P17BF00 DSG Arızası..

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan MST42
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MST42

Üye
Katılım
27 Ocak 2023
Mesajlar
412
Tepkime puanı
367
Konum
Konya
İsim
Mustafa Küçükcivil
Araç
Golf 7 Highline
Merhabalar, başımdan geçen bir Dsg arızasından bahsedeceğim, önerisi yada başından geçen varsa bunu konuşabiliriz;

Yaklaşık 2 ay önce Passat 1.4 tsi Act 150 Dsg aracımla şehir dışına yolculuğa çıktım, 300 km sonrasında araç şanzuman hatası verdi ekranda. Yanımda cihazım olduğu için mola verdim ve arıza teşhisi yaptım karşılaştığım sorun P17BF00 hidrolik basınç hatasıydı. Telefonda VW ustası bir arkadaşla konuştum sorunun ciddi bişey olmadığı yoluma devam edebileceğimi söyledi.

Yolculuğun devamında ortalama 100’km de bir aynı uyarıyı alarak sakin kullanımla gideceğim yere varmış bulundum.

Aracı bi şanzuman servisine götürdüm, teşhis cihazında Dsg basıncının düşük olduğunu görüntülediler. Aracın basınç tüpünün orijinal olduğunu oring aşınmasından dolayı basınç kaybı olduğunu ve tüpün değişmesini önerdiler.

Aracı kısa bi zaman önce almıştım. Önceki sahibi ise 10 bin km önce tüp değişimi yaptırdığını söylemişti. İşler burada karışmaya başlıyor…

Sonrasında aracı sakin kullanarak memleketime geri döndüm. Tüp değişimi yapan usta ile telefonda konuştum. Aracın yeni sahibi olduğumu söyleyerek tüpün neden değiştiğini ve nasıl bir tüp takıldığını öğrendim. Marka vermeyeceğim, güçlendirilmiş bi basınç tüpü kullanılmış.

Sonrasında sorunun selonoid valfleri yada plate çatlaması gibi bir şey olduğunu düşünerek, sadece şanzuman onarımı yapan bir ustaya, tavsiye üzerine aracımı teslim ettim.

Aracın mekatroniği komple revizyon yapıldı. Yapan usta güçlendirilmiş basınç tüplerine karşı olan birisiydi. Sorunum bundan kaynaklı olduğunu söyleyerek teslim aldı aracı.

Orijinal sıfır basınç tüpü, sıfır plate, tamir takımı contalar vs, mekatronik yağı felan derken revizyon sonrası aracımı teslim aldım.

İşlerimin yoğunluğundan kaynaklı olarak aracı uzun süreli kullanamadan bir süre geçirdim. Geçtiğimiz pazar günü, revizyonun üstünden geçen 100 kilometre sonrası, şehir içi trafiği, sakin kullanım evden çıktıktan sonra 42 yol yaptı aracım. Sonrasında aynı uyarıyı yeniden aldım.

Aracın arızasını yine kendim teşhis ettim ve yine p17bf arızasıydı. Canlı değerlerden basıncı ölçtüm, 12-16 bar seviyelerindeydi yani düşüktü.

Yapılan revizyon işlemi bi süreliğine garantide olduğundan aracı yine aynı ustaya götürüp sorundan bahsettim.

Mekatroniği yeniden söktüler tüm kontrolleri yaptılar ve yapışan işlemlerde yada mekatronikte bir sorun olmadığını söylediler.

Sorunun mekatronik kartından olduğunu söylüyorlar. Ancak revizyonun maliyeti dışında ekstradan birde kart masrafı artık bana ağır gelmeye başladı. Araçtaki sorun devam etmekte. Kart değişince sorunun çözülmeyeceğine dair şüpheliyim açıkçası.

Yetkili servisin revizyon etmek yerine komple mekatronik değişimi yaptığının nedenini anlıyorum sanırım şimdi.
 
Geçmiş olsun hocam, umarım en kısa sürede en az maliyetle çözüme ulaşırsınız.
 
Üstad geçmiş olsun.

Adana'da Esas Oto var, Emin usta. Bir danışmanı tavsiye ederim. Tüpçü zihniyetinde olmadan orj şekilde tamirat ile sorun giderme zihniyetinde. Hala DSG işim olduğunda Ankara'dan oraya gidiyorum işlerimi de ona göre ayarlayıp.
 

Geri
Üst