    IMG_9693.jpeg
    320.4 KB · Görüntüleme: 1
  • IMG_9692.jpeg
    IMG_9692.jpeg
    332.3 KB · Görüntüleme: 2
hocam kısaca işlem yaptırdığınız yere gıdın
Üstede yazdım hatanın cevaplarını
 
Hocam herhangi bir soketin gevşemesi gibi basit bir sebepten de olabilir, basınç tüpü ya da valf arızası da olabilir. Mekatronik ünitedeki problem ECUda da hata görmenize sebep oluyor olabilir, kavrama hataları da keza bundan kaynaklanıyor olabilir. Mekatroniği yine açmaları gerekecek yüksek ihtimal.
Kendiniz hataları sildiğinizde tekrar bu hataları alıyormusunuz bakmadan gitmeyin, hatta ben olsam siler işlem yaptırdığım yere giderdim.

Süreci paylaşırsanız biz de daha fazla bilgilenmiş oluruz. İşlem yaptırdığınız yeri de paylaşabilir misiniz ?
 
Hatalari sildim. Malesef yeniden geldi. arac vitese gecmisyor calisiyor ama hareket etmiyor. usta ile konustum o israrla debriaj in degismesi gerektigini söylüyor. baska bir usta ise k1 ve k2 nin ayni anda gidemeyecegini söylüyor. isin icinden cikamadim. acikcasi. zor bir sürec.
 
Hatalari sildim. Malesef yeniden geldi. arac vitese gecmisyor calisiyor ama hareket etmiyor. usta ile konustum o israrla debriaj in degismesi gerektigini söylüyor. baska bir usta ise k1 ve k2 nin ayni anda gidemeyecegini söylüyor. isin icinden cikamadim. acikcasi. zor bir sürec.
Kartını degıstırfıkten sonra ölçümleri yapmamısmı ? Ben böyle ustanın
 
Kartı tamir eden debriyajı fark etmemiş mi? Ya da debriyaj sorunu mu kartta arızaya sebep olmuş!?
Usta arızanın sebebine yada sonraki olaylara bakmamış bence kartı degıstıreyım dükkandan çalışır vaziyette çıksın paramı alayım daha sonra zaten bana gelecek demıs
 
Geçmiş olsun hocam
DSG arıza kodu P0810, "Debriyaj Hareketi, Yanlış Çalışma", debriyajda bir sorun olduğunu gösterir. Olası nedenler arasında arızalı bir debriyaj konum sensörü, kablolama veya konnektör sorunları, arızalı bir şanzıman kontrol modülü (TCM/Mekatronik) veya yanlış debriyaj ayarı bulunur.
Olası nedenler
Arızalı debriyaj konum sensörü: Sensör, kontrol ünitesine yanlış konumu iletiyor.
Kablolama sorunları: Sensör ile kontrol ünitesi arasında açık veya kısa devre.
Mekatronik sorunlar: Bu, şanzımanın elektronik ve hidrolik kontrol sistemidir. Bu sistemdeki arızalar, vites geçişlerinde bozulmaya ve aşınmaya neden olabilir.
Yanlış debriyaj ayarı: Debriyajın sıfırlanması veya kalibre edilmesi gerekebilir.
Aşınmış debriyaj balataları: Bu, yanlış bir Mekatronik ayarından kaynaklanabilir.
Hidrolik sıvı sorunları: Debriyaj aktüatöründeki eski veya yanlış hidrolik sıvı, çalışmasını engelleyebilir
Chat GPT mi :D
 


Geri
Üst