1.6 TDI 110 Hp Motor Yağı Seçimi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UBC53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

UBC53

Katılımcı Üye
 
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
715
Tepkime puanı
529
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese merhaba keyifli forumlar dilerim bu konu belki 100 lerce kez açılmıştır tekrardan açmak zorunda kaldığımdan dolayı kusuruma bakmayın ama kesin ve net cevaplara ihtiyacım var. sizin tecrübelerinizde önemli.


183 binde 110 luk 1.6 tdi 2015 golf 7 aracım var.
normalde castrol edge long life 5w30 hybrid yağ kullanıyordum bu bakımda farklılık olsun diye liquı molly 4200 toptec 5w30 koydurdum araca.

hiç yağ eksiltmeyen araba 500 ml kadar eksiltme yapmış bi arada ilk çalıştırmada çıp çıp çıp diye ses geliyordu 15-20 dakika sonra susuyordu o şu an geçti 1 saniye sonra susuyo hemen

anlıycağınız arabam bu yağı beğenmedi galiba :D :D

Bundan sonra ki bakımda shell kullanmayı düşünüyorum. arabam 143 bine kadar servis bakımlı eski bakım kayıtlarına baktığımda servis shell kullanmış hep.


hangi shell marka yağı kullanmalıyım? chatgpt ye sordum:

Shell Helix Ultra Professional AV-L 5W-30 önerdi bunu bulamazsan Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 bu yağıda kullanabilirsin dedi.


bu yağları kullananlar tecrübelerini paylaşabilir mi? birde bazı ustalar 0w30 kullanılması gerektiğini söylüyor o konuda da kafam karışık. bu güne kadar 5w30 kullanılmış aracın yaşı ve kilometreside yüksek o nedenle pek yanaşmak istemiyorum 0w30 a



şimdiden cevaplar için teşekkür ederim



 

Castrol devam edin. Yağınızı 8-10.000 km arası değiştirin. Doğru miktarda yağ koyun. Ustaların 5 lt'lik bidonu bocalamasına izin vermeyin. Motorunuz bayram eder bununla. Markaya modele takılmayın...
 
Castrol devam edin. Yağınızı 8-10.000 km arası değiştirin. Doğru miktarda yağ koyun. Ustaların 5 lt'lik bidonu bocalamasına izin vermeyin. Motorunuz bayram eder bununla. Markaya modele takılmayın...
9 bin civarı bakım yapıyorum hocam her bakımda mazot filitresini değiştiriyorum senede 30 bin km yol yapıyorum. ve genelde 5 litrelik yağın tamamını dolduruyorlar bidahaki bakımda söylerim
 
9 bin civarı bakım yapıyorum hocam her bakımda mazot filitresini değiştiriyorum senede 30 bin km yol yapıyorum. ve genelde 5 litrelik yağın tamamını dolduruyorlar bidahaki bakımda söylerim
Harika. Her bakımda mazot filtresi birazcık gereksiz kaçabilir. Eğer birde temiz çıkıyorsa en az 2 bakım yani 18-20 km kullanabilirsiniz (kaliteli filtre olması şartıyla Mann, Hengst, Mahle etc). EA288 1.6 TDI 4.7 alıyor diye biliyorum. Motor sıcakken 15 dk bekledikten sonra bakın taralı kısmı geçiyorsa biraz fazla kaçıyordur. Şöyle örnek vereyim EA 189 1.6 TDI CAY diye bilinen motor için servis faturalarında 4.3 yazarken, tamı tamına 4.7 lt dolduruyor. Sizin motorda 4.8-4.9 alabilir. Kullanmadığım için net birşey diyemeyeceğim. Kullanan arkadaşlar belki daha net birşey söyler. İyi sürüşler
 
En son bakımı babam yaptırdı, ne kullanıldı maalesef bilmiyorum ama bir onceki bakımı ben yaptırdığımda Liqui Moly kullanmistim. Liqui Moly ile bir sorun yasamadım. Son bakımdan bu zamana hangi yağ var bilmiyorum ama bakım zamanı geldi, aracım ilk kez yağ seviyesini kontrol edin uyarısı verdi. Baktığımda herhangi bir kaçak görünmüyor terlemeler haricinde, yağ çubuğunda da arac tamamen soğukken baktığımda tırtıklı alanın içerisinde gorunuyor seviye olarak.

Geçen bakımdan bu yana yağ sıcaklığını da genellikle kontrol ettim, uzun yolda 120 130 arası oluyordu 150 160 km ve üzeri hizlarda.

Yarın bakım yaptıracağım, Filtron filtreler ve Castrol yağ kullanılacak. Birkaç ustaya sordum onlar genellikle Castrol önerdiler. Umarım yağdan kaynaklıdır bu yaşadıklarım :)
 
Herkese merhaba keyifli forumlar dilerim bu konu belki 100 lerce kez açılmıştır tekrardan açmak zorunda kaldığımdan dolayı kusuruma bakmayın ama kesin ve net cevaplara ihtiyacım var. sizin tecrübelerinizde önemli.


183 binde 110 luk 1.6 tdi 2015 golf 7 aracım var.
normalde castrol edge long life 5w30 hybrid yağ kullanıyordum bu bakımda farklılık olsun diye liquı molly 4200 toptec 5w30 koydurdum araca.

hiç yağ eksiltmeyen araba 500 ml kadar eksiltme yapmış bi arada ilk çalıştırmada çıp çıp çıp diye ses geliyordu 15-20 dakika sonra susuyordu o şu an geçti 1 saniye sonra susuyo hemen

anlıycağınız arabam bu yağı beğenmedi galiba :D :D

Bundan sonra ki bakımda shell kullanmayı düşünüyorum. arabam 143 bine kadar servis bakımlı eski bakım kayıtlarına baktığımda servis shell kullanmış hep.


hangi shell marka yağı kullanmalıyım? chatgpt ye sordum:

Shell Helix Ultra Professional AV-L 5W-30 önerdi bunu bulamazsan Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 bu yağıda kullanabilirsin dedi.


bu yağları kullananlar tecrübelerini paylaşabilir mi? birde bazı ustalar 0w30 kullanılması gerektiğini söylüyor o konuda da kafam karışık. bu güne kadar 5w30 kullanılmış aracın yaşı ve kilometreside yüksek o nedenle pek yanaşmak istemiyorum 0w30 a



şimdiden cevaplar için teşekkür ederim



Son bakımda LM kullandım bendede eksiltme yaptı. Ondan önce Motul kullanmıştım hiç eksiltme yapmamıştı bu bakımda Motula döneceğim.
 
2013 1.6 TDI 170.000 km. Sadece Shell Koyuldu. Uzay Oto.

Ben şimdiye kadar çok memnunum. Hiç yağ eksiltmedi.

İlk çalıştırmadaki ÇITÇIT sesi özellikle yokuş yukarı dururken 10 saniye kadar olabiliyor. Düzde o kadar yapmıyor.

Yetkili serviste
Önceleri 5W-30 idi
Sonra 0W-30 oldu

Ben Shell tavsiye ederim.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0890.jpeg
    IMG_0890.jpeg
    581.7 KB · Görüntüleme: 12
  • IMG_0885.jpeg
    IMG_0885.jpeg
    568.6 KB · Görüntüleme: 12
  • IMG_0901.jpeg
    IMG_0901.jpeg
    582.3 KB · Görüntüleme: 13
  • IMG_0892.jpeg
    IMG_0892.jpeg
    469.1 KB · Görüntüleme: 13
Harika. Her bakımda mazot filtresi birazcık gereksiz kaçabilir. Eğer birde temiz çıkıyorsa en az 2 bakım yani 18-20 km kullanabilirsiniz (kaliteli filtre olması şartıyla Mann, Hengst, Mahle etc). EA288 1.6 TDI 4.7 alıyor diye biliyorum. Motor sıcakken 15 dk bekledikten sonra bakın taralı kısmı geçiyorsa biraz fazla kaçıyordur. Şöyle örnek vereyim EA 189 1.6 TDI CAY diye bilinen motor için servis faturalarında 4.3 yazarken, tamı tamına 4.7 lt dolduruyor. Sizin motorda 4.8-4.9 alabilir. Kullanmadığım için net birşey diyemeyeceğim. Kullanan arkadaşlar belki daha net birşey söyler. İyi sürüşler
kirli çıkıyor hocam. yakıtı yıllardır aynı istasyondan shellden alıyorum tüm filitreleri mann kullanıyorum ama sanırım 4.8 alıyor. benim krank keçesinde hafif kaçak var. triger bakımında onuda değiştiricem
 
En son bakımı babam yaptırdı, ne kullanıldı maalesef bilmiyorum ama bir onceki bakımı ben yaptırdığımda Liqui Moly kullanmistim. Liqui Moly ile bir sorun yasamadım. Son bakımdan bu zamana hangi yağ var bilmiyorum ama bakım zamanı geldi, aracım ilk kez yağ seviyesini kontrol edin uyarısı verdi. Baktığımda herhangi bir kaçak görünmüyor terlemeler haricinde, yağ çubuğunda da arac tamamen soğukken baktığımda tırtıklı alanın içerisinde gorunuyor seviye olarak.

Geçen bakımdan bu yana yağ sıcaklığını da genellikle kontrol ettim, uzun yolda 120 130 arası oluyordu 150 160 km ve üzeri hizlarda.

Yarın bakım yaptıracağım, Filtron filtreler ve Castrol yağ kullanılacak. Birkaç ustaya sordum onlar genellikle Castrol önerdiler. Umarım yağdan kaynaklıdır bu yaşadıklarım :)
180-210 kmh hızlarda 115 derece yağ sıcaklığına ulaşıyor LM. castrolde 125lere kadar çıktığı olmuştu o zamanlar yazılım vardı aracımda onunda etkisi olabilir

yüksek ihtimal yağdan kaynaklı. nerde o ayçiçek yağıyla bile çalışabilen 1.9 tdi lar :D :D

bizim 1.6 tdi lar nazlı biraz sanırım :)
 
İy günler 2017 makyaşlı kasa 115 bg dizel için bu yağ uygun mudur?Aldığımdan beri serviste bakıö yapıyorum ama artık fiyat çok yüksek geliyor.IMG_5481.jpeg
 

Geri
Üst