- Katılım
- 16 Nis 2019
- Mesajlar
- 2,274
- Tepkime puanı
- 904
- Konum
- Ankara
- İsim
- Samet
- Araç
- Tiguan Elegance 1.5TSI evo2
Sağolasın üstad.Hiçbir sıkıntı olmaz, aksine faydası bile olur, frenler daha uzun dayanım sağlar, gereksiz ısınmadığı için özellikle uzun soluklu inişlerde daha diri kalırlar ve ani bir fren yapman gerektiğinde daha kısa mesafede durabilirsin, daha geç şişer yani sistem.
Motorun soğuk olmasın sadece, örneğin en azından 50 60 derece olsun yağ sıcaklığı.
Aşırı yokuşlu uzun inişlerde DSG kendi de zaten hızlandığını anladığında da vites düşürüyor. Zararlı olsa kendi de yapmaz, kaldı ki S modunda her an down shift yapıyor.
Redline a gelmediğin sürece (ki gelemezsin dsg olduğundan sistemi korumak için düşmez o kadar) aşırı yüksek devir çevirmiş olmazsın, 4000rpm benzinli araç için çok yüksek bir devir değildir.
Ben motor freni yapmaktan hiç çekinmem şahsen, önümde ışık varsa 2 kademe down shift ufak ufak yavaşlarım.
Motor soğukken kesinlikle yapmam, yağ sıcaklığı 80 dereceye kadar ulaşana kadar 2bin devir civarı takılırım.
Işıklarda senin yaptığın gibi yapıyorum. DSG de yapıyor ama önümde ki yolun eğimli mi değil mi veya trafik durumunu doğal olarak erkenden gördüğüm için ondan erken davranmak istiyorum dolayısıyla motor freni kullanıyorum. Ayrıyeten düz yolda DSG kendi kendine belirgin motor freni yapmıyor.(Normal bir durum)
Bir de diğer husus çoğu VW grubu araçlarda(belki diğer markalarda ki otomatiklerde aynıdır) arka balataları erken bitme sorunu duyuyorum. 30 bin - 50bin km civarları. Manuelde hiç başıma gelmedi. Otomatik DSG araçda bazen tatlı motor frenleri belki bu gibi durumların önüne geçer diye düşünüyorum.