Jetta DQ200 DSG Yag Degisimi


Katılım
27 Eki 2025
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Konum
Konya
İsim
Kaan
Araç
Jetta 1.4TSI
Iyi forumlar herkese, arac olarak 1.4 TSI 150HP Jetta sahibiyim.
Aracima ozel serviste DSG yag degisimi yaptirttim bugun ve konulan yag hakkinda kafamda soru isareti olustu.
DQ200 sanzimanda mekatronik yagi olarak Phaff Green ATF yag kullanildi, disli kisminda ise Petrol Ofisi 75w80 sanziman yagi kullanildi.
Kafama bu kullan yaglar haklkinda bazi soru isaretleri takildi.
Birkac ozel servise danistigimda benzer yaglari kendilerininde DSG icin kullandigi ve herhangi bir sikinti cikarmadigini soylediler.
Forumdaki uyelerden benzer yaglari kullananlar varsa yorumlarini almak isterim.
Kullanmayan kisilerde fikirlerini belirtirlerse sevinirim.
 

Merhabalar hocam,
Net bir şekilde bildiğim bir yağ değil ancak motul ve liqui moly firmalarının DCT(Dual Clutch Transmission) yağları için teknik spesifikasyonları incelediğimde, sizin söylediğiniz şanzıman yağının 40santigrat derecede olan viskozitesi neredeyse %50 daha fazla. Shell firmasının da DCT için şanzıman yağı var kataloğunda, 75w80nin 40°C’deki viskozitesi de Shell DCT’den %10 fazla.

Viskozite(mm^2/s) @ 40 °C;
Liqui Moly —> 33
Motul —> 34.7
Shell 75w80 —> 48
Shell DCT —> 42

100°C’deki viskozite değerlerinde büyük farklar yok.

Ben kendi aracımda bu durumu yaşasam kıllanıp, biraz araştırma yapıp DCT için üretilmiş bir şanzıman yağı ile değişim gerçekleştirirdim.
 
hocam ben seyi anlamiyorum dq200 kuru kavrama degil mi. hangi yag bu degisen... ben gectigimiz ya 15bin bakiminda vw'e sordum. islak kavrama icin gecerli dediler bana.
 
hocam ben seyi anlamiyorum dq200 kuru kavrama degil mi. hangi yag bu degisen... ben gectigimiz ya 15bin bakiminda vw'e sordum. islak kavrama icin gecerli dediler bana.
Hocam kuru kavrama demek, şanzıman dişlileri arasında yağ olmadığı anlamına gelmiyor. Adı üstünde kuru kavrama, yani kavrama elemanları yağ ile soğutulmuyor. Şanzımanı değil kavramayı tanımlıyoruz kuru ya da ıslak derken.
 
hocam ben seyi anlamiyorum dq200 kuru kavrama degil mi. hangi yag bu degisen... ben gectigimiz ya 15bin bakiminda vw'e sordum. islak kavrama icin gecerli dediler bana.
Hocam tabii ki de şanzımanda yağ var. Şanzıman dişlisi, mekatroniği, rulmanlar yağlı çalışıyor tabii.

Islak kavrama dediğimiz şey kavramanın da ekstra olarak yağ içinde çalışması. Aynı şey gibi düşünün ; Yağlı triger kayışı ve yağ içinde çalışmayan triger kayışı gibi.

Islak kavramanın avantajı şanzımanın ısınmıyor. Bizim dq200 lerde art arda 10-15 defa dur kalk yapınca şanzıman ısısı çok artıyor ve haliyle kavramada kaçırmalar, aracı titretmeler başlıyor. Islak kavramada bu yok. Ancak kuru kavrama en az maliyetli ve yakıt konusunda avantajlı bir sistem. Ama tabii kârını 50-60 bin km de kavrama yiyen insanlardansanız eritip gidiyor.

Kuru kavramalı dsglerde şanzıman yağı değiştirmeye gerek yok, tüm vw servisleri de ortak ağızla değiştirmeye lüzum olmadığını söylüyor. Şanzımanda işlem yapılmadıysa tabii.
 
Hocam kuru kavrama demek, şanzıman dişlileri arasında yağ olmadığı anlamına gelmiyor. Adı üstünde kuru kavrama, yani kavrama elemanları yağ ile soğutulmuyor. Şanzımanı değil kavramayı tanımlıyoruz kuru ya da ıslak derken.
Hocam tabii ki de şanzımanda yağ var. Şanzıman dişlisi, mekatroniği, rulmanlar yağlı çalışıyor tabii.

Islak kavrama dediğimiz şey kavramanın da ekstra olarak yağ içinde çalışması. Aynı şey gibi düşünün ; Yağlı triger kayışı ve yağ içinde çalışmayan triger kayışı gibi.

Islak kavramanın avantajı şanzımanın ısınmıyor. Bizim dq200 lerde art arda 10-15 defa dur kalk yapınca şanzıman ısısı çok artıyor ve haliyle kavramada kaçırmalar, aracı titretmeler başlıyor. Islak kavramada bu yok. Ancak kuru kavrama en az maliyetli ve yakıt konusunda avantajlı bir sistem. Ama tabii kârını 50-60 bin km de kavrama yiyen insanlardansanız eritip gidiyor.

Kuru kavramalı dsglerde şanzıman yağı değiştirmeye gerek yok, tüm vw servisleri de ortak ağızla değiştirmeye lüzum olmadığını söylüyor. Şanzımanda işlem yapılmadıysa tabii.
hocalarım çok teşekkür ediyorum
 

Geri
Üst