kahverengi
Yeni Üye
Herkese merhaba,
Aralık 2024'te trafiğe çıkan ve şu an 4000 km'de olan Golf 8.5 manuel vites aracımda yaşadığım bazı durumları sizlerle paylaşmak ve benzer deneyimleri olan arkadaşların yorumlarını almak istiyorum.
Araç ve Kullanım Alışkanlıklarım Hakkında Genel Bilgiler:
Karşılaştığım Sorunlar:
1. Vites Geçişlerinde Takılma ve "Kemikli" His:
- Aracı teslim aldığım ilk gün geri vitese taktığımda, park asistanı ekranda belirdikten sonra ayağımı debriyajdan kaldırmaya başlar başlamaz metalik bir "tırrrrrt" sesi duydum. Debriyaja hemen tamamen basıp vitesi boşa aldım ve vitesi tekrar geçirdim ve bu kez vites tam olarak yerine oturdu.
- Ertesi gün, aracı servise götürmek için park yerinden çıkarken 1. vitese takıp harekete geçmeye çalıştığımda aynı sesi tekrar yaşadım.
- Servise durumu anlattığımda ön inceleme yapıldı ve bir usta ile test sürüşüne çıktık. Herhangi bir sorun olmadığı, vitesin karakteristiğinin bu şekilde "kemikli" olduğu belirtildi.
- Bu duruma zamanla alıştım ancak aracı viteslere düzgün geçirmek için ekstra dikkat gerekiyor. Bu takılma hissi tüm viteslerde ve rastgele zamanlarda olabiliyor. Bazen 1. vites pürüzsüzce yerine otururken, bazen de çift kademeli bir şekilde geçiyor. Benzer durum diğer vites geçişlerinde de mevcut. Bu yüzden aracı tecrübesi olmayan birine verirken çekiniyorum.
2. Sarsıntılı Vites Geçişleri ve Kalkışlar:
- Vites geçişlerini, özellikle de ilk kalkışları sarsıntısız bir şekilde yapmakta zorlanıyorum. Kalkışlar sarsıntılı, silkelemeli ve sert olabiliyor.
3. Vites Yükseltirken Devir Takılması:
- Vites yükseltirken ayağımı gaz pedalından çekmeme rağmen motor devri bir süre sabit kalıyor ya da çok yavaş düşüyor. Bunun, vites değiştirmeme zaman tanımak için tasarlanmış bir özellik olup olmadığını merak ediyorum.
4. Debriyaja Hızlı Basınca Gelen Vurma/Şıkırdama Sesi:
- Özellikle 1. vitesten 2. vitese geçerken, vites yükseltmek için debriyaja hızlıca bastığımda sık sık bir vurma veya şıkırdama benzeri bir ses duyuyorum. Bir zararı olup olmadığını bilmiyorum ama bu ses beni rahatsız ediyor.
5. Aktif Silindir Yönetimi (ACT) ile İlgili Düşük Hız Deneyimi:
- Aktif silindir kontrolü (ACT) sisteminin düşük hızlarda ve özellikle 1. viteste devreye girmesi bana göre sürüş konforunu olumsuz etkiliyor. Bana kalırsa bu sistemin 1. viteste kesinlikle devreye girmemesi gerekir.
Genel Değerlendirme:
Aracım uzun yolda oldukça keyifli bir sürüş sunsa da, şehir içi dur-kalk trafikte vitesle ilgili yaşadığım bu sorunlar nedeniyle zaman zaman can sıkıcı olabiliyor. Genel olarak aracımdan memnunum ve bu sorunların, kullanım alışkanlıklarımda yapacağım değişikliklerle ya da aracın kendisiyle ilgili olası ayarlamalarla çözülebileceğini umuyorum.
Bu konuda benzer deneyimleri olan veya çözüm önerileri sunabilecek arkadaşların değerli yorumlarını bekliyorum. Belki de bu durumlar aracın şanzımanın genel karakteristiğidir ya da benim alışmam gereken farklı bir kullanım tekniği vardır.
Şimdiden teşekkürler.
Aralık 2024'te trafiğe çıkan ve şu an 4000 km'de olan Golf 8.5 manuel vites aracımda yaşadığım bazı durumları sizlerle paylaşmak ve benzer deneyimleri olan arkadaşların yorumlarını almak istiyorum.
Araç ve Kullanım Alışkanlıklarım Hakkında Genel Bilgiler:
- Model Yılı ve Kilometre: 2024 Aralık trafiğe çıkışlı, 4000 km'de.
- Debriyaj Kullanımım: Debriyajdan ayağımı çekerken önce kavrama noktasına getiriyor, bu esnada hafif gaz vermeye başlayıp biraz bekliyor ve ardından yavaşça kademeli olarak bırakıyorum.
- Sürüş Deneyimim: Bu benim ilk benzinli manuel aracım. Daha önce dizel manuel ve çeşitli otomatik vites araçlar kullandım. Aracı test sürüşü yapmadan satın aldım.
- Vites Değişimleri: Genellikle 2000-2500 devir aralığında vites değiştirmeye özen gösteriyorum ve çoğunlukla aracın önerdiği vitesleri kullanıyorum.
- Yakıt Tüketimi: Uzun dönem yakıt tüketimim ortalama 5.1 L / 100 KM.
- Motor Devri: Aracı genellikle 1500-2000 devir aralığında kullanıyorum. Nadiren 4000-5000 devirleri gördüm, genellikle yüksek devirlerde kullanmıyorum.
Karşılaştığım Sorunlar:
1. Vites Geçişlerinde Takılma ve "Kemikli" His:
- Aracı teslim aldığım ilk gün geri vitese taktığımda, park asistanı ekranda belirdikten sonra ayağımı debriyajdan kaldırmaya başlar başlamaz metalik bir "tırrrrrt" sesi duydum. Debriyaja hemen tamamen basıp vitesi boşa aldım ve vitesi tekrar geçirdim ve bu kez vites tam olarak yerine oturdu.
- Ertesi gün, aracı servise götürmek için park yerinden çıkarken 1. vitese takıp harekete geçmeye çalıştığımda aynı sesi tekrar yaşadım.
- Servise durumu anlattığımda ön inceleme yapıldı ve bir usta ile test sürüşüne çıktık. Herhangi bir sorun olmadığı, vitesin karakteristiğinin bu şekilde "kemikli" olduğu belirtildi.
- Bu duruma zamanla alıştım ancak aracı viteslere düzgün geçirmek için ekstra dikkat gerekiyor. Bu takılma hissi tüm viteslerde ve rastgele zamanlarda olabiliyor. Bazen 1. vites pürüzsüzce yerine otururken, bazen de çift kademeli bir şekilde geçiyor. Benzer durum diğer vites geçişlerinde de mevcut. Bu yüzden aracı tecrübesi olmayan birine verirken çekiniyorum.
2. Sarsıntılı Vites Geçişleri ve Kalkışlar:
- Vites geçişlerini, özellikle de ilk kalkışları sarsıntısız bir şekilde yapmakta zorlanıyorum. Kalkışlar sarsıntılı, silkelemeli ve sert olabiliyor.
3. Vites Yükseltirken Devir Takılması:
- Vites yükseltirken ayağımı gaz pedalından çekmeme rağmen motor devri bir süre sabit kalıyor ya da çok yavaş düşüyor. Bunun, vites değiştirmeme zaman tanımak için tasarlanmış bir özellik olup olmadığını merak ediyorum.
4. Debriyaja Hızlı Basınca Gelen Vurma/Şıkırdama Sesi:
- Özellikle 1. vitesten 2. vitese geçerken, vites yükseltmek için debriyaja hızlıca bastığımda sık sık bir vurma veya şıkırdama benzeri bir ses duyuyorum. Bir zararı olup olmadığını bilmiyorum ama bu ses beni rahatsız ediyor.
5. Aktif Silindir Yönetimi (ACT) ile İlgili Düşük Hız Deneyimi:
- Aktif silindir kontrolü (ACT) sisteminin düşük hızlarda ve özellikle 1. viteste devreye girmesi bana göre sürüş konforunu olumsuz etkiliyor. Bana kalırsa bu sistemin 1. viteste kesinlikle devreye girmemesi gerekir.
Genel Değerlendirme:
Aracım uzun yolda oldukça keyifli bir sürüş sunsa da, şehir içi dur-kalk trafikte vitesle ilgili yaşadığım bu sorunlar nedeniyle zaman zaman can sıkıcı olabiliyor. Genel olarak aracımdan memnunum ve bu sorunların, kullanım alışkanlıklarımda yapacağım değişikliklerle ya da aracın kendisiyle ilgili olası ayarlamalarla çözülebileceğini umuyorum.
Bu konuda benzer deneyimleri olan veya çözüm önerileri sunabilecek arkadaşların değerli yorumlarını bekliyorum. Belki de bu durumlar aracın şanzımanın genel karakteristiğidir ya da benim alışmam gereken farklı bir kullanım tekniği vardır.
Şimdiden teşekkürler.