1.2 TSI System Too Lean hatası

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan 1988ep
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

1988ep

Yeni Üye
Katılım
30 Nis 2025
Mesajlar
8
Tepkime puanı
2
Konum
Ankara
İsim
Murat
Araç
Jetta
Selamlar herkese
Jetta'yı uzun süredir kullanmadığım için gözardı ettiğim problemleri vardı bugün tekrar kullanıp yine arıza lambası yanınca size danışmak istedim. Araçta 2 tane sorun var büyük ihtimal ikisi bağlantılı.
  1. 15-20dk klima açık rolantide araç içinde bekledikten sonra stop edip tekrar çalıştırınca motor arıza lambası yanıyor. VCDS'deki kodu aşağıdaki gibi.
    1 Fault Found:

    11730 - Fuel Trim; Bank 1
    P0171 00 [232] - System Too Lean
    MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 4
    Mileage: 164218 km
    Date: 2119.14.31
    Time: 11:16:07

    Engine speed: 750.00 /min
    Normed load value: 16.9 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 96 C
    Intake air temperature: 57 C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 13.828 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Mixture deviation in adapted partial load range 1-FAC_MPL_LAM_AD[1][0]: 9.094 %
    Mixture deviation in adapted partial load range 2-FAC_MPL_LAM_AD[1][1]: 3.337 %
    Mixture deviation in adapted partial load range 3-FAC_MPL_LAM_AD[1][2]: 6.612 %
    Mixture deviation in adapted partial load range 4-FAC_MPL_LAM_AD[1][3]: 6.204 %


    Readiness: 0000 0000
  2. Araç boştayken ayağım sabit 2000-3000 devire ayarlamaya çalışsam da kendi kendine gaz vermeye devam ediyor devir bir türlü sabit kalmıyor. Bu arızayı da 2 3 sene önce TÜV'de egzoz muayenesi yaparken fark ettim devir bir türlü sabit kalmadı. O günden beri devam ediyor.
Bu 2 sorun dışında ne yakıtında ne gidişinde hiçbir sorun yok aksine yakıtı da çekişi de çok tatmin ediyor. Motor kodu CBZH diye geçiyor yapay zekaya biraz danıştım emme manifoldu içindeki PCV valfinden şüphelendi. Sizin yorumunuz nedir?
 
hocam kimse yanıt vermemiş. benimde pek vakıf olduğum bir konu değil ama senin için chatgpt'ye sordum. ben arıza durumunda ustaya gitmek yerine sürekli onu kullanıyorum epey bi işime yarıyor.



chatgpt nin yanıtı bu şekilde;


Merhaba! Arıza kodunu incelediğimizde, P0171 - "System Too Lean" hatası, motorun yakıt-hava karışımının zayıf olduğunu belirtiyor. Bu, genellikle motorun yeterli yakıt alamadığı ya da fazla hava aldığı durumları işaret eder. Bu tip bir arıza genellikle şunlarla ilişkilidir:


  1. PCV Valfi (Emme Manifoldu Valfi): PCV sistemi, egzoz gazlarını geri emme manifoldundan alır ve motora yeniden yönlendirir. Eğer bu valf arızalıysa, hava-fuel karışımı dengesizleşebilir ve bu da "System Too Lean" hatasına yol açabilir. Bu da motorun çalışmasını etkileyebilir.
  2. Yakıt Filtresi veya Enjektör Sorunları: Yakıt sistemindeki herhangi bir tıkanıklık veya sorun, yakıtın motorun ihtiyacı olan seviyede tedarik edilmesini engelleyebilir.
  3. Hava Akış Sensörü (MAF): Hava akış sensörü, motora giren hava miktarını ölçer. Eğer bu sensör arızalıysa veya kirliyse, motor daha fazla hava aldığını düşünerek yakıtı fazla yakmaz, bu da "lean" arızasına yol açabilir.
  4. Vakum Kaçağı: Emme manifoldundaki herhangi bir vakum kaçağı da "lean" hatasına yol açabilir, çünkü bu, havanın beklenenden daha fazla girmesine neden olur.

Siz de PCV valfinin arızalı olabileceğini düşünmüşsünüz, bu doğru bir şüphe. Ancak, vakum hataları, MAF sensörü ya da yakıt sistemi sorunları da bu hataya neden olabilir. Araçta herhangi bir yakıt eksikliği veya çekiş sorunu olmasa da, bu tip hatalar, sistemdeki bir dengesizlikten kaynaklanabiliyor.


Devir sabitleme sorunu, hava-fuel karışımındaki bozukluklardan veya vakum hatalarından da kaynaklanabilir. Araç boştayken sabit devirde zorlanması, yakıtın yeterli miktarda tedarik edilmemesiyle ilgili bir işaret olabilir.


Benim önerim, öncelikle PCV valfini kontrol ettirmeniz ve varsa değiştirmeniz. Ardından, hava akış sensörü ve yakıt enjektörlerini de kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır.
 
hocam kimse yanıt vermemiş. benimde pek vakıf olduğum bir konu değil ama senin için chatgpt'ye sordum. ben arıza durumunda ustaya gitmek yerine sürekli onu kullanıyorum epey bi işime yarıyor.



chatgpt nin yanıtı bu şekilde;


Merhaba! Arıza kodunu incelediğimizde, P0171 - "System Too Lean" hatası, motorun yakıt-hava karışımının zayıf olduğunu belirtiyor. Bu, genellikle motorun yeterli yakıt alamadığı ya da fazla hava aldığı durumları işaret eder. Bu tip bir arıza genellikle şunlarla ilişkilidir:


  1. PCV Valfi (Emme Manifoldu Valfi): PCV sistemi, egzoz gazlarını geri emme manifoldundan alır ve motora yeniden yönlendirir. Eğer bu valf arızalıysa, hava-fuel karışımı dengesizleşebilir ve bu da "System Too Lean" hatasına yol açabilir. Bu da motorun çalışmasını etkileyebilir.
  2. Yakıt Filtresi veya Enjektör Sorunları: Yakıt sistemindeki herhangi bir tıkanıklık veya sorun, yakıtın motorun ihtiyacı olan seviyede tedarik edilmesini engelleyebilir.
  3. Hava Akış Sensörü (MAF): Hava akış sensörü, motora giren hava miktarını ölçer. Eğer bu sensör arızalıysa veya kirliyse, motor daha fazla hava aldığını düşünerek yakıtı fazla yakmaz, bu da "lean" arızasına yol açabilir.
  4. Vakum Kaçağı: Emme manifoldundaki herhangi bir vakum kaçağı da "lean" hatasına yol açabilir, çünkü bu, havanın beklenenden daha fazla girmesine neden olur.

Siz de PCV valfinin arızalı olabileceğini düşünmüşsünüz, bu doğru bir şüphe. Ancak, vakum hataları, MAF sensörü ya da yakıt sistemi sorunları da bu hataya neden olabilir. Araçta herhangi bir yakıt eksikliği veya çekiş sorunu olmasa da, bu tip hatalar, sistemdeki bir dengesizlikten kaynaklanabiliyor.


Devir sabitleme sorunu, hava-fuel karışımındaki bozukluklardan veya vakum hatalarından da kaynaklanabilir. Araç boştayken sabit devirde zorlanması, yakıtın yeterli miktarda tedarik edilmemesiyle ilgili bir işaret olabilir.


Benim önerim, öncelikle PCV valfini kontrol ettirmeniz ve varsa değiştirmeniz. Ardından, hava akış sensörü ve yakıt enjektörlerini de kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır.
Boğaz kelebeği ve maf sensörü temizliğini önceki bakımda yapmıştım hatta turbo borusunun altındaki pcv çekvalfide çok yağlı olduğu için değiştirmiştim bunlar çözüm olmadı.

Rolantide LTFT değerine baktığımda %14'lerde geziyor bariz bir fazla hava girişi var motora ama tespit edemiyorum nerden girdiğini duman testi şart sanırım.

Emme manifoldu içinde pcv valfi var diyor yapay zeka fotoğraflara bakınca öyle bir parça göremedim daha doğrusu neye benzediğini bilmiyorum bilen varsa gösterebilirse manifoldu söküp temizleyip deneyebilirim. Ustaya sorunca devirli kullan düzelir diyor ki zaten ben hep devirli kullanıyorum onlardan umudum yok.
 

Geri
Üst