Golf 8.5 Impression ile ilgili Deneyimlerim ve Yaşadığım Sorunlar


3000-devir ve üzerinde aracın pedallarında bir titreme hissediyorum. Bu hem sürüş sırasında hem de araç boşta ve durağan haldeyken de tekrarlıyor.

Uzunca bir süredir 2-silindir modundan kaynaklanan titreşim ile bunu karıştırdım ama bahsettiğim titreşim çok daha belirgin ve rahatsız edici. Benzer bir durumla karşılaşan var mı? Henüz servisle durumu görüşmedim. Şuan sorunun sebebini anlamaya çalışıyorum
 

Herkese merhaba,

Aralık 2024'te trafiğe çıkan ve şu an 4000 km'de olan Golf 8.5 manuel vites aracımda yaşadığım bazı durumları sizlerle paylaşmak ve benzer deneyimleri olan arkadaşların yorumlarını almak istiyorum.

Araç ve Kullanım Alışkanlıklarım Hakkında Genel Bilgiler:

  • Model Yılı ve Kilometre: 2024 Aralık trafiğe çıkışlı, 4000 km'de.
  • Debriyaj Kullanımım: Debriyajdan ayağımı çekerken önce kavrama noktasına getiriyor, bu esnada hafif gaz vermeye başlayıp biraz bekliyor ve ardından yavaşça kademeli olarak bırakıyorum.
  • Sürüş Deneyimim: Bu benim ilk benzinli manuel aracım. Daha önce dizel manuel ve çeşitli otomatik vites araçlar kullandım. Aracı test sürüşü yapmadan satın aldım.
  • Vites Değişimleri: Genellikle 2000-2500 devir aralığında vites değiştirmeye özen gösteriyorum ve çoğunlukla aracın önerdiği vitesleri kullanıyorum.
  • Yakıt Tüketimi: Uzun dönem yakıt tüketimim ortalama 5.1 L / 100 KM.
  • Motor Devri: Aracı genellikle 1500-2000 devir aralığında kullanıyorum. Nadiren 4000-5000 devirleri gördüm, genellikle yüksek devirlerde kullanmıyorum.

Karşılaştığım Sorunlar:

1. Vites Geçişlerinde Takılma ve "Kemikli" His:

- Aracı teslim aldığım ilk gün geri vitese taktığımda, park asistanı ekranda belirdikten sonra ayağımı debriyajdan kaldırmaya başlar başlamaz metalik bir "tırrrrrt" sesi duydum. Debriyaja hemen tamamen basıp vitesi boşa aldım ve vitesi tekrar geçirdim ve bu kez vites tam olarak yerine oturdu.

- Ertesi gün, aracı servise götürmek için park yerinden çıkarken 1. vitese takıp harekete geçmeye çalıştığımda aynı sesi tekrar yaşadım.

- Servise durumu anlattığımda ön inceleme yapıldı ve bir usta ile test sürüşüne çıktık. Herhangi bir sorun olmadığı, vitesin karakteristiğinin bu şekilde "kemikli" olduğu belirtildi.

- Bu duruma zamanla alıştım ancak aracı viteslere düzgün geçirmek için ekstra dikkat gerekiyor. Bu takılma hissi tüm viteslerde ve rastgele zamanlarda olabiliyor. Bazen 1. vites pürüzsüzce yerine otururken, bazen de çift kademeli bir şekilde geçiyor. Benzer durum diğer vites geçişlerinde de mevcut. Bu yüzden aracı tecrübesi olmayan birine verirken çekiniyorum.

2. Sarsıntılı Vites Geçişleri ve Kalkışlar:

- Vites geçişlerini, özellikle de ilk kalkışları sarsıntısız bir şekilde yapmakta zorlanıyorum. Kalkışlar sarsıntılı, silkelemeli ve sert olabiliyor.

3. Vites Yükseltirken Devir Takılması:

- Vites yükseltirken ayağımı gaz pedalından çekmeme rağmen motor devri bir süre sabit kalıyor ya da çok yavaş düşüyor. Bunun, vites değiştirmeme zaman tanımak için tasarlanmış bir özellik olup olmadığını merak ediyorum.

4. Debriyaja Hızlı Basınca Gelen Vurma/Şıkırdama Sesi:

- Özellikle 1. vitesten 2. vitese geçerken, vites yükseltmek için debriyaja hızlıca bastığımda sık sık bir vurma veya şıkırdama benzeri bir ses duyuyorum. Bir zararı olup olmadığını bilmiyorum ama bu ses beni rahatsız ediyor.

5. Aktif Silindir Yönetimi (ACT) ile İlgili Düşük Hız Deneyimi:

- Aktif silindir kontrolü (ACT) sisteminin düşük hızlarda ve özellikle 1. viteste devreye girmesi bana göre sürüş konforunu olumsuz etkiliyor. Bana kalırsa bu sistemin 1. viteste kesinlikle devreye girmemesi gerekir.

Genel Değerlendirme:

Aracım uzun yolda oldukça keyifli bir sürüş sunsa da, şehir içi dur-kalk trafikte vitesle ilgili yaşadığım bu sorunlar nedeniyle zaman zaman can sıkıcı olabiliyor. Genel olarak aracımdan memnunum ve bu sorunların, kullanım alışkanlıklarımda yapacağım değişikliklerle ya da aracın kendisiyle ilgili olası ayarlamalarla çözülebileceğini umuyorum.

Bu konuda benzer deneyimleri olan veya çözüm önerileri sunabilecek arkadaşların değerli yorumlarını bekliyorum. Belki de bu durumlar aracın şanzımanın genel karakteristiğidir ya da benim alışmam gereken farklı bir kullanım tekniği vardır.

Şimdiden teşekkürler.
Bende aracımı 2024 ayı 16 ağustosta teslim aldım şu an 21.500 km'de ve tek şöför şeklinde sadece kendim kullandım.
1. sorun bendede oluyor 1 ve geri vitese geçirirken tam oturmuyor vites debriyajdan çekerken kavrama başladığında kendiliğinden yuvaya oturuyor.
2. sorun bendede mevcut 1. vites ve bazen 2. viteste çok silkeliyor ara ara arabayı özellikle kalkışlarda araç içindekiler komple öne geriye sallıyor.
4. sorun için bayi ile görüştüm test sürüşü yaptık atölye şefinin dediğine göre 'kavrama sırasında baskının olduğu yerde 2 tane tırnak var o gelen ses o tırnaklardan geliyor şanzımanın genel olarak yaptığı bir şey kendimde leon kullanıyorum ondada yapıyor bir sorun yok bu normal zararlı bişey değil' cevabı aldım
5. act yi seviyorum ancak dediğiniz gibi bana kalırsa 5-6. viteslerde devreye girmeli sadece şehir içinde aracı boğuyor gibi özellikle 1.2.3. viteste sabit hızda seyir ederken araçtan garip garip sesler geliyor bundan dolayı.
** yaşadığım daha fazla sorunlarım mevcut ancak ne bayi ne doğuş çözüm için kırk takla attırıyorlar gerçekten bazen çok isteyerek aldığım aracımdan sıkılıyorum.
 
4. Debriyaja Hızlı Basınca Gelen Vurma/Şıkırdama Sesi:

Bu problem bir tek ben de var sanıyordum serviste randevu alacaktım demek tüm impression 8,5 larda var.

Ben genel olarak araçtan memnunum dedikleriniz benim aracımda da mevcut. arada car play bağlantısı kendiliğinden kopuyor.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
vites geçişi yaparken şakırdama sesi bende de var ve gerçekten rahatsız edici. sırf bu yüzden camı kapatıyorum:)
Herkese merhaba,

Aralık 2024'te trafiğe çıkan ve şu an 4000 km'de olan Golf 8.5 manuel vites aracımda yaşadığım bazı durumları sizlerle paylaşmak ve benzer deneyimleri olan arkadaşların yorumlarını almak istiyorum.

Araç ve Kullanım Alışkanlıklarım Hakkında Genel Bilgiler:

  • Model Yılı ve Kilometre: 2024 Aralık trafiğe çıkışlı, 4000 km'de.
  • Debriyaj Kullanımım: Debriyajdan ayağımı çekerken önce kavrama noktasına getiriyor, bu esnada hafif gaz vermeye başlayıp biraz bekliyor ve ardından yavaşça kademeli olarak bırakıyorum.
  • Sürüş Deneyimim: Bu benim ilk benzinli manuel aracım. Daha önce dizel manuel ve çeşitli otomatik vites araçlar kullandım. Aracı test sürüşü yapmadan satın aldım.
  • Vites Değişimleri: Genellikle 2000-2500 devir aralığında vites değiştirmeye özen gösteriyorum ve çoğunlukla aracın önerdiği vitesleri kullanıyorum.
  • Yakıt Tüketimi: Uzun dönem yakıt tüketimim ortalama 5.1 L / 100 KM.
  • Motor Devri: Aracı genellikle 1500-2000 devir aralığında kullanıyorum. Nadiren 4000-5000 devirleri gördüm, genellikle yüksek devirlerde kullanmıyorum.

Karşılaştığım Sorunlar:

1. Vites Geçişlerinde Takılma ve "Kemikli" His:

- Aracı teslim aldığım ilk gün geri vitese taktığımda, park asistanı ekranda belirdikten sonra ayağımı debriyajdan kaldırmaya başlar başlamaz metalik bir "tırrrrrt" sesi duydum. Debriyaja hemen tamamen basıp vitesi boşa aldım ve vitesi tekrar geçirdim ve bu kez vites tam olarak yerine oturdu.

- Ertesi gün, aracı servise götürmek için park yerinden çıkarken 1. vitese takıp harekete geçmeye çalıştığımda aynı sesi tekrar yaşadım.

- Servise durumu anlattığımda ön inceleme yapıldı ve bir usta ile test sürüşüne çıktık. Herhangi bir sorun olmadığı, vitesin karakteristiğinin bu şekilde "kemikli" olduğu belirtildi.

- Bu duruma zamanla alıştım ancak aracı viteslere düzgün geçirmek için ekstra dikkat gerekiyor. Bu takılma hissi tüm viteslerde ve rastgele zamanlarda olabiliyor. Bazen 1. vites pürüzsüzce yerine otururken, bazen de çift kademeli bir şekilde geçiyor. Benzer durum diğer vites geçişlerinde de mevcut. Bu yüzden aracı tecrübesi olmayan birine verirken çekiniyorum.

2. Sarsıntılı Vites Geçişleri ve Kalkışlar:

- Vites geçişlerini, özellikle de ilk kalkışları sarsıntısız bir şekilde yapmakta zorlanıyorum. Kalkışlar sarsıntılı, silkelemeli ve sert olabiliyor.

3. Vites Yükseltirken Devir Takılması:

- Vites yükseltirken ayağımı gaz pedalından çekmeme rağmen motor devri bir süre sabit kalıyor ya da çok yavaş düşüyor. Bunun, vites değiştirmeme zaman tanımak için tasarlanmış bir özellik olup olmadığını merak ediyorum.

4. Debriyaja Hızlı Basınca Gelen Vurma/Şıkırdama Sesi:

- Özellikle 1. vitesten 2. vitese geçerken, vites yükseltmek için debriyaja hızlıca bastığımda sık sık bir vurma veya şıkırdama benzeri bir ses duyuyorum. Bir zararı olup olmadığını bilmiyorum ama bu ses beni rahatsız ediyor.

5. Aktif Silindir Yönetimi (ACT) ile İlgili Düşük Hız Deneyimi:

- Aktif silindir kontrolü (ACT) sisteminin düşük hızlarda ve özellikle 1. viteste devreye girmesi bana göre sürüş konforunu olumsuz etkiliyor. Bana kalırsa bu sistemin 1. viteste kesinlikle devreye girmemesi gerekir.

Genel Değerlendirme:

Aracım uzun yolda oldukça keyifli bir sürüş sunsa da, şehir içi dur-kalk trafikte vitesle ilgili yaşadığım bu sorunlar nedeniyle zaman zaman can sıkıcı olabiliyor. Genel olarak aracımdan memnunum ve bu sorunların, kullanım alışkanlıklarımda yapacağım değişikliklerle ya da aracın kendisiyle ilgili olası ayarlamalarla çözülebileceğini umuyorum.

Bu konuda benzer deneyimleri olan veya çözüm önerileri sunabilecek arkadaşların değerli yorumlarını bekliyorum. Belki de bu durumlar aracın şanzımanın genel karakteristiğidir ya da benim alışmam gereken farklı bir kullanım tekniği vardır.

Şimdiden teşekkürler.
 
3000-devir ve üzerinde aracın pedallarında bir titreme hissediyorum. Bu hem sürüş sırasında hem de araç boşta ve durağan haldeyken de tekrarlıyor.

Uzunca bir süredir 2-silindir modundan kaynaklanan titreşim ile bunu karıştırdım ama bahsettiğim titreşim çok daha belirgin ve rahatsız edici. Benzer bir durumla karşılaşan var mı? Henüz servisle durumu görüşmedim. Şuan sorunun sebebini anlamaya çalışıyorum
Bu pedallarda titreme olayını bende hissediyorum bunun sebebi nedir baktırabildin mi hocam
 
Bu pedallarda titreme olayını bende hissediyorum bunun sebebi nedir baktırabildin mi hocam
Hem özel servise hem de yetkili serviste baktırdım. Aracı ben uzun süredir kullandığım için oluşan titreşimi hissedebiliyorum ama deneme sürüşüne çıktığım ustalardan biri titreşimi hiç hissedemedi (yetkili servis) diğeri de normal olduğunu söyledi (özel servis). Özel servisteki usta volandan kaynaklanabileceğini söyledi, yetkili servis ise alakası yok dedi.

Titreşimi farklı durumlar altında hissettiğim için kendimce bir kontrol listesi hazırlayıp test ettim. Motor sıcak-soğuk durumunu, farklı viteslerde ve devirlerdeki pedal/vites kolu titreşimlerini inceledim. Bulgularım şöyle:

Motor Soğukken Yaptığım Testler:
  • Park Halinde: Motoru ilk çalıştırdığımda (devrin rölantiye düşmesini bekledim), araç dururken devri 3000 devir üzerine çıkarınca gaz pedalında ve vites kolunda hissedilir bir titreşim başlıyor.
  • Sürüş Halinde: Motor henüz tam ısınmamışken yaptığım ilk sürüşte, 3000 devirde 2. vitesteki 2-silindir modundayken titreşimin, 4-silindir modundaki titreşime göre çok daha az olduğunu fark ettim. Bu kafamı en çok karıştıran şeylerden biri oldu. 2-silindirde daha fazla titreşim beklerken 4-silindirde nasıl böyle bir fark oluşuyor bilmiyorum. Tam tersi bir sonuç bekliyordum.
Motor Tamamen Isındıktan Sonra Yaptığım Testler:
  • Park Halinde: Motor ısındıktan sonra durum pek değişmiyor. Yine 3000 devire kadar hafif, 3000 devir sonrasında ise pedal ve vites kolunda daha belirgin bir titreşim var.
  • Sabit Hızda Sürüş: Düz yolda, sabit 3000 devirde 4. ve 5. viteslerde giderken de hafif bir titreşim mevcut. 4000 devir için 4. ve 5. viteslerde durum benzer. 2. ve 3. viteslerdeki kadar bir titreme söz konusu değil.
  • Hızlanma Anında: Titreşimin en çok hissedildiği durum hızlanmalar. Özellikle 2800-2900 devrin üzerinde, 2. ve 3. viteslerde hızlanırken titreşim oluşmaya başlıyor. 4. ve 5. viteslerde, benzer devirlerde bu titreşim daha az.
  • Vites Değişimlerinde: Vites değişimi için debriyaja bu söz konusu yüksek devirlerde bastığım zaman daha bir yoğun ve ağırlaşmış bir hissiyat var. Muhtemelen oluşan titreşim debriyaj pedalına da aktarılıyor ve hissettiğim şey muhtemelen titreşim.

Kısacası titreşim, motorun sıcaklığından bağımsız olarak özellikle 3000 devir üzerindeki hızlanmalarda ve yüksek devirlerde belirginleşiyor. Sizde de durum benzer mi?
 
Hem özel servise hem de yetkili serviste baktırdım. Aracı ben uzun süredir kullandığım için oluşan titreşimi hissedebiliyorum ama deneme sürüşüne çıktığım ustalardan biri titreşimi hiç hissedemedi (yetkili servis) diğeri de normal olduğunu söyledi (özel servis). Özel servisteki usta volandan kaynaklanabileceğini söyledi, yetkili servis ise alakası yok dedi.

Titreşimi farklı durumlar altında hissettiğim için kendimce bir kontrol listesi hazırlayıp test ettim. Motor sıcak-soğuk durumunu, farklı viteslerde ve devirlerdeki pedal/vites kolu titreşimlerini inceledim. Bulgularım şöyle:

Motor Soğukken Yaptığım Testler:
  • Park Halinde: Motoru ilk çalıştırdığımda (devrin rölantiye düşmesini bekledim), araç dururken devri 3000 devir üzerine çıkarınca gaz pedalında ve vites kolunda hissedilir bir titreşim başlıyor.
  • Sürüş Halinde: Motor henüz tam ısınmamışken yaptığım ilk sürüşte, 3000 devirde 2. vitesteki 2-silindir modundayken titreşimin, 4-silindir modundaki titreşime göre çok daha az olduğunu fark ettim. Bu kafamı en çok karıştıran şeylerden biri oldu. 2-silindirde daha fazla titreşim beklerken 4-silindirde nasıl böyle bir fark oluşuyor bilmiyorum. Tam tersi bir sonuç bekliyordum.
Motor Tamamen Isındıktan Sonra Yaptığım Testler:
  • Park Halinde: Motor ısındıktan sonra durum pek değişmiyor. Yine 3000 devire kadar hafif, 3000 devir sonrasında ise pedal ve vites kolunda daha belirgin bir titreşim var.
  • Sabit Hızda Sürüş: Düz yolda, sabit 3000 devirde 4. ve 5. viteslerde giderken de hafif bir titreşim mevcut. 4000 devir için 4. ve 5. viteslerde durum benzer. 2. ve 3. viteslerdeki kadar bir titreme söz konusu değil.
  • Hızlanma Anında: Titreşimin en çok hissedildiği durum hızlanmalar. Özellikle 2800-2900 devrin üzerinde, 2. ve 3. viteslerde hızlanırken titreşim oluşmaya başlıyor. 4. ve 5. viteslerde, benzer devirlerde bu titreşim daha az.
  • Vites Değişimlerinde: Vites değişimi için debriyaja bu söz konusu yüksek devirlerde bastığım zaman daha bir yoğun ve ağırlaşmış bir hissiyat var. Muhtemelen oluşan titreşim debriyaj pedalına da aktarılıyor ve hissettiğim şey muhtemelen titreşim.

Kısacası titreşim, motorun sıcaklığından bağımsız olarak özellikle 3000 devir üzerindeki hızlanmalarda ve yüksek devirlerde belirginleşiyor. Sizde de durum benzer mi?
Hocam çok güzel gözlem yapmışsınız bende durum muhtelemen sizin kadar olmadığı için henüz çok fazla gözüme çarpmadı ben sadece vites değişimi için pedallara bastığımda özellikle ilk kalkışta debriyaj ve gaz pedalına bastığımda ayağımın altında bi gıdıklanma hissine benzer bir durum oluşuyor. Ama yüksek hızlarda yüksek viteslerde sürüş anında bir titreşim hissetmedim henüz
 

Geri
Üst