- Katılım
- 12 Eki 2025
- Mesajlar
- 1
- Tepkime puanı
- 0
- Konum
- ANKARA
- İsim
- Benjamin Leuchter
- Araç
- GOLF 7 (MK7)
Selamlar, öncelikle foruma yeni üye oldum aynı dili konuşan ve aynı soruları soran bir toplulukla etkileşimde olmak çok kıymetli bu yüzden hepinize çok teşekkür ederim.
Golf'u ocak 2025 döneminde almak nasip oldu ve vag grubundan kullandığım ilk araba. Öncelikle araba hakkında izlenimlerimi ve değerlendirmelerimi paylaşacağım daha sonrasında ise golf 7 ile ilgili iyileştirme ve upgrade işlemleriyle ilgili merak ettiğim konular hakkında kıymetli tecrübelerinizi paylaşmak isterseniz çok memnun olurum.
Öncelikle ön takım ve süspansiyon olarak değerlendirmek isterim çünkü benim için önemli bir konu daha önceki araban citroen c2 vtr 110 hp ydi çok keyifli seri ve muhteşem yol tutuşuna sahipti . onunla virajlara sert girmek bir stres değil keyifti. Golf te ise süspansiyonlar fazla yumuşak geldi anı ve viraja içten sert girişlerde kafasını sağ sola atmaya meyilli olduğunu fark ettim. 16'' jantlar ve 205/55/16 lastiklerden kaynaklı mı bilemedim. 17'' jant ve 50 veya 45 yanak lastikler ile coil işine girmeden daha güvenli viraj performansı alabilir miyim bilmiyorum? Onun dışında diğer ön takım parçalarının sessiz ve sağlam olduğunu söyleyebilirim. Arka süspansiyonlar biraz daha kendisi olumsuz hissettiriyor torsiyon kullanılmasına anlam veremedim yoksa highline paketlerde bağımsız mı acaba?
Diğer önemli olarak gördüğüm bir diğer konu ise Dsg sistemin kavraması şimdi bu kavramanın orjinal parça üreticilerinden biri luk mudur? arabam 138 bin km de ve henüz değişmemiş önceki sahibi yani ilk sahibi yoğun trafikte hiç kullanmamış o yüzden şuan için bir sorun yok ama km sine baktığımda bu konuyu da ele almak istedim. Kavramayı yenilerken sizce işini iyi yapan bir usta orjinalinde olduğu gibi toleransını vs. işlemi bitirdikten sonra alıştırmasını herşeyi kusursuz yapabilir mi? yoksa bu işi serviste yaptırmak çok fark eder mi? çünkü mevcutta alıştığım vites keyfinin olumsuz bir hisse dönüşmesini hiç istemem. Ayrıca diyelim ki kavramayı yeniliyoruz açtılar baktılar volanın yüzeyi düzgün sizce yinede volanı yenilemek gerekir mi ? çünkü baktığınızda önceki kavrama 140 bin km lere gelmiş o yüzden hala aynı volanla devam etmek mantıklı mı ?
Diğer bir husus şanzıman dişlilerinin olduğu bölümdeki yağın yenilenme ihtiyacı hakkında gerçekten tecrubesi olan paylaşabilir mi? Çünkü benim şahsen şöyle bir tecrubem ve izlenimim oldu. daha önceki arabam c2 vtr dsg nin atası denilebilecek mekatronik bir sistemdir. Vtr şanzımanda bir kaç sorunum oldu bir sorun mekatronikteydi usta gitti şanzımanı açtı senkremeçi değiştirdi yağı değişti filan sonra çözemediler başka bir ustaya gittim sorunu hallettiler sağ olsunlar o zaman demişlerdi li bu şanzımanlar için mekatronik şanzımanlar için normal bir yağ konulmaz bunun yağsı ayrı olur filan öyle değiştirdiler ama şunu söyleyim şanzıman yağ değiştikten sonra hiç bir zaman şanzıman eskisi gibi sessiz çalışmadı hep bir uğultu oldu ustalar normal dediler ama ben eski halini biliyorum asla ses yoktu. Şimdi o yüzden bu dsg ninde dişli yağını değiştirmekten çekiniyorum. Yetkili serviste zaten bunu periyodik olarak yapmıyor ya müşteri talebinde yapıyor yada şanzımanda bir sorun varsa işlem yaparken mecburen değiştiriyor.
Ayrı bir konuda maalesef bu taiwan far ve stoplar. çok güzeller gerçekten ama kullanış olarak nasıldır bilmiyorum. O kadar çok kullanan var ki insanın bu referans aralığına bakarak düşünmeden alası geliyor ama diğer taraftan da bakıyorsun ne parça garantisi veren var bakıyorsun farların içine çin malı ampüller satmaya çalışıyorlar uzunlar zaten değişmiyor. Bir osram veya philips kullanmıyorlar. Stoplara bakıyorum iki parçayı tam bir çizgisel olarak yerleştiremiyorlar. işte ne bileyim frene basınca biraz daha koyulaşan güçlenen ledler tepedeki fren lambası olmasa frene basıp basmadğın çok anlaşılmayacak neredeyse. Ayrıca bazılarında kodlama gerekebiliyor deniyor nedenleri ise ışık hüzmesi veya ledlerin parlaklığı zayıf çıkıyor buhar yapma sorunu vs. gibi daha bilmediğim birçok sorun var. Malesef artık osram ledliving leride üretmiyor üretsede bin dolar bandında oda gereksiz pahalı.
Valla samimiyetle söylüyorum her akşam eve geldiğimde çayımı alıyorum bazen stres olarak bazen keyifle bu üzerinde durduğum konulara bakıyorum.. elde ettiğim bazı ufak bilgileri de siz değerli forum kullanıcılarıyla paylaşmak istedim bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler.
Golf'u ocak 2025 döneminde almak nasip oldu ve vag grubundan kullandığım ilk araba. Öncelikle araba hakkında izlenimlerimi ve değerlendirmelerimi paylaşacağım daha sonrasında ise golf 7 ile ilgili iyileştirme ve upgrade işlemleriyle ilgili merak ettiğim konular hakkında kıymetli tecrübelerinizi paylaşmak isterseniz çok memnun olurum.
Öncelikle ön takım ve süspansiyon olarak değerlendirmek isterim çünkü benim için önemli bir konu daha önceki araban citroen c2 vtr 110 hp ydi çok keyifli seri ve muhteşem yol tutuşuna sahipti . onunla virajlara sert girmek bir stres değil keyifti. Golf te ise süspansiyonlar fazla yumuşak geldi anı ve viraja içten sert girişlerde kafasını sağ sola atmaya meyilli olduğunu fark ettim. 16'' jantlar ve 205/55/16 lastiklerden kaynaklı mı bilemedim. 17'' jant ve 50 veya 45 yanak lastikler ile coil işine girmeden daha güvenli viraj performansı alabilir miyim bilmiyorum? Onun dışında diğer ön takım parçalarının sessiz ve sağlam olduğunu söyleyebilirim. Arka süspansiyonlar biraz daha kendisi olumsuz hissettiriyor torsiyon kullanılmasına anlam veremedim yoksa highline paketlerde bağımsız mı acaba?
Diğer önemli olarak gördüğüm bir diğer konu ise Dsg sistemin kavraması şimdi bu kavramanın orjinal parça üreticilerinden biri luk mudur? arabam 138 bin km de ve henüz değişmemiş önceki sahibi yani ilk sahibi yoğun trafikte hiç kullanmamış o yüzden şuan için bir sorun yok ama km sine baktığımda bu konuyu da ele almak istedim. Kavramayı yenilerken sizce işini iyi yapan bir usta orjinalinde olduğu gibi toleransını vs. işlemi bitirdikten sonra alıştırmasını herşeyi kusursuz yapabilir mi? yoksa bu işi serviste yaptırmak çok fark eder mi? çünkü mevcutta alıştığım vites keyfinin olumsuz bir hisse dönüşmesini hiç istemem. Ayrıca diyelim ki kavramayı yeniliyoruz açtılar baktılar volanın yüzeyi düzgün sizce yinede volanı yenilemek gerekir mi ? çünkü baktığınızda önceki kavrama 140 bin km lere gelmiş o yüzden hala aynı volanla devam etmek mantıklı mı ?
Diğer bir husus şanzıman dişlilerinin olduğu bölümdeki yağın yenilenme ihtiyacı hakkında gerçekten tecrubesi olan paylaşabilir mi? Çünkü benim şahsen şöyle bir tecrubem ve izlenimim oldu. daha önceki arabam c2 vtr dsg nin atası denilebilecek mekatronik bir sistemdir. Vtr şanzımanda bir kaç sorunum oldu bir sorun mekatronikteydi usta gitti şanzımanı açtı senkremeçi değiştirdi yağı değişti filan sonra çözemediler başka bir ustaya gittim sorunu hallettiler sağ olsunlar o zaman demişlerdi li bu şanzımanlar için mekatronik şanzımanlar için normal bir yağ konulmaz bunun yağsı ayrı olur filan öyle değiştirdiler ama şunu söyleyim şanzıman yağ değiştikten sonra hiç bir zaman şanzıman eskisi gibi sessiz çalışmadı hep bir uğultu oldu ustalar normal dediler ama ben eski halini biliyorum asla ses yoktu. Şimdi o yüzden bu dsg ninde dişli yağını değiştirmekten çekiniyorum. Yetkili serviste zaten bunu periyodik olarak yapmıyor ya müşteri talebinde yapıyor yada şanzımanda bir sorun varsa işlem yaparken mecburen değiştiriyor.
Ayrı bir konuda maalesef bu taiwan far ve stoplar. çok güzeller gerçekten ama kullanış olarak nasıldır bilmiyorum. O kadar çok kullanan var ki insanın bu referans aralığına bakarak düşünmeden alası geliyor ama diğer taraftan da bakıyorsun ne parça garantisi veren var bakıyorsun farların içine çin malı ampüller satmaya çalışıyorlar uzunlar zaten değişmiyor. Bir osram veya philips kullanmıyorlar. Stoplara bakıyorum iki parçayı tam bir çizgisel olarak yerleştiremiyorlar. işte ne bileyim frene basınca biraz daha koyulaşan güçlenen ledler tepedeki fren lambası olmasa frene basıp basmadğın çok anlaşılmayacak neredeyse. Ayrıca bazılarında kodlama gerekebiliyor deniyor nedenleri ise ışık hüzmesi veya ledlerin parlaklığı zayıf çıkıyor buhar yapma sorunu vs. gibi daha bilmediğim birçok sorun var. Malesef artık osram ledliving leride üretmiyor üretsede bin dolar bandında oda gereksiz pahalı.
Valla samimiyetle söylüyorum her akşam eve geldiğimde çayımı alıyorum bazen stres olarak bazen keyifle bu üzerinde durduğum konulara bakıyorum.. elde ettiğim bazı ufak bilgileri de siz değerli forum kullanıcılarıyla paylaşmak istedim bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler.