Golf 7 Fren balatalarının aşırı toz üretmesi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UBC53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

UBC53

Katılımcı Üye
 
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
585
Tepkime puanı
441
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese keyifli forumlar şimdiden herkesin kurban bayramı mübarek olsun.

Yaklaşık 5-6 aydır muzdarip olduğum bir konu var. jantları pırıl pırıl yapıyorum içlerine kadar fırçalıyorum resmen sıfır kondisyona getiriyorum fren pedalına dokunur dokunmaz hemen ne kadar demir tozu varsa janta yapışıyor her yıkamada demir tozu temizliği artı temaslı süngerle bol bol yıkıyorum jantları

önceden böyle bi sorun yoktu ama 5 aydır falan bu sorunu yaşamaya başladım aracı alalı 1 seneyi geçti benden önceki sahibi 4 disk 4 balata serviste değiştirmiş. frenler gayet iyi tutuyor halen.

nasıl bir çözüm yolu izlemeliyim en son sağlam fren balatalarını değiştiricem o olucak. en az balata tozu üreten marka hangisi?


şu ayarda bi temizlik yapıp 900 metre sonra 2 frene basınca jantların kahverengi demir tozu ile kaplanması insanın canını çok sıkıyor. bilenler bilir zaten dijonları temizlemek ölüm gibi birşey aralara girmek çok zor

24A36732-764E-4DCE-9727-EF7F44994CFB.JPEG
 

Şahsi görüşüm malesef Dijon jant sorunu bu. Zor temizlenip kolay kirleniyor. Kiri çabuk belli ediyor. Kollarının yapısı gereği çabuk ön yüzeyini demirtozunu alıyor. Kışın dijonları takınca ben de aynı sorunu yaşıyorum. Yazın durbana geçince azalıyor bu görüntü.
 
Her zaman olan bir durum netice olarak frene bastığımızda asinma oluyor ve o asinma toz şeklinde janta yapisiyor fazla kafana takma bende yazlık sette kışlık sette durban hep aynı sorun sık sık yıkamalısın ki göze batmasın
 
şöyle ki mesela benzinliklerde yıkıyorum bazen kurulama alanına alana kadar tekrardan simsiyah oluyor önceden bu durum olmuyordu jant aynı jant artık sadece yıkayıp geçicem uğraşmaktan bıktım
 
@UBC53 Hep birlikte sağlık,huzur ve mutlukla daha nice bayramlara inşallah. Nacizane tavsiyem Ate fren balatası kullanmanızdır farkı çok rahat bir şekilde anlayacaksınız. O kadar araba kısmet oldu ki sıralamamda 1. Sırada Ate 2. Sırada Hi-Q gelir balata tozu olmuyor. Ate'nin kalitesini bilen bilir. Hi-Q ise balata tozu olmaz(Astra J aracımda kullandım) fakat fren mesafeniz uzar. Eğer bütçeniz varsa alın derim. Örnek olarak eski aracımda kullanmış olduğum Performans fren diski ve balatayı fotoğraf olarak ekliyorum bakabilirsiniz. Keyifli forumlar dilerim.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot 2025-06-05 at 23-10-53 Instagram.png
    Screenshot 2025-06-05 at 23-10-53 Instagram.png
    916.6 KB · Görüntüleme: 19
  • Screenshot 2025-06-05 at 23-11-00 Instagram.png
    Screenshot 2025-06-05 at 23-11-00 Instagram.png
    1.6 MB · Görüntüleme: 19
@UBC53 Hep birlikte sağlık,huzur ve mutlukla daha nice bayramlara inşallah. Nacizane tavsiyem Ate fren balatası kullanmanızdır farkı çok rahat bir şekilde anlayacaksınız. O kadar araba kısmet oldu ki sıralamamda 1. Sırada Ate 2. Sırada Hi-Q gelir balata tozu olmuyor. Ate'nin kalitesini bilen bilir. Hi-Q ise balata tozu olmaz(Astra J aracımda kullandım) fakat fren mesafeniz uzar. Eğer bütçeniz varsa alın derim. Örnek olarak eski aracımda kullanmış olduğum Performans fren diski ve balatayı fotoğraf olarak ekliyorum bakabilirsiniz. Keyifli forumlar dilerim.
Sizin aldığınız Atenin normal tip balatası mı? Onda bile azsa Atenin seramik balatasını hiç düşünemiyorum.
 
Ate standart balata orijinalden farklı değil toz konusunda benim araçta, arka taraf ate, hemen hemen aynı toz miktarı, seramikte çok fark ediyordur ama muhtemelen.
 
Yıllarca hem seramik hem normal ate kullandım. Ate seramik serisi bu işin tepe noktasıdır. Jantlar hem kirlenmiyor hem de bir su tutunca tertemiz oluyor. Derdinizin çözüm ate seramik balatadır.
 
Yıllarca hem seramik hem normal ate kullandım. Ate seramik serisi bu işin tepe noktasıdır. Jantlar hem kirlenmiyor hem de bir su tutunca tertemiz oluyor. Derdinizin çözüm ate seramik balatadır.
İki ATE serisi arasında ömür aynı mı peki? Frenleme konusunda ikisinden de çok memnun kalmışsınızdır diye düşünüyorum.
 
İki ATE serisi arasında ömür aynı mı peki? Frenleme konusunda ikisinden de çok memnun kalmışsınızdır diye düşünüyorum.
Önlere seramik takmıştım arkalar ise normaldi. Fabrikasyon balatalar 40 binde bitmişti sonra ön arka hepsini beraber değiştirdim. Sonrasında aracı 95 binde satana kadar kullandım daha önde de arkada da baya bir balata vardı. Üretici seramik serisinin daha uzun gittiğini söylüyor fakat aradaki farkın çok ciddi olacağını düşünmüyorum. Benim için toz oluşturmaması yeterliydi. Arka jantlarım leş gibi balata tozu olurken önler hala tertemiz olurdu ki normalde tam tersi olur bilirsiniz. Frenleme olarak orijinale kıyasla bir fark göremedim zaten standart kullanıcı için stock frenler de oldukça yeterli.
 

Geri
Üst