1.2 tsi yağ yakma sorunu


Katılım
20 Tem 2019
Mesajlar
6
Tepkime puanı
1
İsim
habip
İyi geceler değerli golf tutkusu ailesi;
2014 model 1.2 tsi aracım yaklaşık 2000 km de 1 litre yağ yakıyor, herhangi kaçak vs yok, aracı 2 3 gün çalıştırmayınca marşa basınca mavi duman atıyor ısınınca geçiyor, nasıl bir yol izlemeliyim teşekkür ederim.
 

Benim aracımda aynı şekilde uyarı verince yarım litre ekliyorum 1000km sonra uyarı veriyor 5w40 + mos2 koydurdum aşağı yukarı yine aynı seviyelerde yakıyor mavi duman kesinlikle yok yağ nereye gidiyor hala çözebilmiş değilim ustalar rektefiyedense sandık motor diyor o da 150bin tl civari o yüzden bu yağ ekleye ekleye binmeye devam ediyorum
 
2016 öncesi 1.2 tsiların kronik sorunu segmanlarda çatlak veya kırık vardır ordan kaçırıp yağ yakıyodur %90
 
2014 1.2 tsi 123000 km de aldigim aracima ilk bakimda 5/30 castrol yag koydurmustum sonra birgun yag seviyesi hatasi verdi baktim icinde yag azalmis uzerine ilave edip tekrar yag bakimina soktum bu arada arastirmalar yaptim forumlardan bir arkadaş mobil yag kullanilmasini sebepleri ile tavsiye ediyordu bende mobil yag koydurdum 5000 km dir hic yag yakmadı. Sizdeki durumda boylemidir bilmiyorum ama benim yag yakma sorununu mobil marka yag ile ben çözdüm.
 
Benim aracım 130000 km de castrolü yaktı mobil 1 esp koydum onuda yaktı değiştirdim motul 5w40+liquimoly mos2 koyduk tırtıklı yerin ortasındaydı bugün baktım 1000km oldu çubuktaki tırtıklı yerin dibine yaklaşmış yani eli kulağında
 
bide bi ara nasıl olsa yakıyo diye en ucuz yağı 1lt ilave ettiğimde 200km sonra ışık yakmıştı yinede kaliteli ilave etmek gerekiyor
 
Benim aracımda aynı şekilde uyarı verince yarım litre ekliyorum 1000km sonra uyarı veriyor 5w40 + mos2 koydurdum aşağı yukarı yine aynı seviyelerde yakıyor mavi duman kesinlikle yok yağ nereye gidiyor hala çözebilmiş değilim ustalar rektefiyedense sandık motor diyor o da 150bin tl civari o yüzden bu yağ ekleye ekleye binmeye devam ediyorum
ben de yağ katkısı koydum ama halen yağ yakmaya devam ediyor, eğer rektefiye fiyatı sandık motor seviyelerine gelecekse bana da sandık motor attırmak daha mantıklı geliyor, ayrıca yakın zamanda kompresör testi, buji kontrolü, kürbütör havalandırması,boğaz kelebeği, ve yılan kamerayla segmanlara baktırmaya düşünüyorum
 
2016 öncesi 1.2 tsiların kronik sorunu segmanlarda çatlak veya kırık vardır ordan kaçırıp yağ yakıyodur %90
evet genelde öyle sorun oluyormuş, bu konu üzerinde baya araştırmalar yaptım videolar izledim, yakın zamanda kompresör testi yaptırıp, yılan kamera yardımıyla segmanları kontrol ettirmeyi düşünüyorum
 
2014 1.2 tsi 123000 km de aldigim aracima ilk bakimda 5/30 castrol yag koydurmustum sonra birgun yag seviyesi hatasi verdi baktim icinde yag azalmis uzerine ilave edip tekrar yag bakimina soktum bu arada arastirmalar yaptim forumlardan bir arkadaş mobil yag kullanilmasini sebepleri ile tavsiye ediyordu bende mobil yag koydurdum 5000 km dir hic yag yakmadı. Sizdeki durumda boylemidir bilmiyorum ama benim yag yakma sorununu mobil marka yag ile ben çözdüm.
özellikle bazı yağların piyasada çok fazla sahtelerini üretiyorlar, bilmediğim yerlerden yağ almamaya çalışıyorum kendim de liqui moly toptec kullanıyorum ama eğer segmanlarda vs sıkıntı varsa hangi yağ olursa olsun eksiltme yapacaktır, ama aklımda bulunsun motor rektefiyesi veya sandık motor attırmazsam sonraki yağı sizin dediğiniz yağdan denemekte fayda olabilir.
 
Benim aracım 130000 km de castrolü yaktı mobil 1 esp koydum onuda yaktı değiştirdim motul 5w40+liquimoly mos2 koyduk tırtıklı yerin ortasındaydı bugün baktım 1000km oldu çubuktaki tırtıklı yerin dibine yaklaşmış yani eli kulağında
hocam kompresör testi vs bir kaç kontrol yaptıracağım yaptırdıktan sonra faydası çözümü olursa buradan size de yardımcı olmak isterim.
 

Geri
Üst