Golf 8.5 Style 150 hp bırakılıp Tesla Model Y SR alınır mı?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan audis8
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

audis8

Üye
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
119
Tepkime puanı
16
Konum
ankara
İsim
mehmet
ikisinden birisini alma düşüncesindeyim
golf i 150 hp style çin 2.6 milyon fiyat çıkıyor vw sitesinde. hiçbir donanım eklemedim.
tabi bayi ne kadar indirim yapar konuşmadım

tesla model y sr ise bildiğiniz üzere 1.9 milyon tl. 700 000 tl fiyat farkı var görünüyor.

donanım olarak mutlaka golf üstündür. hatta bence kalite olarak da. ama %80 öte ye karşı %10 öte böyle bir fiyata yol açıyor.

ne düşünüyorsunuz sizler hangisini seçerdiniz
 

Hocam bu şekilde rakamlar üzerinden karar vermek doğru olmaz.

Aracı nasıl ve nerede kullanacaksınız?
Şarj imkanlarınız neler?
Bekletide olduğunuz donanımlar neler? vs.
 
@omurkadir hocam Model Y SR kullanıyor, tecrübelerini aktarabilir belki.
Kendisinin youtube videoları da var, faydalı olabilir.
 
Hocam buradaki olay senin araçtan beklentilerindir seçim yapmadan once
Tesla bilindiğini gibi full elektrikli araçtır vede kendimi kanıtlanmış bir markadır
Sarz olayida artık turkiye de sorun olmamaktadır neredeyse her yerde var eğer eviniz de otoparkınızda yeriniz varsa tesisatı çektirip sarz yapabilirsiniz ekonomik olur
Ama şahsen ben almam nedenmi?
Ben aracı kullanırken motor sesini duymalıyım şarj bitecekmi diye panik olmamalıyım sürüş esnasında ekonomik gitmek için kılimayi calistiriyim mi calistirmayimmi diye düşünmemeliyim kısaca al bir golf doldur deponu keyfine bak
 
Hocam buradaki olay senin araçtan beklentilerindir seçim yapmadan once
Tesla bilindiğini gibi full elektrikli araçtır vede kendimi kanıtlanmış bir markadır
Sarz olayida artık turkiye de sorun olmamaktadır neredeyse her yerde var eğer eviniz de otoparkınızda yeriniz varsa tesisatı çektirip sarz yapabilirsiniz ekonomik olur
Ama şahsen ben almam nedenmi?
Ben aracı kullanırken motor sesini duymalıyım şarj bitecekmi diye panik olmamalıyım sürüş esnasında ekonomik gitmek için kılimayi calistiriyim mi calistirmayimmi diye düşünmemeliyim kısaca al bir golf doldur deponu keyfine bak
O devir 4 bine geldiğinde turboyu hissetmeyeceksem neden araba sürüyorum?
 
Elektrik araçlar bana tekerlek takılmış akıllı telefon gibi geliyor.
Ruhu yok.
Maksat A noktasından B noktasına sorunsuz gitmekse, şarj imkanı da varsa alınabilir.
Ama araçta sürüş keyfi alayım derseniz kesinlikle Golf almalısınız.

Birde 2. elde elektrikli otomobilin değer kaybını da göz önünde bulundurun.
Golf çeyrek altın gibidir. Her modeli her kasası primleniyor.

10 yaşını geçmiş Golf'ler halen taş gibi ve 1 milyon üzeri satılıyor.
 
Hocam selamlar, bende 1-2 ay içerisinde Tesla'ya dönmeyi düşünüyorum. Yetkili servislerin bizi para babaları gibi görmeleri de bunda etken. Evde şarj imkanınız varsa her türlü ekonomik, eğer yoksa da 1 ayda çok fazla km yapmıyorsanız yine ekonomik oluyor. Açıkçası bende içten yanmalı motorları çok severim, ancak ülkemizde araçlar öyle bir hale geldi ki avrupada satılmayan tutmayan motor-şanzuman-paket seçenekleri için fırsat haline geldik. Bizde isteriz 2.0 TSI olsun otobanda top speed gidelim ancak 1.5 TSI lar bile 116 hp geliyor çoğunlukla. Bu araçlar için %80 ÖTV ödemek bana göre delilik. Evet çok keyifli değil EV araçlar ancak mantıklı bir seçenek şuanki vergi düzenlemeleriyle.
Benim evimde şarj imkanım yok ancak ayda 600-700 km yapıyorum. Her zaman gittiğim market ve avm'lerde şarj imkanı var. Bu yüzden dert etmiyorum.
 
Golf 8 style araçtan Hyundai ioniq 6’ya geçtim. Şarj imkanı varsa almamak mantık dışı, yoksa bile benzinle 1/3 fiyata yürütüyorsunuz. Birde aldığınız araçta matrix fara kadar tüm donanımlar olacak bunu da göz önünde bulundurun. Tesla için juniper kalitesi gelişmiş alınır, tek endişem uzun yolda yarım saatlik bekleme süreleri; Hyundai-Kia grubunda, Porschede ve yeni nesil audi’lerde 800 volt mimari mevcut. Bu süre bu araçlarda 18-21 dk gibi süreler; haliyle şu an benim durumumda olan biri için Tesla tercih sebebi olmaz, çünkü maksimum hızda şarj tecrübesi yaşadıktan sonra o süre bunaltıcı gelecek. Ancak sürekli 1000 km üzeri yol yapmıyorsanız Tesla alınır.

Araç sürüşünden zevk vs gibi bir konuya girme gereksinimi duymuyorum zira bu biraz sübjektif. Kendi adıma aracın güçlü ivmelenmesi benim için sesten önce gelir. Nitekim aracım elektrikli için güçsüz sayılacak bir değer olan altı üstü 151 beygir ancak gücü kesintisiz sunması ve 350 nm torku sayesinde çok atak hissettiriyor ve koltuğa kafayı vurup ivmelenebiliyor. Standart kullanıcının erişebileceği bantlarda böyle bir içten yanmalı bulmanız güç; 182 beygir civic dahi elektriğin o ivmelenmesinin keyfini vermiyor. Ancak tekrar söylemekte fayda var; bu tümüyle sübjektif, kimisi de bunu sevmez. O yüzden test sürüşü yapmakta fayda var.

5 adet golf kullanmış biri olarak söylemekte beis görmüyorum golf’ü pek aradığımı söyleyemeyeceğim. Zira babam benden daha çok golf hastasıdır, aracı alırken elektrik için erken diye düşünen biriydi. İoniq 6 kullanmaya başladığımdan beri kendisi ioniq 5 almak istiyor.

Şahsen önerim Tesla alınır, iyi de tercihtir. Ancak bağlantılı özellikler sizin için öncelik değilse ioniq 5 ve Kia ev6’da bakın derim.
 
ikisinden birisini alma düşüncesindeyim
golf i 150 hp style çin 2.6 milyon fiyat çıkıyor vw sitesinde. hiçbir donanım eklemedim.
tabi bayi ne kadar indirim yapar konuşmadım

tesla model y sr ise bildiğiniz üzere 1.9 milyon tl. 700 000 tl fiyat farkı var görünüyor.

donanım olarak mutlaka golf üstündür. hatta bence kalite olarak da. ama %80 öte ye karşı %10 öte böyle bir fiyata yol açıyor.

ne düşünüyorsunuz sizler hangisini seçerdiniz
Aracın donanım seviyesinin fiyatıyla pek bir alakası yok SR olması ve aynı zamanda ÖTV oranının düşük olması bu fiyat farkına yol açıyor, bakacak olursak;
Şarj merkezlerine erişiminiz kolaysa Tesla mantıklı.
Şehir dışına çok çıkıyorsanız Golf mantıklı.
Günlük hayatta sakin kullanıp 80 km/s'i çok geçmiyorsanız Tesla, sıkı ve 110 km/s üstü hızlara çıkıyorsanız Golf mantıklı.
Bakım süresinin daha uzun olması Tesla için bir artı.
Tesla'nın Ankara'da servisi yok, olası bir hasar durumunda aracın İstanbul'a gitmesi gerek.
Tesla'da çoğu araçlardan alıştığımızdan çok farklı bir kokpit sizi bekliyor, tüm ayarlar, sürüş bilgileri vs. ortadaki ekranda bulunuyor.
Olası bir elektronik arızası çok uğraştırıcı olabilir.

Golf 8.5'ların piyasası durgun şu anda, çok alıcısı yok.
Golf 8.5'larda kronik problemler normalden daha çok.
Sürüş keyfi olarak Golf çok keyifli olur.
Golf daha kullanıcı dostu.
Aracın dilinden anlarsanız Golf yakıt cimrisi
Orta-yüksek hızlarda Tesla'ya göre daha az tüketim

En üst donanım olmayan bir Golf kesinlikle 2.6 milyon TL haketmiyor, Cupra Leon, 2. el 2022 2023 Sline A3 vs. daha mantıklı gibi geliyor bana. Tesla ise bana çok dönemlik, bir anda batacak arabalar gibi geliyor. Dediğim gibi şehir içinde dolanıyorsanız, şarj istasyonlarına erişiminiz kolaysa Tesla düşünülebilir. Ama içten yanmalı motorun verdiği keyfi hiçbir araba veremez. Şimdiden hayırlı olsun, keyifli sürüşler.
 
arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim bu güzel faydalı cevaplar için.

tesla nın bu yeni gelen 1.9 milyonluk modelde ses sistemini kötüleştirdiğinden şikayetçi herkes. subwoofer ı kaldırmışlar hoparlör sayısını azaltmışlar.

aslında 2.6 milyonluk golf 2 milyon olsa ben yine golf seçerim. ama %80 vergi dilimi arabayı %10 vergi dilimindeki elektrikli modeller karşısında savunmasız bırakıyor ne yazıkki
 
ikisinden birisini alma düşüncesindeyim
golf i 150 hp style çin 2.6 milyon fiyat çıkıyor vw sitesinde. hiçbir donanım eklemedim.
tabi bayi ne kadar indirim yapar konuşmadım

tesla model y sr ise bildiğiniz üzere 1.9 milyon tl. 700 000 tl fiyat farkı var görünüyor.

donanım olarak mutlaka golf üstündür. hatta bence kalite olarak da. ama %80 öte ye karşı %10 öte böyle bir fiyata yol açıyor.

ne düşünüyorsunuz sizler hangisini seçerdiniz

VW peşpeşe iki zam yaptı liste fiyatlarına.

Gördüğünüz liste fiyatları üzerinden,
r-line 150ps için %12
style 150ps için %11
style 116ps için %10
life 116ps için %8
indirim yapıp pazarlıkla alabileceğiniz yaklaşık fiyatları bulabilirsiniz.

ayrıca metalik renk için +30bin ilave edin.

150ps araçlar bağımsız arka aksa sahip.

150ps golf'ler az sayıda geliyor, renk vs. de arıyorsanız bulmak pek kolay olmuyor.
 
golf e neden harman kardon opsiyonu sunmuyor anlamıyorum. bence çok yakışırdı.

bir de nasıl oluyor da ithalat vergisi ödeyen tesla, yerli togg ile aynı paraya satılıyor bunu da anlamıyorum
 
Şarj imkanım olsa ne Doğuşun kaprislerini çekerim ne başka firmaların, direkt düşünmeden Tesla alırdım. Megane ile aynı paraya satıyor adamlar aracı ve donanım olarak vw'de karşılığı yok neredeyse sunduklarının.
 

golf e neden harman kardon opsiyonu sunmuyor anlamıyorum. bence çok yakışırdı.

bir de nasıl oluyor da ithalat vergisi ödeyen tesla, yerli togg ile aynı paraya satılıyor bunu da anlamıyorum
Hocam tesla maliyetlerini çok düşürdü. Bataryayı 340k ₺'ye yedek parça olarak satıyor. Birde araç tüm fonksiyonlarını kameralar vasıtasıyla yapıyor sensör vs kullanmıyor. Henüz bataryasını üretmedi onu üretince maliyetini dahada düşürecek.
 

Geri
Üst