1.6 TDI Yakıt Tüketiminin Artması

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UBC53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

UBC53

Katılımcı Üye
 
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
585
Tepkime puanı
442
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese iyi forumlar dilerim 2015 model 1.6 dizel golf 7 sahibiyim 110 luk motor dsg kavrama volan tüpü vs hiç bir sorun yok

ama son 3 aydır yakıt sarfiyatında anlamsız bir fazla tüketme olayı var. normalde şehir içi dikkatsiz kullanımda 6.5 (uzun tüketim verisi) yakarken

şu anda 7.5 8.5 arası saçma rakamları görmeye başladım araçta yazılıma dair hiç bir şey yok her şey orijinal.

arabayı şehir içi sakin kullanırım öyle fazla gaz açayım gibi durumlara pek girmiyorum haftada 1-2 uzun yol yaparım

dpf egr üstünde tıkanıklık gibi bir durumda yok.


anlık km verisi 177.xxx km de bakımı geçen hafta reset garajda yaptırdım liquı molly 4200 yağ koydurdum her bakımda mazot filitresini değiştiririm



bu durumu nasıl çözebilirim enjektörden şüpheleniyorum ama enjektör olsa tekleme vs yapar gidişinde bi sıkıntı yok arabanın


(yukarda yazdığım rakamlar 3600 km dir sıfırlanmayan verilerdir)
 

Hocam kavrama ve güclendirilmiş tüp olayını çözdükten sonra bu konuyu da çözeceğinize inancım yüksek 😅

Akla gelen, egr düzgün çalışmıyordur, dpf tıkalıdır, emme manifoldu tıkalıdır.

Enjektörler düzgün çalışmasa net hissederdiniz. Hızlanma ve rölantide kendini belli ederdi.

Akla gelebilecek ama olabilecek son şeyse depoda kaçak, mazot şamandırasında kirlenme vs.

CXX motor gelmiş geçmiş en kötü TDI bence 🤙
 
Hocam kavrama ve güclendirilmiş tüp olayını çözdükten sonra bu konuyu da çözeceğinize inancım yüksek 😅

Akla gelen, egr düzgün çalışmıyordur, dpf tıkalıdır, emme manifoldu tıkalıdır.

Enjektörler düzgün çalışmasa net hissederdiniz. Hızlanma ve rölantide kendini belli ederdi.

Akla gelebilecek ama olabilecek son şeyse depoda kaçak, mazot şamandırasında kirlenme vs.

CXX motor gelmiş geçmiş en kötü TDI bence 🤙
dcx clh motoru unutuyorsun hocam :D Şu egr dpf i iptal etmek istiyorum aslında ama sorun yaşarım diye ellemek istemiyorum yarın sanayiye uğrayım o zaman bakalım sorun nerden çıkacak
 
dcx clh motoru unutuyorsun hocam :D Şu egr dpf i iptal etmek istiyorum aslında ama sorun yaşarım diye ellemek istemiyorum yarın sanayiye uğrayım o zaman bakalım sorun nerden çıkacak
Hocam onu diyorum, cay clh cxx dcx ve ddy kullanmış biri olarak aralarında benim adıma en kullanışlı sorunları basit çözülen clh.

En çok sorun yaşanan da cxx benim gözlemim bu yönde. Aftermarket yazılım düzgün çalışmıyor, partikül arızasını en erken veren de bu.

Bundan sonra gelen ddy adblue olmasına rağmen buna göre daha sorunsuz.
 
Multimedya tüketim verileri (başlangıç , uzun dönem ve yakıt sonrası ) paylaşılabilir mi görsel olarak?
 
Multimedya tüketim verileri (başlangıç , uzun dönem ve yakıt sonrası ) paylaşılabilir mi görsel olarak?
olur hocam bu gün yarın çekip atarım elimde güncel görsel yok
 
ek olarak şöyle bir durum var, her ne kadar tüketim verileri yüksek gözüksede 1 depo ile ışık yanana kadar yaptığım yol aşağı yukarı aynı acaba kalibrasyon tarzı bi şeymi yapılması lazım? hatta geçen aylarda rekor kırıp 1 depo ile 740 km yol yaptım
 
Hocam onu diyorum, cay clh cxx dcx ve ddy kullanmış biri olarak aralarında benim adıma en kullanışlı sorunları basit çözülen clh.

En çok sorun yaşanan da cxx benim gözlemim bu yönde. Aftermarket yazılım düzgün çalışmıyor, partikül arızasını en erken veren de bu.

Bundan sonra gelen ddy adblue olmasına rağmen buna göre daha sorunsuz.
ddy yazıcaktım dcx en sevdiğim tdi motoru passatta superb de kullanma şansım oldu cxx dcx e göre biraz hantal kalıyor açıkcası
 
Depodaki doluma göre ölçüm yapıyor musunuz? Yoksa sadece yol bilgisayarına göre mi arttığı kanaatindesiniz?

Depo dolumuna göre ölçmek lazım.

Farklı ebatta lastik kullanıyorsanız yol bilgisayarı hatalı gösterir.

Bariz bir hata ve arıza kodu yok iken deneme yanılma ile egr dpf onları kurcalamak iyi fikir değil gibi.

Bir süre depo dolumu ile gözleyin bence.
 
Depodaki doluma göre ölçüm yapıyor musunuz? Yoksa sadece yol bilgisayarına göre mi arttığı kanaatindesiniz?

Depo dolumuna göre ölçmek lazım.

Farklı ebatta lastik kullanıyorsanız yol bilgisayarı hatalı gösterir.

Bariz bir hata ve arıza kodu yok iken deneme yanılma ile egr dpf onları kurcalamak iyi fikir değil gibi.

Bir süre depo dolumu ile gözleyin bence.
1 depo ile yaptığım yolda bir sıkıntı yok ama yol bilgisayarındaki veriler bariz şekilde yükseldi.

jant lastiğim fabrikasyon 225/45/17 dijon jantlar var yarın depoyu fulleyip normal bi şekilde kullanmaya devam ediyim.

hata kodu yok elm327 cihaz ile düzenli kontrol ediyorum
 

Geri
Üst