DSG ve Motor Freni - Faydalı mı Zararlı mı?


Hiçbir sıkıntı olmaz, aksine faydası bile olur, frenler daha uzun dayanım sağlar, gereksiz ısınmadığı için özellikle uzun soluklu inişlerde daha diri kalırlar ve ani bir fren yapman gerektiğinde daha kısa mesafede durabilirsin, daha geç şişer yani sistem.

Motorun soğuk olmasın sadece, örneğin en azından 50 60 derece olsun yağ sıcaklığı.

Aşırı yokuşlu uzun inişlerde DSG kendi de zaten hızlandığını anladığında da vites düşürüyor. Zararlı olsa kendi de yapmaz, kaldı ki S modunda her an down shift yapıyor.

Redline a gelmediğin sürece (ki gelemezsin dsg olduğundan sistemi korumak için düşmez o kadar) aşırı yüksek devir çevirmiş olmazsın, 4000rpm benzinli araç için çok yüksek bir devir değildir.

Ben motor freni yapmaktan hiç çekinmem şahsen, önümde ışık varsa 2 kademe down shift ufak ufak yavaşlarım.
Sağolasın üstad.

Motor soğukken kesinlikle yapmam, yağ sıcaklığı 80 dereceye kadar ulaşana kadar 2bin devir civarı takılırım.

Işıklarda senin yaptığın gibi yapıyorum. DSG de yapıyor ama önümde ki yolun eğimli mi değil mi veya trafik durumunu doğal olarak erkenden gördüğüm için ondan erken davranmak istiyorum dolayısıyla motor freni kullanıyorum. Ayrıyeten düz yolda DSG kendi kendine belirgin motor freni yapmıyor.(Normal bir durum)

Bir de diğer husus çoğu VW grubu araçlarda(belki diğer markalarda ki otomatiklerde aynıdır) arka balataları erken bitme sorunu duyuyorum. 30 bin - 50bin km civarları. Manuelde hiç başıma gelmedi. Otomatik DSG araçda bazen tatlı motor frenleri belki bu gibi durumların önüne geçer diye düşünüyorum.
 

Aynı dusuncedeyiz ben sürekli sürekli yapılmasından bahsediyorum hem vites hem motor için iyi olmayacağı görüşündeyim.

Devirli araba kullanmak başka bir şey o konuda sizinle aynı fikirdeyim
Hocam sürekli dip gaz gezenlerin motor sağlığı hiç iyi olmaz. Adam 100-200 metre ileriye gitmek için duracağı halde dip gaz yüksek devir çevirtiyor.
 
Hocam sen bildiğin gibi devam et bence ilerleyen zamanlarda “ şanzımandan gelen bu ses ne olabilir diye “ bu forumda görürüz seni
İyi mi dedin kötü mü dedin :D

Allahtan DQ381 ama bunda da 100bin km altında 60bin-75bin km lerde mekatronik elektronik yaşayanlar duydum. Özellikle 2020 -2021 modelli araçlarda.
 
motor gitmek için durmak için fren diye biliyorum düz vites olsa tamam ama bunlar o amaç ile üretilmemiştir diye düşünüyorum.fren tutmaz ise o zaman yapılır acil durumda
 
Öncelikle motor freni nedir, onu anlayalım.
Motora gaz verilmediği zaman motora hava ve yakıt girmez. Ancak pistonların yaptığı hareket içeri hava çekme, egzoz gazını itme olarak tasarlanmıştır. Ancak motorun hava yolları kapalı olduğundan motor dışardan hava çekmez, böylece vakum yapmaya başlar. Vakum etkisi ortaya çıktığında ise motor vakuma karşı çalışmaya devam eder ve bunu yaparken enerji kaybeder, böylece negatif güç üretmeye başlar. Motor devri düştükçe, dönen parçalar da yavaşlayacağından araç da yavaşlamaya başlar. Aslında gazdan ayağımızı çektiğimiz andan itibaren potansiyel olarak motor freni yapıyoruz. Devrin yükselmesi demek motor freninin etkisinin daha yüksek olması demek. Yavaşlamanın şanzımanla bir alakası yok, şanzıman sadece aracı oluyor. Vites düşürme ise DSG'ler için hiçbir şey özellikle DQ381'den bahsedecek olursak VW'nin en başarılı şanzımanlarından biri, DSG'lerin olayı milisaniyeler içinde işlem yapabilmesi. Eğer araç manuel de olsa, CVT de olsa, sıralı da olsa çalışma prensibi yine aynı.

Motora ise zararı olmaz. Bu motorlar zaten 6000-6500 devir/dk çevirmek için tasarlanmış, zaten devir elektronik olarak limitlenmiş durumda. Benzinli bir motorda 4000 devir acayip yüksek bir devir değil zaten dediğim gibi eğer tehlikeli olsaydı tasarlayan mühendisler devir limitini 4000'e koyarlardı. Araçları bayiden 150 beygir olarak alıyoruz örneğin, motor o beygiri zaten 5500 devirde %100 gaz verildiği zaman üretiyor, eğer motor o devri çeviremeseydi 2500 devirde 50 beygir üretiyor olurdu.Motor freni özellikle yokuşlarda, uzun yolda çok yararlı olmuyor, hem daha düzenli yavaşlayıp hem de frenleri boştan yere ısıtmamış oluyoruz. DSG'ye hiçbir zararı yok, normal giderken vites yükseltmeyle düşürmeyle tamamen aynı mantık. DSG S moddayken zaten en ufak şeyde vites düşürüyor.

Bu devirlenmeler benzinli motorlar için hiçbir şey, motora zararı olmadığı gibi aksine devir ne kadar yükselirse titreşim ve kararsızlık o kadar azalır, bu hızlarda milimetrik hatalar olsa zaten motor saniyeler içinde hasar görür. Rodajın da mantığı budur zaten milimetrik hatalar yok edilir. Dip gaz gezmenin, sürekli vites değiştirmenin bir zararı yok motorlar bunlar için tasarlanmış makineler.
 
Son düzenleme:
Öncelikle motor freni nedir, onu anlayalım.
Motora gaz verilmediği zaman motora hava ve yakıt girmez. Ancak pistonların yaptığı hareket içeri hava çekme, egzoz gazını itme olarak tasarlanmıştır. Ancak motorun hava yolları kapalı olduğundan motor dışardan hava çekmez, böylece vakum yapmaya başlar. Vakum etkisi ortaya çıktığında ise motor vakuma karşı çalışmaya devam eder ve bunu yaparken enerji kaybeder, böylece negatif güç üretmeye başlar. Motor devri düştükçe, dönen parçalar da yavaşlayacağından araç da yavaşlamaya başlar. Aslında gazdan ayağımızı çektiğimiz andan itibaren potansiyel olarak motor freni yapıyoruz. Devrin yükselmesi demek motor freninin etkisinin daha yüksek olması demek. Yavaşlamanın şanzımanla bir alakası yok, şanzıman sadece aracı oluyor. Vites düşürme ise DSG'ler için hiçbir şey özellikle DQ381'den bahsedecek olursak VW'nin en başarılı şanzımanlarından biri, DSG'lerin olayı milisaniyeler içinde işlem yapabilmesi. Eğer araç manuel de olsa, CVT de olsa, sıralı da olsa çalışma prensibi yine aynı.

Motora ise zararı olmaz. Bu motorlar zaten 6000-6500 devir/dk çevirmek için tasarlanmış, zaten devir elektronik olarak limitlenmiş durumda. Benzinli bir motorda 4000 devir acayip yüksek bir devir değil zaten dediğim gibi eğer tehlikeli olsaydı tasarlayan mühendisler devir limitini 4000'e koyarlardı. Araçları bayiden 150 beygir olarak alıyoruz örneğin, motor o beygiri zaten 5500 devirde %100 gaz verildiği zaman üretiyor, eğer motor o devri çeviremeseydi 2500 devirde 50 beygir üretiyor olurdu.Motor freni özellikle yokuşlarda, uzun yolda çok yararlı olmuyor, hem daha düzenli yavaşlayıp hem de frenleri boştan yere ısıtmamış oluyoruz. DSG'ye hiçbir zararı yok, normal giderken vites yükseltmeyle düşürmeyle tamamen aynı mantık. DSG S moddayken zaten en ufak şeyde vites düşürüyor.

Bu devirlenmeler benzinli motorlar için hiçbir şey, motora zararı olmadığı gibi aksine devir ne kadar yükselirse titreşim ve kararsızlık o kadar azalır, bu hızlarda milimetrik hatalar olsa zaten motor saniyeler içinde hasar görür. Rodajın da mantığı budur zaten milimetrik hatalar yok edilir. Dip gaz gezmenin, sürekli vites değiştirmenin bir zararı yok motorlar bunlar için tasarlanmış makineler.
Motor freni dediğiniz gibi ama atlamışsınız bı noktayı. Normalde pistonlarda üretilen enerji tekerleri döndürür. Gaz vermeyince benzin yakımı olmadığı için halihazırda dönen tekerlerdeki enerji pistonu çeviriyor. Yavaşlamasındaki en önemli sebep bu aslında. Buna hiç değinmemişsiniz
 
Hocam araba 4 bin devirde zarar görecek olsaydı o devire çıkmanıza hiç izin vermezlerdi diye düşünüyorum.
 
Öncelikle motor freni nedir, onu anlayalım.
Motora gaz verilmediği zaman motora hava ve yakıt girmez. Ancak pistonların yaptığı hareket içeri hava çekme, egzoz gazını itme olarak tasarlanmıştır. Ancak motorun hava yolları kapalı olduğundan motor dışardan hava çekmez, böylece vakum yapmaya başlar. Vakum etkisi ortaya çıktığında ise motor vakuma karşı çalışmaya devam eder ve bunu yaparken enerji kaybeder, böylece negatif güç üretmeye başlar. Motor devri düştükçe, dönen parçalar da yavaşlayacağından araç da yavaşlamaya başlar. Aslında gazdan ayağımızı çektiğimiz andan itibaren potansiyel olarak motor freni yapıyoruz. Devrin yükselmesi demek motor freninin etkisinin daha yüksek olması demek. Yavaşlamanın şanzımanla bir alakası yok, şanzıman sadece aracı oluyor. Vites düşürme ise DSG'ler için hiçbir şey özellikle DQ381'den bahsedecek olursak VW'nin en başarılı şanzımanlarından biri, DSG'lerin olayı milisaniyeler içinde işlem yapabilmesi. Eğer araç manuel de olsa, CVT de olsa, sıralı da olsa çalışma prensibi yine aynı.

Motora ise zararı olmaz. Bu motorlar zaten 6000-6500 devir/dk çevirmek için tasarlanmış, zaten devir elektronik olarak limitlenmiş durumda. Benzinli bir motorda 4000 devir acayip yüksek bir devir değil zaten dediğim gibi eğer tehlikeli olsaydı tasarlayan mühendisler devir limitini 4000'e koyarlardı. Araçları bayiden 150 beygir olarak alıyoruz örneğin, motor o beygiri zaten 5500 devirde %100 gaz verildiği zaman üretiyor, eğer motor o devri çeviremeseydi 2500 devirde 50 beygir üretiyor olurdu.Motor freni özellikle yokuşlarda, uzun yolda çok yararlı olmuyor, hem daha düzenli yavaşlayıp hem de frenleri boştan yere ısıtmamış oluyoruz. DSG'ye hiçbir zararı yok, normal giderken vites yükseltmeyle düşürmeyle tamamen aynı mantık. DSG S moddayken zaten en ufak şeyde vites düşürüyor.

Bu devirlenmeler benzinli motorlar için hiçbir şey, motora zararı olmadığı gibi aksine devir ne kadar yükselirse titreşim ve kararsızlık o kadar azalır, bu hızlarda milimetrik hatalar olsa zaten motor saniyeler içinde hasar görür. Rodajın da mantığı budur zaten milimetrik hatalar yok edilir. Dip gaz gezmenin, sürekli vites değiştirmenin bir zararı yok motorlar bunlar için tasarlanmış makineler.
Bilgiler için çok teşekkürler.
 
Hocam araba 4 bin devirde zarar görecek olsaydı o devire çıkmanıza hiç izin vermezlerdi diye düşünüyorum.
Motor freni yapacam diye aniden vites düşürüp aniden kompresöre binmesi zararlı olabileceğini söylüyoruz. Bu sürekli yapılırsa zararlı olabilir.

Bu şunun gibi siz 100 kilo çok rahat kaldırabilirsiniz ama 100 kiloyu aniden size bıraksalar bı anda zorlanırsınız bunu sürekli yapsalar kaslarınız zarar görmez mi?

Doğru bı örnek olmamış olabilir ama size düşüncemi akrarabilmişimdir diye düşünüyorum.
 
Motor freni yapacam diye aniden vites düşürüp aniden kompresöre binmesi zararlı olabileceğini söylüyoruz. Bu sürekli yapılırsa zararlı olabilir.

Bu şunun gibi siz 100 kilo çok rahat kaldırabilirsiniz ama 100 kiloyu aniden size bıraksalar bı anda zorlanırsınız bunu sürekli yapsalar kaslarınız zarar görmez mi?

Doğru bı örnek olmamış olabilir ama size düşüncemi akrarabilmişimdir diye düşünüyorum.
Güzel örnek verdiniz hocam ancak boştayken 4 bin devire kadar izin veriyor araç. Haliyle downshift ile düşmenin yine zararı olacağını düşünmüyorum. Arabalarımız bu kadar hassas değil. Zaten 7. viteste 2000 devirde giderken 6 ya alınca 2500-3000 arası oluyor. Bir iki saniye sonra tekrar 2500 devire gelince 5'e daha sonra yine aynı mantıkta sırasıyla 4-3-2 yapılabilir. Aniden 2 yada 3 vites birden düşürmek mantıklı değil. Bahsettiğim yöntemle bir anda yük bindirmezsiniz.
 
Güzel örnek verdiniz hocam ancak boştayken 4 bin devire kadar izin veriyor araç. Haliyle downshift ile düşmenin yine zararı olacağını düşünmüyorum. Arabalarımız bu kadar hassas değil. Zaten 7. viteste 2000 devirde giderken 6 ya alınca 2500-3000 arası oluyor. Bir iki saniye sonra tekrar 2500 devire gelince 5'e daha sonra yine aynı mantıkta sırasıyla 4-3-2 yapılabilir. Aniden 2 yada 3 vites birden düşürmek mantıklı değil. Bahsettiğim yöntemle bir anda yük bindirmezsiniz.
Öyle evet benim bahsettiğim arka arkaya 3 vites değiştirip komple kompresöre binmesi arabanın.

Dediğiniz şekil sağlıklı olanı zaten yavaş yavaş devirlendirmeden
 
Motor freni yapacam diye aniden vites düşürüp aniden kompresöre binmesi zararlı olabileceğini söylüyoruz. Bu sürekli yapılırsa zararlı olabilir.

Bu şunun gibi siz 100 kilo çok rahat kaldırabilirsiniz ama 100 kiloyu aniden size bıraksalar bı anda zorlanırsınız bunu sürekli yapsalar kaslarınız zarar görmez mi?

Doğru bı örnek olmamış olabilir ama size düşüncemi akrarabilmişimdir diye düşünüyorum.
Hocam zaten araçta her şey ani gelişir gaza basmanın frene basmanın vites değiştirmesi hele ki elektronik sistemli araçlarda alıştıra alıştıra olmasının imkanı yok. Siz 1200 devirden 2000 devire çektiğiniz anda da kompresyon oluyor, devir farketmeksizin gazdan ayağınızı çekince de. Çalışma prensibi budur, motor gaz almazsa kompresyona biner bunun anlık veya sakin olan bir versiyonu yok. Vites düşürme konusunda ise araç revmatching (bir önceki vites için deviri o oranla eşlemek) kendi yapıyor zaten yol bilgisayarından anlık tüketimi açın vites düşürdüğünüzde motor anlık gaz veriyor zaten tüketimden de görürsünüz, bunu motorun ve aktarma organlarının zarar görmemesi içindir.

Düşüncenizi anladım, ancak dediğim gibi kusursuzca dakikada 6000 devir çevirebilecek makinelerden bahsediyoruz biz insanlar kadar kusurlu ve genetik farklılık etkenine sahip değiller tıkır tıkır işleyen makineler. Özellikle DSG için konuşacak olursak, araç 5. vitesteyken 4. 3. vites zaten hazırlanmış oluyor DSG’nin mantığı bu. Manuel içinse hill-toe dediğimiz taktik var zaten araştırabilirsiniz, manuel için revmatching diyebiliriz.
 
Hocam zaten araçta her şey ani gelişir gaza basmanın frene basmanın vites değiştirmesi hele ki elektronik sistemli araçlarda alıştıra alıştıra olmasının imkanı yok. Siz 1200 devirden 2000 devire çektiğiniz anda da kompresyon oluyor, devir farketmeksizin gazdan ayağınızı çekince de. Çalışma prensibi budur, motor gaz almazsa kompresyona biner bunun anlık veya sakin olan bir versiyonu yok. Vites düşürme konusunda ise araç revmatching (bir önceki vites için deviri o oranla eşlemek) kendi yapıyor zaten yol bilgisayarından anlık tüketimi açın vites düşürdüğünüzde motor anlık gaz veriyor zaten tüketimden de görürsünüz, bunu motorun ve aktarma organlarının zarar görmemesi içindir.

Düşüncenizi anladım, ancak dediğim gibi kusursuzca dakikada 6000 devir çevirebilecek makinelerden bahsediyoruz biz insanlar kadar kusurlu ve genetik farklılık etkenine sahip değiller tıkır tıkır işleyen makineler. Özellikle DSG için konuşacak olursak, araç 5. vitesteyken 4. 3. vites zaten hazırlanmış oluyor DSG’nin mantığı bu. Manuel içinse hill-toe dediğimiz taktik var zaten araştırabilirsiniz, manuel için revmatching diyebiliriz.
Bakın bunu bilmiyordum eğer harbiden alt vitesteki devire motor devrini ayarlayıp öyle atıyorsa vitesi benim görüşüm yanlıştır. Vites geçişlerinde manuel arabada bunu yapan bildiğim bı tek i20n var.

Dediğiniz doğruysa güzel düşünülmüş bı önlem. Bilmemek değil öğrenmemek ayıp
 
Bakın bunu bilmiyordum eğer harbiden alt vitesteki devire motor devrini ayarlayıp öyle atıyorsa vitesi benim görüşüm yanlıştır. Vites geçişlerinde manuel arabada bunu yapan bildiğim bı tek i20n var.

Dediğiniz doğruysa güzel düşünülmüş bı önlem. Bilmemek değil öğrenmemek ayıp
Estağfurullah hocam bildiğimizi paylaşmamız gerek bize düşen de bu. Neredeyse her otomatik araçta bu sistem var, sıralı ve manuel şanzımanlar için ise bunu sürücünün yapması gerekir, yoksa araç çok sarsılır vites geçişlerinde. i20N gibi manuel araçlarda ise elektronik blip var blip sistemi de vites değişirken otomatik gaz veriyor ancak sokak araçlarının %90ında yok diye biliyorum.
 

Estağfurullah hocam bildiğimizi paylaşmamız gerek bize düşen de bu. Neredeyse her otomatik araçta bu sistem var, sıralı ve manuel şanzımanlar için ise bunu sürücünün yapması gerekir, yoksa araç çok sarsılır vites geçişlerinde. i20N gibi manuel araçlarda ise elektronik blip var blip sistemi de vites değişirken otomatik gaz veriyor ancak sokak araçlarının %90ında yok diye biliyorum.
Ben de sadece i20n de olduğunu duydum kullanmak nasip olmadı hiç
 

Geri
Üst