Yokuşlarda aracım geri kayıyor 2015 golf 1.6 tdı


Paradise4456

Yeni Üye
Katılım
29 May 2025
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Konum
İstanbul
İsim
Eyüp
Araç
Golf 7 2015
Merhabalar forumda yeniyim yenide golf sahibi oldum yaklaşık 2 aydır Aldığımdan beri hep talihsiz olaylar yaşadım etrafımdaki insanlar yüzünden başıma gelmeyen kalmadı şu an problemsiz bir şekilde yola devam ediyorum çocukluk hayalimdi golf almak nasip oldu.

Sorun: Arabam 2015 model golf 1.6 tdı otomatik comfortline paket yokuşlarda çok fazla geri kayıyor ileri geri giderken farketmiyor bugün park ettikten sonra aracı ileri alayım dedim kalkışta bi aptallaştı bir anda boşa düşer gibi oldu arkadaki araca çarptım aracın geçen sene kavrama volantı değişmiş istanbul ikitellide adalet oto da auto hold tuşunu kullanmıyorum gaz tepkimesini ayarlayamadığım için bazen bir anda ileri geri atıyor sadece dik rampalarda kullanıyorum. Bu sorunu yaşayan var mıdır neden olabilir acaba
 
Son düzenleme:

Yokuşlarda yokuş kalkış destek sisteminin devreye girmesi için, gazdan önce frene iyice basılması gerekiyor!
 
Upvote 0
ayrıca elfreni butonunu kullanabilirsin. gaz verince kalkmaya hazır olunca kendi kapanıyor. araba ilk çalıştığında autohold aktif olmuyor benim bildiğim.
 
Upvote 0
Merhabalar forumda yeniyim yenide golf sahibi oldum yaklaşık 2 aydır Aldığımdan beri hep talihsiz olaylar yaşadım etrafımdaki insanlar yüzünden başıma gelmeyen kalmadı şu an problemsiz bir şekilde yola devam ediyorum çocukluk hayalimdi golf almak nasip oldu.

Sorun: Arabam 2015 model golf 1.6 tdı otomatik comfortline paket yokuşlarda çok fazla geri kayıyor ileri geri giderken farketmiyor bugün park ettikten sonra aracı ileri alayım dedim kalkışta bi aptallaştı bir anda boşa düşer gibi oldu arkadaki araca çarptım aracın geçen sene kavrama volantı değişmiş istanbul ikitellide adalet oto da auto hold tuşunu kullanmıyorum gaz tepkimesini ayarlayamadığım için bazen bir anda ileri geri atıyor sadece dik rampalarda kullanıyorum. Bu sorunu yaşayan var mıdır neden olabilir acaba

Benim araç da aynı şekilde autohold kapalıyken yokuşlarda DSG kavrayana kadar geri kaçırıyor. Forumda benzer konularda bunun adaptasyon ile çözüldüğünü okumuştum yanılmıyorsam. Umarım adaptasyon hariç bir çözümü vardır. 50.000 KM doldurmuş kavramaya adaptasyon yaptırma riskine girmek istemem ben şahsen.
 
Upvote 0
Auto Hold, aracın geri kaymamasını sağlamak için geçici el freni görevi görür. Siz her durduğunuzda frene tam bastığınız takdirde devreye girer ve siz gaza tekrar basana kadar aktif kalır. Eğer bu özelliği kapalı tutarsanız, sürüş tamamlanıp araç kapatılıp tekrar açılana kadar devre dışı kalır, aynı Start Stop sistemi gibi. Auto Hold ne kadar Yokuş Kalkış Desteği olarak geçse de her yerde kullanıma uygundur. Auto Hold kapalıyken araç aynı bir manuel gibi davranır. Nasıl manuelde araç kavrayana kadar geri kaçarsa, aynı şekilde DSG de kavrayana kadar geri kaçar, çalışma prensibine göre durum doğal olarak böyle ilerler. Auto Hold sisteminin olayı araç kavrayana kadar aracı sabit tutar, kavradıktan sonra aracı serbest bırakır. Kavrama, volanın bununla pek bir alakası yok zaten parça değişimi yapıldıktan sonra çeşitli adaptasyonlar yapılıyor. Kullanılmış kavramanın üzerine adaptasyon yapılması reset yapılması daha çeşitli problemler ve arızaların doğmasına neden olabilir.

Sonuç olarak; Auto Hold sistemini her daim açık tutabilirsiniz, araca bir zararı yok. Aktif hale gelmesi için de frene tam basılması gerekir. Yol bilgisayarında yeşil frene basma ibaresi çıkar, bu ibare Auto Hold sisteminin aktif hale geldiğini belirtir. Gaz tepkime sorununu dile getirecek olursak aracı kaldırırken gaza bir anda yüklenmek yerine yavaş yavaş ezerek basmak aracın daha stabil kalkmasını sağlar. Zaten dikkat ederseniz araç kalkarken belirli bir devirde aracı lafın gelişi tutarak toparlanıp kalkmasını sağlar. Şimdiden geçmiş olsun, keyifli sürüşler.
 
Upvote 0
Auto Hold, aracın geri kaymamasını sağlamak için geçici el freni görevi görür. Siz her durduğunuzda frene tam bastığınız takdirde devreye girer ve siz gaza tekrar basana kadar aktif kalır. Eğer bu özelliği kapalı tutarsanız, sürüş tamamlanıp araç kapatılıp tekrar açılana kadar devre dışı kalır, aynı Start Stop sistemi gibi. Auto Hold ne kadar Yokuş Kalkış Desteği olarak geçse de her yerde kullanıma uygundur. Auto Hold kapalıyken araç aynı bir manuel gibi davranır. Nasıl manuelde araç kavrayana kadar geri kaçarsa, aynı şekilde DSG de kavrayana kadar geri kaçar, çalışma prensibine göre durum doğal olarak böyle ilerler. Auto Hold sisteminin olayı araç kavrayana kadar aracı sabit tutar, kavradıktan sonra aracı serbest bırakır. Kavrama, volanın bununla pek bir alakası yok zaten parça değişimi yapıldıktan sonra çeşitli adaptasyonlar yapılıyor. Kullanılmış kavramanın üzerine adaptasyon yapılması reset yapılması daha çeşitli problemler ve arızaların doğmasına neden olabilir.

Sonuç olarak; Auto Hold sistemini her daim açık tutabilirsiniz, araca bir zararı yok. Aktif hale gelmesi için de frene tam basılması gerekir. Yol bilgisayarında yeşil frene basma ibaresi çıkar, bu ibare Auto Hold sisteminin aktif hale geldiğini belirtir. Gaz tepkime sorununu dile getirecek olursak aracı kaldırırken gaza bir anda yüklenmek yerine yavaş yavaş ezerek basmak aracın daha stabil kalkmasını sağlar. Zaten dikkat ederseniz araç kalkarken belirli bir devirde aracı lafın gelişi tutarak toparlanıp kalkmasını sağlar. Şimdiden geçmiş olsun, keyifli sürüşler.
Auto Hold, aracın geri kaymamasını sağlamak için geçici el freni görevi görür. Siz her durduğunuzda frene tam bastığınız takdirde devreye girer ve siz gaza tekrar basana kadar aktif kalır. Eğer bu özelliği kapalı tutarsanız, sürüş tamamlanıp araç kapatılıp tekrar açılana kadar devre dışı kalır, aynı Start Stop sistemi gibi. Auto Hold ne kadar Yokuş Kalkış Desteği olarak geçse de her yerde kullanıma uygundur. Auto Hold kapalıyken araç aynı bir manuel gibi davranır. Nasıl manuelde araç kavrayana kadar geri kaçarsa, aynı şekilde DSG de kavrayana kadar geri kaçar, çalışma prensibine göre durum doğal olarak böyle ilerler. Auto Hold sisteminin olayı araç kavrayana kadar aracı sabit tutar, kavradıktan sonra aracı serbest bırakır. Kavrama, volanın bununla pek bir alakası yok zaten parça değişimi yapıldıktan sonra çeşitli adaptasyonlar yapılıyor. Kullanılmış kavramanın üzerine adaptasyon yapılması reset yapılması daha çeşitli problemler ve arızaların doğmasına neden olabilir.

Sonuç olarak; Auto Hold sistemini her daim açık tutabilirsiniz, araca bir zararı yok. Aktif hale gelmesi için de frene tam basılması gerekir. Yol bilgisayarında yeşil frene basma ibaresi çıkar, bu ibare Auto Hold sisteminin aktif hale geldiğini belirtir. Gaz tepkime sorununu dile getirecek olursak aracı kaldırırken gaza bir anda yüklenmek yerine yavaş yavaş ezerek basmak aracın daha stabil kalkmasını sağlar. Zaten dikkat ederseniz araç kalkarken belirli bir devirde aracı lafın gelişi tutarak toparlanıp kalkmasını sağlar. Şimdiden geçmiş olsun, keyifli sürüşler.
Cevap için teşekkürler evet dediğiniz gibi oluyor auto hold açınca gazı yavaş yavaş ezerek kalkışta sorun olmuyor ama onada alışamadım geri kayma durumunu birkaç kişiyede sordum herkes farklı şeyler söylüyor geri kaymaması gerekir v.b yorumlarda bulundukları için sormak istedim. Frene tam bastığımda da kayma yapıyor yinede bu sorun mu normal mı diye sormak istedim anladım dediklerinizi, o zaman auto hold ile kullanmaya alışacağım teşekkürler.
 
Upvote 0
gizli özelliklerden hillholderı aktif edin. bende de kayıyordu bu şekilde çözdüm. autohold kapalıyken dahi çalışan bi sistem mantığı sadece yokuşlarda aracı 3 saniye tutup sizin rahat kalkış yapmanızı sağlamaktır. 3 saniyenin sonunda kavramanız çok kötü değilse araç gaz vermeden bile kendi kendine ilerlemeye başlayacaktır. bu özelliği aktif ettiğimden beri autohold kullanmıyorum.


car scanner pro kullananlar gizli özellik menüsünden frenler xds asr menüsüne girip ordan hillholder activasyon bölümüne girip deaktiften aktif yapabilirler. (yazım hataları için kusura bakmayın :( )
 
Upvote 0
Yokuş kalkış desteği (hillholder)'ın, erken, normal ve geç şeklinde 3 ayarı var.
 
Upvote 0
gizli özelliklerden hillholderı aktif edin. bende de kayıyordu bu şekilde çözdüm. autohold kapalıyken dahi çalışan bi sistem mantığı sadece yokuşlarda aracı 3

saniye tutup sizin rahat kalkış yapmanızı sağlamaktır. 3 saniyenin sonunda kavramanız çok kötü değilse araç gaz vermeden bile kendi kendine ilerlemeye başlayacaktır. bu özelliği aktif ettiğimden beri autohold kullanmıyorum.


car scanner pro kullananlar gizli özellik menüsünden frenler xds asr menüsüne girip ordan hillholder activasyon bölümüne girip deaktiften aktif yapabilirler. (yazım hataları için kusura bakmayın :( )
Bugün auto hold kullanarak yaptım yine olmuyor bmwlerde falan çok kullanışlı geri kaçırma vs yapmıyor normal sürüyormuşsun gibi bu araçlarda böyle olmuyor. Bugün mesala yine park ediyorum aracı yokuşta geri geri geleceğim geri atıyorum auto hold açık şekilde gaza basıyorsun yavaşça yine tak diye atıyor hadi atsın önemli değil de o fren yapmak gerekince o biraz fazla bastın mı direkt devreye giriyor auto hold aracı kullanmaya engel oluyor aşırı geriliyorum. Aldığımdan beri birkaç tane benim suçum olmadan kaza geçirdim biri bu kayma yüzünden iyice tedirginleşiyorum kaç yıldır araç sürüyorum hiç kaza yapmamıştım :dd sizin dediğiniz gibi
özellikleri açtırmaya çalışcam ama onunda kademeleri var demiş birisi o nasıl oluyor. İstanbulda bana yardımcı olabilecek biri var mı gizli özellikleri açık değil aracın
 
Upvote 0

Geri
Üst