Sıfır aracın boya mikron değerleri 200 300 mikron aralığında

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Ayhan5353
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
27 Mar 2020
Mesajlar
286
Tepkime puanı
88
Konum
İstanbul
İsim
Ayhan
Arkadaşım sıfır bir araç aldı. Yine de boyasını expertizde baktırdı. Boya kalınlığı genel olarak 240 270 kapı içleri ise 160 170 mikron aralığında. Hatta tavan 300 mikrona kadar çıktığı oldu. Expertiz bunun orginal olduğunu fabrikasyon çift kat boyama yapıldığını hiç bir sorun olmadığını söyledi. Ama insan yine de bir düşünmüyor değil. Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlara sormak istedim. Sizin başınıza hiç geldimi yada bu durum gerçekten normal bir durummudur .
 

Benim araçta 2024 style paket . Aracı 3 bin km de satın aldım. Mikron değerleri 175-195 arası çıktı, Exper çift kat boya var dedi. Tavan ve kaput boyası her zaman biraz daha kalın olur Mikron kalınlığı aşırı olmadığı için çokta takmadım.
 
Upvote 0
2025 gri Golf 8.5 vardı bayinin elinde 6 ay önce sarı sitede ilanı vardı. Boyası yer yer 400 mikrona kadar çıkıyormuş. Sıfırından uygun fiyata 2. Ellerle aynı rakama satıyorlardı.

Yani normal bir durum ancak 2. Elde satarken iş bilmeyen ekspere ve bu konuda tedirgin alıcılara denk gelmek sıkıntı olur gibi
 
Upvote 0
sıkıntı yok
 
Upvote 0
Herkese teşekkür ederim. Expertiz de öyle demişti. Bu durum değer kaybı oluşturmaz. Hatta daha iyi demişti. Uzak doğu markalarında boya genelde 80 90 100 çok ince en ufak taş gelse çizim astarı gösteriyor demişti. Sonradan boyanan bir parça olsa bant izi olur mutlaka az da olsa akıntı olur . Geçişlerde iz olur demişti. Ama yine de araç sahibi kullanıcılara sormak istiyor insan . Teşekkür ederim.
 
Upvote 0
Arkadaşım sıfır bir araç aldı. Yine de boyasını expertizde baktırdı. Boya kalınlığı genel olarak 240 270 kapı içleri ise 160 170 mikron aralığında. Hatta tavan 300 mikrona kadar çıktığı oldu. Expertiz bunun orginal olduğunu fabrikasyon çift kat boyama yapıldığını hiç bir sorun olmadığını söyledi. Ama insan yine de bir düşünmüyor değil. Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlara sormak istedim. Sizin başınıza hiç geldimi yada bu durum gerçekten normal bir durummudur .
fabrikanın çift kat boyama hakkı var 2.elde sıkıntıdır,bayiiden belge almayı unutmayın sonra darbeli muamelesi yapmasınlar aracınıza.
 
Upvote 0
fabrikanın çift kat boyama hakkı var 2.elde sıkıntıdır,bayiiden belge almayı unutmayın sonra darbeli muamelesi yapmasınlar aracınıza.
Teşekkür ederim. Hocam darbeli muamelesi yapan almasın gerekirse . Ben expertiz yaptırdım bir kaç ekzpertize de götürdğm hepsi bana arabanız da nokta kusur yok dedi. Satacağım zamanda expertiz dosyasını yüklerim. İsteyen alır istemeyen almaz. Bayi ye bakıma gidince söylerim. Herkese de teşekkür ederim.
 
Upvote 0
Teşekkür ederim. Hocam darbeli muamelesi yapan almasın gerekirse . Ben expertiz yaptırdım bir kaç ekzpertize de götürdğm hepsi bana arabanız da nokta kusur yok dedi. Satacağım zamanda expertiz dosyasını yüklerim. İsteyen alır istemeyen almaz. Bayi ye bakıma gidince söylerim. Herkese de teşekkür ederim.
Bayiye bakıma gittiğiniz zamana kadar iş işten geçmiş olur, ve o raporu vermezler, satın alındığı tarihin üzerinden fazla süre geçerse o raporu alabilmek için çook uğraşırsınız.
 
Upvote 0
VW ‘de bundan 6-7 sene öncesine kadar böyle (çift kat boya) gibi dırumlar daha az yaşanırdı,

Boya kalınlıkları o zamanlar;
Kaput: 130-150
Diğer bölgeler: 110-130

VW artık saçma sapan işler yapmaya başladı, bazı renklerde artık kaput içini bile boyamıyorlar.
 
Upvote 0
Bayiye bakıma gittiğiniz zamana kadar iş işten geçmiş olur, ve o raporu vermezler, satın alındığı tarihin üzerinden fazla süre geçerse o raporu alabilmek için çook uğraşırsınız.

Bayiye bakıma gittiğiniz zamana kadar iş işten geçmiş olur, ve o raporu vermezler, satın alındığı tarihin üzerinden fazla süre geçerse o raporu alabilmek için çook uğraşırsınız.
 
Upvote 0
Bir sorun olacağını hiç sanmam. Sonradan yapılan boya ile fabrikanın attığı boya ayırt edilebilir.
 
Upvote 0
Haklısınz . Hocam ben aracı istanbuldan aldım. 1250km uzaktayım açıkcası. 3 tane expertiz firmasıyla görüştüm . Hepsi de aracınızda hiç bir problem yok. Her gün bu şekilde araçlar geliyor. Aracın mikro değerleri 100 140 arası ne kadar normal ise fabrikasyon 200 300 arası da o kadar normaldir dedi. Geçen bir focus geldi mikron aralığı 300 330 arasıydı tamamen orginal fabrikasyon dedi. Valla içim rahatladı. Bayiyle de görüştüm danışman aracı teslim etmeden bütün kontrolleri yapıyoruz dedi. Eğer bir sorun la karşılaşırsak bunu aracı faturalandırmadan müşteriye bildiriyoruz . Kusur oranında indirim teklifi ediyoruz kabul etmese zaten aracın faturası kesilmediği için kaporası nı veriyoruz demişti. Zaten hasarlı boyalı sıfır araçlar raporlanmış bir şekilde sisteme düşüyor dedi. Ona rağmen biz yine bütün kontrolleri yapıp öyle aracı teslim ediyoruz dedi. Bende aracı alırken kapora yollayın aracın kontrolleri yapıldıktan sonra ben size haber vereceğim o zaman hesabı kapatırsınız demiştiler . 4 gün sonra hesabı kapattım. Rapor verirmisiniz dedim. Aracı getirin bakalım tabi veririz dedi. Yani içim rahatladı. Satarken de expertiz raporunu yüklerim orda hepsi yazıyor. Yolum düşerse raporu da alırım.
 
Upvote 0
Bir sorun olacağını hiç sanmam. Sonradan yapılan boya ile fabrikanın attığı boya ayırt edilebilir.
Hocam inanın expertiz işi gücü bıraktı beni aracımın orginal olduğuna ikna etmeye çalıştı . :) hatta gel bak şurada kapısında boya olan aracı göstereyim dedi. Gittik bak mikron değerlerine 250 260 çıkıyıor seninkiyle aynı dedi ama bu sonradan boyandı dedi. Gel çaprazdan bak dedi hiç seninkiyle aynı boyaya benziyormu dedi . Alakası bile yoktu üzeri portakal yüzeyi gibiydi. Gel gel dedi kapıyı açtı bak burda bant izleri var gördünmü dedi. Senin araçla alakası bile yok ama mikron değerleri aynı dedi. Boya ölçer aracın boyalı olup olmadığını söylemez boya kalınlığını söyler ama orginal mi sonradan mı boyandığını usta ışık altında gözle kontrol eder dedi. Hiç bir yerde fabrikanın attığı boyayı kimse atamaz dedi. Expertiz raporunu sana vereceğim altına da imza kaşemizi atacağız raporun da maddi manevi her türlü arkasındayım dedi. O yüzden içim rahatladı.
 
Upvote 0

Hocam mikron değerleri ile expertiz yapılmaz. Aracınızı satarken de aracımda 300 mikron boya var, fabrikada 2-3 kat boya atıldı diye belirtmenize de gerek yok. İnsanlar boşuna tedirgin olur. Fabrika arabayı isterse 10 kere kazıyıp tekrar boyasın benim için problem yok. Eğer işçilik güzelse ve bir darbe/kaza sonucunda kusur almadıysa benim için problem yoktur. Alıcı için de olmamalı. Satarken problem yaşamazsınız. Araç gözle kontrol edildiğinde boyasız olduğu ortaya çıkar zaten.
 
Upvote 0

Geri
Üst