Golf 7.5 Performans Düşüşü

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan zukk253
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

zukk253

Yeni Üye
Katılım
5 May 2025
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Konum
KKTC
İsim
Berke
Araç
Golf 7.5
Herkese KKTC’den merhabalar öncelikle.
Aracım 2020 model Golf 7.5 1.4 tsi 74.000 km’de. Öncelikle soracağım soru bir tık cahilce gelebilir ancak ilk kez VW araca sahip oluyorum dizden anlayış bekliyorum. Aracımda son 2-3 gündür gözle görülür bir performans düşüşü gözlemliyorum kalkışlarda ara hızlanmalarda bir miktar performans düşüşü mevcut. Aracımı genellikle Eco modda kullanıyorum ancak aynı denemeleri Normal sürüş modunda da yaptım ancak sonuç aynı sadece eski performansa Sport moda aldığım zaman dönebiliyorum. Geçen hafta lastik değişimi yaptım Turanza’dan aynı boyut Revola’ya geçiş yaptım. Alakası olacağını pek sanmıyorum. Ayrıca her zaman benzin aldığım markadan farklı bir markanın benzinini koymak durumunda kaldım sebep bu olabilir mi? Ya da enjektörler ile alakalı bir konu mu acaba? Şimdiden teşekkür ederim.
 

spor moda alınca normal hissettiriyorsa sorun arabada olmayabilir. Zaman zaman insan bu araba gitmiyor mu hissiyatına kapılabiliyor ama süre ölçünce epey yakın sonuç alıyorsunuz.
Bunun dışında eco modda uzun süre kullanınca arabanın biraz sapıttığını düşünüyorum. Gaz pedalı tepkisi bi 100-200km kendine gelemiyor hissiyatı bende de var.

Son olarak da hava sıcaklığından olabilir. 1.4 tsi intercooler yerine watercooler kullanıyor. Verim için iyi olsa da yaz aylarında araba çabuk şişiyor. Yazın trafikte hemen 50-60 derece emme sıcaklığına çıkabiliyorsunuz.
 
spor moda alınca normal hissettiriyorsa sorun arabada olmayabilir. Zaman zaman insan bu araba gitmiyor mu hissiyatına kapılabiliyor ama süre ölçünce epey yakın sonuç alıyorsunuz.
Bunun dışında eco modda uzun süre kullanınca arabanın biraz sapıttığını düşünüyorum. Gaz pedalı tepkisi bi 100-200km kendine gelemiyor hissiyatı bende de var.

Son olarak da hava sıcaklığından olabilir. 1.4 tsi intercooler yerine watercooler kullanıyor. Verim için iyi olsa da yaz aylarında araba çabuk şişiyor. Yazın trafikte hemen 50-60 derece emme sıcaklığına çıkabiliyorsunuz.
Sıcaklık konusu dediğiniz gibi mantıklı geldi hocam ada şartları sağolsun yaz ayları ortalama 35 derecenin altını görmüyor yine de emin olmak açısından bir süre eco dışında normal modda kullanmayı düşündüm yorumunuz üzerine yine de emin olmak amaçlı kontrol ettirmeyi de düşünüyorum enjektörleri.
 
Sıcaklık konusu dediğiniz gibi mantıklı geldi hocam ada şartları sağolsun yaz ayları ortalama 35 derecenin altını görmüyor yine de emin olmak açısından bir süre eco dışında normal modda kullanmayı düşündüm yorumunuz üzerine yine de emin olmak amaçlı kontrol ettirmeyi de düşünüyorum enjektörleri.
Bence boşuna enjektörleri söktürmeyin. KKTC'de yakıt kalitesi nasıl bilmiyorum ama 1.4 tsi gen3 artık kendini kanıtlamış sağlam bir motor diyebiliriz. 74000km bu motor için yüksek değil.

Bence bi 100 liralık obd2 adaptörü alın, araba hedeflediği tork ve beygiri üretebiliyor mu bir oradan bakın. Bu motorun hissiyatı biraz günden güne değişiebiliyor. Bunu 10 yıldır 1.4 tsi kullanan biri olarak diyorum.

Arabayı düzenli olarka agreseif kullandığınızda tepkisi epey fark ediyor. Sürekli sakin, düşük devirli kullanırsanız ona göre sakinleşiyor bir miktar.

Ek bilgi olarak; Bendeki motor 122'lik olan versiyonu. OBD'den bağlanınca araba güzel gününde 138bg verdiğinini görmüştüm bu beygir ölçümü kendi raporladığı bir sistem. Bu sistemde hiçbir zaman 120bg'in altına da düştüğünü de görmedim. (Maksimum beygiri üretmesi için son devire kadar çevirmelisiniz, anlık ölçüm gösterir)
 
Dsg sizin kullanımızı hafızaya alıyor ve ona göre vites atıyor. Onu sırlayın ya da agresif kullanın düzelecektir.
 
Dsg sizin kullanımızı hafızaya alıyor ve ona göre vites atıyor. Onu sırlayın ya da agresif kullanın düzelecektir.
Bence sizi Söylediğiniz le alakalı değil bir aracı yeri geliyor 3 kişi kullaniyoruz ama böyle bir durum yasamadim yıllardır
 
Bence sizi Söylediğiniz le alakalı değil bir aracı yeri geliyor 3 kişi kullaniyoruz ama böyle bir durum yasamadim yıllardır


DSG (Direct-Shift Gearbox) yani çift kavramalı otomatik şanzımanlar, sürücünün kullanım alışkanlıklarını belirli bir seviyede öğrenir ve adaptasyon yapar. Bu durum, şanzımanın "adaptif" (adaptive) kontrol ünitesine sahip olmasından kaynaklanır.


Detay:​


DSG şanzımanlar, gaz pedalı tepkileri, hızlanma alışkanlıkları, yokuş iniş-çıkış davranışları gibi verileri izler ve zamanla bu verilere göre vites geçişlerini optimize eder.


Örnek:


  • Eğer genellikle agresif kullanıyorsan, şanzıman daha uzun devirlerde vites değiştirir.
  • Eğer genelde yumuşak ve ekonomik kullanıyorsan, daha erken vites değiştirir ve yakıt tasarrufuna odaklanır.

Ancak:​


  • Bu öğrenme çok kalıcı değildir. Zamanla yeni alışkanlıkların eski verileri ezer ve şanzıman kendini günceller.
  • Eğer akıllı adaptasyon sıfırlanırsa (bazı servis işlemlerinde ya da akü değişiminde olabilir), şanzıman kendini yeniden öğrenme moduna alır.
  • Bazı DSG ünitelerinde bu adaptasyonu manuel olarak resetlemek mümkündür.

Kritik Nokta:​


DSG'nin seni tamamen ezberlemesi gibi bir durum yok. Anlık ve son birkaç sürüş eğilimini baz alır.
Yani bir "hafıza" var ama bu kalıcı kişisel profil değil, daha çok "dinamik adaptasyon".
 

Geri
Üst