Frene basınca küt sesi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan mehmet_50
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
6 Kas 2024
Mesajlar
91
Tepkime puanı
20
Konum
NEVŞEHİR
İsim
mehmet
Araç
golf 7 1.4 TSİ
Sa
ön balata ve disk değiştirdim, 1 hafta sonra fatk ettim ki park halinde yada ileri geri yaparken frene basınca küt diye ses geliyor. Özelliklede ileri geri yaparken direksiyonu çevirince gelemye başladı çok sık yapmıyor ama genelde geliyor. Neden olabilir video var ama buraya yükleyemedim
 
Chatgpt den bir cevap aldım mantıklı geldi sizinle paylaşmak istedim.

Balata ve disk değişiminden sonra “küt” sesi birkaç sebepten kaynaklanabiliyor. Özellikle ileri-geri manevrada ve direksiyon çevirirken olması önemli bir ipucu:
  1. Balata boşluğu (en sık sebep): Yeni balatalar kaliper içinde az da olsa oynayabiliyor. İleri-geri yön değişiminde balata yer değiştirip “küt” diye ses yapıyor. Montajdaki balata yaylarının tam oturmaması da buna sebep olabiliyor.
  2. Kaliper pimleri / ayağı: Pimler yağsızsa ya da boşluk varsa, kaliper fren anında hareket ediyor ve ses çıkıyor.
  3. Disk-balatada alışma süreci: Yeni disk ve balatalar ilk birkaç yüz km’de birbirine alışıyor, bu dönemde hafif sesler normal olabiliyor.
  4. Ön takım parçaları: Ses direksiyon çevirdiğinde de oluyorsa rot başı, salıncak burcu, z-rot veya amortisör takozu gibi parçalarda boşluk olabilir. Fren yapınca yük değiştiği için ses o parçalardan da gelebiliyor.
  5. Bijon / disk oturması: Yeni disk göbeğe tam oturmazsa veya bijonlar eşit sıkılmazsa da kütleme yapabiliyor.
🔧 Kontrol için küçük test:
  • Araçla ileri-geri yaparken frene bas; ses sadece yön değişiminde geliyorsa büyük ihtimalle balata boşluğu.
  • Park halinde direksiyonu sağa-sola çevirirken de ses geliyorsa ön takıma baktırmak lazım.
  • Yokuş aşağı düşük hızda hafif frenlemede ses yoksa yine balata boşluğu ihtimali yüksek.
 
Chatgpt den bir cevap aldım mantıklı geldi sizinle paylaşmak istedim.

Balata ve disk değişiminden sonra “küt” sesi birkaç sebepten kaynaklanabiliyor. Özellikle ileri-geri manevrada ve direksiyon çevirirken olması önemli bir ipucu:
  1. Balata boşluğu (en sık sebep): Yeni balatalar kaliper içinde az da olsa oynayabiliyor. İleri-geri yön değişiminde balata yer değiştirip “küt” diye ses yapıyor. Montajdaki balata yaylarının tam oturmaması da buna sebep olabiliyor.
  2. Kaliper pimleri / ayağı: Pimler yağsızsa ya da boşluk varsa, kaliper fren anında hareket ediyor ve ses çıkıyor.
  3. Disk-balatada alışma süreci: Yeni disk ve balatalar ilk birkaç yüz km’de birbirine alışıyor, bu dönemde hafif sesler normal olabiliyor.
  4. Ön takım parçaları: Ses direksiyon çevirdiğinde de oluyorsa rot başı, salıncak burcu, z-rot veya amortisör takozu gibi parçalarda boşluk olabilir. Fren yapınca yük değiştiği için ses o parçalardan da gelebiliyor.
  5. Bijon / disk oturması: Yeni disk göbeğe tam oturmazsa veya bijonlar eşit sıkılmazsa da kütleme yapabiliyor.
🔧 Kontrol için küçük test:
  • Araçla ileri-geri yaparken frene bas; ses sadece yön değişiminde geliyorsa büyük ihtimalle balata boşluğu.
  • Park halinde direksiyonu sağa-sola çevirirken de ses geliyorsa ön takıma baktırmak lazım.
  • Yokuş aşağı düşük hızda hafif frenlemede ses yoksa yine balata boşluğu ihtimali yüksek.
Yeni oldugu için sanırım, tekeri söküp balatalara bakmam gerekecek o zaman
 
Bence tekeri söküp balataları kontrol edin tam oturuyormu boşluk varmı bakın
 

Geri
Üst