Golf 8.5 Impression ile ilgili deneyimlerim ve yaşadığım sorunlar


kahverengi

Yeni Üye
Katılım
24 May 2025
Mesajlar
4
Tepkime puanı
8
Konum
Tekirdag
İsim
Emre
Araç
Golf 8.5 Impression
Herkese merhaba,

Aralık 2024'te trafiğe çıkan ve şu an 4000 km'de olan Golf 8.5 manuel vites aracımda yaşadığım bazı durumları sizlerle paylaşmak ve benzer deneyimleri olan arkadaşların yorumlarını almak istiyorum.

Araç ve Kullanım Alışkanlıklarım Hakkında Genel Bilgiler:

  • Model Yılı ve Kilometre: 2024 Aralık trafiğe çıkışlı, 4000 km'de.
  • Debriyaj Kullanımım: Debriyajdan ayağımı çekerken önce kavrama noktasına getiriyor, bu esnada hafif gaz vermeye başlayıp biraz bekliyor ve ardından yavaşça kademeli olarak bırakıyorum.
  • Sürüş Deneyimim: Bu benim ilk benzinli manuel aracım. Daha önce dizel manuel ve çeşitli otomatik vites araçlar kullandım. Aracı test sürüşü yapmadan satın aldım.
  • Vites Değişimleri: Genellikle 2000-2500 devir aralığında vites değiştirmeye özen gösteriyorum ve çoğunlukla aracın önerdiği vitesleri kullanıyorum.
  • Yakıt Tüketimi: Uzun dönem yakıt tüketimim ortalama 5.1 L / 100 KM.
  • Motor Devri: Aracı genellikle 1500-2000 devir aralığında kullanıyorum. Nadiren 4000-5000 devirleri gördüm, genellikle yüksek devirlerde kullanmıyorum.

Karşılaştığım Sorunlar:

1. Vites Geçişlerinde Takılma ve "Kemikli" His:

- Aracı teslim aldığım ilk gün geri vitese taktığımda, park asistanı ekranda belirdikten sonra ayağımı debriyajdan kaldırmaya başlar başlamaz metalik bir "tırrrrrt" sesi duydum. Debriyaja hemen tamamen basıp vitesi boşa aldım ve vitesi tekrar geçirdim ve bu kez vites tam olarak yerine oturdu.

- Ertesi gün, aracı servise götürmek için park yerinden çıkarken 1. vitese takıp harekete geçmeye çalıştığımda aynı sesi tekrar yaşadım.

- Servise durumu anlattığımda ön inceleme yapıldı ve bir usta ile test sürüşüne çıktık. Herhangi bir sorun olmadığı, vitesin karakteristiğinin bu şekilde "kemikli" olduğu belirtildi.

- Bu duruma zamanla alıştım ancak aracı viteslere düzgün geçirmek için ekstra dikkat gerekiyor. Bu takılma hissi tüm viteslerde ve rastgele zamanlarda olabiliyor. Bazen 1. vites pürüzsüzce yerine otururken, bazen de çift kademeli bir şekilde geçiyor. Benzer durum diğer vites geçişlerinde de mevcut. Bu yüzden aracı tecrübesi olmayan birine verirken çekiniyorum.

2. Sarsıntılı Vites Geçişleri ve Kalkışlar:

- Vites geçişlerini, özellikle de ilk kalkışları sarsıntısız bir şekilde yapmakta zorlanıyorum. Kalkışlar sarsıntılı, silkelemeli ve sert olabiliyor.

3. Vites Yükseltirken Devir Takılması:

- Vites yükseltirken ayağımı gaz pedalından çekmeme rağmen motor devri bir süre sabit kalıyor ya da çok yavaş düşüyor. Bunun, vites değiştirmeme zaman tanımak için tasarlanmış bir özellik olup olmadığını merak ediyorum.

4. Debriyaja Hızlı Basınca Gelen Vurma/Şıkırdama Sesi:

- Özellikle 1. vitesten 2. vitese geçerken, vites yükseltmek için debriyaja hızlıca bastığımda sık sık bir vurma veya şıkırdama benzeri bir ses duyuyorum. Bir zararı olup olmadığını bilmiyorum ama bu ses beni rahatsız ediyor.

5. Aktif Silindir Yönetimi (ACT) ile İlgili Düşük Hız Deneyimi:

- Aktif silindir kontrolü (ACT) sisteminin düşük hızlarda ve özellikle 1. viteste devreye girmesi bana göre sürüş konforunu olumsuz etkiliyor. Bana kalırsa bu sistemin 1. viteste kesinlikle devreye girmemesi gerekir.

Genel Değerlendirme:

Aracım uzun yolda oldukça keyifli bir sürüş sunsa da, şehir içi dur-kalk trafikte vitesle ilgili yaşadığım bu sorunlar nedeniyle zaman zaman can sıkıcı olabiliyor. Genel olarak aracımdan memnunum ve bu sorunların, kullanım alışkanlıklarımda yapacağım değişikliklerle ya da aracın kendisiyle ilgili olası ayarlamalarla çözülebileceğini umuyorum.

Bu konuda benzer deneyimleri olan veya çözüm önerileri sunabilecek arkadaşların değerli yorumlarını bekliyorum. Belki de bu durumlar aracın şanzımanın genel karakteristiğidir ya da benim alışmam gereken farklı bir kullanım tekniği vardır.

Şimdiden teşekkürler.
 

Debriyajı çok erken kavrıyor. Ona alışamamış olabilir misiniz? İlk başta bende de oluyordu vites geçmeme işi sonradan debriyaja tamamen basmaya başladım hiç olmadı. Yeni olduğu için araba tamamen basmak gerek dibine kadar. Çok erken kavrıyor çünkü
 
Herkese merhaba,

Aralık 2024'te trafiğe çıkan ve şu an 4000 km'de olan Golf 8.5 manuel vites aracımda yaşadığım bazı durumları sizlerle paylaşmak ve benzer deneyimleri olan arkadaşların yorumlarını almak istiyorum.

Araç ve Kullanım Alışkanlıklarım Hakkında Genel Bilgiler:

  • Model Yılı ve Kilometre: 2024 Aralık trafiğe çıkışlı, 4000 km'de.
  • Debriyaj Kullanımım: Debriyajdan ayağımı çekerken önce kavrama noktasına getiriyor, bu esnada hafif gaz vermeye başlayıp biraz bekliyor ve ardından yavaşça kademeli olarak bırakıyorum.
  • Sürüş Deneyimim: Bu benim ilk benzinli manuel aracım. Daha önce dizel manuel ve çeşitli otomatik vites araçlar kullandım. Aracı test sürüşü yapmadan satın aldım.
  • Vites Değişimleri: Genellikle 2000-2500 devir aralığında vites değiştirmeye özen gösteriyorum ve çoğunlukla aracın önerdiği vitesleri kullanıyorum.
  • Yakıt Tüketimi: Uzun dönem yakıt tüketimim ortalama 5.1 L / 100 KM.
  • Motor Devri: Aracı genellikle 1500-2000 devir aralığında kullanıyorum. Nadiren 4000-5000 devirleri gördüm, genellikle yüksek devirlerde kullanmıyorum.

Karşılaştığım Sorunlar:

1. Vites Geçişlerinde Takılma ve "Kemikli" His:

- Aracı teslim aldığım ilk gün geri vitese taktığımda, park asistanı ekranda belirdikten sonra ayağımı debriyajdan kaldırmaya başlar başlamaz metalik bir "tırrrrrt" sesi duydum. Debriyaja hemen tamamen basıp vitesi boşa aldım ve vitesi tekrar geçirdim ve bu kez vites tam olarak yerine oturdu.

- Ertesi gün, aracı servise götürmek için park yerinden çıkarken 1. vitese takıp harekete geçmeye çalıştığımda aynı sesi tekrar yaşadım.

- Servise durumu anlattığımda ön inceleme yapıldı ve bir usta ile test sürüşüne çıktık. Herhangi bir sorun olmadığı, vitesin karakteristiğinin bu şekilde "kemikli" olduğu belirtildi.

- Bu duruma zamanla alıştım ancak aracı viteslere düzgün geçirmek için ekstra dikkat gerekiyor. Bu takılma hissi tüm viteslerde ve rastgele zamanlarda olabiliyor. Bazen 1. vites pürüzsüzce yerine otururken, bazen de çift kademeli bir şekilde geçiyor. Benzer durum diğer vites geçişlerinde de mevcut. Bu yüzden aracı tecrübesi olmayan birine verirken çekiniyorum.

2. Sarsıntılı Vites Geçişleri ve Kalkışlar:

- Vites geçişlerini, özellikle de ilk kalkışları sarsıntısız bir şekilde yapmakta zorlanıyorum. Kalkışlar sarsıntılı, silkelemeli ve sert olabiliyor.

3. Vites Yükseltirken Devir Takılması:

- Vites yükseltirken ayağımı gaz pedalından çekmeme rağmen motor devri bir süre sabit kalıyor ya da çok yavaş düşüyor. Bunun, vites değiştirmeme zaman tanımak için tasarlanmış bir özellik olup olmadığını merak ediyorum.

4. Debriyaja Hızlı Basınca Gelen Vurma/Şıkırdama Sesi:

- Özellikle 1. vitesten 2. vitese geçerken, vites yükseltmek için debriyaja hızlıca bastığımda sık sık bir vurma veya şıkırdama benzeri bir ses duyuyorum. Bir zararı olup olmadığını bilmiyorum ama bu ses beni rahatsız ediyor.

5. Aktif Silindir Yönetimi (ACT) ile İlgili Düşük Hız Deneyimi:

- Aktif silindir kontrolü (ACT) sisteminin düşük hızlarda ve özellikle 1. viteste devreye girmesi bana göre sürüş konforunu olumsuz etkiliyor. Bana kalırsa bu sistemin 1. viteste kesinlikle devreye girmemesi gerekir.

Genel Değerlendirme:

Aracım uzun yolda oldukça keyifli bir sürüş sunsa da, şehir içi dur-kalk trafikte vitesle ilgili yaşadığım bu sorunlar nedeniyle zaman zaman can sıkıcı olabiliyor. Genel olarak aracımdan memnunum ve bu sorunların, kullanım alışkanlıklarımda yapacağım değişikliklerle ya da aracın kendisiyle ilgili olası ayarlamalarla çözülebileceğini umuyorum.

Bu konuda benzer deneyimleri olan veya çözüm önerileri sunabilecek arkadaşların değerli yorumlarını bekliyorum. Belki de bu durumlar aracın şanzımanın genel karakteristiğidir ya da benim alışmam gereken farklı bir kullanım tekniği vardır.

Şimdiden teşekkürler.
Merhabalar, hemen hemen ayni durumdayız, kasim 24 cikisli ve 4000 de benim aracim da, arac yag seviyenizde azalma var mi ve ozellikle bozuk yollarda trim sesi hissediyor musunuz aracta ??
 
Benim aracım ağustos çıkışlı şu an yaklaşık 15.500 km oldu. Tek rahatsız olduğum konu 1. Vitesten 2. Vitese atarken düşük devirde atıyorsam şıkırdama yapıyor. Geri kalan her konuda oldukça memnunum
 
Benim de aynı hocam bende servise götürdüm bu konuda çok şikayet alıyoruz manuellerde dedi ve bizim şanziman böyle dedi kısacası.
 
1. vitesten 2. vitese geçişte ki şıngırdama eski VW lerde de oluyordu.
 
Debriyajı çok erken kavrıyor. Ona alışamamış olabilir misiniz? İlk başta bende de oluyordu vites geçmeme işi sonradan debriyaja tamamen basmaya başladım hiç olmadı. Yeni olduğu için araba tamamen basmak gerek dibine kadar. Çok erken kavrıyor çünkü
Erken kavrama konusunda haklısınız. Kullandığım diğer manuel araçlara göre aşağıda kavramaya başlıyor. Debriyaja her zaman sonuna kadar basıyorum. Ben bir süre vites kolu ayarsızlığından şüphelendim. Servise de benzer ihtimalden bahsettim ama mümkün olmadığını söylediler.
 
Merhabalar, hemen hemen ayni durumdayız, kasim 24 cikisli ve 4000 de benim aracim da, arac yag seviyenizde azalma var mi ve ozellikle bozuk yollarda trim sesi hissediyor musunuz aracta ??
Merhaba, trim sesi yok diyebilirim. Havalar ısınmaya başladı. Yaz aylarında bunu daha sağlıklı deneyimleyip tekrar size yazarım. Yağ için de bir kez serviste ücretsiz dolum yapıldı. Ben aracın uyarı vermesini beklemedim ve doldurttum. Doldurduklarında maksimumdan bir çizgi altta olacak şekilde teslim etmişlerdi. O zamandan beri de yağı kontrol etmedim. Bir kontrol edip yağ seviyesinde değişim varsa onu da yazarım
 
Havalar ısınınca ön şoför ve yolcu kapısında trim sesleri başladı bende az tümsekten geçince garc gurc ötüyor açıp kapatırken de aşırı gicirti başladı servise gitmeye üşeniyorum artık bakıma da daha var yazılım güncellemesi gelse de o bahaneyle gitsem diyorum onun da geleceği yok
 
Havalar ısınınca ön şoför ve yolcu kapısında trim sesleri başladı bende az tümsekten geçince garc gurc ötüyor açıp kapatırken de aşırı gicirti başladı servise gitmeye üşeniyorum artık bakıma da daha var yazılım güncellemesi gelse de o bahaneyle gitsem diyorum onun da geleceği yok
Aracı yıkadıktan sonra fitilleri temiz bir bezle silerseniz sorun kalmayacaktır. Toz ve pislikten yapıyor.
 
Hocam vites geçişleri bende de aynı maalesef. Ben de aracı valeye sırf bu yüzden bırakmıyorum.

geri vites geçiş işini @Xcorpit39 hocamın önerdiği gibi önce 1. Vites ardından geri vites yaptığımda daha rahat geçiyor. Ama zaman zaman geçmedi gibi geliyor tekrar yapıyorum. Bu yöntemle hiç çartlatmadım.

Bu arada 6.viteste de bazen geçmedi gibi geliyor bi iki defa başıma geldi. O hızda ayağımı debriyajdan çekmek istemedim. Bir iki defa uğraştıktan sonra tam geçirebilmiştim.
 
Hocam vites geçişleri bende de aynı maalesef. Ben de aracı valeye sırf bu yüzden bırakmıyorum.

geri vites geçiş işini @Xcorpit39 hocamın önerdiği gibi önce 1. Vites ardından geri vites yaptığımda daha rahat geçiyor. Ama zaman zaman geçmedi gibi geliyor tekrar yapıyorum. Bu yöntemle hiç çartlatmadım.

Bu arada 6.viteste de bazen geçmedi gibi geliyor bi iki defa başıma geldi. O hızda ayağımı debriyajdan çekmek istemedim. Bir iki defa uğraştıktan sonra tam geçirebilmiştim.
Vites yapısı çok kemikli biraz agresif vites atmak işe yarıyor biz nazik kullanınca bunları yaşıyoruz bir tık sert davranmak önemli
✋✌️
 
Merhaba, trim sesi yok diyebilirim. Havalar ısınmaya başladı. Yaz aylarında bunu daha sağlıklı deneyimleyip tekrar size yazarım. Yağ için de bir kez serviste ücretsiz dolum yapıldı. Ben aracın uyarı vermesini beklemedim ve doldurttum. Doldurduklarında maksimumdan bir çizgi altta olacak şekilde teslim etmişlerdi. O zamandan beri de yağı kontrol etmedim. Bir kontrol edip yağ seviyesinde değişim varsa onu da yazarım
Mevcut yağ seviyesi maksimumdan bir seviye altta - servisteki dolum sonrası seviye ile aynı. Herhangi bir azalma olmamış
 

Geri
Üst