DSG ve Motor Freni - Faydalı mı Zararlı mı?


thelordof

Katılımcı Üye
 
Katılım
16 Nis 2019
Mesajlar
2,274
Tepkime puanı
904
Konum
Ankara
İsim
Samet
Araç
Tiguan Elegance 1.5TSI evo2
Merhabalar, DSG li araçlarda manuel araçlar gibi motor freni yaparak kullanılmasında sıkıntı var mı?

Motor freninden kastım 3500-4000 devir civarları.


DSG li aracımda önüm ve arkam müsaitken ilerde trafik ışığı vs nedeniyle duracaksam kulakçıklardan vites düşürerek kullanım yapıyorum. Fren az kullanayım diye yapıyorum ama ciddi derece olumlu açıdan fark oluyor mu bilmiyorum. DSG veya Şanzıman açısından sıkıntı yaratır mı yaratmaz mı?
 

Aracım 2019 tdi 152k dsg ye anahtar değmedi daha,ben sürekli sizin yaptığınızı yapıyorum,sınır olarak 4 bin devir,özellikle uzun yolda kulakçıktan iki tık frene gerek yok
 
Bir defa ben de denedim, hissiyatı güzel ama boşuna motoru üst devirlerde çevirip yıpratırız düşüncesi ağır bastı.
Yani gaza basarken 4000 devir çevirmeyen birisiyim, motor boş yere yük altında olacak diyerek, yavaşlarken bunu neden yapayım varsın fren balataları eskisin, daha ucuz.
 
Aracım 2019 tdi 152k dsg ye anahtar değmedi daha,ben sürekli sizin yaptığınızı yapıyorum,sınır olarak 4 bin devir,özellikle uzun yolda kulakçıktan iki tık frene gerek yok
Aynen fren yapmamak yada frene destek olsun diye. Manuel araçlarda bir zararı yokta DSG de emin olamamıştım. Kaş yapayım derken göz çıkartmayayım da.
 
Bir defa ben de denedim, hissiyatı güzel ama boşuna motoru üst devirlerde çevirip yıpratırız düşüncesi ağır bastı.
Yani gaza basarken 4000 devir çevirmeyen birisiyim, motor boş yere yük altında olacak diyerek, yavaşlarken bunu neden yapayım varsın fren balataları eskisin, daha ucuz.
Motor freni yaparken zaten gaza hiç basmıyorum, basacağım zaman ya otomatiğe alıyorum yada vitesi artırıyorum öyle gaza basıyorum. Yüksek devirde gaza basılırsa yıpranır diye düşünüyorum.

Dediğim gibi eğer özellikle şanzımansal olarak zararı varsa tabi ki fren balatalarının eskimesi yıpranması daha iyi olacaktır.
 
Merhabalar, DSG li araçlarda manuel araçlar gibi motor freni yaparak kullanılmasında sıkıntı var mı?

Motor freninden kastım 3500-4000 devir civarları.


DSG li aracımda önüm ve arkam müsaitken ilerde trafik ışığı vs nedeniyle duracaksam kulakçıklardan vites düşürerek kullanım yapıyorum. Fren az kullanayım diye yapıyorum ama ciddi derece olumlu açıdan fark oluyor mu bilmiyorum. DSG veya Şanzıman açısından sıkıntı yaratır mı yaratmaz mı?
sen yinede normal fren kullanmaya gayret et 2 çift balata hesabı yaparken motor veya şanzımandan olma
 
4 bin devir motor freni manuel için de iyi olmaz

Fikir olması için bu videoyu izleyin. Her ne kadar motorsiklet için konuşuyor araba ile ne kadar uyusur bilmiyorum ama paylaşmak istedim
Valla çok muallakta olan bir konu.

Misal yokuş aşağı fren yapınca DSG kendiside vites düşürüp yüksek devir yaptırıyor , o zamanda da bir yerlere zarar veriyor mu?

Benim kendi düşürmemle DSG nin kendisinin düşürmesinde fark var mı?


Bu konuda net olanları bekleriz, fikirlere açığız.
 
Valla çok muallakta olan bir konu.

Misal yokuş aşağı fren yapınca DSG kendiside vites düşürüp yüksek devir yaptırıyor , o zamanda da bir yerlere zarar veriyor mu?

Benim kendi düşürmemle DSG nin kendisinin düşürmesinde fark var mı?


Bu konuda net olanları bekleriz, fikirlere açığız.
Hocam kısa süreli sıkıntı olmaz DSG çalışma mantığında da manuel gibi kavrama var sonuçta.

Benim zararlı olur dediğim vites için değil motor için biraz yanlış söylemişim. Motor sağlığı açısından uzun vadede iyi olmayacağını düşünüyorum. Sürekli yuksek devir çevirmesi iyi olmaz bence. Tabi kısa süreli bir şey olmaz DSG fren yaparken kısa süreli yüksek devir çeviriyor.
 
Merhabalar, DSG li araçlarda manuel araçlar gibi motor freni yaparak kullanılmasında sıkıntı var mı?

Motor freninden kastım 3500-4000 devir civarları.


DSG li aracımda önüm ve arkam müsaitken ilerde trafik ışığı vs nedeniyle duracaksam kulakçıklardan vites düşürerek kullanım yapıyorum. Fren az kullanayım diye yapıyorum ama ciddi derece olumlu açıdan fark oluyor mu bilmiyorum. DSG veya Şanzıman açısından sıkıntı yaratır mı yaratmaz mı?
Hiçbir sıkıntı olmaz, aksine faydası bile olur, frenler daha uzun dayanım sağlar, gereksiz ısınmadığı için özellikle uzun soluklu inişlerde daha diri kalırlar ve ani bir fren yapman gerektiğinde daha kısa mesafede durabilirsin, daha geç şişer yani sistem.

Motorun soğuk olmasın sadece, örneğin en azından 50 60 derece olsun yağ sıcaklığı.

Aşırı yokuşlu uzun inişlerde DSG kendi de zaten hızlandığını anladığında da vites düşürüyor. Zararlı olsa kendi de yapmaz, kaldı ki S modunda her an down shift yapıyor.

Redline a gelmediğin sürece (ki gelemezsin dsg olduğundan sistemi korumak için düşmez o kadar) aşırı yüksek devir çevirmiş olmazsın, 4000rpm benzinli araç için çok yüksek bir devir değildir.

Ben motor freni yapmaktan hiç çekinmem şahsen, önümde ışık varsa 2 kademe down shift ufak ufak yavaşlarım.
 
Son düzenleme:
Hiçbir sıkıntı olmaz, aksine faydası bile olur, frenler daha uzun dayanım sağlar, gereksiz ısınmadığı için özellikle uzun soluklu inişlerde daha diri kalırlar ve ani bir fren yapman gerektiğinde daha kısa mesafede durabilirsin, daha geç şişer yani sistem.

Motorun soğuk olmasın sadece, örneğin en azından 50 60 derece olsun yağ sıcaklığı.

Aşırı yokuşlu uzun inişlerde DSG kendi de zaten hızlandığını anladığında da vites düşürüyor. Zararlı olsa kendi de yapmaz, kaldı ki S modunda her an down shift yapıyor.

Redline a gelmediğin sürece (ki gelemezsin dsg olduğundan sistemi korumak için düşmez o kadar) aşırı yüksek devir çevirmiş olmazsın, 4000rpm benzinli araç için çok yüksek bir devir değildir.

Ben motor freni yapmaktan hiç çekinmem şahsen, önümde ışık varsa 2 kademe down shift ufak ufak yavaşlarım.
Dediğiniz her şeye bire bir katılıyorum ama araba 1500 devirde ilerlerken motor freni yapacağım diye bı anda 4 bin devire çıkarmak biraz absürt oluyor. Bunun uzun vadede zararı olabilir
 
Dediğiniz her şeye bire bir katılıyorum ama araba 1500 devirde ilerlerken motor freni yapacağım diye bı anda 4 bin devire çıkarmak biraz absürt oluyor. Bunun uzun vadede zararı olabilir
Araç hızlanırken de o devirlere ulaşıyor zaten, neden zararı olsun ki, soğuk motor olmadıkça hiç bir sorun olacağını sanmam.
Kimisi motor sağlığı için devir çevirin der, kimisi ise düşük devir daha sağlıklı der..
Biraz tartışmaya açık bir konu.

Benim fikrim motor sağlığı için sürekli olmasada devir çevirmek gerekir, çok düşük devir kullanan kişiler 5 6 yıl sonra araçlar biraz km yapıp eskidiklerinde benim arabamın motoru tembelleşti otobanda açtım motoru gibi terimler kullanmaya başlarlar.
 
Valla çok muallakta olan bir konu.

Misal yokuş aşağı fren yapınca DSG kendiside vites düşürüp yüksek devir yaptırıyor , o zamanda da bir yerlere zarar veriyor mu?

Benim kendi düşürmemle DSG nin kendisinin düşürmesinde fark var mı?


Bu konuda net olanları bekleriz, fikirlere açığız.
Hocam sen bildiğin gibi devam et bence ilerleyen zamanlarda “ şanzımandan gelen bu ses ne olabilir diye “ bu forumda görürüz seni
 

Araç hızlanırken de o devirlere ulaşıyor zaten, neden zararı olsun ki, soğuk motor olmadıkça hiç bir sorun olacağını sanmam.
Kimisi motor sağlığı için devir çevirin der, kimisi ise düşük devir daha sağlıklı der..
Biraz tartışmaya açık bir konu.

Benim fikrim motor sağlığı için sürekli olmasada devir çevirmek gerekir, çok düşük devir kullanan kişiler 5 6 yıl sonra araçlar biraz km yapıp eskidiklerinde benim arabamın motoru tembelleşti otobanda açtım motoru gibi terimler kullanmaya başlarlar.
Aynı dusuncedeyiz ben sürekli sürekli yapılmasından bahsediyorum hem vites hem motor için iyi olmayacağı görüşündeyim.

Devirli araba kullanmak başka bir şey o konuda sizinle aynı fikirdeyim
 

Geri
Üst