Merhaba yazacağım yöntem çoğu durumda sorunları halleder. Sizin probleminizi de çözeceğini düşünüyor.
Öncelikle akünüzün siyah yani (-) eksi kutup başını söküp aküden ayırın. Kaput açık ve eksi kutup başı ayrık şekilde 15-20 dakika aracı kendi haline bırakıp bekleyin. Bu size tüm sistemlerin elektriği kesildiği ve içlerinde depolanan elektriğinde bitmesi sebebi ile araca tam bir reset atmanızı sağlayacaktır.
Sürenin sonunda eksi kutup başını aküye takıp iyice sıkın.
Araca geçtiğinizde bir çok arıza ışığı yanıyor olabilir endişe etmeyin. Direksiyonu tam sola çevirin ve ardından tam sağa çevirin. Gerekirser tekrar sola çevrilebilir.
Buda arıza ışıklarının sönüp aracın ecu tarafının araçta tam bir tarama yapmasına ve her şeyi yeniden kalibre etmesine sebep olacaktır. Eğer sorun sadece kalibre ise probleminiz düzelecektir diye düşünüyorum. Bedava bir yöntem denemekte yrarar var.
Kolay gelsin ve geçmiş olsun.
(bazı durumlarda bazı arıza ışıklarının sönmesi için aracı bir süre kullanmak gerekebiliyor.1-2 km gibi)